A Way Out

by Βαγγέλης Λερός on 29 Μαρτίου 2018
Δείτε το Video Review:


Στον απόηχο μιας καταστροφικής χρονιάς για την EA, με την εικόνα της να πλήττεται σημαντικά από το φιάσκο του Battlefront 2, κανείς δεν θα πίστευε πως θα φτάσουμε να μιλάμε για ένα παιχνίδι της, χωρίς να αναφερόμαστε σε microtransactions, προβλήματα και λάθος πολιτικές. Πόσο αντιφατικό φαντάζει όμως, ένα παιχνίδι της EA που κοστίζει τα μισά χρήματα, να μπορείτε να το μοιραστείτε με όσους θέλετε, ενώ παράλληλα δεν του έχει επιβληθεί κανένας περιορισμός, δημιουργικά;

Η εξαίρεση στον κανόνα μας έρχεται από τα νεοσύστατα Hazelight Studios της Σουηδίας, φέροντας τον τίτλο "A Way Out". Το project χρηματοδοτήθηκε από την EA μέσω του προγράμματος "EA Originals" και ο επικεφαλής της ομάδας, Josef Fares, έχει εγγυητικό ρόλο στο εγχείρημα. Ο Fares επαγγέλλεται παραγωγός ταινιών, όμως, στο παρελθόν συνεργάστηκε με την Starbreeze για να μας φέρει το εξαιρετικό "Brothers: A Tale of Two Sons". Η επιστροφή του με ένα τόσο φιλόδοξο project ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία όταν ανακοινώθηκε το A Way Out, πόσο μάλλον όταν μας κοινοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες του παιχνιδιού, το οποίο βαδίζει σε ασυνήθιστα μονοπάτια, επαναστατώντας ποικιλοτρόπως.


Μια ματιά στον Fares
και τις δηλώσεις του αρκεί για να μας διαφωτίσει, σχετικά με τις αξίες που πρεσβεύει το Studio και τον ακριβή λόγο που το A Way Out ξεχωρίζει από τον όχλο. Μιλάμε για τον τύπο που στα Game Awards δήλωσε σε μέσες άκρες: «Γαμώ τα Όσκαρ, αυτά είναι μαλακίες, πιστεύω τόσο πολύ στο παιχνίδι μου, που ακόμα κι αν ολόκληρος ο κόσμος μου πει ότι είναι σκατά, θα τους βγάλω ψεύτες». Στη συνέχεια άδειασε την EA για τα θέματα των loot boxes, αλλά παραδέχτηκε πως του φέρθηκαν πολύ καλά και πως τα έσοδα από το παιχνίδι θα πάνε εξ ολοκλήρου στην Hazelight, αφήνοντάς τον ελεύθερο να κινηθεί όπως εκείνος γουστάρει δημιουργικά γύρω από την ανάπτυξη του τίτλου.

 

Το A Way Out κυκλοφορεί από τις 23 Μαρτίου για PlayStation 4, Xbox One και PC, στην τιμή των 30€. Ακολουθεί την ιστορία του Vincent και του Leo, δυο θύματα πλεκτάνης, που κατέληξαν στη φυλακή για τους λάθος λόγους. Ο κοινός, βασικός υπαίτιος για την άδοξη κατάληξη των πρωταγωνιστών είναι ο συνδετικός κρίκος που θα τους φέρει σε επαφή και θα τους ωθήσει στην απόφαση να δραπετεύσουν και να αναζητήσουν τον άνθρωπο που τους έβαλε στην θέση που βρίσκονται. Το ντουέτο χειρίζονται δύο παίκτες, με το παιχνίδι να έχει τη μορφή co-op σε split-screen, ενώ μπορείτε να το απολαύσετε τόσο από τον καναπέ σας, όσο και online. Στην τελευταία περίπτωση, ο δεύτερος παίκτης μπορεί να κατεβάσει το παιχνίδι δωρεάν και να προσκληθεί από εκείνον που το αγόρασε αρχικά. Πρακτικά, μπορείτε να παίξετε το A Way Out με όσους φίλους θέλετε, ενώ, αν δανείσετε το παιχνίδι σε κάποιον, μπορεί με την σειρά του να παίξει με όσους θέλει κι εκείνος. Συνυπολογίζοντας την διάρκεια του τίτλου που αγγίζει τις 6 ώρες, αλλά και το replay value που βρίσκεται ψηλά λόγω των πολλών διαφορετικών εκβάσεων της ιστορίας, έχουμε ένα πολύ καλό deal για action-adventure game, που προσφέρει διασκέδαση για όλη την παρέα σε χαμηλή τιμή.

