Amnesia Collection

There is nothing left, everything is gone
by Νίκος Λυμπέριος on 16 Ιανουαρίου 2017

Οι τίτλοι τρόμου αποτελούν ενδεχομένως ένα από τα αγαπημένα είδη παιχνιδιών στους gamers. Από τις εποχές που εμφανίστηκαν τα πρώτα παιχνίδια survival horror, όπως τα Alone in the Dark και αργότερα τα Resident Evil και Silent Hill, οι δημιουργοί προσπαθούν με κάθε κυκλοφορία να σπρώξουν τα όρια του τι είναι εφικτό και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να τρομάξουν τον παίκτη.

Τα παιχνίδια τρόμου χωρίζονται σε αρκετές υποκατηγορίες. Η συλλογή των παιχνιδιών Amnesia γέρνει προς την μεριά του ψυχολογικού τρόμου, του είδους που προσπαθεί να σε τρομάξει από αυτά που δε φαίνονται. Τους απόμακρους ήχους, τις ξαφνικές κραυγές, χρησιμοποιούν έξυπνα τρικ για να παίξουν με την λογική μας και να μας φέρουν σε μια κατάσταση πανικού.

Οι δημιουργοί της Frictional Games είναι γνώστες του αντικειμένου. Ξεκίνησαν την καριέρα τους το 2006 ως ένα μικρό γκρουπ από φοιτητές του πανεπιστημίου που εργάζονταν πάνω στην πτυχιακή τους. Το θέμα της πτυχιακής τους ήταν μια μηχανή γραφικών με ειδική τεχνολογία φωτισμού και δική τους μηχανή φυσικής. Για να παρουσιάσουν την μηχανή γραφικών τους ετοίμασαν ένα demo παιχνιδιού με τον τίτλο Penumbra. Όμορφο και τρομακτικό, το Penumbra έδειξε ότι έχει μέλλον και τελικά ένα πλήρες παιχνίδι δημιουργήθηκε και ένα χρόνο μετά απέκτησε και μια συνέχεια. Το 2010 έμελλε να είναι σταθμός για το μέλλον του studio αφού η επόμενη δημιουργία του επάνω στο ίδιο είδος, το Amnesia: The Dark Descent, ήταν από τα καλύτερα παιχνίδια στο είδος του και έγινε το πρότυπο πάνω στο οποίο χτίστηκαν πολλοί τίτλοι της κατηγορίας. Η επιρροή του Amnesia είναι ξεκάθαρη μέχρι και σήμερα σε παιχνίδια όπως το Layers of Fear, Outlast, Alien: Isolation, P.T αλλά και το αναμενόμενο Resident Evil 7.

190243

Το πρώτο από τα παιχνίδια της συλλογής, είναι ένα υπέροχο παράδειγμα παιχνιδιού που παίζει με την ψυχολογία του παίκτη. Χειριζόμαστε τον Daniel που μόλις ξύπνησε μέσα σε ένα τεράστιο κάστρο, έχοντας μηδαμινές αναμνήσεις του πώς και του γιατί βρέθηκε εκεί. Όσο εξερευνούμε το κάστρο διαβάζουμε διάφορες σημειώσεις του Daniel και βλέπουμε διάφορες αναδρομές στο παρελθόν από συζητήσεις που έχουν γίνει δίνοντας μας μια εικόνα για το τι συμβαίνει.

Το Amnesia: The Dark Decent είναι χτισμένο πάνω στον μηχανισμό sanity, που αποτελεί και το σημαντικότερο στοιχείο του παιχνιδιού, αφού αυτό καθορίζει τον ψυχολογικό χαρακτήρα του τίτλου. Όσο καθόμαστε στο σκοτάδι η λογική μας πέφτει και αρχίζουμε να βλέπουμε πράγματα που δεν βρίσκονται στην πραγματικότητα εκεί, όπως πόρτες να ανοίγουν ξαφνικά, κατσαρίδες να περνάνε από μπροστά μας και διάφορες άλλες ψυχολογικές εκρήξεις που έχουν ως σκοπό την διακοπή της έρευνας του Daniel. Για την καταπολέμηση του σκοταδιού και της επαναφοράς της λογικής του, ο Daniel πρέπει να ανάβει τα κεριά και τις δάδες που βρίσκονται μέσα στο κάστρο με τη χρήση προσανάμματος που έρχεται μέσα σε μικρά κουτάκια. Το καύσιμο αυτό όμως είναι περιορισμένο και ο παίκτης θα πρέπει να κάνει σωστές επιλογές στη χρήση του για να μη βρεθεί προ εκπλήξεων. Στη διάθεσή μας έχουμε και μια λάμπα που χρησιμοποιεί λάδι για να λειτουργήσει. Το λάδι όπως και το προσάναμμα έρχεται σε περιορισμένες ποσότητες.

