Blood & Truth

Action Hero Simulator
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 28 Μαΐου 2019

Πριν από αρκετά χρόνια, στον καιρό τού πρώτου PlayStation, ζήσαμε την εποχή που τα video games άρχισαν να εξελίσσονται και να στήνονται με κανόνες που πλησίαζαν εκείνους του πραγματικού κόσμου. Όταν άρχισε η μαζική μετάβαση σε τρεις διαστάσεις και πιο δυνατά μηχανήματα, που επέτρεπαν ρεαλιστικότερες απεικονίσεις και συμπεριφορές, είδαμε πολλές αλλαγές στα παιχνίδια. Για να μιλήσουμε με ένα απλό παράδειγμα, θυμόμαστε πως, κάποτε, οι τρύπες και τα σημάδια που δημιουργούσαν οι σφαίρες σε έναν τοίχο, μας εντυπωσίαζαν, καθώς ήταν κάτι νέο. Αργότερα, οι τοίχοι μπορούσαν να καταστραφούν, δίνοντας ρεαλιστική αίσθηση και επηρεάζοντας ταυτόχρονα το gameplay. Έτσι, με τέτοιες μικρές πινελιές, οι ψηφιακοί κόσμοι άρχισαν να μοιάζουν λιγότερο τεχνητοί και περισσότερο ρεαλιστικοί, χώροι με υπόσταση.

Η εισαγωγή της τεχνολογίας VR στο gaming μάς θύμησε με αρκετούς τρόπους εκείνη την εποχή της μετάβασης σε τρεις διαστάσης. Εξάλλου, η νέα μεγάλη μετάβαση (αν και όχι τόσο μαζική), είναι η εικονική πραγματικότητα. Έτσι, ξαναζούμε την εποχή των πειραματισμών και της θέσπισης κανόνων. Στα περισσότερα παιχνίδια εικονικής πραηματικότητας, το στήσιμο του κόσμου μάς κάνει να νιώθουμε πως τριγυρνάμε σε ψηφιακό μουσείο, χωρίς να έχουμε επιρροή πάνω του. Απλώς βλέπουμε τα εκθέματα και δεν αγγίζουμε, όσο εντυπωσιακά κι αν είναι.

Εξαιτίας αυτής της «μουσειακής» φύσης τού VR, το immersion, που είναι και ένα από τα κύρια selling points της τεχνολογίας αυτής, πλήττεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα συχνό φαινόμενο στα παιχνίδια σε VR περιβάλλον: μπορούμε μεν να πιάσουμε με τα χέρια μας ένα αντικείμενο και να το μετακινήσουμε με ρεαλιστικό τρόπο, σαν πραγματικό, όμως αν το πετάξουμε μακρια, επανεμφανίζεται στην αρχική του θέση. Ο κόσμος, με αυτόν τον τρόπο, μοιάζει με εξομείωση και όχι με αληθινό μέρος.

Φυσικά, η μετάβαση στην εικονική πραγματικότητα είναι κάτι σχετικά νέο και έτσι ζούμε τα βήματα ενώ συμβαίνουν. Κάποιοι developers έχουν αρχίσει να κατανοούν το μέσο και να προσπαθούν να δημιουργήσουν παιχνίδια για αυτό, στοχευμένα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες, τις αδυναμίες και τις δυνατότητές του. Ένας τίτλος που δείχνει τον δρόμο προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι η νέα αποκλειστικότητα για PS4, το Blood & Truth.

Πρόκειται για ένα παιχνίδι δράσης που παίζει αποκλειστικά σε PSVR και έχει πολύ ενδιαφέροντα συστήματα, όσον αφορά τις μάχες και τα πιστολίδια. Παρόλα αυτά, περιέργως, παίζοντάς το σταθήκαμε περισσότερο σε άλλες πτυχές του.

Καταρχάς, το σενάριο τού Blood & Truth είναι μια κλασική ιστορία με μαφιόζους, εκβιασμούς, φατρίες, κυνηγητά, προδοσίες, απαγωγές και εκδίκηση. Η πλοκή δεν έχει να επιδείξει τίποτα ενδιαφέρον, χωρίς να είναι βέβαια κακογραμμένη ή ενοχλητική. Απλώς είναι χιλιοπαιγμένη σε σημείο να μοιάζει κλισέ και προβλέψιμη. Ο τρόπος παρουσίασής της, όμως, με αρωγό την τεχνολογία VR, έχει ενδιαφέρον, με διακριτικό τρόπο.

