Curse of the Dead Gods - Review

Στην κατάρα των roguelikes…
by Λεωνίδας Πάτρας on 12 Μαρτίου 2021

Η πρώτη μεγάλη αλήθεια είναι πως τα roguelike παιχνίδια είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, ειδικά τα τελευταία χρόνια, παρόλο που η διαδρομή τους στο gaming ξεκινά δεκαετίες πριν. Το video game “Rogue”, από το οποίο προέρχεται και η ονομασία “roguelike”, είναι το πρώτο παιχνίδι που σύστησε τα procedurally generated dungeons (“τυχαία δημιουργούμενα dungeons”, σε ελεύθερη μετάφραση) το 1980!

Η δεύτερη μεγάλη αλήθεια είναι πως το περσινό Hades της Supergiant τελειοποίησε το είδος και αποτελεί αδιαμφισβήτητα το παιχνίδι “υπόδειγμα” της συγκεκριμένης κατηγορίας. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι εξαιρετικοί τίτλοι, όπως για παράδειγμα τα Dead Cells, Darkest Dungeon και Binding of Isaac (για τους πιο “ψαγμένους”).

Τη δική της προσπάθεια στο συγκεκριμένο genre μας προσφέρει η “άσημη” Passtech Games, υπό την αιγίδα της Focus Home Interactive. Το Curse of the Dead Gods είναι ένας τίτλος indie επιπέδου που παίρνει πολλά στοιχεία από τα προαναφερθέντα παιχνίδια και προσπαθεί να χαράξει το δικό του μονοπάτι στο είδος.

Βασισμένο κατά πολύ στο Hades όσον αφορά στο gameplay και στο Darkest Dungeon όσον αφορά στην αισθητική του, το Curse of the Dead Gods είναι ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί για Switch, PC, PS4 και Xbox One. Οι κάτοχοι του PS4 μάλιστα θα μπορούν να το δουν και ως “αντικαταστάτη” του Hades, μιας και το τελευταίο δεν έχει κυκλοφορήσει στην κονσόλα της Sony.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε στο Curse of the Dead Gods είναι πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που βασίζεται στο story του καθώς δεν υπάρχει κανένα είδος πλοκής, αφήγησης ή οποιαδήποτε άλλη αναφορά στο γιατί ο χαρακτήρας μας κάνει ό,τι κάνει, πλην ενός ελλιπέστατου μικρού cutscene κατά τον τερματισμό του.

Ο παίκτης μπαίνει στα παπούτσια ενός πολεμιστή και προσπαθεί να περάσει τα τυχαία δημιουργημένα dungeons με τη σειρά ωσότου φτάσει στο τελευταίο και δυσκολότερο. Η αισθητική των dungeons, οι εχθροί και τα bosses βασίζονται στη μυθολογία των Αζτέκων, αλλά ελάχιστα στοιχεία γνωρίζουμε για όλα αυτά πλην των πολύ μικρών επιγραφών στο Codex. Η γνώμη μας είναι πως η ύπαρξη κάποιας πλοκής ή έστω κάποιων στοιχείων lore θα ανάδειχνε περισσότερο το παιχνίδι και παρόλο που δεν απαιτούμε να δούμε κάτι στα πρότυπα του Hades, η παντελής έλλειψη των παραπάνω δημιουργεί ένα κενό στον παίκτη στο κατά τ’ άλλα αρκετά αξιόλογο Curse of the Dead Gods.

Η ισομετρική κάμερα του παιχνιδιού ταιριάζει στο είδος, ενώ υπάρχουν πάρα πολλές παράμετροι στο παιχνίδι τις οποίες πρέπει να υπολογίζει ο παίκτης κατά τις προσπάθειες του στα dungeons. Ο πρώτος είναι ο παράγοντας του φωτός: στα σκοτεινά dungeons η μοναδική πηγή φωτός σας είναι η δάδα με την οποία μπορείτε να φωτίζετε τα δωμάτια και να βλέπετε τους εχθρούς, ακόμη και να πυροδοτείτε μερικές από τις πάμπολλες παγίδες.

