Assassin's Creed Odyssey

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 25 Σεπτεμβρίου 2018

Πριν δύο μήνες, είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε το επερχόμενο Assassin’s Creed Odyssey, σε event των CD Media και Ubisoft. Σε νέα τους διοργάνωση, παίξαμε λίγο περισσότερο και έχουμε πιο πολλά να πούμε. Στην πρώτη μας επαφή μαζί του, το Odyssey μάς φάνηκε πως μοιάζει πολύ με το Origins, σε σημείο που μας έκανε να είμαστε σκεπτικοί. Περνώντας περισσότερο χρόνο μαζί του, το νέο Assassin’s Creed έκανε φανερό πως έχει δική του ταυτότητα.

Πριν καθίσουμε στην καρέκλα για να παίξουμε, ακούσαμε μία σύντομη αλλά περιεκτική παρουσίαση του τίτλου από την audio director, Lydia Andrew. Μας μίλησε για το σενάριο, την RPG φύση του παιχνιδιού, τους διαλόγους με τις διαφορετικές προσεγγίσεις και τις επιλογές με τις συνέπειές τους. Δεν ακούσαμε κάτι που δεν έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια του είδους, όμως για ένα franchise όπως το Assassin’s Creed, είναι πρωτάκουστα και ενδιαφέροντα στοιχεία.

Στο demo, είχαμε την ευκαιρία να δούμε το Assassin’s Creed Odyssey εκτενέστερα, καθώς ολοκληρώσαμε ένα side quest. Η δομή πλέον είναι αυτή ενός παιχνιδιού ρόλων· έχουμε main, side και support quests, με αρκετή εξερεύνηση, μάχες διαλόγους και επιλογές. Δεν έχουμε άποψη για τις συνέπειες των πράξεών μας, καθώς χρειάζεται περισσότερος χρόνος και ενασχόληση. Παρόλα αυτά, οι διάφορες επιλογές μας στους διαλόγους, λειτουργούν σίγουρα ως role-playing mechanic. Ο ίδιος χαρακτήρας, με τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά, σε ένα playthrough μπορεί να είναι συμπονετικός ενώ στο άλλο σκληρός και αμείλικτος. Μπορεί μέχρι και να παριστάνει το θεό, έχοντας ή μη τα κατάλληλα χαρακτηριστικά.

Αυτή τη φορά, το χιούμορ έχει μεγαλύτερο ρόλο στους διαλόγους. Έχουμε ξαναδεί χιούμορ στη σειρά Assassin’s Creed. Το Odyssey, όμως και ειδικά για εμάς τους Έλληνες, το πάει ένα βήμα παραπέρα. Το κλίμα είναι χαλαρό, ευδιάθετο και γεμάτο αστείες ατάκες, πολλές απ’ αυτές στα ελληνικά. Όπως είπαν και οι ηθοποιοί, στη συνέντευξή τους μετά το session με το demo, η Ελλάδα και οι Έλληνες έχουν δικό τους, χαρακτηριστικό χιούμορ. Σεναριογράφοι και ηθοποιοί, προσπάθησαν να αποδώσουν το χιούμορ αυτό στον κόσμο του παιχνιδιού και το αποτέλεσμα φαίνεται ικανοποιητικό, με τα όσα έχουμε δει και παίξει μέχρι στιγμής.

Επίσης, μπορεί οι διάλογοι να είναι στα αγγλικά, υπάρχουν όμως αρκετές λέξεις και φράσεις στα αρχαία ελληνικά. Σίγουρα, πολλοί θα απογοητευτούν από την έλλειψη της ελληνικής γλώσσας ως επιλογή, όμως η συμπερίληψή της δεν είναι κάτι προαπαιτούμενο. Η δουλειά που έχει κάνει η Ubisoft με το casting, το writing και τις έντονα ελληνικές ερμηνείες είναι πολύ ενδιαφέρουσα και υψηλού επιπέδου.