Καλώς ή κακώς, το παιχνίδι παίζεται αποκλειστικά και μόνον σε multiplayer, οπότε σε περίπτωση που είστε μοναχικός παίκτης, το A Way Out δεν ενδείκνυται για εσάς. Ο τίτλος είναι φτιαγμένος για δύο, με την ιστορία να εξάρει το πνεύμα της φιλίας, όπως αυτή σφυρηλατείται μέσα από δύσκολες καταστάσεις. Οι χαρακτήρες των πρωταγωνιστών είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι, με τον Leo να είναι ευέξαπτος και δυναμικός, ενώ o Vincent κρατά χαμηλό προφίλ, δικαιολογώντας με την ωριμότητά του το ανώτερο της ηλικίας του. Η προσωπικότητα του καθενός καθορίζει την προσέγγισή του σε όσα συμβαίνουν γύρω μας. Έτσι, γίνονται διαθέσιμοι πολλοί τρόποι για να πετύχουμε τους στόχους μας, με κάθε οδό να ταιριάζει καλύτερα σε έναν εκ των δύο χαρακτήρων. Υπάρχουν, δε, κάποιες αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν από κοινού και οι παίκτες καλούνται να συμφωνήσουν σχετικά με τον τρόπο που θα δράσουν, αφού πρώτα ακούσουν τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς. Αυτές οι αποφάσεις είναι που καθορίζουν και την έκβαση της ιστορίας, η οποία καταλήγει σε ένα προκαθορισμένο τέλος, όμως μπορεί να βιωθεί εντελώς διαφορετικά κάθε φορά, με την εναλλαγή των τρόπων προσέγγισης ή του χαρακτήρα που χειρίζεστε.

Παίζοντας το παιχνίδι με τον καλό φίλο και αρχισυντάκτη του site, Παύλο, βρεθήκαμε αρκετές φορές προβληματισμένοι για το τι θα πρέπει να επιλέξουμε. Οι καλογραμμένοι χαρακτήρες, όμως και το υποδειγματικό character progression μας βύθισαν τόσο στους ρόλους μας, που καταλήξαμε να συζητάμε για την ιστορία, όχι σαν Βαγγέλης και Παύλος, μα σαν Leo και Vincent. Είχαμε κατανοήσει το πώς σκέφτεται ο καθένας, ποιος πρέπει να κάνει το ντου και ποιος πρέπει να κρατήσει τις ισορροπίες. Συγχρονιστήκαμε για ξεγελάσουμε φύλακες, να τραβήξουμε κουπί και να ψαρέψουμε. Ξεκάναμε ορδές μαφιόζων, βοήθησε ο ένας στα προβλήματα του άλλου, αλλά βρήκαμε και χρόνο να παίξουμε baseball, βελάκια και arcades. Όσο κλισέ κι αν ακουστεί η παράφραση από την Ιθάκη του Καβάφη, δεν είχε σημασία ο προορισμός, αλλά το ταξίδι.

Ένα ταξίδι επεισοδιακό που κλιμακώνεται εύρυθμα, περνώντας από πολλές διαφορετικές φάσεις. Σε κάθε φάση κάναμε κάτι διαφορετικό. Οδηγήσαμε, πυροβολήσαμε, κρυφτήκαμε, συνεργαστήκαμε για να λύσουμε προβλήματα. Οι μηχανισμοί, σε κάθε περίπτωση, λειτούργησαν αποτελεσματικά και απροβλημάτιστα, χωρίς όμως να υπάρχει το βάθος που συναντάται στα περισσότερα AAA παιχνίδια. Η οδήγηση δεν ήταν ιδιαίτερα ρεαλιστική, αφού η φυσική των οχημάτων ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και ο χειρισμός ιδιαίτερα απλός. Το ίδιο ίσχυσε και για το shooting που, αν και δούλεψε σωστά, δεν είχε το βάθος επιτυχημένων 3rd person shooters. Η διάδραση, ωστόσο, με το περιβάλλον και τα Quick Time Events μεταξύ των παικτών, παρά την επίσης απλή βάση τους, ταίριαξαν απόλυτα με τις καταστάσεις που ζήσαμε και τις έκαναν πιο έντονες, πετυχαίνοντας τον στόχο τους.

Βασική αιτία της "ρηχής" αίσθησης που δίνει κατά περίπτωση το gameplay, είναι το κακό animation, σε έναν τομέα που δημιουργεί τεράστιο contrast με όλους τους υπόλοιπους. Ο τρόπος που κινούνται και αντιδρούν τα πρόσωπα και τα αντικείμενα είναι ελαφρώς χοντροκομμένος και θυμίζει το animation που είχαν τα παιχνίδια στην προηγούμενη γενιά.