Την περιπέτεια του Daniel έρχονται να κάνουν ακόμα πιο δύσκολη διάφορες οντότητες που έχουν την ικανότητα να τον σκοτώσουν με ένα χτύπημα και από τη στιγμή που ο χαρακτήρας μας δεν διαθέτει καθόλου όπλα, το άγχος του Daniel μεταφέρεται υπέροχα και σε μας που τρέμουμε από τον φόβο μας μαζί με τον ήρωα.

Το κάστρο απαρτίζεται από αρκετούς γρίφους που θα πρέπει να λύσουμε, αλλά και από διάφορα αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στην λύση του μυστηρίου. Στο μεγαλύτερο του μέρος, σκοπός του παιχνιδιού είναι προχωρήσουμε από την μια πόρτα στην άλλη αποφεύγοντας τα μυστήρια του κάστρου που θέλουν να μας ωθήσουν στην ψυχολογική κατάρρευση. Υπάρχουν στιγμές που θα αναρωτιέστε γιατί η πόρτα που ανοίξαμε προηγουμένως τώρα είναι κλειστή και αν ο ήχος που ακούστηκε ξαφνικά ήταν η κραυγή μιας γυναίκας ή ο αέρας που χτυπάει με μένος στο παράθυρο.

amnesia__a_machine_for_pigs___promo_art_1_by_sethnemo-d6lqyyx

Το επόμενο παιχνίδι της συλλογής, το Amnesia: A Machine for Pigs έρχεται από την The Chinese Room. Είναι αρκετά πιο προσεγμένο τεχνικά από το πρώτο παιχνίδι, αν και κατά τη γνώμη μας δε τα καταφέρνει τόσο καλά όσο το Dark Descent και αυτό γιατί δεν υπάρχει πλέον ο μηχανισμός sanity. Επιπλέον τα φώτα ανάβουν χωρίς να χρειαζόμαστε κάποιο επιπλέον υλικό και η λάμπα που κρατάμε μαζί μας δεν απαιτεί τη χρήση λαδιού με αποτέλεσμα ένας βασικός αγχωτικός μηχανισμός να έχει εξαλειφθεί από το παιχνίδι.

Ουσιαστικά ο τίτλος αποτελεί έναν walking simulator στα πρότυπα των παιχνιδιών που συνήθως φτιάχνει η Chinese Room όπως το Vanishing of Ethan Carter. Στα υπέρ του Amnesia: A Machine for Pigs είναι η καλογραμμένη του ιστορία και ο σχεδιασμός του σπιτιού που βρισκόμαστε. Ελέγχουμε τον Oswald Mandus, έναν εφευρέτη που ξυπνάει και ανακαλύπτει ότι τα παιδιά του βρίσκονται σε κίνδυνο. Σκοπός φυσικά είναι η εύρεση τους μέσα από μια σειρά γρίφων στο τρομακτικό και επιβλητικό αυτό σπίτι.

xps___amnesia___justine_download_by_sovietmentality-d8jjtbv

Το τελευταίο παιχνίδι της συλλογής είναι το Amnesia: Justine. Στο παιχνίδι ελέγχουμε την Justine που ξυπνάει ξαφνικά μέσα σε ένα κελί και πρέπει να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε μια σειρά από τεστ. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι η ύπαρξη μόνιμου θανάτου και η επανάληψη όσων έχουμε κάνει από την αρχή. Δυστυχώς στο κομμάτι της αφήγησης της ιστορίας του, αλλά και στο πώς προσπαθεί να μεταδώσει την ψυχολογική πίεση στον παίκτη υστερεί αρκετά σε σχέση τα προηγούμενα δυο παιχνίδια.

Τεχνικά η συλλογή αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα. Η Frictional Games παίζει πολύ έντονα με τις διακυμάνσεις του φωτός και του σκοταδιού, όμως και τα τρία παιχνίδια του πακέτου φωνάζουν δυνατά "προηγούμενη γενιά" και υποφέρουν από απλό φωτισμό και χαμηλής ποιότητας textures. Το Amnesia: A Machine for Pigs είναι το πιο όμορφο της συλλογής, έχει όμως τα δικά του προβλήματα που εντοπίζονται στο κακό framerate και στους μεγάλους χρόνους φόρτωσης. Η μεγαλύτερη όμως απογοήτευση για εμάς έγκειται στο γεγονός ότι η συλλογή δε διαθέτει κάποιου είδους μπόνους περιεχόμενο. Θα θέλαμε να δούμε βίντεο από την δημιουργία του παιχνιδιού, δηλώσεις της ομάδας ανάπτυξης αναφορικά με τον τίτλο και πώς αισθάνονται που επηρέασαν μια ολόκληρη βιομηχανία. Επιπρόσθετα, δεν διατίθεται επιλογή εναλλαγής μεταξύ των παιχνιδιών από τη στιγμή που διαλέξουμε κάποιον τίτλο. Για να αλλάξουμε σε κάποιο άλλο από τα παιχνίδια της συλλογής θα πρέπει να κλείσουμε το παιχνίδι τελείως.