Δεν χρησιμοποιούνται gimmicks και φθηνά κόλπα, ευτυχώς. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η αφήγηση και οι ερμηνείες των ηθοποιών λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι ο παίκτης φοράει το VR headset και, κατά κάποιον τρόπο, βρίσκεται ο ίδιος στον κόσμο τού παιχνιδιού. Έτσι, οι σκηνές διαλόγου είναι έξυπνα και προσεκτικά στημένες, πάντοτε με άξονα το VR. Εμείς, χειριζόμαστε τον πρωταγωνιστή σε πρώτο πρόσωπο. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες, δείχνουν πάντοτε πως αντιλαμβάνονται την ύπαρξή μας. Ένα διακριτικό βλέμμα προς το μέρος μας, ένα νεύμα και πολλές άλλες μικρές λεπτομέρειες, καταφέρνουν να δώσουν την εντύπωση πως βρισκόμαστε πραγματικά εκεί, χωρίς να βλέπουμε ποτέ υπερβολές.

Σε αυτό, βοηθούν αρκετά οι ερμηνείες των ηθοποιών που δεν στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με την έντασή τους. Ο τρόπος με τον οποίο ενσαρκώνονται οι ρόλοι θυμίζει αρκετά θεατρική παράσταση και έχει πολύ ενδιαφέρον. Συνήθως, στα video games βλέπουμε παραλληλισμούς με τον κινηματογράφο και είναι απόλυτα λογικό. Η ένταξη όμως του παίκτη στον κόσμο όπου διαδραματίζεται η ιστορία, μέσω της εικονικής πραγματικότητας, ανοίγει νέους δρόμους για πειραματισμό. Στο Blood & Truth είμαστε ο πρωταγωνιστής και το κοινό ταυτόχρονα. Οι διάλογοι μοιάζουν με παραστάσεις που απευθύνονται σε εμάς, για να μας διασκεδάσουν, αλλά και που ταυτόχρονα μας περιλαμβάνουν. Έχουμε να κάνουμε με μια ιδιαίτερα εμπνευσμένη και εύστοχη προσέγγιση, πάντα με κέντρο το VR και την εξέλιξή του ως μέσο.

Στο ίδιο μοτίβο και με αντίστοιχα αποτελέσματα, βρίσκεται η εισαγωγή αλληλεπίδρασης με διάφορα στοιχεία του χώρου. Μπορούμε, για παράδειγμα, να καπνίζουμε ηλεκτρονικό τσιγάρο ή ένα πούρο (ρουφώντας και φυσώντας πραγματικά, με το στόμα μας), ενώ μιλάμε με έναν χαρακτήρα, ή να παίζουμε με τα κουμπιά στο ταμπλό ενός αυτοκινήτου όσο βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού. Επίσης, οι σφαίρες αφήνουν σημάδια στους τοίχους και οι άνθρωποι αντιδρούν αν τους αγγίξουμε, ενώ μπορούμε να πυροβολήσουμε κάποιον που δεν πρέπει. Μερικές αλληλεπιδράσεις είναι στα σπάργανα ακόμη και είναι ξεκάθαρο, καθώς είναι σχεδόν κωμικές, όμως από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή, για να ακολουθήσουν πιο σίγουρα βήματα και μπράβο στην εταιρεία ανάπτυξης για τους πειραματισμούς της.

Μιλώντας για βήματα, δυστυχώς πρέπει να αναφέρουμε πως δεν είναι όλα ιδανικά. Ο τρόπος κίνησης στον χώρο σε VR περιβάλλον, από ό,τι φαίνεται, δεν έχει βελτιστοποιηθεί ακόμη και δοκιμάζονται διάφορες ιδέες. Έχουμε δει τηλεμεταφορές από το ένα σημείο στο άλλο, που είναι μια άνετη μέθοδος που μειώνει τις ζαλάδες αλλά και το immersion. 'Αλλες φορές παίζουμε με κανονική, ολοκληρωμένη κίνηση στον χώρο, που αυξάνει το immersion αλλά δυσκολεύει τον παίκτη, όσον αφορά την άνεση αλλά και τον χειρισμό, καθώς, αν παίζουμε με Move χειριστήριο, απαιτείται δέσμευση πλήκτρων για περπάτημα, περιστροφές και λοιπές κινήσεις. Υπάρχουν, βέβαια και συνδυασμοί των δύο αυτών μεθόδων, όμως σπάνια είναι όλα βέλτιστα.