Οι δύο πρωταγωνιστές, ο Michael Antonakos και η Μελισσάνθη Μάχουτ, που ενσαρκώνουν τον κεντρικό χαρακτήρα στις δύο εκδοχές του, τον Αλέξιο και την Κασσάνδρα, φαίνεται να έχουν πετύχει τον σκοπό τους με τις ερμηνείες τους. Καταφέρνουν να ακούγονται επιβλητικοί, αστείοι και πειστικοί, όπως αρμόζει στις περιστάσεις που έχουμε δει ως τώρα, μιλώντας αγγλικά με έντονη ελληνική προφορά.

Ξεκινώντας με το demo, βλέπουμε πως όλο το περιεχόμενο -εκτός από ένα quest- είναι απενεργοποιημένο. Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να συγκεντρωθούμε μόνο στη μία αποστολή, για να δούμε διεξοδικά τη δομή και τη λειτουργία της. Ο χαρακτήρας μας (επιλέξαμε μεταξύ Κασσάνδρας ή Αλέξιου, διαλέγοντας τον δεύτερο), ήταν level 50. Αυτό σήμαινε πως το demo θα παρουσίαζε σίγουρα αυξημένη δυσκολία, όμως θα βλέπαμε πολλά skills και γενικά, το παιχνίδι σε προχωρημένο στάδιο με όσα έχει να προσφέρει. Από νωρίς, καταλάβαμε πως έτσι ακριβώς θα είναι.

Στην αποστολή που κληθήκαμε να ολοκληρώσουμε, πρέπει να βοηθήσουμε μία κάτοικο της Λέσβου να διασώσει την αγαπημένη της, αφού πρώτα τη βρούμε. Το πρώτο βήμα ήταν να την πάρουμε από τα χέρια του αγριεμένου όχλου που την απειλούσε με θάνατο. Σε αυτή την πρώτη μάχη, χάσαμε αρκετές φορές. Στον χώρο διεξαγωγής του event, υπήρχαν διάφοροι άνθρωποι της Ubisoft, οι οποίοι βρίσκονταν εκεί για να μας βοηθήσουν με το demo. Αφού χάσαμε μερικές ακόμη φορές και μετά από κάποιες χρήσιμες συμβουλές από τη μεριά τους, καταφέραμε να προχωρήσουμε. Οι μάχες είναι απαιτητικές. Οι εχθροί προκαλούν αυξημένη ζημιά, ενώ το healing γίνεται με τη χρήση του κατάλληλου skill και έχει cooldown.

Για να χρησιμοποιήσουμε τα skills, τα οποία ξεκλειδώνονται παίρνοντας levels και σπαταλώντας πόντους στο skill tree, πρέπει να τα αναθέσουμε στα πλήκτρα. Μπορούμε να βάλουμε τέσσερα melee και τέσσερα ranged skills ταυτόχρονα. Υπάρχουν πολλά περισσότερα, οπότε πρέπει να επιλέξουμε με σύνεση, για να καθορίσουμε το playstyle μας αλλά και για να μη βλέπουμε την οθόνη του game over κάθε λίγο και λιγάκι. Όπως μας συμβούλεψαν τα βοηθητικά στελέχη της Ubisoft, τα skills είναι πολύ σημαντικά για την έκβαση της μάχης. Για να ενεργοποιηθούν, πρέπει πρώτα να γεμίσει μία μπάρα, όσο πολεμάμε. Το κάθε ένα έχει και το δικό του cooldown. Υπάρχει αρκετή ποικιλία και προτείνονται οι πειραματισμοί.

