Crash Bandicoot: Η αρχή, το τέλος και η ανανέωση

by Νίκος Λυμπέριος on 19 Αυγούστου 2015
Αφιερώματα

Διαβάστε ΕΔΩ το Review για τον πνευματικό διάδοχο του Crash Bandicoot, το Knack για PS4.

Ο Crash Bandicoot είναι η μόνη μασκότ μέχρι σήμερα που απέκτησε γρήγορα φήμη και ανέβηκε στο βάθρο των πιο καλών παιχνιδιών στο είδος του μαζί με τα μεγαθήρια της Nintendo και της Sega, τον Mario και το Sonic. Η Sony στο ξεκίνημα της αντιμετώπισε έντονες αμφιβολίες για την προσπάθεια της στο χώρο και για το κατά πόσο θα πετύχει. Αψηφώντας κάθε πρόβλεψη, γρήγορα ανέβηκε στην 1η θέση αλλάζοντας το χώρο και την εικόνα των VideoGames αλλά και το πώς τα αντιλαμβάνεται ο κόσμος για πάντα. Σε μια εποχή που οι μασκότ ήταν το Α και το Ω για την επιτυχία μιας κονσόλας, η Sony έδωσε την απάντηση της με τη βοήθεια της Naughty Dog και του εύστοχου δημιουργήματός τους.

Crash_Bandicoot_1_VG24

Οι νεαροί στο χώρο πιθανόν αγνοούν αυτή την πλευρά της ιστορίας της Naughty Dog. Πολύ πριν τις περιπέτειες αλά Indiana Jones του Nathan Drake (Uncharted), αλλά και του αριστουργήματος που ακούει στο όνομα The Last of Us, η Naughty Dog ήταν από τους κορυφαίους δημιουργούς της γενιάς των platforming games. Πριν ακόμα και από τη γνωστή σειρά Jak and Dexter, η πρώτη τους απόπειρα, Crash Bandicoot, ήταν και αυτή που τους καθιέρωσε ως αυτό που τους ξέρουμε σήμερα: Ένα από τα κορυφαία Studio δημιουργίας παιχνιδιών, κάτι που μπορεί να εκπλήξει πολλούς δεδομένου ότι η σειρά έχει χαθεί στην αφάνεια εδώ και πολλά χρόνια.

Aς γυρίσουμε λίγο πίσω στο παρελθόν ώπου το Crash άνηκε ακόμα στα ικανά και περίτεχνα χέρια της Naughty Dog. Η Nintendo τότε είχε μόλις κυκλοφορήσει το Nintendo 64 με το πρωτοποριακό για την εποχή Mario 64 που έθεσε τα θεμέλια για όλα τα 3D Platformers που θα ακολουθούσαν μετά από αυτό. Η Sega από την άλλη και ενώ είχε κυκλοφορήσει το Saturn δεν είχε ακόμα κάποιο κεφάλαιο για τη δικιά της μασκότ αφού και το Sonic X-Treme ακυρώθηκε. Υπήρχε λοιπόν ένα μεγάλο κενό ακόμα περισσότερο, αφού ο Sonic πάντα ήταν η γλυκιά αντίθεση του Mario. Ο Crash είχε την μεγάλη του ευκαιρία να γεμίσει το κενό αυτό και να δώσει στους κατόχους του PlayStation κάτι για να καυχιούνται στους φίλους με Nintendo.

Naughty_Dog_Logo_Crash_Bandicoot

Για πολλούς λάτρεις του Sonic που μεγάλωσαν εκείνη την εποχή ο Crash συμπλήρωσε το κενό που είχε αφήσει η Sega με τον καλύτερο τρόπο. Αν και ο Crash ποτέ δεν έδωσε έμφαση στην ταχύτητα, ήταν ένα παιχνίδι με γρήγορο ρυθμό. Εκεί που η Nintendo με το Mario 64 έθεσε τις βάσεις για όλα τα ανοιχτά 3D Platforming παιχνίδια, η Naughty Dog με το Crash Bandicoot επέλεξε την πιο συμβατική οδό με ένα παιχνίδι platform με τρομερό και απολαυστικό level design. H τριλογία των πρώτων Crash που προήλθε από την Naughty Dog ήταν διαμάντια στην εποχή τους και αποτελούν ακόμα και σήμερα εξαιρετικά παιχνίδια. Μαζί τους, το Crash Team Racing αποτελεί έναν σπουδαίο κλώνο του Mario Kart που στέκεται επάξια δίπλα του.

Τα πράγματα άλλαξαν όταν η Naughty Dog έγινε επίσημα κομμάτι της Sony και τα δικαιώματα του Crash Bandicoot παρέμειναν στην Universal Studios. Αυτό που ακολούθησε δυστυχώς είναι ένας αργός και σπαρακτικός θάνατος για τη σειρά. Όταν η Naughty Dog παρέδωσε τα ηνία, η ανάπτυξη της σειράς άλλαζε χέρια σε κάθε νέο κεφάλαιο και με το κάθε παιχνίδι να είναι χειρότερο από το προηγούμενο. Το Crash Bash ήταν μια κακή απόπειρα της Eurocom για να φτιάξει έναν κλώνο του Mario Party και τα επόμενα κεφάλαια στη σειρά Kart του Crash έμειναν στη σκιά του πρώτου παιχνιδιού της Naughty Dog.