Στο Blood & Truth, είτε παίζουμε με DualShock 4, είτε με Move, δεν μας δίνεται η δυνατότητα να κινηθούμε ελεύθερα. Δεν τηλεμεταφερόμαστε, καθώς η μετάβαση από σημείο σε σημείο γίνεται περπατώντας, όμως δεν μπορούμε να κινηθούμε στον χώρο κατά βούληση, παρά μόνο σε συγκεκριμένα σημεία. Η ένταξη ενός mechanic που επιτρέπει την άμεση εναλλαγή από σημείο σε σημείο, χωρίς να χρειαστεί να κοιτάξουμε προς την κατεύθυνσή τους είναι καλοδεχούμενη, όμως, συνολικά, νιώθουμε πως μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο ή να δίνεται η επιλογή μεταξύ μεθόδων κίνησης.

Το σύστημα κίνησης είναι καλοδουλεμένο και λειτουργεί άψογα, απλώς συνεχώς μας αφήνει με το παράπονο πως δεν μπορούμε να εξερευνήσουμε τους χώρους και κάνει ένα βήμα πίσω, όσον αφορά το immersion και τη ρεαλιστική αίσθηση του κόσμου. Κατανοούμε σαφέστατα γιατί επιλέχθηκε αυτή η μέθοδος και σε πολλές περιπτώσεις μάς λύνει τα χέρια και δίνει απίστευτες δυνατότητες στον χειρισμό, χωρίς δυσκολίες και μπερδέματα.

Έχοντας τον τρόπο κίνησης ως δεδομένο, η εμπειρία στήθηκε με ύφος rail shooter, σε συνδυασμό με cover based shooting. Περπατάμε, σταματάμε, σκοτώνουμε εχθρούς, πάμε στο επόμενο σημείο και, ενίοτε, σκοτώνουμε εν κινήσει. Αν σας ακούγεται βαρετό ή μονότονο, κάνετε λάθος. Δεν θα το συζητήσουμε καν, απλώς δεν έχετε δίκιο και μόλις παίξετε θα αλλάξετε γνώμη, σε δευτερόλεπτα. Αν έχετε καημό που δεν γίνατε πράκτορας του FBI, commando, ή κακοποιός σε συμμορία, μην ανυσηχείτε, το Blood & Truth ήρθε να εκπληρώσει τα ονειρά σας. Το gunplay είναι απίστευτο. Οι περιορισμοί που δίνει η μέθοδος κίνησης καταφέρνουν και δικαιώνουν την επιλογή της εταιρείας πολλές φορές, λειτουργώντας υπέρ της συνολικής εμπειρίας, παρά τα παράπονά μας. Η τοποθέτηση των εχθρών είναι ολόσωστη, η κάλυψη (με πραγματικές κινήσεις τού σώματός μας φυσικά) λειτουργεί άψογα και τα όπλα αντιδρούν με πετυχημένους τρόπους και εφέ. Το tracking είναι αλάνθαστο και αφήνει πολλά περιθώρια κίνησης στον χώρο, ενώ η στόχευση γίνεται με ρεαλιστικό και λειτουργικό τρόπο.

Αλλά, μισό λεπτό. Τίποτα από όλα αυτά δεν έχει σημασία, γιατί το Blood & Truth μάς επιτρέπει να κάνουμε καγκουριλίκια με τα όπλα μας, κάτι πολύ σημαντικό, αφού θέλουμε να γίνουμε σωστοί action heroes. Γεμίζουμε τους γεμιστήρες χειροκίνητα, παίρνοντας τον γεμάτο από τη θήκη στο στήθος μας και βάζοντάς τον στο όπλο. Κάθε τύπος όπλου απαιτεί διαφορετική μέθοδο reload. Αν κραδαίνουμε δίκανη καραμπίνα, πρέπει να τινάξουμε την κάνη προς τα κάτω και να τοποθετήσουμε τις δύο σφαίρες μέσα. Αν έχουμε revolver, βάζουμε τις σφαίρες στη ροδέλα. Πρέπει να κάνουμε pump το shotgun για να οπλίσει, χειροκίνητα, μετά από έναν πυροβολισμό. Κάθε όπλο μπορεί να κρατηθεί με ένα ή δύο χέρια, για περισσότερη ακρίβεια στη στόχευση.

