Battleborn

Στη μάχη για τη σωτηρία του τελευταίου άστρου!
by Παναγιώτης Τριάντης on 16 Μαΐου 2016
Reviews

Οι competitive τίτλοι συνεχίζουν να αυξάνονται διαρκώς. Tα eSports να γίνονται όλο και πιο διάσημα με περισσότερα πρωταθλήματα να διοργανώνονται παγκοσμίως και τα χρηματικά έπαθλα να φτάνουν στα ύψη. Στο πλαίσιο αυτού του αναδυόμενου τομέα, η Gearbox Software αποφασίζει να κάνει τη δική της προσπάθεια δημιουργώντας ένα νέο first-person ΜΟΒΑ που φέρει τον τίτλο Battleborn. Καταφέρνει όμως να κερδίσει τις εντυπώσεις;

Sat_May_14_13-21-44_UTC2B0300_2016

To Battleborn τοποθετείται στο μακρινό μέλλον, όπου το σύμπαν βρίσκεται υπό καταστροφή, με τα περισσότερα από τα αστέρια να έχουν χαθεί στο σκότος από έναν μυστήριο εχθρό. Το Solus είναι το μοναδικό αστέρι που επέζησε και αποτελεί τη μοναδική ελπίδα του πληθυσμού που κατάφερε να επιβιώσει. Αυτό όμως προκάλεσε έναν πόλεμο για το ποιος θα έχει τους εναπομείναντες πόρους. Κάπου εδώ μπαίνει ο ρόλος του παίκτη, όπου αναλαμβάνει τη θέση του commander μιας ομάδας που ονομάζεται Battleborn. Η ομάδα αυτή αποτελείται από πέντε διαφορετικές φυλές, τους Peacekeepers, Eldrid, Rogues, Last Light Consortium και Jennerit Empire, οι οποίες ενώθηκαν προκειμένου να σταματήσουν τον εχθρό που καταστρέφει τα αστέρια.

Το roster του Battleborn είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό καθώς αποτελείται από 25 χαρακτήρες. Κάθε ένας από αυτούς έχει το δικό του ξεχωριστό lore, το οποίο αποκαλύπτεται μετά από συγκεκριμένα challenges που ολοκληρώνει ο παίκτης με αυτούς. Οι χαρακτήρες χωρίζονται σε επιμέρους κατηγορίες ανάλογα με την πολυπλοκότητα τους σε Easy, Advanced και Complex, αλλά και ανάλογα με το τι προσφέρουν στη σύνθεση της ομάδας ως Attackers, Defenders και Support δίνοντας έτσι πολλές επιλογές στους παίκτες είτε για λόγους στρατηγικής, είτε για λόγους ευκολίας σε περίπτωση που κάποιος δεν είναι εξοικειωμένος.

Ως προς την πρόοδο των χαρακτήρων, αλλά και του ίδιου του παίκτη, υπάρχουν τα Character Rank και Command Rank αντίστοιχα. Κάθε battleborn μπορεί να ανέβει level με αποτέλεσμα να ξεκλειδώνει νέες ικανότητες και νέα skins. Με το Command Rank, καθώς ο παίκτης ανεβαίνει επίπεδο μπορεί να ξεκλειδώσει νέους χαρακτήρες, τίτλους, αλλά και εξοπλισμό για να χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια της μάχης. Εκτός αυτών υπάρχει και η πρόοδος του χαρακτήρα εντός των αποστολών και των αγώνων που ονομάζεται Helix και μηδενίζεται στην εκκίνηση κάθε μάχης. Για κάθε νέο level ο παίκτης έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο αναβαθμίσεις του χαρακτήρα του ανάλογα με την περίσταση, αυξάνοντας το damage, μειώνοντας τα cooldown στα skills και άλλα. Το μέγιστο επίπεδο είναι το δέκατο, ενώ όσο το Rank το χαρακτήρα αυξάνεται, δίνεται στον παίκτη και τρίτη επιλογή στο “δέντρο” με τις αναβαθμίσεις. Αυτό είναι αρκετά καλό καθώς με την πληθώρα των επιλογών οι παίκτες καλούνται να “χτίσουν” στρατηγικά τον χαρακτήρα τους ανάλογα με τους αντιπάλους τους.

