Agatha Christie: The ABC Murders

by Γιώργος Νανάκης on 18 Φεβρουαρίου 2016
Reviews

Ο Ηρακλής Πουαρό είναι μία από τις πιο γνωστές λογοτεχνικές προσωπικότητες, όπως ο Sherlock Holmes, η Miss Marple, η Nancy Drew και άλλοι, και έχει αγαπηθεί από το κοινό για τις αμέτρητες υποθέσεις που καταφέρνει να εξιχνιάσει, επιστρατεύοντας την ευφυΐα του, την οξυδέρκειά του και την παρατηρητικότητά του. Ο εκκεντρικός ντετέκτιβ, βελγικής καταγωγής, με το χαρακτηριστικό μουστάκι έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 33 νουβέλες της Αγκάθα Κρίστι και ξεχωρίζει για τον ειρωνικό και κυνικό του χαρακτήρα, το μοναδικό του αστυνομικό δαιμόνιο και την εμμονή του για τάξη και αρμονία. Επίσης, ο ηθοποιός David Suchet έχει ταυτιστεί με τον Ηρακλή Πουαρό, καθώς ενσάρκωσε τον φανταστικό ήρωα από το 1989 έως το 2013 σε μία από τις μακροβιότερες τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου αλλά και σε αρκετές ταινίες.

Video Review

Αρκετά από τα μυθιστορήματα με πρωταγωνιστή τον Ηρακλή Πουαρό έχουν γίνει και βιντεοπαιχνίδια, εξυπηρετώντας πάντα την κατηγορία των παιχνιδιών περιπέτειας (Adventure Games). Η πλειοψηφία των παιχνιδιών κυκλοφόρησε για PC, ενώ αρκετά από αυτά δεν ήταν αμιγώς adventure games, αλλά είχαν αρκετές προσμίξεις με άλλα είδη, όπως πχ. εντοπισμού συγκεκριμένου αριθμού αντικειμένων σε μια εικόνα. Είναι η πρώτη φορά που το The ABC Murders μεταφέρεται σε κονσόλες νέας γενιάς αλλά η δεύτερη φορά που το παιχνίδι βρίσκει το δρόμο του σε κονσόλα, καθώς η παρθενική του εμφάνιση ήταν το 2009 στο Nintendo DS, με ένα φυσικά πολύ διαφορετικό τίτλο.

Υπεύθυνη για την μεταφορά αυτή τη φορά είναι η γαλλική εταιρία Microids, η οποία είναι γνωστή για την ανάπτυξη των γνωστών adventure Syberia  και Post Mortem/Still Life σε συνεργασία με το Artefacts Studio. Με μια εταιρία που έχει παρελθόν και προϋπηρεσία στα Adventure Games, το The ABC Murders έρχεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας και να μας κερδίσει με την ιστορία του, τους γρίφους του, τα γραφικά του και το gameplay του. Το καταφέρνει άραγε;

Υπόθεση

Όπως προαναφέραμε, η ιστορία βασίζεται στο γνωστό μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Ο Ηρακλής Πουαρό λαμβάνει μια σειρά από αινιγματικές επιστολές που φέρουν την υπογραφή  A.B.C. Ο μυστηριώδης άγνωστος προειδοποιεί για επερχόμενες δολοφονίες σε συγκεκριμένη ημέρα και περιοχή. Οι δολοφονίες πραγματοποιούνται η μία μετά την άλλη και ο διάσημος ντετέκτιβ καλείται να εξιχνιάσει την υπόθεση και να σταματήσει την ροή των δολοφονιών. Σεναριακά το παιχνίδι θα λέγαμε ότι παίρνει –δικαιωματικά- δέκα. Η επιτυχία θεωρείται σχεδόν δεδομένη όταν ένα παιχνίδι βασίζεται σε ένα τέτοιο σενάριο. Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους τομείς;

Γραφικά

Στο κομμάτι των γραφικών τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς όπως τα περιμέναμε. Πριν αποκτήσουμε στα χέρια μας το παιχνίδι, οι πρώτες φωτογραφίες έδειχναν ένα παιχνίδι με καρτουνίστικα γραφικά που παρέπεμπαν σε αισθητική παρόμοια του τελευταίου Broken Sword με υπέροχα γραφικά, ζωγραφισμένα στο χέρι. Να σημειωθεί ότι η μηχανή γραφικών που έχει χρησιμοποιηθεί στο παιχνίδι είναι η Unity. Όλες οι τοποθεσίες που θα επισκεφθείτε είναι όμορφες, πολύχρωμες και αρκετά “ζωντανές” αν και απουσιάζει η επιμέρους λεπτομέρεια σε αρκετά από αυτές. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το παιχνίδι υστερεί στον σχεδιασμό των χαρακτήρων και στην κινησιολογία τους κατά κύριο λόγο. Οι ήρωες δεν είναι αρκετά προσεγμένοι με αποτέλεσμα να σας δίνεται η εντύπωση αρκετές φορές ότι βλέπετε άψυχες μαριονέτες ή χαρακτήρες που κινούνται μονοκόμματα και μηχανικά. Στα προηγούμενα έρχονται να προστεθούν και οι μέτριες ερμηνείες των ηθοποιών που υποβαθμίζουν την συνολική εικόνα του τίτλου. Ομολογουμένως έχει δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στον κεντρικό χαρακτήρα (τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην απόδοση της ερμηνείας) αλλά  τα υπόλοιπα πρόσωπα που αλληλεπιδρούν με τον ήρωά μας και τον πλαισιώνουν έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα.