Μπορούμε να κρατήσουμε ένα όπλο σε κάθε χέρι. Και πώς γεμίζουμε σφαίρες τότε; Μα φυσικά, ως action hero. Παίρνουμε τις σφαίρες στο δεξί χέρι και τις βάζουμε στο όπλο που εχουμε στο αριστερό χέρι και αντίστροφα, χιαστί. Η αίσθηση που δίνει αυτή και μόνο η ενέργεια είναι αρκετή για να ξεχάσουμε πως παίζουμε παιχνίδι και να νιώσουμε πως συμμετέχουμε σε over the top σκηνή ταινίας δράσης. Βεβαίως, δεν μένουμε εκεί. Θέλουμε να ισορροπήσουμε τον γεμιστήρα πάνω στο όπλο, να τον πετάξουμε στον αέρα με ένα τίναγμα, να γυρίσουμε το πιστόλι ανάποδα και να μπει μέσα του πέφτοντας; Με μεγάλη μας χαρά σας ενημερώνουμε πως αν σκεφτείτε τέτοιου τύπου υπερβολικές και αχρείαστες κινήσεις, πιθανότατα θα μπορέσετε και να τις πραγματοποιήσετε.

Οι μάχες είναι συνεχώς εντυπωσιακές, σε πολύ πετυχημένες τοποθεσίες και με σωστό αριθμό εχθρών για να μην κουράζουν. Οι αντιδράσεις των αντιπάλων όταν δέχονται σφαίρες είναι καλοστημένες και διασκεδαστικές και οι υπερβολικές σκηνές συμβαίνουν συνεχώς και είναι υπέροχες. Για να τελειώνουμε, το Blood & Truth προσφέρει τις πιο διασκεδαστικές μάχες με πιστολίδι που έχουμε παίξει σε VR και δεν μπορεί να συγκριθεί με αντίστοιχα παιχνίδια που παίζουν στην τηλεόραση, καθώς είναι κάτι διαφορετικό. Αν έχετε δει και απολαύσει έστω μία ταινία με υπερβολική δράση, μην το σκέφτεστε καν. Το μόνο χαρακτηριστικό που μας έβγαλε μερικές φορές εκτός πνεύματος, είναι η ΑΙ που δεν αποδίδει πάντοτε, αλλά τελικά δεν έχει καν σημασία, γιατί εκρήξεις, πυροβολισμοί σε δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα, με ένα shotgun και ένα πολυβόλο, μονομαχίες σε αμάξια, ελικόπτερα, τεράστια άλματα και υπερβολικές καταστροφές και φυσικά  ένα dedicated κουμπί για περιστροφές του όπλου και άσεμνες χειρονομίες.

Όταν δεν εμπλεκόμαστε σε πυροβολισμούς, χρησιμοποιούμε εργαλεία για να παραβιάσουμε κλειδαριές και συναγερμούς, σκαρφαλώνουμε σε σκαλωσιές και τοίχους, όλα χειροκίνητα, με τα ίδια μας τα χέρια δηλαδή και όχι το πάτημα ενός πλήκτρου. Κάθε δραστηριότητα είναι διασκεδαστική, άμεση, εύκολη και ανέλπιστα λειτουργική.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω ισχύουν όταν παίζουμε με Move χειριστήρια, που είναι και ο ιδανικός τρόπος (δεν υποστηρίζεται Aim). Η προσαρμογή του χειρισμού σε DualShock 4 είναι εύστοχη και καλοδουλεμένη, με μερικές έξυπνες ιδέες να τη στηρίζουν, όμως ο χειρισμός είναι πιο απλοϊκός και δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το immersion και τη διασκέδαση που προσφέρουν τα Move controllers.

Τεχνικά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και μάλιστα τα γραφικά τού Blood & Truth συγκαταλέγονται στα πιο εντυπωσιακά που έχουμε δει στο PSVR. Τα περιβάλλοντα είναι εξαιρετικά λεπτομερή και πολύ όμορφα σχεδιασμένα, τα textures αποδίδουν τις διάφορες υφές ικανοποιητικά και ο φωτισμός και οι αντανακλάσεις του πετυχαίνουν απόλυτα. Οι επιλογές άνεσης για το VR δεν είναι αρκετά εκτενείς, όμως υπάρχουν μερικές καλοδεχούμενες λεπτομέρειες, όπως η προσαρμογή του μεγέθους και της τοποθέτησης των υπότιτλων. Οι χαρακτήρες, τα animations και τα ρούχα βρίσκονται επίσης σε υχηλά επίπεδα, όπως και τα οπτικά εφέ. Ο ήχος δεν απογοητεύει καθόλου· οι ερμηνείες είναι πειστικές, οι εκρήξεις και οι πυροβολισμοί γεμίζουν τα αυτιά μας και η μουσική δημιουργεί ένταση και ταιριάζει απόλυτα.

