Chicory: A Colorful Tale - Review

Η ζωγραφική ως βασικό mechanic
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 24 Ιουνίου 2021

Ο Greg Lobanov, αφού μας έδωσε το Wandersong, ένα παιχνίδι που βασίστηκε στη μουσική και το τραγούδι, επανέρχεται τώρα με το Chicory: A Colorful Tale, το οποίο έχει στηθεί με βασικό άξονα τα πινέλα και τη ζωγραφική.

Από τα mechanics ως το σενάριο και το εικαστικό στιλ, το Chicory καταφέρνει με άνεση να εντάξει τη ζωγραφική σε κάθε του πτυχή, στήνοντας μερικά απρόσμενα πετυχημένα σκηνικά που κερδίζουν τις εντυπώσεις αμέσως. Η πλοκή είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από ό,τι φαίνεται στην αρχή, που όλα δείχνουν ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι τύπου Zelda: Link’s Awakening -κάτι που εν μέρει ισχύει, καθώς η επιρροή είναι προφανής- με αόριστο, αφηρημένο και μίνιμαλ σενάριο. Ωστόσο, γρήγορα βλέπουμε πως το Chicory επιλέγει διαφορετική αφηγηματική οδό, με πολλούς διαλόγους, δεκάδες χαρακτήρες και ένα ξεκάθαρο σενάριο. Η ιστορία μάς βάζει στη θέση ενός ανθρωπόμορφου ζώου που τυχαία αναλαμβάνει τον ρόλο του “Wielder”, κραδαίνοντας ένα τεράστιο πινέλο που μπορεί να δίνει χρώμα στο περιβάλλον. Η Chicory, η προηγούμενη Wielder φαίνεται πως δεν είναι σε θέση να συνεχίσει το έργο της και έτσι εμείς αναλαμβάνουμε και μπλέκουμε σε μία υπόθεση με σκοτεινές ρίζες που μολύνουν τον κόσμο.

Απρόσμενα, λοιπόν, το πρωταγωνιστικό ζωάκι μιλάει και έχει δική του προσωπικότητα, ενώ η πλοκή καταπιάνεται ανέλπιστα επιτυχώς με βαριά θέματα, όπως είναι η κατάθλιψη, η έννοια της ταυτότητας και της αντίληψης του εαυτού, η απογοήτευση, η απόλυτη αφοσίωση στη δουλειά. Χωρίς να γίνεται πολύ βαρύ, διατηρώντας τον εύθυμο χαρακτήρα του και μια γλυκιά προσέγγιση, το Chicory καταφέρνει να ασχοληθεί με όλα αυτά τα ζητήματα δίχως να τα ωραιοποιεί και να τα εντάσσει σε «μαγικό» πλαίσιο, στο οποίο για παράδειγμα το φανταστικό πινέλο τελικά θα «θεράπευε» την κατάθλιψη. Ευτυχώς, η προσέγγιση είναι πιο ρεαλιστική και δίνει θετικές νότες και αισιόδοξα μηνύματα, χωρίς όμως να φτάνει σε ακραία αντιμετώπιση. Αν τα ζητήματα που θίγει το Chicory έχουν εμφανιστεί στη ζωή σας, είναι πιθανό να επηρεαστείτε αρκετά (περιλαμβάνει πάντως μέχρι και επιλογή για ενεργοποίηση προειδοποιήσεων περιεχομένου, αν το επιθυμείτε, μεταξύ άλλων διευκολύνσεων για αρκετούς τύπους παικτών/παικτριών).

Οι διάλογοι είναι καλογραμμένοι και τα ανθρωπόμορφα ζώα που συναντάμε έχουν ενδιαφέρον, όπως επίσης πετυχημένη είναι και η βασική ιστορία που εκτυλίσσεται μέσω σωστού ρυθμού αφήγησης. Ωστόσο, η ενασχόληση της πλοκής με τα προαναφερθέντα ζητήματα κάποιες φορές παραγίνεται προφανής και φαίνεται έντονα πως οι προθέσεις των writers ήταν να περάσουν τα μηνύματά τους μέσα από μία ιστορία φαντασίας, σε βαθμό που εδώ κι εκεί οι διάλογοι μοιάζουν να ξεπήδησαν από ενημερωτικό βιβλίο για τις ψυχικές ασθένειες που απευθύνεται σε παιδιά. Και πάλι, όμως, οι προθέσεις είναι καλοδεχούμενες και η υλοποίησή τους ικανοποιητική.

