To VG24 στο 3ο Gaming Festival

Σείστηκε η γη με τέτοια συνάντηση...
by Παύλος Κρούστης on 13 Ιανουαρίου 2015
Αφιερώματα

Τα τελευταία χρόνια, ένας θεσμός που μεγαλώνει όλο και περισσότερο στη χώρα μας όσον αφορά το αγαπημένο μας hobby είναι το Gaming Festival. Φέτος, στο The Mall Athens, στο Μαρούσι, έλαβε χώρα το 3ο Gaming Festival και διήρκεσε πάνω από τρεις εβδομάδες. Με τις αγαπημένες μας εταιρείες όπως Sony, Microsoft και CD Media να παρουσιάζουν τα "βαριά πυροβολικά" τους, ο εκθεσιακός χώρος ήταν ένα λούνα παρκ για τους gamers. To νέο VG24 στην πρώτη του "οργανωτική" συνάντηση αποφάσισε να μαζευτεί σύσσωμο και να εκμεταλλευτεί το χώρο, καλύπτοντας και το Festival.

Η "εκδρομή" μας στο χώρο του φεστιβάλ μάς άφησε γενικά πολύ καλές εντυπώσεις. Όχι, δεν είδαμε την Ε3 Athens, αλλά οι προσπάθειες που γίνονται από τις εταιρείες τα τελευταία χρόνια φαίνονται πιο σωστά δομημένες και οργανωμένες και αυτό γίνεται αντιληπτό εκ του αποτελέσματος. Για πρώτη φορά, είδαμε παιχνίδια σε ελληνική έκθεση, τα οποία ακόμα δεν έχουν ημερομηνία κυκλοφορίας, όπως το Until Dawn και άλλα που θα κυκλοφορήσουν σε μερικούς μήνες, όπως το The Order: 1886 και φυσικά, το Bloodborne. Δεν το έχουμε συνηθίσει. Τώρα θέλουμε κι άλλο...

DSC_0023

Η έκθεση ήταν σε μεγάλο ποσοστό "Sony", ενώ σε μικρότερο "Microsoft" και "CD Media", κλπ. καθώς υπήρχε και το PES της Zegetron. Ο αριθμός των παιχνιδιών ήταν μετρημένος σε αρκετές δεκάδες, ενώ οι οθόνες που είδαμε ήταν κατά μέσο όρο σε τερατώδεις ίντσες, ώστε να αναδεικνύονται τα παιχνίδια. Φυσικά αυτό δεν ίσχυε πάντα, καθώς οι περισσότερες οθόνες δεν ήταν πολύ σωστά ρυθμισμένες, ενώ άλλες είχαν ενεργοποιημένα τα "εφέ" των περισσότερων Hz, που χρησιμοποιούν τα καταστήματα πωλήσεων τηλεοράσεων για να εντυπωσιάσουν τους περαστικούς. Το sharpness σε κάποιες ήταν οκ, ενώ σε άλλες έβγαζε μάτι ο "κόκκος" που δημιουργούνταν. Παρόλα αυτά, οι βελτιώσεις σε σχέση με προηγούμενες εκθέσεις ήταν αρκετές.

Πολλές κονσόλες, πολλά παιχνίδια, πολύς κόσμος (ακόμα και την τελευταία μέρα), απανωτοί διαγωνισμοί, ευγενικότατο προσωπικό που μοίραζε promo υλικό, όμορφες παρουσίες και τα 3 παιχνίδια (τα οποία αναλύουμε παρακάτω), που ήταν ο βασικός λόγος προσέλκυσης μας. Πρωταθλήματα σε NBA 2K15, Pro Evolution Soccer 2015 και League of Legends μοίραζαν καθημερινά δώρα και πολλά παιχνίδια για όλα τα γούστα.

