BlazBlue: Cross Tag Battle

by Σταύρος Ζήσης on 10 Ιουλίου 2018

Αυτά τα παιδιά εκεί στην Arc System Works που έχουν πόσα χρόνια ιστορίας στην πλάτη τους και το portfolio τους περιλαμβάνει τις εξαιρετικές σειρές Guilty Gear και BlazBlue, καθώς επίσης και αρκετά μικρότερα fighting παιχνίδια που απευθύνονται σε πιο συγκεκριμένο κοινό, έφεραν πάλι κάτι καινούργιο στο προσκήνιο των fighting games που ταιριάζει με την ειδικότητά τους: άλλο ένα anime-style fighting παιχνίδι. Μας έφεραν νωρίτερα το Dragon Ball FighterZ, το οποίο δέχτηκε διθυραμβικές κριτικές τόσο από τους reviewers όσο και από τους gamers, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να ξαναγυρίσουν στα δικά τους λημέρια. Και εκτός από το δικό τους παιδί, κάλεσαν στο σπίτι και 3 παιδιά από άλλες οικογένειες για παρέα. Ο λόγος για το BlazBlue: Cross Tag Battle, ένα νέο spin-off της σειράς με χαρακτήρες από το Persona 4 Arena της Atlus, το Under Night In-Birth της French Bread και την CG animated σειρά RWBY της Rooster Teeth, το οποίο μάλιστα οι ίδιοι αποκάλεσαν "το πιο φιλόδοξο cross-over event στην ιστορία των fighting games". Μεγάλη κουβέντα αυτή, ας δούμε όμως αν κατάφεραν τα λόγια να πιάσουν τόπο.

Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση με το Cross Tag Battle είναι το πόσο φιλικό είναι το gameplay του για τους νέους παίχτες. Αν έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με 2D ή 2.5D fighting games, τότε θα γνωρίζετε ότι βασίζονται πάρα πολύ στην ακρίβεια και στο πότε ακριβώς θα πρέπει να πατήσετε το κάθε πλήκτρο για να εκτελέσετε τις περίπλοκες κινήσεις και τα combos. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το BlazBlue που κάθε χαρακτήρας έχει εντελώς διαφορετικό τρόπο που παίζει και μοναδικές ικανότητες και παραξενιές. Αντί αυτού, το παιχνίδι ακολουθεί τα βήματα του Dragon Ball FighterZ με τον πολύ απλουστευμένο χειρισμό. Πλέον όλες οι κινήσεις του κάθε χαρακτήρα είναι προκαθορισμένες σε 3 από τα 4 πλήκτρα του χειριστηρίου και με επαναλαμβανόμενα πατήματα εκτελούνται τα Smart Combos, που αποτελούνται από αλληλουχίες των βασικών κινήσεων με κάποιες πιο σύνθετες.

Κάτι ακόμα για το οποίο είχα περιέργεια είναι για το πως θα κατάφερνε η Arc System Works να παντρέψει σε ένα ενιαίο σύνολο τις διαφορετικές φιλοσοφίες που έχουν τα BlazBlue, Persona 4 Arena και Under Night In-Birth, ειδικά το τελευταίο που θεωρείται από τα πιο δύσκολα fighting games που μπορεί να πιάσει κανείς. Κι όμως τα κατάφεραν και ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχει λειτουργήσει προς όφελος κάποιων χαρακτήρων, σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει κόστος στο moveset. Οι χαρακτήρες από το BlazBlue πλέον δεν έχουν τα Drives τους ούτε και το Overdrive και οι χαρακτήρες από το Persona 4 δεν χρειάζεται να ανησυχούν για το Persona Break σε περίπτωση που ο αντίπαλος επιτεθεί κατευθείαν στο Persona.

