Arizona Sunshine

by Παναγιώτης Τριάντης on 5 Ιανουαρίου 2018
Reviews

Όπως έχουμε δει και άλλες φορές, πολλά παιχνίδια που αναπτύσσονται για μάσκες εικονικής πραγματικότητα αφορούν το horror και το survival στοιχείο. Jump scares, τέρατα ή ζόμπι να πετάγονται κυριολεκτικά μέσα στα μάτια μας, να τα ακούμε στα δεξιά μας χωρίς και να μην θέλουμε να γυρίσουμε να τα κοιτάξουμε. Κάπως έτσι και η Vertigo Games ασχολήθηκε με το να μας φέρει ένα παιχνίδι με ζόμπι και αρκετό "πίου πίου". Το αποτέλεσμα ονομάζεται Arizona Sunshine και είναι ένας από τους λίγους τίτλους προς το παρόν που υποστηρίζουν το aim controller της Sony.

Η ιστορία του τίτλου έχει να κάνει με έναν ανώνυμο πρωταγωνιστή που ξυπνάει μέσα σε μια σπηλιά στην Αριζόνα. Καθώς εξερευνά την περιοχή βρίσκει ένα ραδιόφωνο και ακούει κάποιου είδους μετάδοση ελπίζοντας πως αφορά στη διάσωση όσων έχουν επιζήσει. Στον δρόμο του βρίσκει πολλά ζόμπι, αλλά και άλλα ραδιόφωνα με ισχυρότερο σήμα. Έτσι, προσπαθεί να βρει το μέρος από το οποίο εκπέμπεται και να σωθεί. Θα λέγαμε πως το σενάριο είναι αρκετά κλασικό με τα ζόμπι και τη διάσωση, αλλά στο VR όλες οι ιστορίες μπορούν να μας φανούν “καινούργιες” σαν εμπειρίες. Μπορεί να μην έχει σε καμία περίπτωση το horror στοιχείο που σε κάνει να τρομάζεις, αλλά το χιούμορ του χαρακτήρα που χειριζόμαστε φροντίζει να ελαφρύνει την ατμόσφαιρα και να σπάσει τη νέκρα που επικρατεί.

Το Arizona Sunshine αποτελεί ένα first person shooter, στο οποίο ο κύριος σκοπός μας είναι να βρούμε τρόπο να αποδράσουμε από την περιοχή που βρισκόμαστε και να ζητήσουμε βοήθεια. Φυσικά ολόκληρο το περιβάλλον είναι γεμάτο με ζόμπι τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Όπλα μας τα χέρια μας με τα οποία θα ελέγξουμε τα πιστόλια που θα βρούμε σκόρπια πάνω σε κιβώτια, μέσα σε αμάξια και αλλού. Ο έλεγχος των όπλων γίνεται είτε με τα move controllers, είτε με το aim controller. Υπάρχει και η επιλογή του απλού χειριστηρίου, όμως, ακόμα και το παιχνίδι μας προειδοποιεί πως το παιχνίδι έχει δημιουργηθεί για να παίζεται με motion controllers. Πράγματι, δοκιμάσαμε το παιχνίδι με απλό χειριστήριο και το μόνο που θα σας πούμε είναι πως αν δεν έχετε κάποιο motion controller, να το αποφύγετε.

Πίσω στα move controllers με τα οποία και παίξαμε τον τίτλο από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο χειρισμός είναι αρκετά ενδιαφέρων και στην αρχή μάς φάνηκε περίεργος, όμως γρήγορα τον συνηθίσαμε. Συγκεκριμένα, η κίνηση πραγματοποιείται με το Χ το οποίο μας εμφανίζει ένα βέλος το οποίο στοχεύουμε και μεταφερόμαστε εκεί. Για να μην υπάρχουν θέματα ζαλάδας, οι δημιουργοί αποφάσισαν να γίνεται κάτι σαν ένα γρήγορο fade in - fade out με αποτέλεσμα να έχουμε μεταφερθεί στην τοποθεσία που επιλέξαμε χωρίς να δούμε κάποια σωματική κίνηση. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να περιστρέψουμε τον εαυτό μας ορισμένες μοίρες, οι οποίες μπορούν να ρυθμιστούν στο αντίστοιχο μενού, ώστε να μην φέρνουμε σβούρες. Δυστυχώς, όταν έρχονταν ορδές από ζόμπι προς το μέρος μας είτε έπρεπε να βρούμε την κατάλληλη θέση πριν ξεκινήσει μια τέτοια φάση, είτε να κάνουμε γρήγορες κινήσεις, κάτι το οποίο δεν ευνοεί αυτός ο τύπος περιήγησης στον χώρο.

Ο στόχος είναι αρκετά περίεργος παρόλο που θα έπρεπε να είναι σχετικά απλός. Υπάρχουν δύο τρόποι να στοχεύσουμε: ο πρώτος είναι το κόκκινο λαμπάκι του όπλου και ο δεύτερος μέσα από το σκόπευτρο του όπλου αν αυτό έχει. Το κόκκινο λαμπάκι είναι αρκετά βολικό, αλλά μόνο όταν είναι διακριτό. Όσο βρισκόμασταν σε σκοτεινό μέρος, ο στόχος με αυτόν τον τρόπο ήταν αρκετά βολικός, όμως στο φως του ήλιου αυτή η δυνατότητα ήταν σχεδόν αδύνατο να χρησιμοποιηθεί. Εκεί μπαίνει ο δεύτερος τρόπος που είναι το σκόπευτρο και εκεί μπαίνει το “περίεργο” της υπόθεσης. Καταρχάς, όσο προσπαθούσαμε να στοχεύσουμε με αυτόν τον τρόπο, αυτόματα αφήναμε το δεύτερο όπλο μιας και δεν βόλευε να πυροβολάμε και με τα δυο ταυτόχρονα. Δεύτερον, η ευαισθησία της κίνησης έκανε τη ζωή μας δύσκολη ακόμα και στο να δούμε τον βοηθητικό στόχο για να πυροβολήσουμε.

