Assassin's Creed Chronicles: India

Prince of Persia vibes
by Παύλος Κρούστης on 21 Ιανουαρίου 2016
Reviews
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε το Review μας
για τo προηγούμενο μέλος της σειράς,

Assassin's Creed Chronicles: China.

Η spin-off σειρά Assassin's Creed Chronicles επέστρεψε αρκετούς μήνες αργότερα από τότε που την περιμέναμε. Για πρώτη φορά το όνομα "AC Chronicles" ακούστηκε όταν ανακοινώθηκε το Season Pass περιεχόμενο για το Assassin's Creed Unity του 2014. Πολλά πράγματα άλλαξαν από τότε και η Ubisoft μας έδωσε το AC Chronicles: China τον Μάιο του 2015 όχι ως DLC, αλλά ως standalone παιχνίδι, ενώ μας υποσχέθηκαν άλλα 2 παιχνίδια, τα οποία θα συμπληρώσουν την τριλογία.

Για όσους μπερδεύτηκαν, τα Assassin's Creed Chronicles παιχνίδια είναι αυτόνομα και ήδη έχει κυκλοφορήσει το China, τώρα το India και σε μερικές εβδομάδες και το Russia. Τα 3 παιχνίδια είναι χαμηλού budget, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα απ' τα πρώτα δευτερόλεπτα, ενώ αποτελούν στην ουσία τη μεταφορά της μεγάλης Assassin's Creed σειράς σε 2 διαστάσεις (στο περίπου) με κάποιες πινελιές μόνο από το gameplay, που ξέρουμε. Το China δεν ήταν κακό, αλλά το άσχημο σύστημα μάχης, οι απλοϊκές πίστες και η μονο-επίπεδη A.I. δεν το βοήθησαν να φτάσει εκεί, που θα μπορούσε. Διατηρήσαμε όμως τις ελπίδες μας, καθώς ξέραμε ότι έχουμε άλλα δύο παιχνίδια να περιμένουμε. Ας δούμε πώς τα πάει το δεύτερο της τριλογίας.

Το India σεναριακά έχει ελάχιστη έως καθόλου σχέση με το China. Για την ακρίβεια διαδραματίζεται αρκετούς αιώνες αργότερα από εκείνο. Βρισκόμαστε στην Ινδία του 1841 και πρωταγωνιστής αυτή τη φορά είναι ο Arbaaz Mir. Ο σεναριακός σύνδεσμος των Chronicles παιχνιδιών απ' ότι φαίνεται θα είναι το κουτί του Ezio, το οποίο ταξίδεψε μακρυά για να φτάσει στα χέρια των Ινδών Ασσασσίνων. Το κουτί περιλαμβάνει ένα Precursor διαμάντι, το οποίο πέφτει στα χέρια των Ινδών Templars. Στην ουσία δεν υπάρχει περαιτέρω επίπεδο στην ιστορία μας. Το μόνο στο οποίο θα σταθούμε είναι ότι ο Arbaaz φαίνεται αρκετά τίμιος, θαρραλέος και όλα τα άλλα θετικά επίθετα που ταιριάζουν σε έναν άξιο Assassin, ενώ μας θύμισε λίγο το Prince of Persia. Ειδικότερα αν λάβουμε υπόψιν μας την καταγωγή του Πρίγκηπα, όπως και το ότι θα ψάξετε την πριγκίπισσα και σε αυτόν τον τίτλο της Ubisoft. Ήδη το 2D περιβάλλον και το art μας θύμισαν κάτι από τα παλιά.

