Bloodstained: Ritual of the Night

by Σταύρος Ζήσης on 8 Ιουλίου 2019

Η ιστορία μας ξεκινάει στις 11 Μαΐου του 2015, όταν ένας νεαρότερος Σταύρος έβλεπε τα trailers του Mighty No. 9 και έκλαιγε, συνειδητοποιώντας πως τα όνειρά του για νέο Mega Man καταρρέουν. Τότε, όμως, ήταν που ο θρυλικός Koji Igarashi ξεκίνησε το δικό του Kickstarter, με στόχο να αναβιώσει με άλλη μορφή το franchise που τόσο αγαπούσε και που η ίδια η Konami είχε στείλει στην... τουαλέτα. Για όσους δεν γνωρίζετε, ο Igarashi ήταν ο παραγωγός της σειράς Castlevania από το Symphony of the Night, μέχρι και το Harmony of Despair και θεωρείται ο πατέρας του είδους των Metroidvania. Fast forward στο 2019, μετά από αρκετές καθυστερήσεις και έχοντας δει την κατάληξη άλλων παιχνιδιών από το Kickstarter, όπως το Mighty No. 9 και το Yooka-Laylee, που είχαν και αυτά στόχο να γίνουν πνευματικοί διάδοχοι αλλά απέτυχαν, η αλήθεια είναι ότι με έπιασε κρύος ιδρώτας για το Bloodstained. Ε, λοιπόν, οι φόβοι μου αποδείχθηκαν αβάσιμοι! Θα το πω από τώρα ότι το Bloodstained: Ritual of the Night αντεπεξήλθε (και με το παραπάνω) στις προσδοκίες μου και είναι πολύ περισσότερο Castlevania απ’ ότι ήταν τα Lords of Shadow.

Το Ritual of the Night τοποθετείται κάπου στην Ευρώπη του 1700, όπου μια ομάδα από αλχημιστές διεξάγουν πειράματα σε ανθρώπους και έχουν καταφέρει, ενώνοντας μαγικούς κρυστάλλους με το ανθρώπινο σώμα, να δώσουν δαιμονικές δυνάμεις σε δυο “πειραματόζωα”, τη Miriam και τον Gebel. Το σενάριο είναι πραγματικά η τυπική χιλιοειπωμένη ιστορία όπου ο ένας, ο Gebel, θέλει να εκδικηθεί την ανθρωπότητα που τον έκανε όπως τον έκανε και η άλλη, η Miriam, θέλει να τον σταματήσει. Επιπλέον, για κάποιο λόγο, φαίνεται ότι είναι απαραίτητο τα σχέδια του Gebel να περιλαμβάνουν και το κάλεσμα ενός κάστρου από την κόλαση, παρέα με τους κατοίκους της.

Ας είμαστε ειλικρινείς, η ιστορία του Ritual of the Night είναι μακράν το πιο αδύναμο σημείο του. Με το που ξεκινάει το παιχνίδι θα σας κατακλύσει ένας χείμαρρος από διαλόγους μεταξύ χαρακτήρων, με στόχο να χτίσουν το lore του παιχνιδιού μέσα από exposition και να γεμίσουν κάπως τα κενά του ποιος είναι ποιος, τι έχει γίνει με τη ζωή του καθενός και τελικά τι ρόλο βαράνε στην ιστορία της Miriam. Ναι μεν η ιστορία δεν πετυχαίνει και πολλά, αλλά πραγματικά δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με αυτό. Καλά τα callbacks σε προηγούμενα γεγονότα, αλλά κανείς δεν έπαιζε Castlevania για την ιστορία του.

Το Bloodstained είναι ένα Metroidvania φτιαγμένο από τον μάστορα του είδους. Το κάστρο που έχετε στη διάθεσή σας για να εξερευνήσετε είναι τεράστιο, γεμάτο επικίνδυνους εχθρούς, μυστικά περάσματα και κλειδωμένα δωμάτια, που σας περιμένουν για να τα ανοίξετε και να πάρετε ό,τι έχουν μέσα. Η εξερεύνηση παραμένει τόσο απολαυστική όσο ήταν και πριν τόσα χρόνια. Θα περάσετε πολλαπλές ώρες πηγαίνοντας μπρος πίσω στους γοτθικούς διαδρόμους και στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας θα αναρωτιέστε τι θεματική θα συναντήσετε μετά. Η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι είναι γεμάτο με τοπία που θα ξυπνήσουν αναμνήσεις σε όσους έχουν ασχοληθεί με τη σειρά στο παρελθόν. Από τους κλασικούς πέτρινους διαδρόμους και το clock tower μέχρι και το εργαστήριο αλχημείας, όλες οι περιοχές του Bloodstained είναι μία και μία και δεν γίνονται επαναλαμβανόμενες. To level design, στην πλειοψηφία των περιοχών, μαζί με τις τοποθεσίες και την ποικιλία των αντιπάλων που υπάρχει, είναι απλά εξαιρετικό, αλλά δεν θα κάνω παραπάνω σχόλια για αυτό το θέμα, ώστε να μην σας κλέψω τη χαρά από το να τα δείτε από πρώτο χέρι.