Εκτός από τις ξεχωριστές ιδιότητες, πρέπει να τελειοποιήσουμε το dodge. Πατώντας το κατάλληλο πλήκτρο, κάνουμε έναν σύντομο ελιγμό για να βγούμε εκτός κινδύνου. Αν πιέσουμε το ίδιο πλήκτρο παρατεταμένα, ο ελιγμός γίνεται κανονικό, ολοκληρωμένο roll στο έδαφος. Πετυχαίνοντας ένα τέλειο dodge, αποκτούμε ένα πολύ βοηθητικό «παράθυρο» πίσω από την άμυνα του εχθρού μας. Ακόμη, μπορούμε να κάνουμε parries, ενώ έχουμε και αρκετές επιλογές όπλων: από σπαθιά και τεράστια σφυριά, μέχρι τόξα και δόρατα. Ο κάθε τύπος όπλου έχει τη δική του συμπεριφορά. Τα όπλα, όπως και οι πανοπλίες, δίνουν τα απαραίτητα στατιστικά και buffs και εμείς πρέπει να διαλέξουμε τα κατάλληλα, ανάλογα με τη δύναμή τους και την περίσταση.

Αφού καταφέραμε να νικήσουμε το εξαγριωμένο πλήθος, πέσαμε πάνω σε έναν mercenary. Η μάχη ήταν πολύ δύσκολη και θύμιζε boss fight. Είδαμε πως στο μενού υπάρχει ξεχωριστό τμήμα για τους mercenaries, οι οποίοι είναι αρκετοί και χωρισμένοι σε tiers. Στο demo, ήταν κλειδωμένοι και έτσι δεν μπορέσαμε να δούμε ακριβώς τις δυνατότητές τους. Συναντήσαμε δύο και έτσι διαπιστώσαμε πως διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους: ο ένας πολεμούσε χρησιμοποιώντας ένα μακρύ δόρυ ενώ ο άλλος εκτόξευε κάποιου είδους βόμβες τις οποίες έπρεπε να αποφεύγουμε. Το σύστημα, στην πρώτη μας επαφή μαζί του, μας έφερε στο μυαλό το nemesis του Shadow of War. Την οπτική αυτή ενισχύει και η δυνατότητα στρατολόγησης των πεσόντων στη μάχη.

Συνεχίζοντας με το quest, ταξιδέψαμε στα ενδότερα της Λέσβου και αργότερα πήγαμε στη Χίο. Η απόδοση του setting είναι πραγματικά πετυχημένη. Από τα λίγα δείγματα που έχουμε ως τώρα, μπορούμε να πούμε πως η ποικιλομορφία είναι ένα από τα δυνατά χαρακτηριστικά του κόσμου. Βλέποντας μόνο δύο νησιά από τον τεράστιο χάρτη του Assassin’s Creed Odyssey, περάσαμε από ηφαιστειογενείς περιοχές, από ηλιόλουστες νησιώτικες πόλεις, ταξιδέψαμε με το άλογό μας μέσα από ορεινά δάση, είδαμε χιονισμένες βουνοκορφές στον ορίζοντα, βρήκαμε τον δρόμο μας σε ομιχλώδεις τοποθεσίες. Η αίσθηση του κάθε τόπου είναι ξεχωριστή και έτσι νιώθουμε πως ταξιδεύουμε σε έναν πραγματικό, ζωντανό κόσμο.

Αρκετά βοηθούν τα γραφικά και ο φωτισμός, τα οποία δίνουν πνοή στην Αρχαία Ελλάδα. Ο κύκλος ημέρας/νύχτας μάς δίνει τη δυνατότητα να απολαύσουμε την πανέμορφη θέα, είτε ηλιόλουστη, είτε υπό το φεγγαρόφωτο. Αν εξαιρέσουμε μερικά textures που φόρτωναν κάπως αργά, οι επιδόσεις του Assassin's Creed Odyssey δεν μας απογοήτευσαν καθόλου. Περιμένουμε να δούμε το τελικό αποτέλεσμα, όμως ακόμα και το demo μάς άφησε ικανοποιημένους. Εκτός από τα γραφικά, η ζωντάνια του κόσμου οφείλεται και στον σχεδιασμό: τα χρώματα βασιλεύουν, βρίσκονται παντού και είναι πολύ έντονα. Δεν έχουμε μουντές, σκοτεινές τοποθεσίες. Η Αρχαία Ελλάδα του Odyssey είναι πολύχρωμη και φωτεινή, όπως δηλαδή θα έπρεπε να είναι.