Ο τίτλος χωρίζεται σε 10 sequences, ενώ σε καθένα από αυτά θα βρείτε τη βασική αποστολή σας, που συνήθως έχει να κάνει απλά με το να φτάσετε από την αρχή του επιπέδου στο τέλος του. Στο ενδιάμεσο υπάρχουν κάποια side objectives, που μπορείτε να εκπληρώσετε, αν θέλετε, ενώ παράλληλα υπάρχουν και τα collectibles. Όλο το παιχνίδι είναι στημένο επάνω σε ένα σύστημα με σκορ, ανάλογα με τις πράξεις σας. Ο τίτλος κατά κύριο λόγο υποστηρίζει το stealth gameplay, άσχετα αν υπάρχει και η δυνατότητα να παλέψετε και με το σπαθί σας ή τα υπόλοιπα throwable αντικείμενά σας. Εν αντιθέσει με τον προηγούμενο τίτλο όμως, εδώ οι μάχες τιμωρούνται. Εκτός του ότι παραμένουν αρκετά δύσκολες χάρη στο "βάρα με, να σε βαρέσω" στυλ, δεν έχουν βάθος και ο εκτελεστής σας είναι νεκρός με μόλις 3-4 χτυπήματα. Στο σκορ, που θα συλλέξετε στο τέλος της πίστας, θα έχει παίξει ρόλο ο χρόνος που θα κάνετε, τα collectibles που θα μαζέψετε, τα side objectives που τυχόν ολοκληρώσατε και κυρίως ο τρόπος που χειριστήκατε την κάθε περιοχή της πίστας και πώς περάσατε από αυτήν.

Στο India υπάρχει ένα combo meter, το οποίο φτάνει μέχρι x5, αν καταφέρετε και συνδυάσετε τις ικανότητές σας, ώστε όλα να πάνε όπως τα σχεδιάσατε. Με λίγα λόγια, αν δεν εντοπίσει κανείς την παρουσία σας, θα κάνετε το μεγαλύτερο σκορ. Οι 3 γνώμονες βάσει των οποίων θα αξιολογείστε αυτή τη φορά είναι: α) Shadow: αν δεν σκοτώσετε κανέναν και δε σας δει κανείς, β) Silencer: αν δε σας δει κανείς και αφήσετε αναίσθητους κάποιους και γ) Assassin: αν δε σας δει κανείς και εσείς τους εκτελέσετε. Αν σε οποιαδήποτε φάση σας δει κάποιος και ξεκινήσετε μάχη, αυτόματα πέφτει και το σκορ σας. Αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, καθώς το παιχνίδι σας βάζει σε μονόδρομους συνήθως, κάτι το οποίο αποτελεί και ένα απ' τα μειονεκτήματά του. Δε σας δίνει επιλογές και δεν σας αφήνει να πράξετε, όπως θέλετε.

Το level design του είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να πηγαίνετε από το ένα σημείο στο άλλο και απλά να βρίσκετε τρόπους να προσπερνάτε τους φρουρούς, των οποίων η ποικιλία αφορά το πεδίο της όρασής τους, τον τύπο του όπλου τους (το οποίο έχει πολύ μικρή σημασία για τους λόγους που αναφέραμε) και το αν μπορείτε να τους δολοφονήσετε ή όχι. Δυστυχώς οι πίστες, παρότι χρησιμοποιούν ιδιαίτερα αυτή τη φορά το 2.5D στοιχείο (περισσότερο από το China) δεν έχουν κάτι ενδιαφέρον να σας δείξουν όσον αφορά το σχεδιασμό τους. Θα σκαρφαλώσετε, θα περπατήσετε σκυφτοί, θα πηδήξετε από μπαλκόνι σε μπαλκόνι και θα πιαστείτε από άκρες, μετακινούμενοι σε ορόφους και σπάνια θα χρειαστείτε και τα αντανακλαστικά σας. Αυτό που θα χρειαστείτε τις περισσότερες φορές είναι να δοκιμάσετε έναν δρόμο, να χάσετε και να βρείτε τελικά τον σωστό δρόμο. Αυτό θα το κάνετε πολλές φορές.