Αισθητικά, το A Way Out επωφελείται συγκεκριμένων τεχνικών και της ιδιοφυΐας του Fares, ο οποίος καταφέρνει να σκηνοθετήσει ένα παιχνίδι, καλύτερα από τις περισσότερες ταινίες δράσης που υπάρχουν εκεί έξω. Υπάρχουν συγκεκριμένα πλάνα που συνδέονται μεταξύ τους με έναν τρόπο απερίγραπτο, κάνοντας απίστευτα transitions που αλλάζουν την μορφή του split-screen από οριζόντιο σε κάθετο, εστιάζουν σε συγκεκριμένο χαρακτήρα όταν χρειάζεται και βοηθούν σημαντικά την ιστορία να αποτυπωθεί παραστατικά.

Τα γραφικά, αν και δεν βρίσκουν στήριγμα στο animation, καταφέρνουν να σταθούν μόνα τους, δίνοντας ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα. Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού τα textures είναι πολύ όμορφα και αναδεικνύονται από τα lightning effects που δίνουν μια επιπλέον ζωντάνια στα ποικιλόμορφα setting που περιλαμβάνει. Συνολικά, το presentation αφήνει πολύ θετικές εντυπώσεις, σώζοντας την κατάσταση στα σημεία που αντιμετωπίζει μικρές τεχνικές δυσκολίες.

Στις "απλές" κονσόλες, ο τίτλος τρέχει στα 1080p@30fps, με τις εκδόσεις του PlayStation 4 Pro και Xbox One X να έχουν "ξεκλείδωτο" frame rate στο αντίστοιχο "Performance Mode", ενώ στο X έχουμε και μεγαλύτερη ανάλυση. Παίζοντας στην ενισχυμένη κονσόλα της Sony, παρατηρήσαμε κάποια μικρά stutter, κυρίως στην έναρξη των chapters, που το αποδώσαμε μάλλον στο loading που πραγματοποιείται κατά την αλλαγή σκηνών ή στο auto-save.

Ηχητικά, το Way Out έχει μια ευχάριστη διακύμανση που σχετίζεται με την ένταση των σκηνών που βλέπουμε. Το soundtrack είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητικό και το acting των πρωταγωνιστών πείθει πολύ εύκολα και μας βοηθά να ταυτιστούμε μαζί τους.

Υπάρχει, βέβαια, ένα μικρό τεχνικό πρόβλημα στο voice-over και συγκεκριμένα η σύγχυση που δημιουργείται όταν και οι δυο χαρακτήρες συνομιλούν με τρίτους. Οι διάλογοι πέφτουν ο ένας πάνω στον άλλον, κάτι που σώζεται ελαφρώς από το παιχνίδι χαμηλώνοντας την ένταση σε μια εκ των δύο οθονών του split-screen αυτόματα. Φυσικά, το είδος του co-op δεν αφήνει χώρο για διαφορετική προσέγγιση και το αποτέλεσμα είναι λογικό.

Συνοψίζοντας, το A Way Out είναι μια εξαίσια, σκηνοθετικά, ωδή στην φιλία, που φέρνει πιο κοντά, τόσο τους πρωταγωνιστές του, όσο και τους παίκτες που θα το τιμήσουν. Στο μεγαλύτερο μέρος του πανέμορφο, πληγώνεται από την απουσία σωστού animation, αλλά σώζεται από το συνολικά υπέροχο presentation. Το gameplay ίσως φανεί ρηχό σε πολλούς, αλλά το replayability, η προσιτή του τιμή και η δυνατότητα που μας δίνει να το μοιραστούμε με φίλους, προσδίδουν μια επιπλέον αξία που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

A Way Out

Συντάκτης
29 Μαρτίου 2018
Developer

Hazelight Studios

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

23 Μαρτίου 2018

Είδος

Action-adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσα υλοποίηση του co-op multiplayer
+ Εξαιρετικό presentation, με όμορφα γραφικά και εφέ
+ Πολύ καλό value, με προσιτή τιμή και δυνατότητα πρόσκλησης φίλου που παίζει δωρεάν

Αρνητικά

- Ρηχοί μηχανισμοί shooting και οδήγησης
- Κακό animation
- Τα τεχνικά προβλήματα στο voice-over λόγω split-screen

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.8
Συνοψίζοντας

Tο A Way Out είναι μια εξαίσια, σκηνοθετικά, ωδή στην φιλία, που φέρνει πιο κοντά, τόσο τους πρωταγωνιστές του, όσο και τους παίκτες που θα το τιμήσουν. Στο μεγαλύτερο μέρος του πανέμορφο, πληγώνεται από την απουσία σωστού animation, αλλά σώζεται από το συνολικά υπέροχο presentation. Το gameplay ίσως φανεί ρηχό σε πολλούς, αλλά το replayability, η προσιτή του τιμή και η δυνατότητα που μας δίνει να το μοιραστούμε με φίλους, προσδίδουν μια επιπλέον αξία που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

8.0
Βαθμός
7.8
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1