Assassin’s Creed Mirage – Review

Επιστροφή στις ρίζες...

Λεωνίδας Πάτρας

H Ubisoft με το Assassin’s Creed Mirage επιστρέφει στις αγνές stealth εποχές, μετά από απαίτηση πολλών οπαδών της.

Εν αναμονή του επόμενου μεγάλου κεφαλαίου της σειράς που θα διαδραματίζεται στην Ιαπωνία, η Ubisoft Bordeaux κυκλοφορεί το Assassin’s Creed Mirage, ένα παιχνίδι που λειτουργεί σαν «συμπλήρωμα» του κενού μεταξύ των μεγάλων βασικών τίτλων. Το Assassin’s Creed Mirage είναι μια πολύ πιο συμπτυγμένη εμπειρία σε σχέση με τα τελευταία μεγάλα παιχνίδια της σειράς, τόσο σε μέγεθος, όσο και κόστος.

Τοποθετημένο στην Βαγδάτη και τα περίχωρά της 12 χρόνια πριν από τα γεγονότα του Valhalla, το Mirage θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει ένα expansion του Valhalla, μιας και το μέγεθός του είναι κοντά στο ένα τέταρτο του saga των Vikings. Παρ’ όλα αυτά μπορεί να θεωρηθεί ως μια μικρότερη ξεχωριστή περιπέτεια, γι’ αυτό και το κόστος του είναι αρκετά μειωμένο σε σχέση με ένα full price τίτλο (κοστίζει μόλις €50). Γενικά, ο τίτλος βασίζεται και έχει τρομερές ομοιότητες με τα παλαιότερα AC Brotherhood και AC Revelations, εμφανίζοντας αγαπημένα στοιχεία, αλλά και αναχρονισμούς.

Assassin's Creed Mirage

Εικόνα από την πολύ καλή εισαγωγή του τίτλου / Photo: Ubisoft – VG24.gr

Μονότονη ιστορία και μονοδιάστατος πρωταγωνιστής

Ένας γνώριμος, αλλά μυστηριώδης assassin, ο Basim, ο οποίος έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, Assassin’s Creed Valhalla [review], είναι πρωταγωνιστής στον νέο τίτλο της Ubisoft. Ο Basim είχε έναν αρκετά σημαντικό ρόλο στην περιπέτεια του Eivor και η Ubisoft θεώρησε ότι μπορούσε να χτίσει επάνω του ένα prequel, που στην ουσία θα αποτελεί και την πολυαναμενόμενη επιστροφή στις ρίζες της σειράς, έχοντας σαν βάση το stealth gameplay.

Στο Mirage θα ακολουθήσουμε λοιπόν την ιστορία του Basim, που μεγάλωσε στην Βαγδάτη και πώς από ένας απλός ληστής έγινε σπουδαίο μέλος της συμμορίας των Hidden Ones (των Assassins δηλαδή). Η αρκετά υποσχόμενη εισαγωγή του παιχνιδιού ακολουθείται από ένα συνεχές «κυνηγητό» των 5 Ancient Ones, των μασκοφόρων τυράννων της ακμάζουσας εκείνη την εποχή Βαγδάτης. Ολοκληρώνοντας μικρότερες αποστολές και μαζεύοντας στοιχεία για τους 5 αυτούς αρχηγούς φτάνουμε στις μεγαλύτερες αποστολές, που αφορούν στη δολοφονία τους.

Δυστυχώς, παρά το πολύ ενδιαφέρον -και ορθά επιλεγμένο για την σειρά- setting της Βαγδάτης του 9ου αιώνα, το Mirage σε θέμα ιστορίας απογοητεύει. Ο Basim πολύ γρήγορα διαφαίνεται ως μονοδιάστατος πρωταγωνιστής, ενώ και οι σχέσεις του με τους παράπλευρους χαρακτήρες είναι καθαρά «επαγγελματικές». Το σενάριο είναι τόσο άψυχο και υπερβολικά εστιασμένο στις δολοφονίες, που ακόμη και ορισμένοι σημαντικοί παράπλευροι χαρακτήρες δεν μπορούν να το διασώσουν.