Η φύση ζωντανεύει ακόμη περισσότερο μέσω της εξαιρετικής ηχητικής επιμέλειας. Το θρόισμα των φύλλων στον αέρα, ο ίδιος ο αέρας ανάμεσα στα χορτάρια, τα κύματα που σκάνε στους βράχους και οι ήχοι των ζώων στα δάση, μεταξύ άλλων φυσικά, είναι εκπληκτικού επιπέδου. Κάθε τοποθεσία έχει τους δικούς της ήχους και γίνεται ακόμη πιο ξεχωριστή. Κυκλοφορώντας στην Αρχαία Ελλάδα, αισθανόμαστε τον όγκο και τη σχολαστικότητα της δουλειάς που έκανε η Ubisoft στις λεπτομέρειες, αυξάνοντας το immersion.

Η μουσική δεν πάει πίσω, καθώς τα πρώτα δείγματα μάς μιλούν για ένα από τα καλύτερα soundtracks του franchise. Το main theme, όπως και η μουσική σε κάθε στιγμή, είτε εξερευνούμε, είτε μαχόμαστε, είναι μελωδίες πιστές στο πνεύμα του Assassin’s Creed, με μερικές πινελιές που δίνουν και το ελληνικό στοιχείο.

Ακόμη, η φύση δεν είναι ακατοίκητη. Πολλές ήταν οι φορές που πέσαμε πάνω σε αρκούδες, ελάφια ή και δελφίνια. Φυσικά, μας δίνεται η δυνατότητα να κυνηγήσουμε ζώα. Επίσης, υπάρχουν διάφορα αντικείμενα για να συλλέξουμε, όπως για παράδειγμα κλαδιά και ξύλα, όμως δεν ξέρουμε ακόμη ακριβώς ποιες θα είναι οι χρήσεις τους. Σίγουρα υπάρχει crafting, δεν το είδαμε όμως κατά τη διάρκεια του playthrough μας.

Το ταξίδι μεταξύ των νησιών γίνεται με το πλοίο μας, το οποίο μπορέσαμε να δούμε εν δράση. Το νερό και τα physics του είναι, όπως θα περίμενε κανείς, πανέμορφα. Ενώ ταξιδεύουμε, ακούμε τραγούδια από το πλήρωμα, μόνο που αυτή τη φορά δεν είναι τα πειρατικά sea shanties, αλλά τραγούδια στα αρχαία ελληνικά –μία ακόμη λεπτομέρεια που κάνει το setting να ξεχωρίζει και μας βάζει μέσα του. Το σύστημα πλεύσης θυμίζει εκείνο του Black Flag, υπάρχουν όμως διαφοροποιήσεις. Καταρχάς, αυτή τη φορά δεν βασιζόμαστε μόνο στα πανιά και τα κατάρτια, καθώς μπορούμε να κάνουμε κουπί –για περιορισμένη χρονική διάρκεια.

Οι ναυμαχίες επιστρέφουν, η κλίμακά τους όμως είναι μικρότερη. Λόγω περιόδου, δεν υπάρχουν κανόνια και έτσι περιοριζόμαστε σε δόρατα και τόξα. Η αίσθηση της ναυμαχίας είναι παρόμοια με την αντίστοιχη του Black Flag και είναι σίγουρα μία πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα. Δεν έχουμε εικόνα για σχετικά upgrades, είδαμε όμως φλεγόμενα βέλη, που χρησιμοποιούνται μόλις γεμίσουμε μία μπάρα. Επίσης, υπάρχει ένα mechanic στόχευσης συγκεκριμένων σημείων του εχθρικού πλοίου, δεν προλάβαμε όμως να εμβαθύνουμε αρκετά. Αφού κατατροπώσουμε ένα πλοίο, μπορούμε να κάνουμε boarding, να σκοτώσουμε (ή να ρίξουμε στη θάλασσα με κλωτσιά) τους επιβαίνοντες και να επιδοθούμε σε looting. Συνολικά, με λίγα λόγια, οι ναυμαχίες φαίνονται απόλυτα ικανοποιητικές, γρήγορες και διασκεδαστικές.