Αυτοί που σίγουρα επωφελήθηκαν είναι χαρακτήρες όπως ο Hakumen που όλες του οι κινήσεις βασίζονταν στο πόσο καλή διαχείριση κάνατε στα Magatama και η Vatista που πλέον δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τις charge κινήσεις. Με λίγα λόγια, αν έχετε προσκαλέσει φίλους στο σπίτι με το σκεπτικό να παίξετε ξύλο, το Cross Tag Battle είναι από τα παιχνίδια που οποιοσδήποτε μπορεί να το πιάσει και να το ευχαριστηθεί εκείνη την ώρα χωρίς να έχει ασχοληθεί με τη σειρά στο παρελθόν.

Όπως λέει και στον τίτλο, η μεγάλη αλλαγή του παιχνιδιού είναι ότι οι μάχες είναι πλέον μόνο 2v2. Με ένα απλό πάτημα του Χ αλλάζετε στον παίχτη που έχετε σε επιφυλακή για να συνεχίσει στη θέση σας και με το R1 μπορείτε να τον “φωνάξετε” στα γρήγορα για να κάνει μια ειδική κίνηση και να ξαναφύγει. Οι tag μηχανισμοί του παιχνιδιού ανοίγουν πολλές δυνατότητες και πειραματισμούς σε ό,τι αφορά το καλό χτίσιμο ομάδας και την εκτέλεση των συνεργατικών combos. Ένα παράδειγμα είναι ο μετρητής που χρησιμεύει για την εκτέλεση των ειδικών κινήσεων και των Distortion Drives. Και οι δύο παίχτες μοιράζονται τον ίδιο μετρητή, κάτι που σημαίνει ότι αν τον χρησιμοποιείτε αβέρτα με τον έναν παίχτη, δεν θα μείνει τίποτα για τον άλλο. Μια άλλη επιλογή όμως είναι το να μαζεύετε σιγά σιγά αρκετή ενέργεια για να εξαπολύσετε ένα Distortion Drive με τον ενεργό χαρακτήρα και με το κατάλληλο timing να το συνεχίσετε με το συνεργατικό Distortion του συμπαίκτη.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μέσα σε μια ώρα θα έχετε γίνει ειδήμονες. Όσο απλά και να φαίνονται αρχικά τα πράγματα και να μοιάζει ότι μπορείτε απλά να καταφύγετε στο button mashing, θα εκπλαγείτε από το πόσο βάθος προσθέτουν όλοι οι παραπάνω μηχανισμοί στον πυρήνα του παιχνιδιού. Και σαν τυπική παράδοση της Arc System Works, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από tutorials για τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, όπως επίσης και tutorials για το play style κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά μαζί με μια σειρά από practical και προχωρημένα combos για να τα δείτε όλα στην πράξη. Στην τελική, το παιχνίδι δεν μοιάζει ποτέ σαν να επιβραβεύει το button mashing και οι παίχτες που περνούν αρκετή ώρα στην εξάσκηση πάντα θα υπερτερούν εναντίων των αρχάριων.

Τι άλλο υπάρχει όμως πέρα από το multiplayer και το practice; Η αλήθεια είναι πως όχι πολλά. Υπάρχει ένα επεισοδιακό story mode με καθένα από τα επεισόδια να ακολουθεί ένα από τα 4 franchises που ενώθηκαν κάτω από τη στέγη του BlazBlue. Και η αλήθεια είναι ότι καλύτερα να μην περιμένετε κάτι τόσο περίεργο ή μεγαλειώδες όπως το σενάριο του BlazBlue. Το σενάριο είναι πιο πολύ μια αφορμή για να αλληλεπιδρούν οι χαρακτήρες μεταξύ τους και να σπάνε στο ξύλο ο ένας τον άλλο. Αμα είστε γνώστες των παιχνιδιών θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας βλέποντας τους χαρακτήρες όπως τους θυμάστε. Ο Ragna και ο Yosuke είναι πάλι τα κλωτσοσκούφια της υπόθεσης και πολλές στιγμές το χιούμορ είναι εις βάρος τους, η Yukiko εξακολουθεί να γελάει με το παραμικρό χαζό αστείο και ούτω καθεξής. Το μόνο άλλο single-player mode είναι το survival mode όπου πρέπει να νικήσετε μια σειρά από εχθρούς και να κάνετε ένα high score.