DSC_0067

Η Sony είχε "απλωθεί" στον κεντρικό χώρο με τις 3 επερχόμενες αποκλειστικότητες του PS4 να τραβούν την προσοχή με τον αριθμό κονσολών στις οποίες παίζονταν. Εκτός αυτών, υπήρχαν οι πρωταγωνιστές του προηγούμενου έτους, όπως Far Cry 4, Assassin's Creed Unity, DriveClub, Injustice (ως promo για PS Plus), LittleBigPlanet 3 και άλλα. Ο χώρος της Microsoft ήταν πιο μικρός, με λιγότερες κονσόλες/παιχνίδια, αλλά οι καυτές αποκλειστικότητες του Xbox One ήταν εκεί: Halo: The Master Chief Collection, Forza Motorsport 5 και Sunset Overdrive ανάμεσα σε άλλα. Στο "βάθος κήπος" υπήρχαν PCs όπου έτρεχαν League of Legends.

Όσο κάναμε τις βόλτες μας, είδαμε άλλους να παίζουν, αλλά και δοκιμάσαμε κι οι ίδιοι τα 3 παιχνίδια του PlayStation 4, που αναμένονται μες στη χρονιά. Παρακάτω σας παραθέτουμε τις γνώμες μας για τα demo που παίξαμε, ενώ ανυπομονούμε να δούμε τι έχει να μας δώσει το 4ο Gaming Festival. Συγχαρητήρια για τη διοργάνωση. Όσο για τη συνάντηση μεγατόνων του VG24, πάρθηκαν αποφάσεις ριζοσπαστικές και τριχοσηκωματικές, τις οποίες θα αντικρίσετε στο site μας τις επόμενες μέρες και στις κρατάμε για έκπληξη. Ας περάσουμε τώρα στο ψητό... Και μπείτε στη σελίδα μας στο Facebook για περισσότερες φωτογραφίες.

Until Dawn

Κυκλοφορεί: Καλοκαίρι 2015, αποκλειστικά στο PS4

until-dawn-listing-thumb-01-us-12aug14

Πρόσφατα ειχαμε τη χαρά σαν VideoGames24 να παρευρεθούμε στο 3ο Gaming Festival που στεγάζεται στο The Mall, και να περάσουμε πολλή ώρα μπροστά από κονσόλες δοκιμάζοντας επερχόμενα -κυρίως- παιχνίδια. Μεταξύ άλλων πολυαναμενομένων τίτλων, τεστάραμε την αντοχή μας σε έμφραγματα, με το Until Dawn (PS4-Horror).

Αρκετά κολακευμένο από τη μαμά εταιρεία, το εν λόγω παιχνίδι κάνει ξεκάθαρο από το πρώτο λεπτό ότι προσεγγίζει κάθε έναν παίκτη διαφορετικά και προσπαθεί να τον εγκλιματίσει όσο το δυνατόν περισσότερο -και καλύτερα- στην ατμόσφαιρά του. Η αλήθεια είναι πως μετά από ενα σημείο περνιέται η αίσθηση πως το παιχνίδι "θέλει" και "πρέπει" να τρομάξει ντε και καλά τον εκάστοτε που θα ασχοληθεί· λίγο οι ψυχολογικές ερωτήσεις στην αρχή, λίγο τα απροσδόκητα ουρλιαχτά φαντασμάτων, το παιχνίδι αυτό δεν προτείνεται σίγουρα σε καρδιοπαθείς. Παρόλα αυτα, η πορεία της ιστορίας δείχνει να αποτελεί το κύριο και ίσως μοναδικό σημείο αναφοράς και προσοχής -αφού όλες οι κινήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος είναι για να προχωρήσει έστω και λίγο την ιστορία.