Ο χάρτης της αρχαίας ελλάδας του παιχνιδιού, είναι προφανώς μικρότερος από τον κανονικό, για λόγους λειτουργικότητας. Η μεταφορά μεταξύ δύο νησιών είναι εύκολη, σύντομη και δεν κουράζει. Μπορούμε να κάνουμε και fast travel, με στόχο το πλοίο μας ή συγκεκριμένα landmarks.

Είδαμε και το stealth, εν συντομία. Κυκλοφορούμε σκυφτοί μέσα από τα χόρτα και αποφεύγουμε τα βλέμματα των φρουρών. Όταν πλησιάζουμε κοντά τους, μας δίνεται η επιλογή να τους ακινητοποιήσουμε, ή να τους σκοτώσουμε. Φαίνεται πως –τουλάχιστον από τη δική μας εμπειρία- το stealth δεν θα είναι ο πυρήνας του Assassin’s Creed Odyssey. Ο μισθοφόρος χαρακτήρας μας, η RPG φύση του παιχνιδιού καθώς και οι καταστάσεις και τα skills, μαρτυρούν περισσότερο focus στη μάχη σώμα με σώμα. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα για stealthy παίξιμο, όπως και το ανάλογο τμήμα του skill tree.

Η αποστολή που παίξαμε, σε μερικά σημεία της επιχείρησε να μας δώσει κάπως αόριστους στόχους, χωρίς markers. Για παράδειγμα, μας έστειλε στην ψηλότερη κορυφή μίας οροσειράς, δίχως να μας δείξει που ακριβώς βρίσκεται. Η προσέγγιση αυτή, αν και δεν είναι αρκετά αόριστη για να μας δυσκολέψει, είναι προτιμότερη της απόλυτης στήριξης της εξερεύνησης πάνω στα markers. Βέβαια, αυτή είναι η άποψή μας, με την οποία σίγουρα δεν συμφωνούν όλοι. Η Ubisoft tο γνωρίζει αυτό και έτσι, εκτός του Exploration mode που αναφέρθηκε μόλις, υπάρχει και το Guided mode. Παίζοντας στο mode αυτό, τα markers και τα waypoints είναι μόνιμα ενεργοποιημένα και δείχνουν κάθε προορισμό με ακρίβεια. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο modes μπορεί να γίνει in-game και έτσι μπορούμε να πειραματιστούμε και να διαλέξουμε όποιο μάς ταιριάζει.

Το quest σε κάποιο σημείο του, εμφανίζει κάποια βοηθητικά. Ονομάζονται support quests τα οποία διευκολύνουν την πρόοδό μας στην κεντρική αποστολή. Μένει να δούμε το σύστημα αυτό σε περισσότερο βάθος, καθώς η σύντομη ματιά που του ρίξαμε δεν ήταν αρκετή για να κατανοήσουμε το εύρος των επιλογών και το μέγεθος του αντίκτυπου. Παρόλα αυτά, σε συνδυασμό με την εξερεύνηση του Exploration mode, δίνει σίγουρα αρκετές δυνατότητες.

Στο τέλος της αποστολής, αντιμετωπίσαμε ένα boss, τη Μέδουσα. Ο σχεδιασμός της είχε αρκετό ενδιαφέρον και ήταν σίγουρα αποτελεσματικός. Αυτό που μας ξένισε, ήταν το fantasy στοιχείο. Σαφέστατα, η μυθολογία παίζει μεγάλο ρόλο όταν το setting είναι η Αρχαία Ελλάδα. Παρόλα αυτά, η σειρά Assassin’s Creed δεν μας έχει συνηθίσει σε χρήση του υπερφυσικού στοιχείου. Εμείς, βρήκαμε πως η νέα αυτή προσέγγιση ταιριάζει στο συγκεκριμένο παιχνίδι, όσο και αν αρχικά αποτελεί έκπληξη. Σίγουρα θέλουμε να δούμε περισσότερα πλάσματα της μυθολογίας (χωρίς βέβαια να φτάσουμε στην επικότητα του God of War).