Στην πορεία σας θα συναντήσετε εμπόδια που σας κλείνουν το δρόμο προς την επόμενη περιοχή ή που απαιτούν να αποκτήσετε πρώτα μια ικανότητα, από κάπου αλλού. Αυτή είναι η μεγάλη μαγεία του παιχνιδιού: το να έχεις αγωνία για το τι μπορεί να βρίσκεται εκεί πίσω, πού έχει μείνει να ψάξεις, ώστε να βρεις και να νικήσεις το boss που έχει την ικανότητα που θες και σε τι άλλα μονοπάτια έχεις τώρα πρόσβαση, με τη νέα σου ικανότητα. Οι ικανότητες, όμως, δεν υπάρχουν μόνο για να χρησιμοποιηθούν σε ένα, δυο σημεία, επειδή επιβάλλεται για να προχωρήσετε παρακάτω και μετά δεν θα τις ξανα-χρειαστείτε. Υπάρχουν πολλά προαιρετικά μέρη για να αξιοποιήσετε ό,τι έχετε στη διάθεσή σας, τα οποία θα οδηγούν είτε σε κάποιο μυστικό boss, είτε σε χρήσιμα αντικείμενα και όπλα. Με λίγα λόγια, το Ritual of the Night έχει να προσφέρει μπόλικο περιεχόμενο και μπορεί να απασχολήσει για πολλές ώρες τόσο αυτούς που θέλουν απλά να παίξουν το παιχνίδι από την αρχή μέχρι το τελικό boss, όσο και αυτούς που θέλουν να ανακαλύψουν κάθε pixel του χάρτη.

Όπου και να κοιτάξεις, από παντού ξεχειλίζει το DNA των Castlevania υπό την αιγίδα του Igarashi. Εκτός από τα μαστίγια, η Miriam έχει στη διάθεσή της σπαθιά, κατάνα, δόρατα και πιστόλια, όλα με διαφορετική χρήση και movesets. Όπως και με πολλά άλλα πράγματα στο παιχνίδι, υπάρχουν όπλα που είναι ξεκάθαρες αναφορές στα Castlevania, όπως το totally-not-Vorpal Blade και το totally-not-Valmanway. Επιπλέον, μαζί με τα όπλα, η Miriam μπορεί να χρησιμοποιήσει τις δαιμονικές δυνάμεις της. Αυτό γίνεται με τα shards, τα οποία αποκτάτε είτε σκοτώνοντας εχθρούς, είτε τα βρίσκετε στο κάστρο.

Τα shards μπορούν να σας δώσουν ικανότητες παρόμοιες με αυτές που είχε ο εχθρός που σκοτώσατε, παθητικές ικανότητες που είναι σε ισχύ προσωρινά ή μόνιμα και όπως προαναφέραμε, ικανότητες που θα σας βοηθήσουν στην εξερεύνηση του κάστρου. Τα shards μπορείτε να τα ενισχύσετε μαζεύοντας πολλά του ίδιου τύπου ή με τη βοήθεια του αλχημιστή σας, του Johannes, κάνοντάς τα έτσι πιο δυνατά ή δίνοντάς τους επιπλέον ικανότητες. Φανταστείτε κάτι σαν μια αναβαθμισμένη έκδοση των souls, του Soma Cruz, από το Aria και το Dawn of Sorrow. Η ποικιλία των shards είναι τόσο μεγάλη που πιο πολλή ώρα θα κάνετε για να αποφασίσετε πώς θα δείρετε τους εχθρούς στο επόμενο δωμάτιο, παρά όντως για να το κάνετε. Το μόνο παράπονο που έχουμε είναι ότι υπάρχουν κάποια όπλα και κάποιοι συνδυασμοί που, ήδη από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού, μπορούν να εξαλείψουν οποιαδήποτε πρόκληση υπάρχει μέχρι και αρκετά αργότερα στο παιχνίδι (εφόσον φυσικά δεν ξεχνάτε να αποφεύγετε επιθέσεις και να γιατρεύεστε στα save points). Για την ακρίβεια, 2-3 όπλα και shards κάνουν τόσο πολύ outclass οτιδήποτε άλλο υπάρχει μέσα στο παιχνίδι, που ο μόνος λόγος για να χρησιμοποιήσετε κάτι άλλο είναι η αυτοεπιβαλλόμενη πρόκληση.

Ομολογουμένως, αυτό που κάνει την πιο μεγάλη εντύπωση μέσα στο παιχνίδι είναι ο τεχνικός του τομέας. Για ανεξάρτητο παιχνίδι, με κύρια χρηματοδότησή του το Kickstarter, τα γραφικά είναι εκθαμβωτικά. Τα animations, τα particle effects, τα textures, η διακόσμηση των σκηνικών και η επιλογή χρωματισμού είναι απλά spot-on στον τόνο του παιχνιδιού. Το πιο λαμπρό παράδειγμα είναι ο κόκκινος, αρρωστημένος ουρανός, με τα κοκκινισμένα σύννεφα, που θα δείτε καθώς διασχίζετε την είσοδο του κάστρου. Ο σχεδιασμός των εχθρών, μαζί με τη γοτθική ατμόσφαιρα, δίνουν έναν αέρα μυστηρίου και μια νότα τρόμου που καταφέρνει να πείσει τον παίκτη ότι έχει να αντιμετωπίσει κάτι ανίερο.