Η εμπειρία διαρκεί περίπου 7 ώρες, δεν κάνει καμία κοιλιά, όμως μας αφήνει να ζητάμε κι άλλο. Γενικά, το Blood & Truth είναι αρκετά εύκολο, ακόμα και αν επιλέξουμε το δυσκολότερο από τα δύο διαθέσιμα modes. Αφού το τερματίσαμε, θέλαμε να παίξουμε ξανά, μόνο και μόνο για να απολαύσουμε για δεύτερη φορά μερικές επικές μάχες. Δυστυχώς, λείπει η ύπαρξη ενός ακόμα δυσκολότερου mode, που θα έκανε το δεύτερο playthrough σίγουρο. Υπάρχει ένα extra mode με κάποια challenges, καθώς και κάποια collectibles στο main campaign, όμως δεν είναι αρκετά για να ικανοποιήσουν τη δίψα μας για περισσότερο περιεχόμενο.

Οι ρίζες τής London Studio είναι εμφανείς, καθώς είναι η εταιρεία που μας έχει δώσει το The Getaway και το πιο πρόσφατο VR demo, London Heist. Όσα μας εντυπωσίασαν στο demo εκείνο, επιστρέφουν και είναι γυαλισμένα και πιο καλοστημένα. Είναι γνωστό πως το PlayStation 4 έχει πολλά εξαιρετικά exclusives, όμως, δυστυχώς, οι VR αποκλειστικότητές του δεν απολαμβάνουν εξίσου μεγάλη φήμη, παρόλο που υπάρχουν πολύ δυνατοί τίτλοι, όπως το AstroBot Rescue Mission, το Farpoint και, τώρα, το Blood & Truth. Είναι ένα παιχνίδι δράσης που κάνει πολλά βήματα για την εικονική πραγματικότητα στο gaming και παραμένει πολύ διασκεδαστικό, cool και badass, από την αρχή μέχρι το τέλος του, όσο σύντομα κι αν έρχεται αυτό. Αν θέλετε να νιώσετε πώς είναι να είσαι action hero, το Blood & Truth είναι η ιδανική επιλογή.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Blood & Truth

Συντάκτης
28 Μαΐου 2019
Developer

SIE London Studio

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PS4 (Απαιτείται PSVR)

Κυκλοφορία

28 Μαΐου 2019

Είδος

First-person shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Από τις καλύτερες οπτικοακουστικές παρουσιάσεις σε VR
+ Κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση για την εικονική πραγματικότητα
+ Πολύ πετυχημένο και εύστοχα στημένο immersion
+ Απίστευτα διασκεδαστικό shooting
+ Άψογο tracking

Αρνητικά

- Μικρή διάρκεια και έλλειψη hard mode
- Η μέθοδος κίνησης στον χώρο χαλάει το immersion
- Το σενάριο είναι αδιάφορο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Οι ρίζες τής London Studio είναι εμφανείς, καθώς είναι η εταιρεία που μας έχει δώσει το The Getaway και το πιο πρόσφατο VR demo, London Heist. Όσα μας εντυπωσίασαν στο demo εκείνο, επιστρέφουν και είναι γυαλισμένα και πιο καλοστημένα. Είναι γνωστό πως το PlayStation 4 έχει πολλά εξαιρετικά exclusives, όμως, δυστυχώς, οι VR αποκλειστικότητές του δεν απολαμβάνουν εξίσου μεγάλη φήμη, παρόλο που υπάρχουν πολύ δυνατοί τίτλοι, όπως το AstroBot Rescue Mission, το Farpoint και, τώρα, το Blood & Truth. Είναι ένα παιχνίδι δράσης που κάνει πολλά βήματα για την εικονική πραγματικότητα στο gaming και παραμένει πολύ διασκεδαστικό, cool και badass, από την αρχή μέχρι το τέλος του, όσο σύντομα κι αν έρχεται αυτό. Αν θέλετε να νιώσετε πώς είναι να είσαι action hero, το Blood & Truth είναι η ιδανική επιλογή.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1