Το μεγάλο ίσως πρόβλημα του BlazBlue Cross Tag Battle βρίσκεται στο roster του. Πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η Arc System Works υπέστη δικαίως μεγάλη κριτική από το κοινό επειδή οι μισοί χαρακτήρες θα δίνονταν σαν DLC. Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι πέρα από τα κορίτσια του RWBY που φτιάχτηκαν ειδικά γι αυτό το παιχνίδι, όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες αποτελούνται από ήδη προ-υπάρχοντα assets και sprites από τα δικά τους παιχνίδια. Μάλιστα, κάποιοι από αυτούς τους DLC χαρακτήρες είναι ήδη μέσα στο παιχνίδι, πλήρως φτιαγμένοι και τους παλεύετε και κατά τη διάρκεια της ιστορίας.

Παρόλο που μιλάμε για ένα φιλόδοξο cross-over από 4 διαφορετικές σειρές, το βασικό roster του παιχνιδιού είναι πολύ μικρό με μόλις 20 χαρακτήρες να το απαρτίζουν. 10 χαρακτήρες από το BlazBlue, 4 από το Persona 4, 4 από το Under Night In-Birth και μόνο τη Ruby Rose και τη Weiss Schnee από το RWBY. Δυστυχώς κάποιοι χαρακτήρες όπως ο Merkava δεν κατάφεραν να μπουν καθόλου στο παιχνίδι, ενώ κάποιοι άλλοι όπως η Vatista, η Orie, ο Kanji, η Naoto, ο Jubei και ο Hakumen είναι DLC. Ναι, ο Hakumen είναι DLC. Ο HAKUMEN. ΕΙΝΑΙ. DLC! ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ!

Το βράδυ σήμερα 8 η ώρα όλοι στην οδό Χαλκοκονδύλη 9.

 

Κάτι ακόμα στο οποίο υστερεί το παιχνίδι είναι και ο οπτικός τομέας. Η Arc System Works ήταν ανέκαθεν γνωστή για τα λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα sprites χαρακτήρων στα παιχνίδια της, αλλά εδώ έχουμε φάουλ. Τα sprites του BlazBlue είναι ίσως τα πιο αξιοπρεπή απ’ όλα, αλλά αυτά από το Persona 4 και το Under Night In-Birth μοιάζουν λες και τα πήραν όπως ήταν από τα αντίστοιχα παιχνίδια του PS3 και τα πέταξαν μέσα χωρίς να τα περάσουν από κάποια επεξεργασία για να “ισιώσουν” λίγο. Σε πολλά κάνουν μπαμ οι οδοντώσεις στις γραμμές, στις σκιάσεις και στο περίγραμμα των χαρακτήρων. Ακόμα και τα sprites των κοριτσιών του RWBY, που υποτίθεται ότι είναι τα πιο καινούργια απ’ όλα, δεν μοιάζουν τόσο λεπτομερή και καλοφτιαγμένα όσο των χαρακτήρων του BlazBlue. Η ίδια προχειροδουλειά φαίνεται και στο Episode Mode όπου για τα παράθυρα διαλόγων, κάθε χαρακτήρας έχει μόνο ένα sprite σε μια συγκεκριμένη πόζα με το μόνο πράγμα που αλλάζει να είναι η έκφραση του προσώπου. Τουλάχιστον τα περιβάλλοντα εξακολουθούν να παραμένουν το ίδιο πανέμορφα όπως και στις σειρές από τις οποίες προέρχονται.