Η ζωγραφική αποτελεί τον βασικό πυλώνα του gameplay, το οποίο σε γενικές γραμμές θυμίζει Zelda, με έναν κόσμο γεμάτο μυστικά, μικρά χωριά με ευφάνταστους χαρακτήρες, γρίφους και δομή που ξεκλειδώνει σιγά-σιγά νέες περιοχές, όσο αποκτούμε ικανότητες. Μάλιστα, σε μία αναφορά στο Link’s Awakening του οποίου το «πνεύμα» είναι διάχυτο σε όλο το Chicory, υπάρχει η επιλογή να μιλήσουμε στο τηλέφωνο από θαλάμους για να πάρουμε hints. Όμως, δεν πρόκειται για αντιγραφή, σε καμία περίπτωση, αφού το Chicory καταφέρνει μέσω του βασικού του μηχανισμού, του πινέλου, να ξεχωρίσει.

Δεν υπάρχουν μάχες, και έτσι η μόνη ασχολία μας είναι η επίλυση περιβαλλοντικών γρίφων -σχετικά απλών αλλά πάντα διασκεδαστικών- και η εξερεύνηση του κόσμου και των dungeons. Οι μόνοι αντίπαλοι που θα συναντήσουμε είναι τα bosses που είναι άκρως εντυπωσιακά και «παίζουν» με τα χρώματα στο ασπρόμαυρο κάδρο του παιχνιδιού, προσφέροντας ενδιαφέρουσες προκλήσεις (όχι όμως δύσκολες, αφού στο Chicory δεν υπάρχει gameover και έτσι όταν δεχτούμε αρκετά χτυπήματα απλώς πάμε μερικά δευτερόλεπτα πίσω στον χρόνο ενώ υπάρχει και επιλογή να προσπεράσουμε εντελώς τις μάχες). Παρόλα αυτά, αν και τα boss fights είναι ενδιαφέροντα, μερικές φορές κουράζουν εξαιτίας των μη επαρκώς ξεκάθαρων μοτίβων των επιθέσεών τους, αλλά και της επανάληψης αυτών.

Η εξερεύνηση πάντως είναι πολύ διασκεδαστική, με έναν καλοστημένο αν και όχι πολύ αξιομνημόνευτο κόσμο γεμάτο σημεία που απαιτούν συγκεκριμένες δυνάμεις του πινέλου για να γίνουν προσβάσιμα. Για παράδειγμα, όταν αποκτήσουμε τις σωστές ιδιότητες, μπορούμε να «κολυμπήσουμε» μέσα στο χρώμα το οποίο εμείς ρίχνουμε στον κόσμο κατά βούληση, ενώ σε άλλη περίπτωση μπορούμε να «ζωντανέψουμε» με το πινέλο μας στοιχεία του κόσμου, όπως φυτά, για να μας ανεβάσουν σε υψηλότερα επίπεδα. Οι δυνάμεις που αποκτούμε είναι πετυχημένες και το στήσιμο του κόσμου ικανοποιητικό, όμως υπάρχει ένα πρόβλημα στον ρυθμό απόκτησης νέων ιδιοτήτων, που για ένα διάστημα κάνει «παύση» με αποτέλεσμα να μένουμε χωρίς καινούργιες δυνάμεις για αρκετή ώρα, ενώ μέχρι εκείνο το σημείο είχαμε συνηθίσει αλλιώς. Επίσης, ο κόσμος και η μετακίνηση μέσα του τείνουν εδώ κι εκεί να κουράζουν, καθώς ο χάρτης δεν βοηθά ιδιαίτερα και δεν υπάρχει fast travel (μόνο επιστροφή σε ένα συγκεκριμένο μέρος, με teleport), άρα ενίοτε αναγκαζόμαστε σε backtracking μέσα από σπηλιές και μονοπάτια που, μετά την πολλοστή επίσκεψη στα ίδια μέρη, γίνεται αγγαρεία.

