Bow to Blood: Last Captain Standing

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 16 Απριλίου 2019

Τα τελευταία χρόνια, ο όρος Battle Royale έχει ακουστεί πολύ. Είδαμε ταινίες όπως την ομώνυμη, αλλά και μεταγενέστερες, όπως το Hunger Games, που βασίστηκαν στην ίδια κεντρική ιδέα. Μετά, ήρθαν και τα παιχνίδια που ακολούθησαν παρόμοιο μοτίβο. Το Battle Royale είδος, συνηθίζεται να μας βάζει αντιμέτωπους με έναν μεγάλο αριθμό εχθρών και νικητής ανακηρύσσεται ο τελευταίος επιζών. Όποτε ακούμε Battle Royale, σκεφτόμαστε φρενήρεις μάχες, looting, άγχος και multiplayer. Αν ακούσει κανείς την περιγραφή του Bow to Blood: Last Captain Standing, σίγουρα θα θεωρήσει πως πρόκειται για ένα τέτοιο παιχνίδι. Παρόλα αυτά, αν και η κεντρική ιδέα έχει επιρροές από το Battle Royale, η υλοποίηση διαφέρει αρκετά.

Στο Bow to Blood: Last Captain Standing, παίρνουμε μέρος σε διάφορα αγωνίσματα, ενώ χειριζόμαστε ένα μεγάλο, ιπτάμενο σκάφος. Η παρουσίαση των αγώνων θυμίζει reality show, με ψηφορίες, αντιπαλότητες και φιλίες μεταξύ των παικτών. Οι διάφορες πίστες έχουν αρκετούς τυχαίους παράγοντες στο στήσιμό τους και έτσι δεν επαναλαμβάνονται. Νικητής είναι εκείνος που θα μαζέψει περισσότερους πόντους, ολοκληρώνοντας απλές αποστολές που περιλαμβάνουν μάχες και εξερεύνηση.

Εκτός από τις μονομαχίες με πυροβόλα όπλα και ρουκέτες, καλούμαστε να δώσουμε οδηγίες στο μικρό μας πλήρωμα, σε παρόμοιο ύφος με παιχνίδια όπως το FTL, αν και με πιο απλά mechanics. Έτσι, αναθέτουμε ρόλους στο πλήρωμά μας, με διαφορετικά αποτελέσματα κάθε φορά, όπως την ενίσχυση της ασπίδας του σκάφους, των όπλων ή της ταχήτυτάς του. Οι εναλλαγές γίνονται άμεσα, σε πραγματικό χρόνο και έτσι οι μονομαχίες αποκτούν στοιχεία στρατηγικής, αφού πρέπει να διαλέγουμε που θα ρίξουμε το περισσότερο βάρος, ανάλογα με τις ανάγκες μας την κάθε στιγμή. Το σύστημα είναι επαρκές και διασκεδαστικό, χωρίς να γίνεται περίπλοκο και οι μάχες, σε γενικές γραμμές ικανοποιούν, δίχως να απαιτούν ιδιαίτερη σκέψη. Ο χειρισμός δημιουργεί μερικά, μικρά προβλήματα στο micromanagement και η ταχύτητα του σκάφους είναι αρκετά χαμηλή, ώστε κάποιες φορές να κουράζει. Γενικά, οι μάχες και το shooting είναι ικανοποιητικά.

Η κίνηση του σκάφους δείχνει πως έχει στηθεί με βάση το VR περιβάλλον και τον αντίστοιχο χειρισμό, καθώς αρχικά το παιχνίδι είχε κυκλοφορήσει αποκλειστικά για PS VR. Δυστυχώς, αν παίζουμε χωρίς κάποια VR συσκευή, όπως κάναμε εμείς στο Xbox One, οι περιστροφές και το κλείδωμα στους στόχους δεν είναι πάντοτε όσο λειτουργικά θα έπρεπε και το σκάφος πιάνει μεγάλο χώρο στην οθόνη, μειώνοντας αρκετά το πεδίο της όρασής μας.

Η ζημιά που δέχεται το σκάφος μας διατηρείται σε επόμενους αγώνες και έτσι πρέπει να προσέχουμε πόσο θα μείνουμε σε κάποια μάχη, καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να συνεχίσουμε να παίζουμε, παρόλο που τελείωσε το βασικό κομμάτι της. Μεταξύ των μονομαχιών και κατά τη διάρκειά τους, οι άλλοι αγωνιζόμενοι επικοινωνούν μαζί μας, ζητώντας μας κάποια χάρη, ή απειλώντας μας επειδή δεν μας συμπάθησαν, μεταξύ άλλων. Το πώς θα διαχειριστούμε τις αλληλεπιδράσεις αυτές είναι στο χέρι μας και μέσω αυτού του συστήματος δίνεται η εντύπωση πως παίζουμε με άλλους χαρακτήρες, που έχουν προσωπικούς στόχους. Δυστυχώς, οι διάλογοι τείνουν να επαναλαμβάνονται και να πλήττουν το κατά τα άλλα πετυχημένο immersion.

