The Banner Saga 2

by Κώστας Νικολούζος on 6 Φεβρουαρίου 2017

Η "άνθιση" των Indie παιχνιδιών, των τίτλων εκείνων που δημιουργούνται από ανεξάρτητα στούντιο ανάπτυξης, έχουν χαρίσει στην εποχή μας μερικές εμπειρίες μοναδικές που πολλές φορές οι "blockbuster" κυκλοφορίες αδυνατούν να προσφέρουν. Ένα ακόμη παράδειγμα τέτοιων indie παιχνιδιών είναι η σειρά The Banner Saga. Αναπτυσσόμενη από την Stoic -ομάδα αποτελούμενη από μόλις τρία μέλη- και χρηματοδοτούμενη στο ξεκίνημά της από το κοινό μέσω της πλατφόρμας του Kickstarter, έκανε την εμφάνισή της αρχικά το 2014 για PC με το πρώτο μέρος της αποσπώντας θετικές κριτικές, κυρίως για την αισθητική και την ιστορία του.

Το The Banner Saga 2, η συνέχεια του Strategy-RPG στην εποχή των Βίκινγκ, πρωτοκυκλοφόρησε για PC τον Απρίλιο του 2016 και τον Ιούλιο του ίδιου έτους έκανε το "άλμα" στις κονσόλες. Στις επόμενες γραμμές θα σας αποθέσουμε την άποψή μας για την έκδοση του The Banner Saga 2 στις κονσόλες.

Τα γεγονότα του δεύτερου μέρους συνεχίζουν αμέσως μετά από τα αντίστοιχα του πρώτου. Η ιστορία του The Banner Saga περιστρέφεται γύρω από μία καταστροφική προφητεία που φέρνει το τέλος του κόσμου σε ένα περιβάλλον εμπνευσμένο από μύθους των Βίκινγκ. Η αρχαία φυλή των Dredge, εξαφανισμένη για χρόνια, εμφανίζεται ξαφνικά από το πουθενά σκορπώντας τον πανικό με σκοπό να αφανίσουν τους πάντες. Η ομάδα των επιζώντων συνεχίζει, λοιπόν, το ταξίδι της -πάντα διωκόμενη από τους τροματικτικούς Dredge- με σκοπό την επιβίωση. Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του τίτλου θα θέλαμε να σας δώσουμε μια συμβουλή. Καλό θα ήταν να παίξετε αρχικά το πρώτο παιχνίδι της σειράς, καθαρά και μόνο αν θέλετε να βιώσετε στο ακέραιο όσα έχει να προσφέρει η ιστορία του Banner Saga. Αυτό, γιατί το δεύτερο μέρος της σειράς χωλαίνει στον τομέα επεξήγησης προηγούμενων γεγονότων και σημαντικότητας χαρακτήρων.

Η ιδιαιτερότητα του Banner Saga και ο "κινητήριος μοχλός" του που το κάνει να ξεχωρίζει είναι το γεγονός πως διαφέρει από άλλα παιχνίδια του είδους. Δε δίνεται η δυνατότητα απεριόριστου grinding, farming και άλλων παρόμοιων τεχνικών/χαρακτηριστικών. Διαθέτει survival χαρακτήρα σε ένα συνεχόμενο ταξίδι προς την σωτηρία. Το gameplay αποτελείται από τρία μέρη: το διαρκές ταξίδι με τις πολλαπλές -και με επιπτώσεις- αποφάσεις, τις μάχες και τους διαλόγους.

Στο κομμάτι του ταξιδιού αυτό που έχετε να κάνετε είναι να φροντίσετε την "αγέλη" σας εξασφαλίζοντας την ασφάλειά τους, τις διαθέσιμες προμήθειες και διατηρώντας την ξεκούραστη για το καλό μιας μάχης. Όσο το "καραβάνι" προχωράει προς τον προορισμό του, οι προμήθειες καταναλώνονται και η συνολική διάθεση πέφτει. Εκεί είναι που καλείστε εσείς να πάρετε κρίσιμες αποφάσεις.

Θα σταματήσετε στο μικρό εγκαταλελειμμένο χωριό που βρέθηκε μπροστά σας να ψάξετε για τυχόν προμήθειες ή μήπως πρόκειται για παγίδα; Θα προσπαθήσετε να σώσετε μία μικρή ομάδα της αγέλης που βρίσκεται σε κίνδυνο ή θα την αφήσετε στην τύχη της προστατεύοντας την υπόλοιπη ομάδα; Οι επιλογές που θα κληθείτε να πάρετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι πολλές και κρίσιμες. Το σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν θα μπορέσετε να είστε σίγουροι για τις αποφάσεις σας και μία φαινομενικά ασφαλής επιλογή ίσως σας κοστίσει. Λατρέψαμε το στοιχείο επιβίωσης του τίτλου και την αίσθηση της συνεχόμενης ανασφάλειας.

Οι διάλογοι αυτοί καθαυτοί δεν αποτελούν ιδιαίτερο σημείο αναφοράς. Είναι απλοϊκοί και σύντομοι ενώ προσπαθούν να συμβάλλουν στο να κατανοήσουμε καλύτερα τους χαρακτήρες εν μέσω του ταξιδιού και μερικές φορές καταλήγουν σε ανατροπές, ίσως και αιματοχυσίες. Το γεγονός πως οι χαρακτήρες δεν διαθέτουν voice acting θα το συγκαταλέγαμε παραδόξως στα θετικά του τίτλου για το γεγονός πως δίνει την ευκαιρία στον θεατή να ενεργοποιήσει την φαντασία του μιας και προσδίδει το ύφος ενός είδους νουβέλας.