Φυσικά, θα έχετε αρκετές βοήθειες στο ταξίδι σας. Πρώτο και χαρακτηριστικό όπλο του Arbaaz είναι τα chakram. Πρόκειται για το κυκλικό μαχαίρι, που κρατάει ο πρωταγωνιστής στα promo shots του παιχνιδιού, το οποίο μπορεί να χτυπήσει σε επιφάνειες και εσείς να παίξετε με την τροχιά του για τα mini puzzles του παιχνιδιού. Θα χρειαστείτε να χτυπήσετε κάποια καμπανάκια ή να κόψετε σχοινιά με αυτά, τα οποία δε θα είναι στο πεδίο της όρασής σας, αλλά χτυπώντας σε κάποια επιφάνεια θα μπορέσετε να επιτύχετε το στόχο σας. Παρέα στα chakrams, είναι οι smoke bombs, τα noise daggers, το σφύριγμα και φυσικά οι Helix powers, που κερδίζετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, όπως το Helix Blade, που εξαφανίζει τα πτώματα των αντιπάλων σας, το Helix Dash, που σας καθιστά αόρατους καθώς κάνετε dash και άλλες δυνάμεις, οι οποίες "τρώνε" ενέργεια από την μπάρα που βρίσκεται κάτω από τη health bar σας.

 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι 3 από τις 10 πίστες στο παιχνίδι είναι "run for your life" κατάσταση, όπου δε βαθμολογείστε για το stealth σας, αλλά για την ταχύτητά σας. Έχουν πιο έντονα στοιχεία platforming από το υπόλοιπο παιχνίδι, αλλά στην ουσία απαιτούν προκαθορισμένα βήματα με ελάχιστες ευκαιρίες για εμπνεύσεις. Και εδώ θα έχετε αρκετές περιπτώσεις trial & error, ενώ πολλές φορές θα πεθάνετε ακαριαία λόγω λάθους κατεύθυνσης. Πρόκειται μακράν για το πιο μελανό στοιχείο του India. Στον αντίποδα του gameplay, αυτή τη φορά, εν αντιθέσει με το China θα έχετε κάποιες ευκαιρίες για διαφοροποίηση του gameplay. Για παράδειγμα, σε κάποια σημεία θα χρειαστεί να μαζέψετε τα κομμάτια μιας στολής, ώστε να περάσετε απαρατήρητοι από ένα checkpoint, που σημαίνει ότι δε θα πάρετε κάποιο μονοπάτια από τα αριστερά προς τα δεξιά, αλλά θα περιηγηθείτε ελαφρώς. Παρόλα αυτά το στοιχείο της εξερεύνησης παραμένει δυστυχώς στο ελάχιστο (σε αντίθεση με τη βασική σειρά). Σε άλλα σημεία του παιχνιδιού, θα χρειαστεί να σκοτώσετε όλους τους φρουρούς του δωματίου, ενώ σε κάποια άλλα θα πάρετε για πρώτη φορά καραμπίνα με διόπτρα στα χέρια σας, το οποίο ίσως είναι ένα δείγμα του gameplay, που θα δούμε στο Russia, αφού ξέρουμε ήδη ότι ο τρίτος πρωταγωνιστής κουβαλά καραμπίνα.

Ο τίτλος κατά κύριο λόγο υποστηρίζει το stealth gameplay, άσχετα αν υπάρχει και η δυνατότητα να παλέψετε και με το σπαθί σας ή τα υπόλοιπα throwable αντικείμενά σας. Εν αντιθέσει με τον προηγούμενο τίτλο όμως, εδώ οι μάχες τιμωρούνται.

Το VG24 λέει
Το πακέτο κλείνουν τα έξτρα modes του παιχνιδιού. Θα βρείτε και πάλι, όπως στο China, τα Plus και Plus Hard modes, όπου μεταφέρονται οι δυνάμεις σας οι ικανότητες που συλλέξατε, ενώ στο Hard δε θα βλέπετε τους κώνους οράσεως των εχθρών, παρά μόνο αν μπείτε σε Eagle Vision. Ένα νέο χαρακτηριστικό, που δεν υπήρχε στο China, είναι το νέο mode, πλάι στο story, τα Challenges. Πρόκειται για προκλήσεις 3 ειδών, όπου θα πρέπει να καθαρίσετε κάποια levels και ανάλογα με το χρόνο σας βαθμολογείστε. Αυτά τα παραπάνω modes δίνουν μια πιο arcade αίσθηση και σίγουρα αυξάνουν το χρόνο ζωής του παιχνιδιού. Αρνητική εντύπωση μας έκαναν τα trophies/achievements, τα οποία διαφέρουν αυτή τη φορά και ζητούν απ' τον παίκτη να επαναλάβουν κάποιες κινήσεις/καταστάσεις, που χρειάζονται πολλαπλά playthroughs. Πρόκειται για κάτι που δεν αξίζει να αφιερώσετε χρόνο. Γενικά, το περιεχόμενο του τίτλου και αυτά που σας δίνει να κάνετε κρίνονται αρκετά για την τιμή στην οποία προσφέρεται, η οποία κρίνεται ως πλέον κατάλληλη, στα 10 ευρώ, εν αντιθέσει με την πλειοψηφία των ψηφιακών τίτλων/DLC στις μέρες μας.