O τίτλος περιλαμβάνει δύο διαφορετικά modes, το Versus και το Story. Το Versus είναι το κύριο και competitive κομμάτι το οποίο περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές επιλογές αγώνων: Incursion, Capture και Meltdown. To Incursion είναι ίσως το πιο συνηθισμένο είδος αγώνα σε MOBA τίτλους, με τους παίκτες να καλούνται να καταλάβουν την αντίπαλη περιοχή του αντιπάλου, η οποία προστατεύεται από Sentry Bots που αναλαμβάνουν τον αμυντικό ρόλο των turrets που έχουμε δει σε άλλους αντίστοιχους τίτλους. Υπάρχει μόνο ένα lane, ενώ δεν απουσιάζει η “ζούγκλα” με τα ουδέτερα τέρατα -που βρίσκονται εκεί- να μπορούν να ενταχθούν στον στρατό της κάθε ομάδας και να βοηθήσουν σημαντικά στην αντιμετώπιση των εχθρών. Το Capture είναι το γνωστό capture the point με τους παίκτες να καλούνται να κατακτήσουν ή να προστατεύσουν διάφορα objectives τα οποία αλλάζουν ανάλογα με τον χάρτη και μπορεί να είναι είτε στατικά είτε δυναμικά. Τελευταίο, αλλά εξίσου καλό είναι το Meltdown, στο οποίο οι παίκτες πρέπει να συνοδεύσουν τους στρατιώτες τους σε ένα αποτεφρωτήριο (και όμως!) στο κέντρο του χάρτη προκειμένου να πάρουν πόντους. Η πρώτη ομάδα που θα καταφέρει να συλλέξει 500 πόντους ή αυτή με τους περισσότερους πόντους στα 30 λεπτά παιχνιδιού κερδίζει, κάνοντας το το μοναδικό mode που έχει τόσο σύντομο χρονικό περιορισμό και είναι μια καλή επιλογή για όσους δεν θέλουν να αφιερώσουν πολύ χρόνο σε έναν αγώνα. Κάθε επιλογή αποτελείται από δύο χάρτες με ξεχωριστά θέματα.

Το Story Mode θα έλεγε κανείς πως είναι κάτι δευτερεύον, σε έναν τίτλο που πλασάρει ως κύριο το Competitive κομμάτι, ωστόσο αποτελείται από οχτώ διαφορετικές αποστολές με μέσο όρο διάρκειας περίπου 30-40 λεπτών η κάθε μία. Κάθε αποστολή βρίσκεται σε διαφορετικά άστρα και οι ιστορίες τους μπορούν να θεωρηθούν αυτοτελείς, χωρίς ωστόσο να χάνεται οι γενικότερη ιστορία του τίτλου. Τα objectives στις αποστολές ποικίλουν και μπορούν να αποτελούνται από την προστασία ορισμένων μονάδων ενέργειας από κύματα εχθρών μέχρι την ασφαλή συνοδεία κάποιου ρομπότ σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Φυσικά, στον δρόμο τους, οι χαρακτήρες θα αντιμετωπίσουν διάφορα mini-bosses που προφυλάσσουν τις περιοχές, αλλά και ένα τελικό boss που... εντελώς τυχαία στο τέλος θέλουν να ενταχθούν στην ομάδα των battleborns. Στο μεταξύ διάφοροι διάλογοι κάνουν την εμφάνιση τους δίνοντας έτσι την ψευδαίσθηση της επικοινωνίας μεταξύ των χαρακτήρων πίσω στη βάση, αλλά και παρουσιάζοντας το γνωστό χιούμορ της ομάδας που έγινε γνωστή μέσω του Borderlands. Δυστυχώς, κάθε φορά που επιλέγει κανείς το Story Mode, εμφανίζονται τρεις τυχαίες αποστολές, με αποτέλεσμα να μην είναι στο χέρι του παίκτη να παίξει αποστολές που δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα ή απλά τις προτιμά. Τέλος, τo Story Mode είναι διαθέσιμο και ως single player επιλογή, αλλά και τοπικό co-op δύο παικτών.