Το πιο διασκεδαστικό χαρακτηριστικό της reality προσέγγισης είναι οι ψηφοφορίες. Αν σε κάποιον αγώνα δεν καταφέρουμε να αποδώσουμε επαρκώς και έρθουμε τελευταίοι στην κατάταξη, είμαστε υποψήφιοι προς αποχώρηση, μαζί με τον αμέσως επόμενο «χαμένο». Όλοι οι παίκτες ψηφίζουν και όποιος μαζέψει περισσότερες ψήφους αποχωρεί από το παιχνίδι. Φυσικά, θα δούμε προδοσίες, «πληρωμένες» ψήφους και συμπάθειες, που επηρεάζουν το ποιος θα βγει νικητής και ποιος χαμένος.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει multiplayer, παρόλο που θα ταίριαζε πάρα πολύ στο concept, όμως οι διάφοροι χαρακτήρες και το reality στοιχείο, με όλη την ίντριγκα που το ακολουθεί, είναι μια τίμια προσπάθεια και κρατάει το ενδιαφέρον μας. Μέσα στις μάχες, πολλές φορές καλούμαστε να παραστρατήσουμε από τη βασική μας αποστολή για να βοηθήσουμε κάποιον παίκτη που μας το ζητά και έτσι προκύπτουν τυχαίες παράπλευρες δραστηριότητες, η ολοκλήρωση των οποίων δημιουργεί συμπάθειες και το ενδεχόμενο να μας ξεπληρωθεί η χάρη στο μέλλον, αν δεν αποφασίσουμε να καταφύγουμε σε ύπουλες τακτικές και προδοσίες. Οι τυχαίες αυτές δραστηριότητες, όπως και οι διάλογοι, αν και διασκεδάζουν, τείνουν να επαναλαβάνονται. Η επανάληψη αυτή δημιουργεί μερικά προβλήματα, καθώς το Bow to Blood: Last Captain Standing στηρίζεται στο replayability, το οποίο θα ήταν πιο απολαυστικό, αν υπήρχαν περισσότερες διαφορετικές αλληλεπιδράσεις.

Οπτικοακουστικά, δεν έχουμε παράπονο. Η μουσική «ντύνει» τις πίστες και το setting με ταιριαστό τρόπο και δεν κουράζει, ενώ το στιλ απεικόνισης είναι πολύ ενδιαφέρον και έχει σχεδιαστεί πετυχημένα. Το στήσιμο θυμίζει διαστημικό, φουτουριστικό reality show και υπάρχει μια καρτουνίστικη διάθεση, που ταιριάζει με το χιούμορ και την έλλειψη βίας. Επίσης, οι εξωγήινοι πλανήτες είναι καλοσχεδιασμένοι και τα random στοιχεία καθιστούν το στήσιμό τους ενδιαφέρον.

Το Bow To Blood: Last Captain Standing στηρίζεται σε μια βασική ιδέα που θυμίζει τα παιχνίδια Battle Royale, όμως διαφέρει από τα συνηθισμένα. Είναι μια single-player εμπειρία, με πολλά στοιχεία roguelike. Το gameplay του είναι διασκεδαστικό και έξυπνα στημένο, ενώ οι τρόποι αλληλεπίδρασης με τους χειριζόμενους από την ΑΙ χαρακτήρες είναι πολύ ευχάριστοί. Εκτός από μερικές ενοχλήσεις που προκαλεί ο χειρισμός, το μεγαλύτερο πρόβλημα του Bow To Blood: Last Captain Standing είναι η συχνή επανάληψη δραστηριοτήτων και το μικρό, αναλογικά με το τι θα περιμέναμε, replayability. Αντιλαμβανόμαστε, βέβαια, το πόσο ελκυστική είναι η κεντρική ιδέα και θα θέλαμε να δούμε, στο μέλλον, ακόμα πιο πολλούς πειραματισμούς με το Battle Royale μοτίβο, σε single-player παιχνίδια. Όσο διαρκεί, είναι διασκεδαστικό και έχει να επιδείξει αρκετές εύστοχες ιδέες, όμως μπορούσε να κάνει περισσότερα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Tribetoy

Publisher

Tribetoy

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Switch / Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

3 Απριλίου 2019

Είδος

Action

PEGI

7

Θετικά

+ Ενδιαφέρον concept με διασκεδαστική υλοποίηση
+ Όμορφη παρουσίαση
+ Ευχάριστες μονομαχίες και πετυχημένη αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες

Αρνητικά

- Ο χειρισμός και η κίνηση του σκάφους παρουσιάζουν μερικά προβλήματα
- Αρκετή επανάληψη
- Έλλειψη multiplayer

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Bow To Blood: Last Captain Standing στηρίζεται σε μια βασική ιδέα που θυμίζει τα παιχνίδια Battle Royale, όμως διαφέρει από τα συνηθισμένα. Είναι μια single-player εμπειρία, με πολλά στοιχεία roguelike. Το gameplay του είναι διασκεδαστικό και έξυπνα στημένο, ενώ οι τρόποι αλληλεπίδρασης με τους χειριζόμενους από την ΑΙ χαρακτήρες είναι πολύ ευχάριστοί. Εκτός από μερικές ενοχλήσεις που προκαλεί ο χειρισμός, το μεγαλύτερο πρόβλημα του Bow To Blood: Last Captain Standing είναι η συχνή επανάληψη δραστηριοτήτων και το μικρό, αναλογικά με το τι θα περιμέναμε, replayability. Αντιλαμβανόμαστε, βέβαια, το πόσο ελκυστική είναι η κεντρική ιδέα και θα θέλαμε να δούμε, στο μέλλον, αρκετούς πειραματισμούς με το Battle Royale μοτίβο, σε single-player παιχνίδια. Όσο διαρκεί, είναι διασκεδαστικό και έχει να επιδείξει αρκετές εύστοχες ιδέες, όμως μπορούσε να κάνει περισσότερα.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1