Δεν υπάρχουν πολλά για να πει κάποιος για τα παιχνίδια αυτά, που δεν έχουν ήδη ειπωθεί και ο κόσμος έχει αναγνωρίσει την αξία αυτών των παιχνιδιών πολλά χρόνια πριν. Εδώ όμως βρίσκεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα της συλλογής. Η σειρά Amnesia απέδειξε την αξία της πολλά χρόνια πριν και ενώ είναι κοινά αποδεκτό ότι επηρέασε πολλά παιχνίδια του είδους, πλέον ο τρόμος που προσφέρει είναι τετριμμένος για τα δεδομένα της εποχής και ο τεχνικός τους τομέας αρκετά απαρχαιωμένος. Δεδομένης της υψηλής τους τιμής και πως στον ορίζοντα βλέπουμε αρκετά πιο σύγχρονα παιχνίδια, η συλλογή Amnesia προτείνεται καθαρά στους fans και σε όσους θέλουν να γνωρίσουν τα παιχνίδια που όρισαν το είδος.


Το Amnesia Collection διαθέτει 22 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 2/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό
Insanity
Achieved all other trophies.
Illuminatus
Picked up every tinderbox in Amnesia: The Dark Descent.
NOPE
Left when things were getting interesting in Amnesia: The Dark Descent. (3)
Master Archivist
Read all notes in all games. (2)
Κρυφά Trophies
Alchemist
Removed the Shadow's residue in the entrance hall in Amnesia: The Dark Descent.
Escape Artist
Escaped the creature in the water in Amnesia: The Dark Descent. (1)
Descendant
Taken a rough ride on an elevator in Amnesia: The Dark Descent.
Pipeworker
Lowered the water level in the cistern to reveal a new way out in Amnesia: The Dark Descent.
Restorer
Collected the pieces of the orb and rebuilt it in Amnesia: The Dark Descent.
Survivor
Killed Alexander and escaped the castle in Amnesia: The Dark Descent.
Sacrifice
Allowed Alexander to escape in Amnesia: The Dark Descent.
Benefactor
Rescued Agrippa in Amnesia: The Dark Descent.
Quitter
Failed to escape the cells and was consumed by the Shadow in Amnesia: The Dark Descent. (3)
Egotist
Not a single victim survived in Amnesia: Justine.
Altruist
Not a single victim died in Amnesia: Justine.
Vacillator
Some victims died, some lived in Amnesia: Justine.
Still Alive
Became aware of the merits of A.S. Inc.'s Span-space Device in Amnesia: Justine.
The Teeth
Entered the cellars in Amnesia: A Machine for Pigs.
The Throat
Entered the factory in Amnesia: A Machine for Pigs.
The Gut
Entered the bilge in Amnesia: A Machine for Pigs.
The Entrails
Emerged on to the streets in Amnesia: A Machine for Pigs.
The Heart
Performed an act of self-butchery in Amnesia: A Machine for Pigs.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Frictional Games για τις ανάγκες του Review.

78

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Amnesia Collection

Συντάκτης
16 Ιανουαρίου 2017
Developer

Frictional Games

Publisher

Frictional Games

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

22 Νοεμβρίου 2016

Είδος

Horror

PEGI

18

Θετικά

+ Συλλογή με τρία παιχνίδια που όρισαν το είδος
+ Πολύ καλή ατμόσφαιρα

Αρνητικά

- Απαρχαιωμένος τεχνικός τομέας
- Κακό framerate και υψηλοί χρόνοι φόρτωσης στο Machine for Pigs
- Τετριμμένα για την εποχή jump scares
- Έλλειψη μπόνους περιεχομένου

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Η σειρά παιχνιδιών Amnesia αποτελεί σταθμό για το Horror είδος αφού χάρη σε αυτά ορίστηκε ο σχεδιασμός όλων των μετέπειτα τίτλων τρόμου. Οι επιρροές τους είναι εμφανείς ακόμα και σήμερα.

Δυστυχώς η σχετικά υψηλή τιμή της συλλογής δίνει πάτημα μόνο στους φαν των παιχνιδιών αυτών να τα αποκτήσουν.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
100%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1