Assassin's Creed Odyssey

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 9 Ιουλίου 2018

Τι είναι, τελικά, το Assassin’s Creed; Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του, τα οποία το κάνουν αυτό που είναι; Μέχρι το Origins (Διαβάστε εδώ το review), τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα. Assassin’s Creed ήταν assassinations με κρυμμένες λεπίδες, μέσα από ψηλά χόρτα. Ήταν κουκούλες, ακροβατικά και σανός. Ήταν ανοιχτοί κόσμοι γεμάτοι περιεχόμενο και ιστορικές αναφορές. Ήταν ιστορίες σε ιστορικές περιόδους αλλά και στη σύγχρονη εποχή. Στην πορεία, το Assassin’s Creed απέκτησε μερικά ακόμη χαρακτηριστικά, όπως τις ναυμαχίες του Black Flag. Με το Origins, όμως, οι αλλαγές πήγαν ακόμη παραπέρα και εισχώρησαν βαθύτερα στον κορμό του franchise.

Δείτε ολόκληρο τον χάρτη του Assassin's Creed Odyssey (Ελλάδα):

Σίγουρα, η σειρά χρειαζόταν κάποια ανανέωση. Για αρκετά χρόνια είχε μείνει στάσιμη, με αποτέλεσμα να αρχίσει να κουράζει μία μερίδα των fans της. Η Ubisoft έπαψε τις ετήσιες κυκλοφορίες Assassin’s Creed παιχνιδιών. Δούλεψε στον νέο της τίτλο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι συνήθιζε, με θετικά αποτελέσματα. Το Origins ταρακούνησε τη γνωστή και πολυπαιγμένη συνταγή. Εισήγαγε RPG στοιχεία, άλλαξε το σύστημα μάχης και προσέφερε περισσότερη ελευθερία όσον αφορά το playstyle.

Η Ubisoft φαίνεται πως επιστρέφει στις ετήσιες κυκλοφορίες με το Assassin’s Creed Odyssey. Βέβαια, η ανάπτυξή του διήρκησε 3 χρόνια και έγινε παράλληλα σχεδόν με του Origins. Το νέο κεφάλαιο της σειράς διαφοροποιεί όσα ξέραμε, ακόμη περισσότερο. Αν κάποιος έχει παίξει το Assassin’s Creed Origins, με το Odyssey θα νιώσει σαν στο σπίτι του. Παρόλα αυτά, αν παίξουμε το Odyssey ερχόμενοι από κάποιο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, θα δούμε τεράστιες αλλαγές. Η διαφοροποίηση είναι τόσο μεγάλη που πολλοί μιλούν για ένα παιχνίδι που είναι Assassin’s Creed μόνο στο όνομα. Εμείς, παίξαμε το Assassin’s Creed Odyssey στην παρουσίαση της Ubisoft, σε διοργάνωση της CD Media και παρακάτω θα σας περιγράψουμε την εμπειρία μας.

Στην αρχή του demo, ακούμε μερικές νότες από το κλασικό πλέον Ezio’s Family, ενταγμένες στη μουσική που θυμίζει Αρχαία Ελλάδα με το ύφος και την ενορχήστρωσή της. Τα γραφικά και ο σχεδιασμός των μοντέλων των χαρακτήρων και των τοποθεσιών θυμίζουν πάρα πολύ τα αντίστοιχα του Origins. Ο οπτικός τομέας και ο χειρισμός μοιάζουν να έχουν βγει απευθείας από το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Το setting του Odyssey, βέβαια, διαφέρει πάρα πολύ. Το Assassin’s Creed Odyssey μάς τοποθετεί στο έτος 431 π.Χ., στις αρχές του Πελοποννησιακού Πολέμου.

Τα νησιά της Αρχαίας Ελλάδας (παίξαμε στη Μύκονο και στη Δήλο) είναι γεμάτα δέντρα, βλάστηση, ήλιο και ανοιχτά χρώματα. Από όσα είδαμε, φαίνεται πως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον σχεδιασμό του setting. Ανυπομονούμε να δούμε περισσότερες τοποθεσίες, καθώς και να τις εξερευνήσουμε γιατί μοιάζουν γεμάτες περιεχόμενο.

Οι φωνές των ηθοποιών ακούγονται πολύ ταιριαστές και το κλίμα του Assassin’s Creed Odyssey είναι πολύ πετυχημένο και ελληνικό. Μπορεί οι διάλογοι να είναι στα αγγλικά, ακούμε όμως μερικές ελληνικές λέξεις, διάσπαρτες. Για παράδειγμα, σε μερικά σημεία αναφέρεται η λέξη πολέμαρχος: στους υπότιτλους ήταν γραμμένη «polemarch», ενώ ακούγαμε με σωστή προφορά «πολέμαρχος».