Assassin's Creed Mirage

Η μάχη είναι λύση έκτακτης ανάγκης / Photo: Ubisoft – VG24.gr

Το gameplay «λειτουργεί», αλλά του λείπει φρεσκάδα

Ξεκινώντας από τα καλά του gameplay, το παιχνίδι αποτελεί επιστροφή της σειράς σε παλιότερες εποχές, όπου το stealth ήταν το κύριο συστατικό του gameplay. Όλα τα γνωστά stealth mechanics, όπως το να κρύβεστε σε καρότσες με άχυρα, σε ψηλά χόρτα και παραβάν και να δολοφονείτε τους εχθρούς σας είναι ακριβώς όπως παλαιότερα. Τα εναέρια και τα chain assassinations κάνουν φυσικά και εδώ την εμφάνισή τους, όπως και τα waypoints στα ψηλότερα κτίρια, που μας δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε και να εμφανίσουμε collectibles και σεντούκια θησαυρών.

Το Mirage είναι όπως τα πρώτα παιχνίδια Assassin’s Creed, με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά και απολύτως τίποτα νέο, που να δίνει μια φρεσκάδα. Καταλήγει έτσι σε μηχανισμούς 15ετίας, οι οποίοι που λειτουργούν, μεν, αλλά είναι αρκετά ξεπερασμένοι. Επίσης, η υπερβολικά μικρή ποικιλία των εχθρών κρατάει ακόμη πιο πίσω το απαρχαιωμένο gameplay. Το θετικό είναι πως υπάρχει μια σχετική ελευθερία προσέγγισης των αποστολών και ορισμένα ενδιαφέροντα stealth σενάρια.

Διαβάστε επίσης:  Ubisoft: Με Avatar και Skull & Bones το τρέχον οικονομικό έτος

Το μόνο νέο στοιχείο είναι ο μηχανισμός των tokens που κερδίζουμε, κάνοντας αποστολές ή κλέβοντας τα από NPCs. Τα tokens μάς δίνουν δυνατότητες, όπως το να μισθώνουμε μισθοφόρους που μας βοηθούν στη μάχη, μουσικούς που με την μουσική τους μαζεύουν εχθρούς, ανοίγοντας μας διαδρόμους, ενώ ορισμένα tokens μειώνουν τις τιμές στα καταστήματα.

Assassin's Creed Mirage

Κάτι κακό θα συμβεί σύντομα… / Photo: Ubisoft – VG24.gr

Τα RPG στοιχεία δεν υπάρχουν πλέον

Το σύστημα levelling που είδαμε στα τελευταία μεγάλα AC δεν υπάρχει πλέον και έχει αντικατασταθεί από ένα πολύ απλό skill tree. Επίσης, υπάρχουν τα γνωστά βοηθήματα του τύπου throwing knifes, smoke bombs και φυσοκάλαμα που κοιμίζουν τους εχθρούς, τα οποία μπορούν να παραμετροποιηθούν ελαφρώς. Ο εξοπλισμός περιορίζεται σε ένα μόνο είδος αμφίεσης και δύο όπλα, τα οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε μέχρι δύο φορές. Έτσι λοιπόν υπάρχει σχεδόν πλήρης εξάλειψη των στοιχείων RPG, κάτι όχι απαραίτητα κακό. Δυστυχώς όμως, όπως προαναφέραμε, το gameplay διακρίνεται από έλλειψη πρωτοτυπίας και δεν προσφέρει κάτι αξιομνημόνευτο.

Οι αποστολές -άλλες μικρότερες και άλλες μεγαλύτερες- βασίζονται κατά κύριο λόγο στο stealth, ενώ υπάρχει και μάχη με όπλο ως ύστατη λύση. Οι μηχανισμοί της μάχης είναι αστεία απλοί και καθόλου ευχάριστοι και βασίζονται στο dodge και το parry των επιθέσεων, ενώ και τα μόλις τρία είδη εχθρών που αντιμετωπίζουμε σε όλο το παιχνίδι δεν βοηθούν καθόλου την κατάσταση. Πολλές φορές νιώθαμε καλύτερα να κάνουμε load το προηγούμενο save για να συνεχίσουμε με stealth, παρά να μπλέξουμε σε καταστάσεις μάχης. Το parkour, ακόμη ένα κύριο χαρακτηριστικό των Assassin’s Creed, υπάρχει φυσικά και εδώ, όπως ακριβώς το γνωρίζαμε εδώ και χρόνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Παρόλα αυτά η Βαγδάτη και τα περίχωρά της είναι καλοσχεδιασμένα και ορισμένα scenarios έχουν ενδιαφέρον, όπως η αποστολή στην φυλακή και στο παζάρι. Στο παιχνίδι υπάρχουν και ορισμένα μικρά ενδιαφέροντα side quests, που είναι τα μόνα που δίνουν λίγο συναίσθημα στο σενάριο, καθώς υπάρχουν και αρκετά collectibles. Ολοκληρώσαμε το Mirage στις 20 ώρες, ολοκληρώνοντας τη βασική ιστορία και μερικό παράπλευρο περιεχόμενο, ενώ για κάποιον που θέλει ασχοληθεί με 100% ολοκλήρωση μπορεί να χρειαστεί από 25 έως 30 ώρες. Στο επιπλέον περιεχόμενο περιλαμβάνονται πέρα από τα collectibles, ορισμένοι γρίφοι θυσαυρών. αλλά και κάποια quests που τα παίρνουμε από το hideout.

