Alex Kidd in Miracle World DX - Review

Άσκηση υπομονής
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 22 Ιουνίου 2021
Το Alex Kidd, ένα κλασικό 2D platformer που παίζαμε στο Master System πριν από δεκαετίες, επιχειρεί, όπως έχουν κάνει κι αλλά παρόμοια παιχνίδια, να έρθει στο σήμερα. Η προσπάθεια αυτή παρουσιάζει πάντα ενδιαφέρον, και μας κάνει να αναρωτιόμαστε όσον αφορά τους λόγους που οδήγησαν σε μια τέτοια κυκλοφορία. Γιατί πρέπει να παίξει το σημερινό gaming κοινό το Alex Kidd, και αφού θα το παίξει, ποια πρέπει να είναι η μορφή του;
Δυστυχώς, οι developers που αναπτύσσουν τέτοιες αναβαθμισμένες επανεκδόσεις συχνά αποτυγχάνουν στο να απαντήσουν στα δύο αυτά κομβικά ερωτήματα, καθώς οι απαντήσεις που δίνουν δεν είναι επαρκείς. Έτσι, συνήθως, βλέπουμε αυτούσιους τους τίτλους του παρελθόντος, με την αναβάθμιση δηλαδή να στέκεται μόνον στο οπτικοακουστικό κομμάτι. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το Alex Kidd, που έχει δεχθεί μία γενναία βελτίωση στο αισθητικό του μέρος αλλά έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο στα υπόλοιπα, με κάποιες νέες πίστες και modes, όχι άξια αναφοράς στοιχεία.
Έτσι, για κάποιον ή κάποια που νοσταλγεί την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε ο τίτλος, η επανέκδοση είναι ευχάριστη κυκλοφορία. Για όλο το υπόλοιπο μέρος του κοινού, είναι ένα αναχρονιστικό κειμήλιο μιας άλλης εποχής, που ευτυχώς έχει πια περάσει. Αυτό, μάλιστα, ενδέχεται να το νιώσει και η πρώτη ομάδα, αυτή που τρέφεται με νοσταλγία, εκτός αν παίζει μόνο παλιά παιχνίδια, γιατί το Alex Kidd έχει αφήσει στην άκρη όλες τις εξελίξεις που έχει δει το είδος του από την ημέρα που βγήκε το πρωτότυπο ως σήμερα. Ως αποτέλεσμα, έχουμε ένα πολύ σύντομο παιχνίδι, με πίστες που σε καλό run μπορεί να τελειώσουν σε λιγότερο χρόνο από μία ώρα, που καλωσορίζουν όμως επόμενα playthroughs για καλύτερους χρόνους, εύρεση μυστικών και λοιπά.
Όπως και να 'χει, τέτοια παιχνίδια αποτελούν υπενθύμιση της κατάστασης που επικρατούσε παλιότερα όσον αφορά τη διάρκεια των video games, αφού ένα μισάωρο campaign που αυξάνει νοητά τη διάρκεια με την αύξηση της δυσκολίας, τότε δεν ήταν αιτία διαμαρτυρίας. Σήμερα, όμως, δύσκολα θα δώσει κάποιος ή κάποια χρήματα για ένα τόσο σύντομο παιχνίδι, εκτός αν πρόκειται για ένα που έχει μεγάλη συναισθηματική αξία, ή αν προέρχεται από την indie σκηνή και είναι κάποιου ιδιαίτερου, πειραματικού τύπου.
Αφήνοντας όμως τη διάρκεια στην άκρη, παίζοντας το ανανεωμένο Alex Kidd θυμόμαστε κι άλλα στοιχεία του gaming που ευτυχώς έχουν μείνει πίσω. Ο τραχύς, μη ακριβής χειρισμός με καθυστέρηση στην απόκριση και προβλήματα στο detection του εδάφους και της στιγμής που ο χαρακτήρας φεύγει από αυτό για να κάνει άλμα, η αυξημένη δυσκολία με άδικους, μη διασκεδαστικούς τρόπους κι εκνευριστικές συνθήκες που βασίζονται στην τύχη, τα mini games που δεν εξυπηρετούν τίποτα, όλα επιστρέφουν εδώ και δεν είναι ευχάριστα.
Γενικότερα, το design του Alex Kidd ανήκει σε άλλη εποχή, είναι μια χαρά για τότε, και καλό θα ήταν να μείνει εκεί, αν δεν αλλάξει αισθητά για να ενσωματωθεί στη σύγχρονη εποχή. Η νέα έκδοση δείχνει πανέμορφη, με τεράστια αναβάθμιση σε σχέση με την πρωτότυπη, με βάθος στην εικόνα, οπτικά εφέ, λεπτομέρειες και animations που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί άρτια και με γνώμονα την αισθητική του original και το πώς θα μεταφραστεί στο σήμερα.
Το εγχείρημα είναι πετυχημένο οπτικά, και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα μέσω μίας εξαιρετικής λειτουργίας: με το πάτημα ενός πλήκτρου, μεταφερόμαστε αμέσως στα γραφικά και τη μουσική του παλιού παιχνιδιού, στο σημείο που βρισκόμαστε στο νέο, και έτσι βλέπουμε τη διαφορά ανά πάσα στιγμή, αλλά μπορούμε και να παίξουμε λίγο το πρωτότυπο χωρίς να πηγαίνουμε σε μενού. Ένα αξιοσημείωτο εργαλείο, που τονίζει πόσο μακριά έχει φτάσει η βιομηχανία, αλλά ταυτόχρονα πόσο στάσιμο έχει μείνει το συγκεκριμένο παιχνίδι. Η μουσική είναι σε ίδια επίπεδα, με πολύ πετυχημένες διασκευές των μελωδιών που ακούγαμε στο original.
Ένα σημείο στο οποίο φαίνεται έντονα η απουσία οποιουδήποτε εκσυγχρονισμού, είναι τα bosses που κερδίζονται με κακοστημένα, σχεδιασμένα με άδικο τρόπο μοτίβα, και τελικά πιο πολύ εκνευρίζουν παρά διασκεδάζουν. Μάλιστα, κάποιες κινήσεις των bosses έχουν αλλάξει σε σχέση με του original, όμως δεν έχουν ακριβώς βελτιωθεί... Επίσης, υπάρχουν κάποια, συγκεκριμένα κομμάτια που ήθελαν αλλαγή ασυζητητί, όπως μία παγίδα με αγκάθια που μοιάζει απροσπέλαστη, ειδικά στα χέρια ενός παίκτη ή παίκτριας που δεν έχει γνωρίσει αντίστοιχα παιχνίδια του παρελθόντος. Ακόμα, ανανέωση ήθελαν τα hit boxes των εχθρών αλλά και οι συμπεριφορές τους, αφού πολλές φορές χάνουμε ενώ όλα δείχνουν πως αποφύγαμε ή χτυπήσαμε στον αντίπαλο.
Τέλος, έπρεπε να είχαν αλλάξει τα αντικείμενα που βρίσκουμε και ο τρόπος χρήσης τους, αλλά και οι επεξηγήσεις που είναι ανύπαρκτες. Τα αντικείμενα υποτίθεται πως μας δίνουν πλεονεκτήματα και εργαλεία για να περάσουμε τα δύσκολα σημεία, όμως είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε τελικά αποτελούν απλώς έναν λόγο για να μαζεύουμε νομίσματα και να τα αποκτήσουμε. Για παράδειγμα, μπορεί να μαζέψουμε ένα καλό ποσό και να αγοράσουμε ένα όχημα που μας κάνει να κινούμαστε γρήγορα και να πηδάμε ψηλά, για να το χάσουμε μεμιάς όταν αγγίξουμε σε κάποιο σημείο όπου δεν έπρεπε. Ακόμα, το level design παρουσιάζει ανούσιες επαναλήψεις, με σημεία να εμφανίζονται σχεδόν αυτούσια δύο ή και τρεις φορές συνεχόμενα. Σημειώνεται πως, όταν κόντεψα να περάσω μία ιδιαίτερα δύσκολη παγίδα, το παιχνίδι κράσαρε και τα save files μετά ήταν corrupted, άρα από την αρχή και πάλι. Ευτυχώς, υπάρχει επιλογή για άπειρες ζωές, καθώς στο default έχουμε δύο (κάθε μία ισούται με ένα hit) και από την αρχή της πίστας.
Τελικά, το ανανεωμένο Alex Kidd δεν είναι όσο βελτιωμένο θα έπρεπε, αφού η αναβάθμιση στέκεται μόνο στον οπτικοακουστικό τομέα, τον όποιο φέρνει σε πολύ αξιόλογο σημείο, αλλά αφήνει το gameplay αυτούσιο, με τα προβλήματα της εποχής του. Το υπόλοιπο παιχνίδι, αποκλειστικά για «αρχαιολόγους» με βαριά νοσταλγία.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Alex Kidd in Miracle World DX - Review