Οι μηχανισμοί του πινέλου είναι εξαιρετικοί και πολύ εμπνευσμένοι, όμως η χρήση τους μέσω του χειρισμού σε PC με ποντίκι και πληκτρολόγιο δεν είναι ιδανική, δυστυχώς, και φτάνει σε σημείο να εκνευρίζει. Οι κινήσεις που κάνουμε στον χώρο δεν είναι ακριβείς και πολλές φορές δεν μπορούμε να πάμε ακριβώς εκεί που θέλουμε ή πέφτουμε από μία πλατφόρμα επειδή ο χειρισμός δεν κάνει ξεκάθαρο το πού και πώς θα κινηθούμε, ενώ και τα διαφορετικά ύψη των επιπέδων δεν επικοινωνούνται επαρκώς με αποτέλεσμα να μπερδεύει η εικόνα. Το ίδιο το πινέλο, επίσης, συχνά «κολλάει» σε τοίχους και επιφάνειες και βάφει αλλού από όπου θα θέλαμε. Δυστυχώς, τα προβλήματα αυτά ρίχνουν αρκετά ένα απροσδόκητα βαθύ σύστημα μηχανισμών που πάντως καταφέρνει να παραμείνει διασκεδαστικό και φρέσκο μέχρι το τέλος της περιπέτειας, που διαρκεί 10 περίπου ώρες με ενασχόληση με το παράπλευρο περιεχόμενο (side quests, συλλογές ρούχων για να φοράμε στο ζωάκι μας και αντικειμένων για να στολίζουμε τους χώρους).

Οπτικά, το Chicory είναι ιδιαίτερο, καθώς είναι ασπρόμαυρο παντού και το μόνο χρώμα που βλέπουμε έρχεται από το πινέλο μας, που βάφει όπου και όπως θέλουμε, ειδικά αφού βρούμε μυστικά patterns που του αλλάζουν χρώμα και στιλ. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι και πολύ ευχάριστοι στο μάτι, ενώ τα λιγοστά animations και οι εκφράσεις των προσώπων έχουν δημιουργηθεί με έξυπνο τρόπο και «ζωντανεύουν» τα ανθρωπόμορφα ζωάκια πιο πολύ από όσο θα περιμέναμε από ένα παιχνίδι τέτοιου εικαστικού ύφους. Επίσης, η μουσική είναι από τα δυνατά στοιχεία του τίτλου, με μελωδίες που φέρνουν στο μυαλό το Link’s Awakening και πάλι, και «κολλάνε» στο μυαλό αμέσως ενώ «ντύνουν» ιδανικά τα ξεχωριστά σημεία του κόσμου.

Τελικά, το Chicory, όπως και το Wandersong, έχει αρκετά προβλήματα στο gameplay, το οποίο όμως είναι γεμάτο έξυπνες ιδέες και στηρίζεται από ένα εξαιρετικό σενάριο με «πολύχρωμους» χαρακτήρες και αρκετό βάθος. Αν οι λέξεις Undertale, Stardew Valley, Link’s Awakening σας συναρπάζουν, επενδύστε άφοβα, καθώς πρόκειται για μία πολύ αξιόλογη εμπειρία που έχει πολλά να πει στη σύντομη διάρκειά της.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Chicory: A Colorful Tale - Review

Συντάκτης
24 Ιουνίου 2021
Developer

Greg Lobanov

Publisher

Finji

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 4, PlayStation 5

Tested on

PC

Κυκλοφορία

10 Ιουνίου 2021

Είδος

Adventure, RPG

PEGI

7

Θετικά

+ Εμπνευσμένοι μηχανισμοί με αρκετό βάθος
+ Διασκεδαστικοί γρίφοι, χορταστική εξερεύνηση
+ Όμορφο ασπρόμαυρο εικαστικό στιλ
+ Εξαιρετική μουσική
+ Πολλές, πετυχημένες ιδέες
+ Απροσδόκητα βαθύ σενάριο με θετικά μηνύματα
+ Εντυπωσιακά boss fights

Αρνητικά

- Κακός χειρισμός
- Ενίοτε κουραστικά bosses
- Ο σχεδιασμός του κόσμου οδηγεί σε backtracking-αγγαρεία
- Οι προθέσεις του σεναρίου γίνονται μερικές φορές πολύ προφανείς
- Ελαφρώς άνιση δομή

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Το Chicory, όπως και το Wandersong, έχει αρκετά προβλήματα στο gameplay, το οποίο όμως είναι γεμάτο έξυπνες ιδέες και στηρίζεται από ένα εξαιρετικό σενάριο με «πολύχρωμους» χαρακτήρες και αρκετό βάθος. Αν οι λέξεις Undertale, Stardew Valley, Link’s Awakening σας συναρπάζουν, επενδύστε άφοβα, καθώς πρόκειται για μία πολύ αξιόλογη εμπειρία που έχει πολλά να πει στη σύντομη διάρκειά της.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1