Crysis Remastered - Review

Ο "εφιάλτης" των PC gamers επέστρεψε
by Άρης Φουρναράκης on 6 Οκτωβρίου 2020

Πριν δεκατρία χρόνια και πιο συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2007, η Crytek παρέα με την EA τάραξαν τα νερά της gaming βιομηχανίας κυκλοφορόντας το Crysis, ένα παιχνίδι που έγινε συνώνυμο των benchmarks, μέχρι και inside joke στους κύκλους των gamers με το “Can it Run Crysis?”.

Για πολλά χρόνια η σειρά αποτελούσε το επίσημο stress test των καρτών γραφικών και γενικά όλου του hardware ενός υπολογιστή, καθώς, σύμφωνα με αστικούς μύθους, αν δεν μπορούσε να τρέξει το Crysis ο νέος σου υπολογιστής, τότε δεν άξιζε τα χρήματά του. Ακόμα θυμόμαστε όλο χαρά που είχαμε προμηθευτεί την 8600 GT μερικούς μήνες νωρίτερα, για να καταλήξει να "λιώνει" από το θηρίο της Crytek.

Τα χρόνια όμως πέρασαν, η σειρά απέκτησε δύο sequels και από το 2013 και μετά εξαφανίστηκε, μέχρι που φέτος τον Απρίλιο η Crytek, χωρίς τη βοήθεια της EA πλέον, ανακοίνωσε ότι η σειρά επιστρέφει, όχι με κάποιον νέο τίτλο, αλλά με το Crysis Remastered. Ο εφιάλτης όλων των PC gamers επέστρεψε.

Για το σενάριο δεν θα πούμε πολλά, καθώς μιλάμε για remastered παιχνίδι που πιθανότατα έχετε παίξει όλοι. Για όσους δεν γνωρίζετε, στο Crysis αναλαμβάνετε τον ρόλο του Nomad, ο οποίος με τη Raptor Team, μια ομάδα δράσης του Αμερικάνικου Στρατού με ειδικά nano-suits, αποβιβάζεται σε ένα νησί που η Helena Rosenthal πριν λίγες ώρες είχε εκπέμψει S.O.S. Στο νησί έχουν εισβάλει Βορειοκορεάτες, οι οποίοι όμως είναι η μικρότερη απειλή που θα συναντήσει ο Nomad και η ομάδα του. Συνολικά, το Crysis Remastered θα σας κρατήσει απασχολημένους 9 με 10 ώρες, ανάλογα τη δυσκολία που θα επιλέξετε, διάρκεια που κρίνεται ικανοποιητική για το 2007, αλλά όχι για το 2020. Ειδικά όταν από την έκδοση του 2020 λείπει περιεχόμενο.

Πιο συγκεκριμένα, στο Crysis Remastered θα βρείτε μόνο το single-player κομμάτι του βασικού παιχνιδιού. Δεν υπάρχει ούτε το Warhead (το expansion του original παιχνιδιού), με το οποίο θα μπορούσαν να δοθούν σαν πακέτο καθώς μιλάμε για μια παράλληλη ιστορία με το πρώτο παιχνίδι, αλλά ούτε το multiplayer. Και αν το Warhead το καταλαβαίνουμε, ίσως γιατί η εταιρεία δεν ήθελε να ασχοληθεί και με "δεύτερο" παιχνίδι, η απουσία του multiplayer είναι απογοητευτική.

Για τη δημιουργία του Crysis Remastered έχει χρησιμοποιηθεί σαν βάση η έκδοση των PS3/Xbox 360 και όχι η έκδοση των υπολογιστών, κάτι το οποίο φαίνεται ξεκάθαρα σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού, από τον χειρισμό και τα γραφικά, μέχρι και τις αποστολές.

Καταρχάς, οι κινήσεις του χαρακτήρα σε πολλά σημεία δεν ανταποκρίνονται άμεσα στα πατήματα των κουμπιών. Τα πιο τρανταχτά παραδείγματα είναι το jump, που γίνεται από τον χαρακτήρα μισό με ένα δευτερόλεπτο αφού πατηθεί το αντίστοιχο κουμπί, αλλά και το crouch, με το οποίο ο χαρακτήρας σκύβει μόνο αν πατήσετε και αφήσετε το αντίστοιχο πλήκτρο αμέσως. Αν κατά τύχη το πατήσετε λίγο παραπάνω, ο χαρακτήρας μένει ακίνητος. Συνεχίζοντας με τις απουσίες, από το παιχνίδι λείπουν τα leaning controls, τα οποία είχαν αφαιρεθεί στις εκδόσεις των κόνσολών, αλλά είναι απαραίτητα στην έκδοση του υπολογιστή, ενώ πλέον δεν μπορείτε να τρέχετε διαγώνια όταν έχετε ενεργοποιημένο το speed mode. Έπειτα, λείπει ολόκληρη η αποστολή Ascension, η οποία είχε επίσης αφαιρεθεί από τα port των κονσολών το 2007. Μπορεί να μην είναι κάτι το ιδιαίτερο σαν αποστολή, αλλά ήδη μιλάμε για ένα κουτσουρεμένο από περιεχόμενο παιχνίδι.