Αυτό όμως που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι ότι το soundtrack του παιχνιδιού είναι αψεγάδιαστο. Καθεμιά από τις 4 σειρές είχε φοβερά μουσικά κομμάτια, τα οποία έχουν μεταφερθεί αυτούσια στο παιχνίδι. Από τις ροκιές και τις κιθάρες του BlazBlue, τη Jazzy μουσική του Persona 4, τα techno κομμάτια του Under Night In-Birth και τα πιο ιδιαίτερα του RWBY, τα πάντα είναι στην εντέλεια και συνθέτουν ένα μουσικό σύνολο που ταιριάζει τέλεια με τις μάχες. Είναι κρίμα που κάποια κομμάτια είναι κλειδωμένα πίσω από τα DLC. Το Nightmare Fiction δεν παλιώνει ποτέ. ΠΟΤΕ!

Το ίδιο δυστυχώς δεν μπορεί να ειπωθεί για το Αγγλικό voice-over του παιχνιδιού. Κάποιοι voice actors έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, όπως ο Patrich Seitz σαν Ragna και όλο το καστ από το Persona 4, αλλά κάποιοι άλλοι είναι τόσο εκνευριστικοί που θα σας κάνουν να πάτε στα options και να τους βάλετε στη σίγαση. Μια επιπλέον παρατήρηση είναι ότι είναι προφανές ότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε με βάση το Ιαπωνικό voice-over και δεν έδωσαν καμία προσοχή για το πως θα ταιριάξει το Αγγλικό. Στα intros και τα outros της μάχης, με ενεργοποιημένες τις αγγλικές φωνές, σε πολλά σημεία η ομιλία έχει τελειώσει και το στόμα του χαρακτήρα συνεχίζει να ανοιγοκλείνει ακόμα μέχρι να έρθει η ώρα να μιλήσει ο συμπαίκτης. Δεν είναι κάτι σοβαρό μεν, αλλά σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, είναι δύσκολο να το συγχωρήσεις.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

BlazBlue: Cross Tag Battle

Συντάκτης
10 Ιουλίου 2018
Author

Σταύρος Ζήσης

Developer

Arc System Works

Publisher

PQube Games

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

22 Ιουνίου 2018

Είδος

Fighting

PEGI

12

Θετικά

+ Πολλές likeable προσωπικότητες από 4 διαφορετικά franchises σε ένα πακέτο.
+ Το σύστημα μάχης είναι διασκεδαστικό, προσβάσιμο σε όλους και θα ικανοποιήσει και τους πιο έμπειρους.
+ Το χιούμορ και οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων.
+ Καταπληκτικό soundtrack.
+ Πολύ επεξηγηματικά tutorials για τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και για κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά.

Αρνητικά

- Το σενάριο θα μπορούσε να είναι καλύτερα γραμμένο.
- Μικρό roster χαρακτήρων.
- Οι μισοί χαρακτήρες είναι DLC.
- Και πολλοί από αυτούς τους μισούς εμφανίζονται πλήρεις μέσα στο παιχνίδι.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Ειλικρινά, το BlazBlue Cross Tag Battle ήταν μια πολύ καλή ιδέα, είχε όλες τις καλές βάσεις, αλλά τα πήγε στραβά στην εκτέλεση. Οι μηχανισμοί του το καθιστούν ένα πολύ διασκεδαστικό fighting παιχνίδι που ο καθένας μπορεί να πιάσει και να ευχαριστηθεί, ενώ ταυτόχρονα έχει βάθος για να ικανοποιήσει και τους λάτρεις που ψάχνουν το κάτι παραπάνω, αλλά δυστυχώς το πενιχρό βασικό roster χαρακτήρων το αποτρέπει από το να εκμεταλλευτεί ακόμα περισσότερο αυτά τα προτερήματα.

Ακόμα και οι φανταχτερές μάχες και το φανταστικό soundtrack δεν είναι αρκετά για να καλύψουν πλήρως τη μικρή ποικιλία χαρακτήρων και την προχειροδουλειά σε ορισμένα σημεία. Είναι μεγάλο κρίμα που ένα τέτοιο cross-over από 4 σύμπαντα με το τελικό roster και το υπάρχον σενάριο απλά αρκείται στο να κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, ενώ θα μπορούσε να είναι κάτι παραπάνω.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1