Code Vein

Loli anime δεν μπορεί να αποφασίσει αν θέλει να γίνει Dark Souls ή walking sim
by Φάνης Κουσουρής on 21 Οκτωβρίου 2019

Ξεκινώντας, το Code Vein σου δίνει τη δυνατότητα να φτιάξεις τον χαρακτήρα σου με ένα πολύ καλοφτιαγμένο character creation και με πολύ καλά γραφικά. Σε συνδυασμό με την animated εισαγωγή της Ufotable, οι προσδοκίες εκτοξεύονται στα ύψη. Μάλιστα, καθώς το παιχνίδι καθυστέρησε να κυκλοφορήσει για έναν ολόκληρο χρόνο, περιμένεις από την Bandai Namco έναν καλογυαλισμένο τίτλο, αλλά και να «βοηθήσει» λίγο την Shift (developer του Code Vein).

Δυστυχώς, η Unreal Engine 4 εκτός του ότι δείχνει γερασμένη, δεν έχει αξιοποιηθεί καν στο έπακρο. Τα περιβάλλοντα θυμίζουν κακή εκδοχή προηγούμενων παιχνιδιών της Bandai Namco και αν οι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι, ας πούμε, στο 100%, όλα τα υπόλοιπα είναι στο 20%. Επίσης, το animation θυμίζει μέτρια κίνηση από παιχνίδια δεκαετίας. Η μουσική σώζεται καθώς ο Go Shiina αναμενόμενα κάνει καλή δουλειά. Ο ήχος, ωστόσο, είναι τραγικός.

Αν μη τι άλλο το Code Vein βγάζει εντυπωσιακά screenshots!

Το Code Vein εμφανώς πάει να μιμηθεί τη δομή και το gameplay των Dark Souls και να γίνει ένα anime Dark Souls clone. Το κυρίως κομμάτι της αποτυχίας του έχει να κάνει ακριβώς με το animation και τον ήχο. Παραδείγματος χάρη, κουβαλάς ένα τεράστιο σπαθί, μεγαλύτερο από τον χαρακτήρα σου και το κουνάς λες και δεν έχει βάρος, χτυπάς τεράστια τέρατα και ακούς ένα απαλό «χρουτς», κινείσαι με agility γαζέλας και μπορείς να κάνεις οχτώ dodge-rolls χωρίς παύση κλπ. Καμία αίσθηση ισχύος των χτυπημάτων, του βάρους της κίνησης σας, λες και είναι εντελώς άδειο και ελαφρύ.

Ακόμη χειρότερα η δυσκολία είναι ανύπαρκτη. Με μόνη εξαίρεση το Butterfly Boss που πολεμάτε σχετικά νωρίς, όλα τα bosses είναι εύκολα και δεν προσφέρουν κανένα challenge. Για τα trash mobs δεν το συζητάω καν. Μέχρι τα μισά του παιχνιδιού μπορείς να περάσεις τα πάντα σαν βόλτα στο πάρκο, χρησιμοποιώντας μόνο το Caster (για Ranged) και το Berserker (για Melee). Το μεγαλύτερο caster ability (6 blood) και το αντίστοιχο berserker (5 blood) μπορούν ουσιαστικά να κάνουν one-shot οποιονδήποτε εχθρό με το σωστό build. (Zweihander για Berserker πχ.).

Αν και τη συναντάτε σχετικά νωρίς, είναι ίσως το δυσκολότερο boss του παιχνιδιού.

Τα 34 blood codes μπορεί να φαντάζουν εντυπωσιακά και οι συνδυασμοί των abilities να είναι πάμπολλοι, ωστόσο όλα αυτά έχουν νόημα εφόσον περνάς καλά στη μάχη και φυσικά, εφόσον τα χρειάζεσαι. Οπότε όλη αυτή η ανούσια ποικιλία σχεδόν γίνεται βάρος. Επίσης, το UI γενικότερα είναι ένας κακοσχεδιασμένος χαμός. Ειδικά τα συγκριτικά των αντικειμένων, το inventory και τα λοιπά αντικείμενα, είναι όλα... απλά λάθος.

Η μάχη εκτός από την απουσία «βάρους» λόγω του κακού ήχου και animation, παρουσιάζει προβλήματα και λόγω του camera control και των γενικά clanky controls, που στην ουσία σε αναγκάζουν σε κάθε μάχη να παίζεις locked, κάτι που κάνει ακόμη πιο εύκολη τη μάχη, και αφαιρεί την αίσθηση πραγματικού ελέγχου, καθώς διάφορα abilities συμπεριφέρονται λες και έχουν homing gps.

Τα αρνητικά απλά συνεχίζουν με τα bosses, που το μόνο θετικό που έχουν να επιδείξουν είναι πως είναι πολύ καλοσχεδιασμένα. Από την άλλη είναι εύκολα, με βαρετά abilities και κακό AI. Επίσης, πολλά bosses μοιάζουν και μεταξύ τους. Όσο για τους απλούς εχθρούς εκεί και αν γίνεται της... επανάληψης. Τα νέα mobs που εμφανίζονται είναι ελάχιστα ακόμη και όταν αλλάζεις περιοχές, καθώς στην ουσία υπάρχουν μόνο τέσσερις παραλλαγές: o εχθρός με το μονό σπαθί, ο εχθρός με το διπλό, ο εχθρός με την ασπίδα, και ο εχθρός caster/ranger. Σε όλους προλαβαίνεις να κάνεις first hit, αν φυσικά είσαι locked. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τα hit boxes τόσο των αντιπάλων όσο και το δικό σου είναι απλά αστεία.