DSC_0060

Καλώς ή κακώς, η διαδραστικότητα με το περιβάλλον είναι μειωμένη στα απολύτως βασικά, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένος κανείς να "κυνηγάει" το storyline. Βέβαια αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι το Until Dawn φέρνει συχνά τον παίκτη σε διλλήματα, απ' τα οποία εξαρτάται και η ζωή του χαρακτήρα του και η πορεία της ιστορίας! Μεγάλη ευχαρίστηση έφερε η δυνατότητα να ελέγχει κανείς τον φακό και τα εκάστοτε αντικείμενα με την αντίστοιχη κίνηση του χειριστηρίου, αλλά και να χρησιμοποιεί τη γυροσκοπική αυτήν τεχνολογία σε πολύ κρίσιμα σημεία του παιχνιδιού (ειδικά όταν τον κυνηγούν ψυχασθενείς). Ο χειρισμός του χαρακτήρα είναι -σχετικά- εύκολος με ένα ελάχιστα εκνευριστικό σύστημα κίνησης, το οποίο σίγουρα συνηθίζεται και ξεχνιέται. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά crispy και ατμοσφαιρικά, με όχι και τόσο ρεαλιστικά textures, παρόλα αυτά συντελούν στη δημιουργία της horror αίσθησης. Δυστυχώς για τον ηχητικό τομέα δεν μπορούμε να πούμε πολλά καθώς σε ένα τέτοιο event ο σωστός ήχος είναι πολυτέλεια. Γενικότερα, πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο δίνει εξαιρετικά μεγάλη προσοχή στον τύπο του εκάστοτε παίκτη, και αντίστοιχα προσαρμόζεται ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία -κάτι το οποίο δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο. Ίσως το κλειδί της επιτυχίας του να κρύβεται στις ιδιαιτερότητες που το διακατέχουν και να χαρακτηριστεί από τα αγαπημένα του κοινού!

Δημήτρης Αθανασόπουλος

Bloodborne

Κυκλοφορεί: 25 Μαρτίου 2015, αποκλειστικά στο PS4

bloodborne-3rd-gaming-festival

Πριν ξεκινήσω θα πω ότι ΔΕΝ θα είμαι αντικειμενικός. Τα παιχνίδια Souls τα λατρεύω και δεν φοβάμαι να τα κράξω για κάτι αν πιστεύω ότι του αξίζει. Εχω βγάλει μέχρι και Platinum trophy στο Dark Souls 1 και οδεύω και για το 2ο. Ίσως το Dark Souls 2 να με ψιλοαπογοήτευσε σε κάποια θέματα, αλλά παρόλα αυτά άξιζε σαν παιχνίδι. Δυστυχώς, δεδομένου ότι δεν είμαι ακόμα κάτοχος του PS4, δεν αξιώθηκα ποτέ να παίξω την alpha του Bloodborne στην οποία είχαν πρόσβαση ορισμένοι χρήστες, αλλά σήμερα αυτή η αδικία επιτέλους διορθώθηκε.

Στο demo που έπαιξα υπήρχαν  4 διαθέσιμα builds. Κάθε build είχε διαφορετικά όπλα τα οποία προορίζονταν για διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού. Κάθε όπλο μπορούσε με το πάτημα του R1 να “μεταμορφωθεί” σε ένα διαφορετικό που θα ανταποκρίνεται πιο πολύ σε μια άλλη περίσταση. Το kirkhammer, με το οποίο έπαιξα ένα μεγάλο μέρος του demo, ήταν ένα σφυρί με αργές αλλά δυνατές επιθέσεις και η λαβή του ήταν ένα σπαθί με τη θήκη του για όσους είναι σαν εμένα και προτιμούν τα κλασσικά όπλα. Ένα άλλο όπλο από τα διαθέσιμα ήταν ένα πριόνι το οποίο μεταμορφωνόταν σε δρεπάνι. Η From Software δεν ξεμένει ποτέ από ιδέες. Το πρώτο πράγμα που γίνεται φανερό από το Bloodborne είναι ότι πλέον το παιχνίδι σε αντίθεση με τα Demon’s/Dark Souls έχει επιθετικό χαρακτήρα. Δεν υπάρχει καμία ασπίδα για να σας προστατέψει ή για να προκαλέσει τους εχθρούς να επιτεθούν πρώτοι και μετά να τους δείρετε. Τη θέση της ασπίδας έχει αντικαταστήσει μια καραμπίνα, η οποία χρησιμεύει πιο πολύ για να κάνετε stun τους αντιπάλους για κάποια πολύτιμα δευτερόλεπτα παρά για να επιτεθείτε. Επιπλέον, κάθε φορά που σας χτυπάνε οι εχθροί, θα χάνετε μεν ζωή, αλλά αν αντεπιτεθείτε σχετικά σύντομα θα έχετε την ευκαιρία να ανακτήσετε ένα μέρος από τη χαμένη ζωή σας. Για να είμαι ειλικρινής, από διάφορα video που έβλεπα και όταν άκουσα για τον παραπάνω μηχανισμό πίστευα ότι το παιχνίδι θα ήταν μάλλον πιο εύκολο. Το παίρνω πίσω αυτό. Πέθανα 5-6 φορές και δεν κατάφερα καν να τελειώσω το demo. Είναι η ίδια πρόκληση που έφερε το Demon’s Souls και σου δίνει μια απίστευτη αίσθηση ικανοποίησης όταν μετά από πολλές προσπάθειες καταφέρνεις να ξεπεράσεις ένα εμπόδιο. Το νέο σύστημα μάχης απαιτεί πολλή εξοικείωση για να καταφέρετε να θριαμβεύσετε. Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι ότι οι mooks δεν μένουν πια στάσιμοι στις θέσεις τους, αλλά μετακινούνται και περιπλανιούνται σε όλο το επίπεδο ακόμα και χωρίς να τους προκαλέσετε ή να τους δώσετε αφορμή να σας κυνηγήσουν. Με λίγα λόγια μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη ένα μέρος που μέχρι πριν λίγο πιστεύατε ότι ήταν ασφαλές να αποκτήσει έναν εχθρό που θα σας την έχει στημένη κάπου αν δεν έχετε τα μάτια σας ανοιχτά.