Στην πορεία μας εκτός από ζόμπι θα βρούμε και πολλά αντικείμενα με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε. Παρατημένα αυτοκίνητα που μπορούμε να ανοίξουμε για να βρούμε αντικείμενα όπως σφαίρες, σπίτια γεμάτα με πράγματα που μπορούμε απλά να πάρουμε στα χέρια μας και τίποτα παραπάνω, και άλλα πιο χρήσιμα που απαιτούνται για να συνεχίσουμε την πορεία μας. Όση ελευθερία και αν φαίνεται πως έχουμε στο περιβάλλον, στην πραγματικότητα όλα είναι μονόδρομος και συνήθως για να προχωρήσουμε παρακάτω πρέπει να βρούμε κάποιο κλειδί ή κάποιο μοχλό και να τοποθετήσουμε στη θέση τους. Από ένα σημείο και μετά κάποια πράγματα επαναλαμβάνονται πάρα τη μικρή διάρκεια του τίτλου, από τα εσωτερικά των σπιτιών μέχρι τα μοντέλα των ζόμπι που συναντάμε. Τελος, εκτός από το campaign υπάρχει και το horde mode μέσα από το οποίο καλούμαστε να επιβιώσουμε μέσα από “κύματα” εχθρών θυμίζοντας μας έντονα zombie modes μεγάλων τίτλων.

Ως προς τον τεχνικό τομέα του τίτλου, είχαμε αρκετά θεματάκια. Σκεφτείτε νοητά ένα τετράγωνο κουτί στην ευθεία που παίζετε με το VR σας. Αν απλώναμε το χέρι μας λίγο πιο δεξιά βλέπαμε μπλε κύβους που μας υποδήλωναν πως βγαίνουμε εκτός εμβέλειας. Στην πραγματικότητα οι κινήσεις μας δεν είχαν ξεφύγει καθόλου, ίσα ίσα σε αρκετά σημεία ήταν εντός λογικών ορίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να περιστρέψουμε τον εαυτό μας με την αντίστοιχη δυνατότητα για να κάνουμε την ενέργεια που θέλαμε. Κάτι αντίστοιχο γινόταν και με τις κινήσεις σε μοχλούς και άνοιγμα πορτών μιας και δεν κατάφερνε να αναγνωρίσει το “βάθος” των κινήσεων μας με αποτέλεσμα να αρκεστούμε σε ένα απλό κλικ του κύριου πλήκτρου του move controller για να γίνει αυτόματα η ενέργεια, χάνοντας τον ρεαλισμό που θέλει να βγάλει ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας. Ένα ακόμη πρόβλημα ήταν οι χρόνοι φόρτωσης που μπορεί να φαίνονται σύντομοι καθώς η οθόνη φόρτωσης εξαφανίζεται σύντομα, όμως μετά από αυτή ήμασταν στα… μαύρα για αρκετά δευτερόλεπτα κάνοντας μας να αναρωτηθούμε αν έκλεισε κάποιος τον διακόπτη.

Το Arizona Sunshine δεν είναι κακό παιχνίδι, δεν είναι όμως και το καλύτερο. Είναι αρκετά μικρό σε διάρκεια, έχει περίεργο χειρισμό που χρειάζεται συνήθεια και μερικά τεχνικά προβλήματα που σίγουρα θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε γιατί συμβαίνει αυτό το πράγμα. Από την άλλη, είναι ένα ενδιαφέρον shooter που με καλύτερη υλοποίηση θα ήταν κάτι που θα έπρεπε να αποτελεί μέρος της συλλογής VR τίτλων σας. Ίσως δούμε αυτό το κάτι παραπάνω σε ένα sequel; Η ιστορία δεν υποδηλώνει κάτι τέτοιο, όμως θα ήταν καλό να δούμε και άλλες τέτοιες δουλειές.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Vertigo Games για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Arizona Sunshine

Συντάκτης
5 Ιανουαρίου 2018
Developer

Vertigo Games / Jaywalkers Interactive

Publisher

Vertigo Games

Πλατφόρμες

HTC Vive / Oculus Rift / PlayStation VR

Tested on

PlayStation VR

Κυκλοφορία

5 Ιουλίου 2017 (PSVR)
6 Δεκεμβρίου 2016 (PC)

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Το χιούμορ του πρωταγωνιστή
+ Horde mode αν σας άρεσε και θέλετε παραπάνω

Αρνητικά

- Τεχνικά προβλήματα
- Μικρό σε διάρκεια
- Περίεργος χειρισμός χωρίς Aim Controller

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το Arizona Sunshine είναι ένα survival shooter που θα αρέσει στους λάτρεις του είδους. Δυστυχώς, δεν είναι και η καλύτερη επένδυση για τον μέσο παίκτη μιας και η μικρή του διάρκεια, ο περίεργος χειρισμός και τα τεχνικά προβλήματα μπορεί να τον ενοχλήσουν έντονα.

Αν, όμως, κάποιος οπαδός του είδους δείξει λίγη υπομονή σίγουρα θα απολαύσει την περιπέτεια που ετοίμασε η Vertigo Games και δεν θα μετανιώσει την αγορά του. Τέλος, θα προτείναμε οπωσδήποτε το aim controller αντί για τα δύο move controllers.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1