 

Gameplay / Χειρισμός

Το παιχνίδι είναι ένα point and click adventure. Είναι ομοιόμορφο όσον αφορά στην δυσκολία επίλυσης γρίφων και ακολουθεί την ίδια τακτική από την αρχή μέχρι το τέλος του. Ο παίκτης αρχικά εξερευνεί διάφορα περιβάλλοντα, στη συνέχεια μελετάει προσεκτικά την σκηνή του φόνου, μαζεύει στοιχεία, ανακρίνει τους υπόπτους που προκύπτουν, λύνει ενδιάμεσους γρίφους, φτάνει σε διάφορα λογικά συμπεράσματα με την χρήση των στοιχείων που βρίσκει και ξανά από την αρχή. Η έκταση του παιχνιδιού δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη –περίπου πέντε με έξι ώρες το πολύ καθαρό gameplay- αλλά η επαναληψημότητα στο gameplay δεν θα σας περάσει απαρατήρητη. Επίσης, όσοι από εσάς έχετε παίξει την σειρά Sherlock Holmes, θα βρείτε αρκετές ομοιότητες στο gameplay κυρίως στο κομμάτι που αφορά την συσχέτιση των αποτελεσμάτων και στην οδήγηση μέσω αυτών σε λογικά συμπεράσματα του διάσημου ντετέκτιβ. Οι γρίφοι είναι αρκετά απλοί και δεν θα σας παιδέψουν ιδιαίτερα, καθιστώντας αυτόματα το παιχνίδι ιδανικό για όσους ξεκινάνε τα πρώτα τους βήματα στα παιχνίδια περιπέτειας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του τίτλου είναι ο χειρισμός του. Αντιλαμβανόμαστε ότι το παιχνίδι ίσως να χτίστηκε περισσότερο γύρω από τη λογική ενός PC game αλλά ο χειρισμός στο PS4 ήταν λίγο… εφιαλτικός. Καταρχάς, ο ήρωάς μας πολλές φορές δεν ανταποκρινόταν στις εντολές που του δίναμε για να μετακινηθεί ή να παρατηρήσει ορισμένα αντικείμενα. Παραβλέψαμε την μικρή ατασθαλία στον χειρισμό, την οποία αποδώσαμε καλοπροαίρετα ως άρνηση του Ηρακλή Πουαρό, ως ελεύθερο πνεύμα, να υποταχτεί στις προσταγές μας! Αυτό όμως που δεν καταφέραμε με τίποτα να δικαιολογήσουμε ήταν ο χειρισμός κατά τη διάρκεια της επίλυσης συγκεκριμένων γρίφων που γίνεται πραγματικό βασανιστήριο με το χειριστήριο. Σίγουρα με ποντίκι τα πράγματα θα είναι αρκετά πιο απλά. Πχ. υπάρχουν συγκεκριμένοι γρίφοι που ο χρήστης πρέπει να πραγματοποιήσει με τον δεξί μοχλό κίνηση 360 μοιρών ενώ παράλληλα να κρατάει και πατημένο το L2. Δυστυχώς ο χειρισμός σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπακούει όπως θα ακριβώς θα θέλαμε κάνοντας την εμπειρία του παιχνιδιού κουραστική. Τέλος ένα ακόμα αρνητικό στο παιχνίδι είναι οι μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης και η συχνότητα με την οποία επανεμφανίζονται μέσα σε αυτό.

Ήχος / Ερμηνείες

Στον τομέα του ήχου δεν έχουμε να τονίσουμε κάτι το αξιόλογο. Το παιχνίδι δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο μουσικό μοτίβο και μουσική συναντάμε σε συγκεκριμένα σημεία που ομολογουμένως βοηθούν στην κλιμάκωση της αγωνίας (κυρίως στις σκηνές που έχουμε αναπαράσταση των φόνων). Πέραν αυτών των σημείων, κατά κύριο λόγο επικρατούν ήχοι του περιβάλλοντος/φυσικοί ήχοι που δένουν όμορφα με το παιχνίδι και δεν κουράζουν τον παίκτη.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Microids για τις ανάγκες του Review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Agatha Christie: The ABC Murders

Author

Γιώργος Νανάκης

Developer

Artefacts Studio

Publisher

Microids

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

4 Φεβρουαρίου 2016

Είδος

Adventure, Point 'n Click

PEGI

12

Θετικά

+ Χαμηλή τιμή
+ Σενάριο

Αρνητικά

- Ο χειρισμός σε ορισμένα σημεία είναι για παίχτες με ατσάλινα νεύρα
- Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων καθώς και οι ερμηνείες των ηθοποιών δεν είναι ιδιαίτερα προσεγμένες
- Χρόνοι loading

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Τι είναι αυτό που κάνει ένα adventure game καλό; Σίγουρα η μεγαλύτερη βαρύτητα πέφτει στο σενάριο και ύστερα σε όλα τα υπόλοιπα. Το The ABC Murders ενώ αρχικά μας ενθουσίασε που θα καταπιανόμασταν μαζί του, στη συνέχεια μας απογοήτευσε ελαφρώς από τις ατέλειες στον χειρισμό και τις μέτριες ερμηνείες των ηθοποιών. Μπορεί τα γραφικά του να μην είναι αντάξια των παιχνιδιών που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, αλλά εξακολουθεί με σύμμαχο του το δυνατό του σενάριο να προσπαθεί να κερδίσει τον παίκτη τόσο, ώστε να μην του περάσει τελικά τελείως απαρατήρητο.

Το προτείνουμε σε όλους τους νέους παίκτες που θέλουν να εξοικειωθούν με τα adventure games καθώς και στους φανατικούς των μυθιστορημάτων της Αγκάθα Κρίστι με την προϋπόθεση ότι θα δείξουν επιείκεια στα μελανά σημεία του παιχνιδιού.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%