DSC_0061

Τελικές εντυπώσεις; Μου ερχόταν να ξηλώσω το PS4 που είχαν στο booth και να το πάρω σπίτι μου μέχρι να καταφέρω τουλάχιστον να τερματίσω το demo build. Μακάρι να συνεχίσουν έτσι οι Sony Japan και From Software και να βγει έτσι καλό και το ολοκληρωμένο παιχνίδι. Miyazaki είναι αυτός, δεν τον φοβάμαι.

Σταύρος Ζήσης

The Order: 1886

Κυκλοφορεί: 20 Φεβρουαρίου 2015, αποκλειστικά στο PS4

the-order-1886-listing-thumb-ps4-us-09un14

Το The Order: 1886 ήταν ο πρωταγωνιστής της έκθεσης (με άμεσα επόμενο το Bloodborne). Είχε θέση στις πρώτες οθόνες με το που εισβάλλει κάποιος στην έκθεση και ήταν οι πιο μεγάλες. Επίσης ήταν το πιο εντυπωσιακό οπτικά από όλα. Βασικά από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι σήμερα σε γραφικά. Θόλωσαν 100% τα όρια μεταξύ animation ταινίας και video game. Χωρίς να είναι απαραίτητα καλό για το gameplay του αυτό, σίγουρα είναι καλό για τον οπτικό του τομέα. Το κομμάτι που δοκιμάσαμε ήταν ένα demo, που έχει παρουσιαστεί ξανά σε video και άλλες εκθέσεις και είναι από το 5ο κεφάλαιο του παιχνιδιού. Διαδραματίζεται επάνω σε ένα Blimp (τύπος αερόστατου) και έχει λιγότερη δράση (χαμός βέβαια στην κουζίνα με τα κατσαρολικά), περισσότερες σκηνές με ομιλίες και αρκετά QTEs.

H πρώτη εντύπωση που παίρνουμε από τον τίτλο είναι από τα εκθαμβωτικά γραφικά. Οι μαύρες μπάρες που δημιουργούν την κινηματογραφική αναλογία δυστυχώς είναι εκεί, ενώ συνοδευτικά στο όλο "film look" είναι και τα άκρως εντυπωσιακά post process effects με το motion blur να υπάρχει σε μπόλικες μορφές επί της οθόνης. Το art direction είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και θυμίζει αισθητικές BioShock, ενώ τέλος τα μουστάκια των πρωταγωνιστών είναι εντυπωσιακά καλοχτενισμένα.