Μία τελευταία επιλογή στο κεντρικό μενού είναι το Command Menu το οποίο αποτελείται από τρία διαφορετικά tabs, που χωρίζονται στα Battleborn, Gear, Career και Marketplace. Στο Battleborn tab ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να προβάλει τους χαρακτήρες που έχει ξεκλειδώσει, να διαβάσει την ιστορία τους, και γενικότερα να δει την πρόοδο που έχει κάνει με αυτούς. Στη συνέχεια έχουμε το Gear που αποτελεί σημαντικό κομμάτι -κυρίως- για την competitive πλευρά του τίτλου, καθώς εκεί βρίσκεται ο εξοπλισμός με τον οποίο μπορείτε να “ντύσετε” τον χαρακτήρα σας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί είτε να “πέσει” κατά τη διάρκεια μίας αποστολής είτε να αγοράσει ο παίκτης πακέτα από το Marketplace και χωρίζεται σε πέντε κλάσεις, από Common μέχρι Legendary, με το πόσο και ποια στατιστικά επηρεάζει να είναι να αλλάζουν ανάλογα με την κλάση. Πριν κάθε αποστολή ή αγώνα, ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μαζί του ορισμένα αντικείμενα και να τα ενεργοποιήσει στην πορεία μέσα από το Loadout. Συγκεκριμένα, ο παίκτης μπορεί να έχει δυο έτοιμα Loadouts για να επιλέξει πριν μπει στη μάχη, με τον περιορισμό των τριών αντικειμένων. Στο Career tab, μπορεί να δει κανείς πολλά στατιστικά σχετικά με τις αποστολές και τους αγώνες που έχει ολοκληρώσει, από το πόσους εχθρούς έχει εξοντώσει μέχρι και το loot που έχει συλλέξει στις αποστολές.

Ως προς τον οπτικό τομέα, οι δημιουργοί δεν ξέφυγαν και πολύ από το στυλ με το οποίο και έγιναν διάσημοι, που δεν είναι άλλο από τον καρτουνίστικο χαρακτήρα των γραφικών. Μπορεί να θεωρήσει κανείς πως αυτό δεν είναι ιδιαίτερα θετικό, ωστόσο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του, καθώς είναι αρκετά φιλικό στο μάτι, θυμίζοντας μας αρκετά το Borderlands. Ο χειρισμός είναι ιδιαίτερα... κλασικός για έναν FPS τίτλο, ενώ τα abilities των χαρακτήρων υποστηρίζονται πλήρως από τα υπάρχοντα πλήκτρα χωρίς να απαιτούνται περίπλοκοι συνδυασμοί, όπως έχουμε δει σε τίτλους, όπως το SMITE.

Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της εμπειρίας μας με τον τίτλο αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα ως προς το matchmaking. Συγκεκριμένα, υπήρξαν μέρες που δεν λειτουργούσε καθόλου το σύστημα, με αποτέλεσμα να έχουμε ως μοναδική λύση το να παίξουμε Story Missions μόνοι μας. Επιπλέον, υπήρξαν στιγμές που λειτουργούσε άψογα το Story Mode, αλλά όχι το Versus, καθώς δεν γινόταν ποτέ match με άλλους παίκτες ή όταν ο αγώνας είχε ξεκινήσει να διακόπτεται απρόοπτα. Με λίγα λόγια, οι servers φάνηκαν ιδιαίτερα ασταθείς και πολλές φορές ήταν αδύνατο να απολαύσουμε το έργο της Gearbox Software.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Battleborn

Author

Παναγιώτης Τριάντης

Developer

Gearbox Software

Publisher

2K Games / Take-Two Interactive

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

3 Μαΐου 2016

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Ποικιλία χαρτών τόσο στο Versus, όσο και το Story Mode
+ Ξεχωριστοί χαρακτήρες με αποκλειστικά lores
+ Τοπικό Co-op

Αρνητικά

- Προβλήματα με το matchmaking
- Αδυναμία επιλογής αποστολής στο Story Mode

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
9.0
Συνοψίζοντας

Η Gearbox Software κατάφερε να παραδώσει έναν αρκετά καλό και ολοκληρωμένο τίτλο, με μόνη εξαίρεση τα προβλήματα του matchmaking, που κατά μεγάλο ποσοστό είναι προσωρινά, σε μια περίοδο της βιομηχανίας που δεν φημίζεται για κυκλοφορίες δίχως προβλήματα. Τα ζωντανά χρώματα και το χιούμορ του Battleborn το κάνουν αρκετά φιλικό, ενώ η ποικιλία των χαρακτήρων, αλλά και η πληθώρα επιλογών ως προς το build σε κάθε αγώνα κρατούν το ενδιαφέρον των παικτών. Οι οπαδοί των MOBA τίτλων σίγουρα θα το αγαπήσουν και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

8.0
Βαθμός
9.0
Βαθμός
5 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%