Συντάκτης
22 Ιουνίου 2021
Developer

Merge Games, Jankenteam

Publisher

Merge Games

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 5, PlayStation 4 Switch, Xbox One, Xbox Series X

Tested on

PS5

Κυκλοφορία

22 Ιουνίου 2021

Είδος

Platformer

PEGI

7

Θετικά

+ Μεγάλη και πετυχημένη οπτικοακουστική ανανέωση
+ Δυνατότητα αλλαγής από το νέο στο παλιό Alex Kidd με ένα κουμπί

Αρνητικά

- Απαρχαιωμένος σχεδιασμός σε levels, εχθρούς, χειρισμό
- Πολλές προκλήσεις βασίζονται στην τύχη
- Άδικη δυσκολία
- Εκνευριστικά bosses
- Κακοστημένα hit boxes
- Μικρή διάρκεια
- Καμία βελτίωση στο gameplay

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.0
Συνοψίζοντας

Τελικά, το ανανεωμένο Alex Kidd δεν είναι όσο βελτιωμένο θα έπρεπε, αφού η αναβάθμιση στέκεται μόνο στον οπτικοακουστικό τομέα, τον όποιο φέρνει σε πολύ αξιόλογο σημείο, αλλά αφήνει το gameplay αυτούσιο, με τα προβλήματα της εποχής του. Το υπόλοιπο παιχνίδι, αποκλειστικά για «αρχαιολόγους» με βαριά νοσταλγία.

5.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
100%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1