Σε δεύτερη ματιά, αυτό που παρατηρούμε είναι η "βαριά" κίνηση του παίκτη και της κάμερας. Θυμίζει κάτι από The Last of Us σε "βάρος", ενώ η κάμερα δένει με αυτό. Δυστυχώς για το playthrough του demo δεν είχαμε ήχο (σε κανένα παιχνίδι βασικά) καθώς τα volumes των τηλεοράσεων ήταν επιτηδευμένα πιο χαμηλά. Δεν είδαμε υπότιτλους, ενώ οι μόνοι ήχοι που ακούσαμε ήταν από τα πολύ δυνατούς πυροβολισμούς. Το demo διήρκεσε περίπου 20 λεπτά με την πρωταγωνιστή ομάδα να κάνει "ντου" στο αερόστατο με stealth στην αρχή και αργότερα Rambo-style. Πολλά λεπτά από αυτά ήταν σκηνές στις οποίες δεν ακούγαμε τι λεγόταν. Παρόλα αυτά, τα μοντέλα μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα με τις εκφράσεις τους και μπερδευόμασταν για το πότε ξεκινούσε το gameplay και πότε το cutscene. Πρόκειται για ένα πραγματικά next gen look.

DSC_0049

Αφού κάνετε rappel κάτω στο αερόστατο, προχωράτε με stealth στους χώρους αποσκευών κλπ. εξουδετερώνοντας κάποιους εχθρούς (stealth και QTE αντίστοιχα) καθώς οδεύετε προς το εσωτερικό του αερόστατου, όπου θα αρχίσει ο πανικός. Σε κάποια φάση μετά από μερικά ενδιαφέροντα stealth κομμάτια και mini games, φτάνετε στο εσωτερικό, όπου αποκτάτε πρόσβαση σε όπλα, έπειτα από μια αναγνώριση κάποιων κρυφών πρακτόρων. Προτού κινηθούν επιθετικά προς το στόχο τους, τους βγάζετε από τη μέση. Εκεί αρχίζει το πιστολίδι του τίτλου.

Φυσικά και μας θύμισε Gears, όντας 3rd Person Cover-based Shooter, ενώ η αίσθηση βέβαια των όπλων είναι πολύ διαφορετική. Το σημάδι κινείται με έναν ελαφρύ ρεαλισμό κάνοντας τη στόχευση πιο δύσκολη απ' ό,τι συνηθίζουμε να βλέπουμε, αλλά όχι τόσο ώστε να κουράσει ή να μην μπορείτε να παίξετε. Μας εντυπωσίασε η ποικιλία των όπλων, των οποίων είχαμε στη διάθεσή μας, τα οποία εκτός από διαφορετικές χρήσεις, έχουν και διαφορετικά reticles για στόχευση. Έπειτα από κάποια συγκεκριμένα μακελειά και κάποιες εναλλαγές πάλι με stealth, το demo φτάνει στο τέλος του. Τι αποκομίσαμε;

Πρόκειται σίγουρα για ένα πολύ δυνατό χαρτί για το PS4. H έκδοση που είδαμε παρότι early demo, δεν είχε πραγματικά τίποτα το μεμπτό οπτικά, πέρα από κάποια flickers στις σκιές. Είναι ό,τι πιο άρτιο έχουμε δει ως τώρα. Το shooting μας άρεσε, πιθανότατα αρκετά παραπάνω απ' το μέσο shooter game, ενώ τα stealth sections λειτουργούν όπως θα περίμενε κανείς (με τη διαφορά ότι χρειάζεται να πατήσετε το κουμπί για το stealth kill σε συγκεκριμένο χρόνο). Αν δεν είναι τόσο γραμμικό, όσο φοβόμαστε ή έχει αρκετή ποικιλία για να στηρίξει ένα σοβαρό σενάριο, πιστεύουμε ότι έχουμε να κάνουμε με νικητή. Ακόμα δεν ξέρουμε όμως... Το demo αφήνει πολύ καλή γεύση παρόλα αυτά.

Παύλος Κρούστης

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
38%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
13%