Παρ’ όλα αυτά η μάχη είναι το... δυνατό σημείο του Code Vein. Οι διάλογοι και το σενάριο είναι αδιάφορα, κακογραμμένα και κακομεταφρασμένα. Οι χαρακτήρες είναι χιλιοπαιγμένοι, κουρασμένα κινούμενα anime κλισέ. Τα καλοσχεδιασμένα lolis δεν σώζουν την κατάσταση και αν εντυπωσιαστεί κάποιος μόνο από αυτά συνιστώ άλλου είδους ιαπωνικές παραγωγές. Οι αγγλικές φωνές είναι μέτριες, ενώ ο χαρακτήρας σας δεν μιλάει. Το ιαπωνικό voice over είναι κάπως καλύτερο, με κάποιες γυναικείες φωνές να είναι και πάλι στα όρια hentai.

Το leveling up δεν έχει καμία συνέπεια, οι αυξήσεις στα στατιστικά είναι ελάχιστες και στην ουσία φτάνεις level 50 μέσα σε λίγες ώρες και φαίνεται να μην έχει καν σημασία. Ακόμη χειρότερα δεν ξέρεις τι κάνει τι, δεν υπάρχει ουσιαστική εξήγηση ή συνέπεια όλων αυτών των στατιστικών που έχεις στη διάθεση σου, είτε στην οθόνη του leveling up, είτε στο inventory ή στα trades.

Αποκορύφωση των κακών game mechanics είναι το σύστημα με τις αναμνήσεις, που είναι το μισό story και παρουσιάζεται με έναν τρόπο ο οποίος το μόνο που σε κάνει να σκεφτείς είναι ότι βαριόντουσαν να κάνουν animated videos, ή να βρουν έναν καλό τρόπο παρουσίασης. Όλη αυτή η διαδικασία είναι φοβερά αργή, βαρετή και θυμίζει walking simulator μέσα σε ένα action RPG. Στα μισά περίπου ανακάλυψα ότι μπορείς να κάνεις skip εντελώς αυτά τα κομμάτια, όμως στην ουσία χάνεις κομμάτια της ιστορίας και αποξενώνεσαι ακόμη περισσότερο από το game.

Tέλος, μην σας ξεγελάει η ένδειξη του multiplayer. Υπάρχει ένα σύστημα για drop-in revenants που έρχονται και σας βοηθούν. Ωστόσο, λόγω της χαμηλής δυσκολίας μου φάνηκε χρήσιμο μόνο στο Butterfly boss. Ακόμη και εκεί όταν πεθάνεις, χάνεται ο συμπαίκτης σου και δεν μπορείς να τον ξαναβρείς, ενώ επίσης δεν βρήκα τρόπο να του μιλήσω ή να κάνω τσατ –ίσως υπάρχει και δεν τον ανακάλυψα; Ωστόσο, όλο αυτό παραμένει μια καλή ιδέα, με κακή εκτέλεση, που σίγουρα δεν μπορούμε να αποκαλέσουμε multiplayer.

Εδώ τσιλάρουμε στο home base που είναι το μόνο καλοσχεδιασμένο περιβάλλον του παιχνιδιού.

Δυστυχώς, το Code Vein παρά τις 2 καλές ιδέες που είχε για το online co-op και το character creation, αποτυγχάνει σε όλα τα υπόλοιπα και παραμένει ένα action RPG της... σειράς. Ειδικά όταν υπάρχει τέτοιος κορεσμός στο είδος, με τόσες κυκλοφορίες από την ιαπωνική αγορά, είναι σίγουρο πως υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές εκεί έξω και το κυριότερο, πολύ πιο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά games.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Code Vein

Συντάκτης
21 Οκτωβρίου 2019
Developer

Shift / Bandai Namco Studios

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

26 Σεπτεμβρίου 2019

Είδος

Action role-playing

PEGI

16

Θετικά

+ Έξυπνη ιδέα με τα Blood Codes
+ Drop-in online co-op
+ Loli παράδεισος και fan service
+ Ευτυχώς έχει skip button

Αρνητικά

- Μέτριο gameplay και κακή μάχη
- Βαρετό σενάριο - διάλογοι - εχθροί
- Χαρακτήρες χωρίς ενδιαφέρον
- Walking sim στο κομμάτι των memories

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
6.8
Συνοψίζοντας

Δυστυχώς, το Code Vein, παρά τις 2 καλές ιδέες που είχε για το online co-op και το character creation, αποτυγχάνει σε όλα τα υπόλοιπα και παραμένει ένα action RPG της σειράς. Ειδικά όταν υπάρχει τέτοιος κορεσμός στο είδος, με τόσες κυκλοφορίες από την ιαπωνική αγορά, είναι σίγουρο πως υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές εκεί έξω και το κυριότερο, πολύ πιο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά games.

6.5
Βαθμός
6.8
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
100%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1