Η Μέδουσα πολεμά με patterns: είχε μερικές επιθέσεις και συγκεκριμένο τρόπο κίνησης στον χώρο. Εμείς, καλούμαστε να αναλύσουμε τα μοτίβα αυτά και να καταφέρουμε να βρούμε ανοίγματα ώστε να της επιτεθούμε. Η ματιά της Μέδουσας, που μετατρέπει τον δέκτη της σε πέτρα, έχει ενσωματωθεί στο move list της. Η ζημιά που προκαλούν οι επιθέσεις της είναι αρκετά μεγάλη και η μάχη αρκετά δύσκολη. Ενδεχομένως, η διάρκεια της μονομαχίας να ήταν κάπως μεγαλύτερη από όσο θα έπρεπε. Ήταν, όμως, γεμάτη ένταση μέχρι το τέλος της.

Γενικά, το σύστημα μάχης δημιουργεί την απαραίτητη αίσθηση βάρους και οι χορογραφίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες και ταιριαστές στο κάθε στυλ μονομαχίας. Οι κλαγγές των σπαθιών ακούγονται πολύ πειστικές και τα χτυπήματα που καταφέρνουμε στους εχθρούς δημιουργούν ικανοποίηση (βοηθάνε και οι αριθμοί που εκφράζουν το damage).

Το Assassin’s Creed Odyssey φαίνεται πως θα είναι ένα τεράστιο παιχνίδι, σε μέγεθος. Στο demo, ολοκληρώσαμε ένα μόνο quest -και μάλιστα side quest- και παίξαμε περίπου δυόμιση ώρες. Φανταζόμαστε πως το παιχνίδι, όταν τελικά κυκλοφορήσει σε δέκα μέρες, θα μας απασχολήσει για πολύ καιρό.

Περνώντας περισσότερο χρόνο με το Assassin’s Creed Odyssey, είδαμε πως δεν είναι μία από τα ίδια. Υπάρχουν αλλαγές στον πυρήνα του gameplay και τα RPG στοιχεία έχουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο αυτή τη φορά. Το setting, είτε το απολαύσει παίκτης από την Ελλάδα είτε όχι, είναι εκπληκτικό. Έχει γίνει τρομερή δουλειά και οι λεπτομέρειες ζωντανεύουν τον κόσμο και δημιουργούν υψηλού επιπέδου immersion. Από ό,τι φαίνεται, θα παίξουμε ένα πολύ μεγάλο σε διάρκεια και περιεχόμενο παιχνίδι. Πολλά από τα καλύτερα στοιχεία της σειράς επιστρέφουν, ενώ υπάρχουν καινούρια και κάποια αλλαγμένα και εκ νέου προσαρμοσμένα. Μένει να δούμε το σενάριο και την έκταση των συνεπειών που θα επιφέρουν οι επιλογές μας.

Το Assassin’s Creed Odyssey κυκλοφορεί σε λίγο καιρό και πλέον ανυπομονούμε πολύ για να το παίξουμε. Επίσης, δεν μπορούμε να περιμένουμε για να κάνουμε το πρώτο μας εικονικό ταξίδι στην Αρχαία Αθήνα, όπως και σε άλλες σημαντικές περιοχές  τις οποίες δεν έχουμε ακόμη δει. Η Οδύσσεια της Κασσάνδρας ή του Αλέξιου στην ηλιόλουστη Αρχαία Ελλάδα, σίγουρα θα είναι μία αξέχαστη εμπειρία.

Το Assassin's Creed Odyssey θα κυκλοφορήσει σε PlayStation 4, Xbox One και PC στις 5 Οκτωβρίου 2018. 

Το παιχνίδι δοκιμάστηκε για μερικές ώρες στην έκδοση Xbox One X σε ειδικό event που διοργάνωσε η Ubisoft και η CD Media στην Αθήνα.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Ubisoft Quebec

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Switch (Cloud Version) / Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

5 Οκτωβρίου 2018

Είδος

Action role-playing

PEGI

18

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1