Crash_Bandicoot_universal_studios

Τις μόνες εξαιρέσεις αποτέλεσαν τα δυο παιχνίδια της Traveller’s Tales (δημιουργός των LEGO series): Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex που ενώ δεν έφερε κάτι καινούριο, διατήρησε το αρχικό κλίμα της «αυθεντικής» τριλογίας και το Crash Twinsanity, που ήταν μια αρκετά διασκεδαστική εμπειρία. Δυστυχώς εκεί τελείωσε και η ανάμειξη της Traveller’s Tales με τη σειρά. Το τελικό χτύπημα δυστυχώς ήρθε όταν ανέλαβε η Radical Entertainment που έκανε reboot στη σειρά δημιουργώντας τα Crash of the Titans και Crash: Mind Over Mutant. Η αλλαγή όλων των βασικών συστατικών μιας πετυχημένης σειράς με νέα δεν είναι ποτέ καλή ιδέα και εδώ έγινε αυτό ακριβώς. Το Crash of the Titans ήταν ευχάριστο για τα πρώτα δυο λεπτά του μέχρι να γίνει σαφές το τι γίνεται στο παιχνίδι. Παίρνουμε τον έλεγχο διαφόρων τεράτων και μονομαχούμε. Το παιχνίδι ήταν για τη σειρά Crash Bandicoot ότι ήταν το Sonic Unleashed για τον Sonic και ακόμα περισσότερο. Μετά από αυτό το παιχνίδι και μερικές αποτυχημένες προσπάθειες με δημιουργία κάποιων τίτλων σε κινητά, η σειρά μπήκε στον πάγο και έχει μείνει στα χέρια της Activision.

Για την ώρα ο Crash είναι σε στάση και το μέλλον του είναι αμφίβολο. Πολλοί από μας γίναμε fans της σειράς, αποτέλεσε ένα απ' τα καλύτερα platformers όλων των εποχών και κάλυψε επάξια το κενό που είχε αφήσει τότε ο Sonic. H Activision το 2010 ετοίμαζε έναν τίτλο με ονομασία Crash Landed αλλά ακυρώθηκε σχετικά γρήγορα και από τότε δεν έχει ακουστεί κάτι νεότερο. Πολλοί fans ζητάνε την επιστροφή του και ιδιαίτερα οι κάτοχοι κονσόλας PlayStation 4, ειδικά μετά τις περίεργες ενδείξεις σε κάποια διαφημιστικά σποτ με την εμφάνιση του Crash. Το μέλλον όμως είναι αβέβαιο…

Crash_Bandicoot_LOGO_VG24

Δυστυχώς καμιά φορά οι gamers είμαστε λίγο υποκριτές ή για να μην είμαι τόσο σκληρός, κολλάμε στις κακές κριτικές και παπαγαλίζουμε την δυσφήμιση και την ρετσινιά, που ίσως κάποιοι τίτλοι δέχονται. Κολλάμε στην εμφάνιση και στο όνομα και χάνουμε την ουσία. Η επιτυχημένη τριλογία των Crash Bandicoot στο πρώτο PlayStation ήταν δημιούργημα των Andy Gavin, Jason Rubin και Mark Cerny. Ο τελευταίος αποτελεί τεχνικό σύμβουλο και βασικό υπεύθυνο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του PlayStation 4. Παράλληλα είναι και δημιουργός του Platform παιχνιδιού, Knack. Ένα παιχνίδι, που ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η δημιουργία του είναι απόσταγμα των εμπειρίων και της δημιουργικότητας που απέκτησε από το Crash Bandicoot, ένα παιχνίδι που πέρα από το διαφορετικό cast χαρακτήρων και τα ανανεωμένα γραφικά φωνάζει δυνατά "είμαι ο Crash που δεν μπορείτε να έχετε".

Crash_Bandicoot_Knack_VG24_parallels

Στον τρόπο που ο χαρακτήρας πηδάει σε κάθε εμπόδιο, στον εξαιρετικό σχεδιασμό που έχουν οι πίστες, στον στροβιλισμό της ειδικής κίνησης, στα χρώματα του χαρακτήρα που διατηρούν το απαλό πορτοκαλί που είχε και ο Crash. Η μόνη διαφορά είναι ότι αντί για φρουτάκια έχουμε relics και αντί για τον Aku Aku έχουμε τα Sunstones. Το σενάριο που υπάρχει για να δέσει το πακέτο ασχέτως της ποιότητας του, αν μας καλύπτει ή οχι, δεν έχει ουδεμία σημασία για την ποιότητα του παιχνιδιού. Και όπως δεν έχει καμία σημασία για τον μουσάτο Ιταλό φίλο μας, δεν θα έπρεπε να έχει και εδώ. Αφήστε λοιπόν την αναμονή για το Crash και δώστε την ευκαιρία στον spiritual διάδοχό του να συνεχίσει την βαριά ιστορία και γιατί όχι, με την υποστήριξή μας να συνεχιστεί σε κάτι καλύτερο.

Κλείνοντας θα σας προτείνω να διαβάσετε το άρθρο στο σύνδεσμο που ακολουθεί. Πρόκειται ουσιαστικά για την ιστορία της σύλληψης και δημιουργίας του Crash Bandicoot, τις δυσκολίες προγραμματισμού και πώς κατάφεραν τρεις φίλοι από το μηδέν να γίνουν το Νούμερο Ένα Development Studio της Sony μέσα από τα μάτια ενός από τους τρεις δημιουργούς του, τον Andy Gavin.

Making Crash Bandicoot – All Things Andy Gavin

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
9%
Cheers
73%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
9%
Rage
9%