Στο νέο Assassin’s Creed παίρνουμε τον ρόλο ενός απογόνου του Λεωνίδα της Σπάρτης. Στην αρχή, επιλέγουμε αν ο χαρακτήρας μας θα είναι ο Αλέξιος ή η Κασσάνδρα. Και οι δύο είναι μισθοφόροι και από ό,τι φαίνεται το backstory ίδιο, με διαφοροποιήσεις σε επιμέρους στοιχεία. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού δεν είναι, παρά την καταγωγή του, άνθρωπος με βασιλικό κύρος. Ως παιδί, εξορίστηκε από τη Σπάρτη, μετά από μία προφητεία που προβλέπει πως θα φέρει τον χαμό στην οικογένειά του. Παρόλα αυτά, έχει κληρονομήσει το ακόντιο του Λεωνίδα, τη λεπίδα του για την ακρίβεια, που λειτουργεί ουσιαστικά ως το νέο hidden blade.

Το Assassin’s Creed Odyssey έχει αφήσει πίσω τις stealth καταβολές του και είναι στημένο ξεκάθαρα με την κατά μέτωπο επίθεση ως κεντρικό άξονα. Δεν είναι πως δεν έχουμε τη δυνατότητα να ακολουθήσουμε stealth τακτικές· απλώς, οι ιδιότητες και ο τρόπος μάχης του χαρακτήρα μας δείχνουν πως το Odyssey ακολουθεί πιο επιθετική προσέγγιση. Τα skills που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε από το skill tree είναι αρκετά, όμως έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένο αριθμό ταυτόχρονα, αφού τα «φοράμε» στα πλήκτρα του χειριστηρίου. Οι ιδιότητες που είδαμε στο demo ήταν μαχητικού τύπου, με μπαράζ από βέλη και σπαθιά που πιάνουν φωτιά. Επίσης, μπορούμε να κλωτσήσουμε τους πάντες, ρίχνοντάς τους σε γκρεμούς ή απλώς απομακρύνοντάς τους ώστε να βρούμε το βήμα μας σε κάποια δύσκολη μονομαχία. Άλλη μία ικανότητα που είδαμε ήταν ένα shield break, το οποίο χρησιμοποιήσαμε πολλές φορές, αφού αρκετοί εχθροί κρατούν ασπίδα και δεν μπορούμε να τους χτυπήσουμε εύκολα.

Ο χαρακτήρας μας, ο Αλέξιος συγκεκριμένα, αφού αυτόν επιλέξαμε στο demo, είναι «χτισμένος» ως δυνατός μισθοφόρος και όχι ως Assassin που κρύβεται και εκτελεί. Η προσέγγιση αυτή είναι αισθητή συνεχώς και το Odyssey δεν μοιάζει με action-stealth παιχνίδι. Το καινούριο Assassin’s Creed είναι ολοκληρωτικά action RPG. Υπάρχουν skill trees, loot και επιλογές στους διαλόγους. Από όσο παίξαμε, δεν μπορέσαμε να δούμε τις επιπτώσεις των επιλογών μας. Παρόλα αυτά είχαμε τη δυνατότητα να προσδώσουμε την προσωπικότητα που εμείς θέλαμε στον πρωταγωνιστή, με μερικές επιλογές διαφορετικού ύφους σε σημεία των διαλόγων. Μάλιστα, υπάρχουν και επιλογές διαφορετικών τύπων στους διαλόγους, όπως το να πούμε ψέματα –τακτικές που συνηθίζονται σε RPG παιχνίδια.

Στο σύντομο playthrough μας, κυκλοφορήσαμε στα νησιώτικα σοκάκια και δοκιμάσαμε να εισβάλλουμε σε οχυρά των οποίων οι φύλακες ήταν πολύ δυνατότεροί μας και έτσι καταλήγαμε να τρέχουμε να γλυτώσουμε (αν δοκιμάσουμε assassination σε εχθρούς ανωτέρου level από εμάς, δεν σκοτώνονται με τη μία). Ακόμη, παρατήρήσαμε πως μπορούμε να σκοτώσουμε τους περαστικούς χωρικούς και γενικά, πολεμήσαμε αρκετά. Επίσης, κολυμπήσαμε και κάναμε βουτιές στα βαθιά της εντυπωσιακής θάλασσας της Αρχαίας Ελλάδας. Τα πλοία κάνουν την επιστροφή τους, καθώς έχουμε το δικό μας το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ταξιδέψουμε στα πελάγη. Επίσης, υπάρχει mechanic με το οποίο παίρνουμε νέα άτομα στο στόλο μας. Αυτό το πετυχαίνουμε με το να ρίχνουμε αναίσθητους τους εχθρούς και μετά να τους παίρνουμε με το μέρος μας.