Αφού αναλύσαμε τα προβλήματα που φέρνουν οι εκδόσεις των PS3/Xbox 360 στο Crysis Remastered, ήρθε η ώρα να αναλύσουμε τον κυριότερο τομέα του παιχνιδιού: τον οπτικό.

Το Crysis Remastered έρχεται με ανανεωμένα textures, φωτισμούς και ray-tracing (μέχρι και στις κονσόλες) επιλογές. Αναμενόμενα, όπως και το original παιχνίδι, το remastered ζορίζει τους υπολογιστές, ακόμα και αν ξεπερνάτε κατά πολύ τις προτεινόμενες απαιτήσεις. Ούτε οι νέες RTX 3xxx της Nvidia, δεν μπορούν να τρέξουν σε 4K ανάλυση και 60fps σταθερά, χωρίς να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί στις ρυθμίσεις γραφικών. Οπότε, το ασταθές framerate συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα ακόμα και σε πανάκριβα μηχανήματα. Σύμφωνα με τη Nvidia όμως αναμένεται να έρθει σύντομα patch, το οποίο θα ενσωματώσει DLSS, κάτι που αναμένεται να βελτιώσει αισθητά το framerate.

Από άποψη ποιότητας γραφικών, το Crysis Remastered δεν θα λέγαμε ότι εντυπωσιάζει. Σίγουρα υπάρχουν σημεία στα οποία οι διαφορές είναι αισθητές, όπως οι φωτισμοί, το draw distance και τα special effects, όμως υπάρχουν και άλλα σημεία, όπως τα πρόσωπα των χαρακτήρων, οι επιφάνειες, οι σκιάσεις, οι δρόμοι και τα πετρώματα, που το original όχι μόνο υπερέχει, αλλά είναι αισθητά πιο όμορφο. Για παράδειγμα, στο remastered οι εκρήξεις δεν επηρεάζουν πλέον τη βλάστηση, αντίθετα οι θάμνοι μένουν ακίνητοι και ανεπηρέαστοι. Δυστυχώς, οι εκδόσεις των PS3/Xbox 360 είχαν περιορίσει αρκετά πράγματα στον οπτικό τομέα ώστε να μπορεί να τρέχει το παιχνίδι αξιοπρεπώς, όμως πολλά από αυτά δεν επέστρεψαν ποτέ στη remastered έκδοση.

Εκτός από τα παραπάνω όμως, παρατηρήθηκε αρκετά και το φαινόμενο του texture popping, ειδικά στο τέλος της 3ης αποστολής, όπου το παιχνίδι αρνούνταν πεισματικά να φορτώσει τα textures μέχρι να φτάσουμε να κολλήσουμε πάνω τους. Το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και σε επόμενες αποστολές, αν και σε μικρότερη κλίμακα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Crysis Remastered

Author

Άρης Φουρναράκης

Developer

Crytek

Publisher

Crytek

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PC

Κυκλοφορία

23 Ιουλίου 2020 (Nintendo Switch)
18 Σεπτεμβρίου 2020 (PC / PlayStation 4 / Xbox One)

Είδος

First-person shooter, stealth

PEGI

16

Θετικά

+ Παραμένει διασκεδαστικό 13 χρόνια μετά
+ Κάποιες βελτιώσεις στον οπτικό τομέα και προσθήκη ray-tracing

Αρνητικά

- Σε αρκετά σημεία το original είναι πιο όμορφο
- Ακατανόητη επιλογή να χρησιμοποιηθούν σαν βάση οι εκδόσεις των PS3/Xbox 360
- Απουσία περιεχόμενου και multiplayer
- Δύσχρηστος χειρισμός
- Παραμένει βαρύ και ζορίζει ακόμα και μηχανήματα "τέρατα"
- Ασταθές framerate και προβλήματα texture popping

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Εν κατακλείδι, το Crysis Remastered μοιάζει πιο πολύ σαν αρπαχτή από τη Crytek, παρά σαν σοβαρή προσπάθεια αναβίωσης ενός σημαντικού παιχνιδιού. Η εταιρεία βασίστηκε πάνω στις εκδόσεις των κονσολών 7ης γενιάς για τη δημιουργία του remaster, κάτι που δεν βγάζει κανένα νόημα αν αναλογιστεί κάνεις τις θυσίες που έγιναν τότε για να τρέχει το παιχνίδι αξιοπρεπώς.

Με περιεχόμενο να απουσιάζει, χειρισμό που δεν αποκρίνεται άμεσα και έναν οπτικό τομέα που σε πολλά σημεία είναι χειρότερος από το original, δεν θα μπορούσαμε να προτείνουμε τη remastered έκδοση στην τωρινή της μορφή, ακόμα και σε άτομα που δεν έχουν παίξει το original.

Παρ‘ όλα αυτά, αν και έχουν περάσει 13 χρόνια το Crysis σαν παιχνίδι συνεχίζει να είναι διασκεδαστικό. Αν δεν το έχετε παίξει, η original έκδοση «κρατιέται» εξαιρετικά για την ηλικία της.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
50%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1