Assassin's Creed Mirage

Έτοιμοι για το Leap of Faith; / Photo: Ubisoft – VG24.gr

Όμορφο art direction με μικρά θέματα

Οπτικά, έχουμε να κάνουμε με έναν όχι ιδιαίτερα εξελιγμένο οπτικά τίτλο, αλλά είναι καθαρός και όμορφος, ειδικά στο performance mode. Η Ubisoft ξέρει να προσφέρει καλοσχεδιασμένους και πολυσύνθετους κόσμους και η Βαγδάτη παραπέμπει αρκετά στον όμορφα σχεδιασμένο χάρτη της Ιερουσαλήμ του πρώτου AC. Πέρα από την κεντρική πόλη μπορείτε να εξερευνήσετε τα κάπως περιορισμένα αλλά εξίσου όμορφα περίχωρά της, πάνω στην καμήλα σας. Στα αρνητικά θα αναφέραμε τον σχεδιασμό των προσώπων ορισμένων χαρακτήρων και κάποιους περίεργους μη-ρεαλιστικούς φωτισμούς, ειδικά στις κλειστές τοποθεσίες. Το αγγλικό voice-acting είναι σχετικά καλής ποιότητας, με ιδιαίτερη προφορά για τη συγκεκριμένη περιοχή, ενώ πολύ καλό είναι και το soundtrack με ατμοσφαιρικές μεσοανατολίτικες μελωδίες.

Πανέμορφα ατμοσφαρικά τοπία

Assassin’s Creed Mirage – Συνοψίζοντας

Το Mirage κάνει το θετικό… πισωγύρισμα, που πολλοί περιμέναμε από τη σειρά και φέρνει το stealth στο προσκήνιο, γυρίζοντας το gameplay στις ρίζες του. Ενώ γενικά καταφέρνει αυτό που υπόσχεται, δεν το αναδεικνύει με κάποια φρέσκια ιδέα ή κάτι καινοτόμο που να κάνει το παιχνίδι αξιομνημόνευτο. Το Mirage θα περάσει στην ιστορία ως ένα απλό filler και ο Basim ως ένας από τους πιο άψυχους πρωταγωνιστές της σειράς. Κρίμα, γιατί πάνω στο όμορφο setting της ακμάζουσας Βαγδάτης, η Ubisoft θα μπορούσε να χτίσει κάτι πολύ καλύτερο. Σε μια πτώση της τιμής του, θα ήταν μια καλή αγορά, απλά για να περάσετε λίγες ώρες ευχάριστα.

Διαβάστε επίσης:  Η S.T.A.L.K.E.R. τριλογία καταφτάνει σε Xbox και PlayStation

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PC
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Bordeaux
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Action Adventure / Stealth
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 5 Οκτωβρίου 2023
Official website: assassins-creed/mirage/

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • To stealth αποτελεί ξανά το κύριο χαρακτηριστικό, κάτι που πολλοί ζητούσαν
  • Το setting της Βαγδάτης ταιριάζει πολύ στη σειρά
  • Ορισμένα καλά σχεδιασμένα scenarios και σχετική ελευθερία προσέγγισης
  • Ενδιαφέροντα world quests και ωραίοι γρίφοι θησαυρών

Αρνητικά

  • Μεγάλη έλλειψη πρωτοτυπίας και ιδεών στους μηχανισμούς stealth
  • Κακοσχεδιασμένο, απλό και καθόλου ευχάριστο σύστημα μάχης
  • Άψυχος κεντρικός πρωταγωνιστής και ακόμα πιο αδιάφορη κεντρική ιστορία
  • Αστεία μικρή ποικιλία εχθρών

Βαθμολογία

7
Καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