Ακόμη, είδαμε τις μεγάλες conquest battles του Assassin’s Creed Odyssey. Το σύστημα μάχης μάς δίνει μία δυνατή και μία γρήγορη επίθεση, καθώς και διαφορετικά όπλα για να επιλέξουμε. Το dodge είναι πιο ρευστό από ποτέ και οι αποφυγές γίνονται εύκολα, είτε είμαστε σε lock on, είτε όχι (εκτός από dodge, μπορούμε να κάνουμε και parries). Τα διάφορα skills χρησιμοποιούνται σπαταλώντας το energy bar. Υπάρχουν skills για melee combat, για ranged και για stealth (εκτός από άλλα, πιο γενικής φύσεως, όπως το σφύριγμα για να καλούμε το άλογο ή τον αετό μας και η δυνατότητα fast forward του χρόνου).

Στις μεγάλες μάχες του Assassin’s Creed Odyssey, βλέπουμε πολυάριθμους πολεμιστές να συγκρούονται μεταξύ τους. Από τα χρώματα των ρούχων τους καταλαβαίνουμε αν είναι Σπαρτιάτες ή Αθηναίοι. Γενικά, φαίνεται πως μπορούμε να πάμε με όποια μεριά θέλουμε. Παρόλα αυτά, στο demo το main quest μάς έβαζε να νικήσουμε τον Αθηναίο, Ποδάρκη, και έτσι στη μάχη η πλευρά μας ήταν προκαθορισμένη. Φανταζόμαστε πως δεν θα είναι έτσι σε όλο το παιχνίδι. Σκοτώνοντας, λοιπόν, πολεμιστές από το κάθε faction, βλέπουμε μία μπάρα με το αντίστοιχο χρώμα να μειώνεται, μέχρι να φτάσει στο μηδέν και να κερδίσει η αντίθετη μεριά. Αν σκοτώσουμε ισχυρότερα μέλη της στρατιάς, όπως captains, επισπεύδουμε τη διαδικασία.

Οι μεγάλες αυτές μάχες είναι εντυπωσιακές, διαφέρουν εντελώς από όσα έχουμε συνηθίσει στη σειρά και μας διασκέδασαν αρκετά. Το μόνο πρόβλημα που είχαμε ήταν μερικά σοβαρά frame drops ενώ παίζαμε σε Xbox One X, όμως, σύμφωνα με disclaimer στην αρχή του demo, το ολοκληρωμένο παιχνίδι δεν θα πάσχει από τέτοιου είδους θέματα.

Για να απαντήσουμε στην ερώτηση που βασανίζει τους περισσότερους, το Assassin’s Creed Odyssey είναι Assassin’s Creed. Μπορεί να υπάρχουν αρκετές αλλαγές και να έχουν παραμεριστεί στοιχεία που ήταν χαρακτηριστικά της σειράς, όμως η αίσθηση που αποπνέει το Odyssey είναι ξεκάθαρη. Είναι ένα Assassin’s Creed παιχνίδι και μάλιστα φαίνεται πως η Ubisoft ακολουθεί τον σωστό δρόμο όσον αφορά την εξέλιξη της σειράς. Μένει να δούμε πώς θα λειτουργούν διάφορα mechanics, όμως τα πρώτα δείγματα είναι σίγουρα θετικά. Εξάλλου, αυτό είναι πού ζητούσαμε: ένα νέο, ανανεωμένο Assassin’s Creed, το οποίο να μην έχει χάσει όμως την ταυτότητά του. Όλα δείχνουν πως η Ubisoft θα τα καταφέρει.

Το Assassin's Creed Odyssey θα κυκλοφορήσει σε PlayStation 4, Xbox One και PC στις 5 Οκτωβρίου 2018.

Το παιχνίδι δοκιμάστηκε για μερικές ώρες στην έκδοση Xbox One X σε ειδικό event που διοργάνωσε η Ubisoft και η CD Media στην Αθήνα.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Ubisoft Quebec

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

Xbox One X

Κυκλοφορία

5 Οκτωβρίου 2018

Είδος

Action RPG

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1