My Great Capture Screenshot 2016-01-19 21-44-00

Ο τεχνικός τομέας του τίτλου σίγουρα δε θα εντυπωσιάσει κανέναν, αλλά είναι ικανοποιητικός με ψήγματα ομορφιάς. Ξεχωρίζουν τα animations του Arbaaz, καθώς και τα πανέμορφα τοπία και χρώματα που επέλεξε η Ubisoft για το ινδικό background. Αυτή τη φορά δε θυμίζουν νερομπογιές, όπως στο China, αλλά άλλαξε στυλ σε κάτι πιο ταιριαστό, όπως φαίνεται στις στατικές εικόνες των cutscenes του παιχνιδιού. Οι επιδόσεις είναι σε καλά επίπεδα με μερικές άκακες πτώσεις του framerate, ενώ δεν εντοπίσαμε τόσα προβλήματα στην απόκριση του χειρισμού ή bugs, όσα στο China. Ευτυχώς αυτή τη φορά, ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι, οι χρόνοι loading, είναι αισθητά βελτιωμένο. Στον ήχο, ξεχωρίζει η φωνή του Arbaaz, αλλά και οι μελωδίες που θα ακούσετε, οι οποίες ναι μεν δεν είναι αξιομνημόνευτες, αλλά είναι αρκετά ποιοτικές.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Ubisoft στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Assassin's Creed Chronicles: India

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Climax Studios
Ubisoft Montreal

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / PS Vita

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

12 Ιανουαρίου 2016
5 Απριλίου 2016 (PS Vita)

Είδος

Side-Scrolling / Action-Adventure / Stealth / Platform

PEGI

16

Θετικά

+ Πανέμορφο art direction
+ Μικρο-βελτιώσεις σε σχέση με το China
+ Γρήγορο loading
+ Λογική τιμή
+ Extra challenges

Αρνητικά

- Και πάλι αδιάφορο σενάριο
- Υπερβολικά πολύ trial & error
- Πολλές περιπτώσεις instant death
- Βαρετό level design

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Για όσους έχουν ήδη δει το China και τους άρεσε, θα προτείναμε και το India. Διαφέρει σε μερικά σημεία κλειδιά, έχει μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay του και αυτή τη φορά θυμίζει και λίγο Prince of Persia. Από την άλλη, έχει πιο... αναποφάσιστο upgrade σύστημα, ακόμα πιο αδιάφορο story και πολύ περισσότερα σημεία, όπου θα χάσετε αυτομάτως.

Για όσους δεν έχουν δει ακόμα κανένα Chronicles και είναι fans της σειράς, θα προτείναμε να χαμηλώσουν τις προσδοκίες τους και να δοκιμάσουν αυτήν την 2.5D σειρά, η οποία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο stealth, τιμωρεί την επιλογή του παίκτη για μάχη σώμα με σώμα και συνοδεύεται από τόσο βαρετό σενάριο, όσο και πίστες. Ευτυχώς, η μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay αυτή τη φορά σε συνδυασμό με την τιμή του το κάνουν αρκετά... μέτριο ώστε να το δοκιμάσει κάποιος, που έχει την περιέργεια. Αν τα καταφέρετε και τελικά σας αρέσει, έχει και κάποιο replayability με τα extra modes.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
14%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
71%
Sad
14%
Rage
0%