Το εξαιρετικό οπτικό αποτέλεσμα συνοδεύει ένα επίσης εξαίσιο soundtrack, με τη Michiru Yamane (που είναι υπεύθυνη για σχεδόν όλο το soundtrack της σειράς Castlevania, μαζί με άλλες δουλειές), τον Ippo Yamada της Inti Creates και τους Noisycroak (επίσης Castlevanιστές) στο τιμόνι. Με τέτοια ομάδα, δεν γίνεται να μην βγει καλό το soundtrack. Η αρχή γίνεται ήδη από το κεντρικό μενού, με επένδυση από μουσική και χορωδία, αλλά όταν ξεκινήσετε να παίζετε, τότε είναι που θα πείτε από μέσα σας “Ναι, παίζω Metroidvania!”. Παραμένοντας στον ηχητικό τομέα, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στο voice acting του παιχνιδιού. Έχουμε την Erica Lindbeck, τον David Hayter και τον Ray Chase να δίνουν δυνατές ερμηνείες σαν Miriam, Zangetsu και Gebel αντίστοιχα, αλλά το υπόλοιπο αγγλικό cast θα μπορούσε να τα πάει και καλύτερα.

Ωραία όλα τα παραπάνω, αλλά δυστυχώς τα bugs δεν λείπουν από το παιχνίδι. Κατά την ενασχόλησή μας με τον τίτλο, είχαμε αρκετά κρασαρίσματα, ακόμα και με το πιο πρόσφατο patch και αντιμετωπίσαμε διάφορα bugs, όπως το να μείνει η Miriam κολλημένη στο σκηνικό, αντικείμενα να περνάνε μέσα από το πάτωμα ή να κολλάνε στο σημείο που σκοτώθηκε το τέρας που τα πέταξε, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τα μαζέψουμε και κάποιες φορές, μερικά παράθυρα διαλόγων ήταν κενά, παρόλο που οι χαρακτήρες μιλούσαν. Τουλάχιστον, πέρα από τα κρασαρίσματα, τίποτα από τα παραπάνω δεν ήταν σε game-breaking επίπεδο. Και όλα αυτά εφόσον δεν μιλάμε για την έκδοση του Switch, η οποία είναι με διαφορά η χειρότερη επιλογή. Αν θέλετε να παίξετε το παιχνίδι τώρα σύντομα, μην προτιμήσετε την έκδοση του Switch, καθώς στην τωρινή της κατάσταση είναι σχεδόν unplayable. Τα γραφικά είναι αισθητά υποβαθμισμένα, σε επίπεδο καθαρά φορητής κονσόλας, κάποια εφέ δεν υπάρχουν καν, τα fps πέφτουν μέχρι και στα 10 και υπάρχει και έντονο input lag (το κερασάκι στην τούρτα).

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Bloodstained: Ritual of the Night

Συντάκτης
8 Ιουλίου 2019
Developer

ArtPlay

Publisher

505 Games

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro, Nintendo Switch

Κυκλοφορία

18 Ιουνίου 2019 (PC, PS4, Xbox One)
25 Ιουνίου 2019 (Nintendo Switch)

Είδος

Metroidvania

PEGI

12

Θετικά

+ Η γοτθική αισθητική και τα γραφικά δίνουν έναν τέλειο τόνο στο παιχνίδι
+ Εξαιρετικό soundtrack, από βετεράνους του είδους
+ Η εξερεύνηση του κάστρου είναι... γλυκό κρασάκι (σαν αυτά που πετάει ο Δράκουλας)
+ Πληθώρα από όπλα και shards για να πειραματιστείτε με το playstyle που σας αρέσει

Αρνητικά

- Θα βρείτε αρκετά bugs και glitches
- Η ιστορία είναι σχεδόν ανύπαρκτη

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
7.8
Συνοψίζοντας

Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε από το υπόλοιπο κείμενο, το Bloodstained: Ritual of the Night άξιζε και με το παραπάνω την αναμονή και είναι ό,τι θα μπορούσε να θελήσει κανείς από τον πνευματικό διάδοχο του Castlevania. Ίσως να έχει ακολουθήσει υπερβολικά πολύ τα βήματα των προκατόχων του και να μην κάνει πολλά καινούργια πράγματα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα σας χαλάσει την εμπειρία. Το εξαιρετικό level design, η εξερεύνηση και η αισθητική του παιχνιδιού είναι ένα επίπεδο πάνω από όποιον ανταγωνισμό υπάρχει εκεί έξω. Μακάρι να έχει θετική αποδοχή και από το ευρύτερο κοινό, ώστε να δούμε μια ακόμα καλύτερη συνέχεια στο μέλλον.

9.0
Βαθμός
7.8
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1