Στα της μάχης τώρα, οι μηχανισμοί παρουσιάζονται όμοιοι με εκείνους του πρώτου μέρους και αυτό είναι κάτι που μας δυσαρέστησε αφού δεν είδαμε τις απαραίτητες προσθήκες που θα έπρεπε να έχει στον τομέα ένας τίτλος με το νούμερο "2" στο τέλος. Για να μην παρεξηγούμαστε όμως, το σύστημα μάχης δεν είναι απαραιτήτως κακό. Το ύφος του είναι εξίσου απλοϊκό. Στο ξεκίνημα κάθε μάχης τοποθετείτε τους χαρακτήρες στρατηγικά μέσα στο πεδίο μάχης. Ως ένα Turn-Based παιχνίδι, παίζετε κατά σειρά με τις εχθρικές δυνάμεις.

alette_funeral

Το Banner Saga δεν διαθέτει τεράστια πληθώρα από χαρακτηριστικά που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σε μία μάχη. Armor, Strength, Willpower, Exertion και Armor Break είναι τα στατιστικά των χαρακτήρων που καθορίζουν την δύναμή τους, την αντοχή τους και την απόσταση που είναι ικανοί να διανύσουν στον γύρο τους. Η κίνηση και η απόσταση μεταξύ των χαρακτήρων στο πεδίο μάχης διακρίνεται σε τετράγωνα. Υπάρχουν και οι απαραίτητες κλάσεις με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά τους, όπως για παράδειγμα οι Archers που διαθέτουν μακρινές επιθέσεις αλλά μικρό εύρος κίνησης. Τα επίπεδα παραμετροποίησης κυμαίνονται επίσης χαμηλά χωρίς πληθώρα όπλων. Η αναβάθμιση των χαρακτήρων περιορίζεται στο level up που προσφέρει πόντους προς την αύξηση των κύριων στατιστικών που αναφέρθηκαν παραπάνω και κάποιων items που ενισχύουν τα στατιστικά αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις.

Αν μας ρωτούσατε για τον εικαστικό χαρακτήρα του Banner Saga θα σας λέγαμε πως αποτελεί ένα εκ των θετικών του στοιχείων. 2D Artwork και animations σχεδιασμένα στο χέρι με μερικά πανέμορφα χρωματισμένα σκηνικά στο background. Από τεχνικής φύσεως, στο PlayStation 4 το παιχνίδι τρέχει ομαλά με εξαίρεση το προβληματικό "freeze" εντός της μάχης. Χαρακτηριστικά, τουλάχιστον τρεις φορές όσο παίζαμε, το παιχνίδι κόλλησε με αποτέλεσμα να αναγκαστούμε να κλείσουμε την κονσόλα εντελώς πραγματοποιώντας επανεκκίνηση. Στον τίτλο κυριαρχεί μία μελαγχολική ατμόσφαιρα και οι δημιουργοί του καταφέρνουν να τη μεταδώσουν στον παίκτη με επιτυχία.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Plan of Attack για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Banner Saga 2

Συντάκτης
6 Φεβρουαρίου 2017
Developer

Stoic

Publisher

Versus Evil

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

5 Ιουλίου 2016 (PS4)
1 Ιουλίου 2016 (ΧΒ1)
19 Απριλίου 2016 (PC)

Είδος

Tactical role-playing

PEGI

16

Θετικά

+ To στοιχείο της επιβίωσης
+ Ο εικαστικός χαρακτήρας
+ Η μελαγχολική του ατμόσφαιρα

Αρνητικά

+ Δεν υπήρχαν οι απαραίτητες προσθήκες σε σχέση με το πρώτο κεφάλαιο
+ Το τεχνικό πρόβλημα του "freeze"

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

To δεύτερο μέρος του Banner Saga θα λέγαμε πως αποτελεί ένα επεισόδιο της ιστορίας και όχι μία αυτοτελή ύπαρξη. Δεν συστήνει νέα στοιχεία στη σειρά, αντιθέτως καθιστά τον πρώτο τίτλο μία απαραίτητη εμπειρία ως προς την ιστορία πριν προχωρήσετε στο δεύτερο μέρος. Στα θετικά του τίτλου βρίσκονται το στοιχείο επιβίωσης, ο εικαστικός χαρακτήρας και η μελαγχολική του ατμόσφαιρα. Στα αρνητικά στοιχεία αναπόφευκτα τοποθετούνται τα μηδαμινά νέα στοιχεία και το τεχνικό πρόβλημα του "freeze", τουλάχιστον στην έκδοση για PlayStation 4.

Το Banner Saga 2 δεν είναι το τέλειο indie, δεν έχει να προσφέρει κάτι ξεχωριστό σε σχέση με το πρώτο μέρος της σκανδιναβικής περιπέτειας αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα αξιόλογο Strategy-RPG, τόσο για νεοεισελθέντες του είδους όσο και για τους "βετεράνους" αυτού.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1