Το σημαντικότερο και ίσως το πιο πρωτοποριακό στοιχείο του παιχνιδιού είναι ο μηχανισμός της κατάρας, τα curses δηλαδή όπως ονομάζονται στο παιχνίδι. Η μπάρα της κατάρας ανεβαίνει κάθε φορά που περνάμε από δωμάτιο σε δωμάτιο ή αν δεχτούμε curse hits από συγκεκριμένους εχθρούς. Κάθε φορά που συμπληρώνεται η μπάρα ο παίκτης αποκτά ένα curse, ένα debuff δηλαδή, όπως για παράδειγμα να δέχεται περισσότερο damage στο σκοτάδι, να μην μπορεί να κάνει εύκολα heal, να βλέπει οφθαλμαπάτες κάθε φορά που τραυματίζεται και πολλά πολλά άλλα. Αυτός ο game changer μηχανισμός είναι που κάνει κάθε προσπάθεια στα dungeons να μοιάζει πραγματικά μοναδική, προσθέτοντας συνεχώς διάφορες παραμέτρους που συνήθως είναι αρνητικές προς τον παίκτη. Αν η συγκεκριμένη μπάρα συμπληρωθεί πέντε φορές τότε ο παίκτης “χτυπιέται” από την τελική, ακόμη πιο δυνατή, κατάρα και εκεί τα πράγματα μπορούν να πάνε τελείως στραβά σε δευτερόλεπτα.

Το θετικό όμως είναι πως στο Curse of the Dead Gods υπάρχει σε μεγάλο βαθμό ο παράγοντας της επιλογής από τον παίκτη. Ο παίκτης μπορεί να διαλέξει τη διαδρομή που θα ακολουθήσει και τι reward θα πάρει από κάθε δωμάτιο. Επιπλέον, θα πρέπει να επιλέξει αν θα χρησιμοποιήσει χρυσό ή πόντους κατάρας για να αγοράσει κάποιο αντικείμενο, όπλο ή relic (αντικείμενο που προσφέρει μόνιμα buffs). Ο δρόμος μέχρι το επόμενο boss battle “χαράζεται” από τη διαδρομή που θα ακολουθήσει ο ίδιος ο παίκτης στον χάρτη και είναι της μορφής “skill tree”, σαν ένα δέντρο που ακολουθούμε τα κλαδιά του μέχρι την κορυφή.

Παρόλο που είναι εμφανές πως το παιχνίδι είναι χαμηλού budget, το σύστημα μάχης και η πληθώρα των όπλων δείχνει πως έχει “πέσει” σοβαρή δουλειά από τους developers και πραγματικά το σύστημα μάχης είναι ακριβές και ευχάριστο. Τα όπλα χωρίζονται σε main, secondary και two handed και ταξινομούνται ως σπαθιά, τσεκούρια, μαστίγια, τόξα και πολλά άλλα.

Τη μάχη εμπλουτίζουν και ορισμένοι ακόμα μηχανισμοί, όπως το parry και το dodge, κινήσεις που αν εκτελεστούν με το σωστό timing δίνουν boost στο attack του παίκτη ή πόντους στο stamina. Το stamina είναι ένα ακόμη βασικότατο mechanic που πρέπει ο παίκτης να έχει υπόψη του για να εκτελέσει οποιαδήποτε κίνηση.

Ολοκληρώνοντας (ή μη) μια προσπάθεια, ο χαρακτήρας γυρνάει στο κεντρικό hub (Underworld) για να αναβαθμιστεί και να ξεκινήσει την επόμενη προσπάθειά του. Αντικείμενα που βρίσκουμε μέσα στα dungeons και τα παίρνουμε κυρίως από bosses, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αναβαθμίσεις, όπως για παράδειγμα μόνιμα perks, αλλά και δυνατότερα και νέα όπλα.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα roguelike παιχνίδια που απαιτούν ένα μόλις run για να ολοκληρωθούν, στο Curse of the Dead Gods ο παίκτης επιλέγει το dungeon που θέλει να παίξει, με τα dungeons να είναι χωρισμένα σε τριάδες με κάθε μια να αντιστοιχεί και σε έναν συγκεκριμένο θεό. Αν ολοκληρώσουμε τις τρεις τριάδες (εννέα συνολικά dungeons) τότε έχουμε τη δυνατότητα να εισέλθουμε στο δέκατο και τελικό dungeon.

Το πολύ προσεγμένο και ακριβές σύστημα μάχης εμπλουτίζει το παιχνίδι, όπως και ο σχεδιασμός των bosses, αλλά και η ποικιλία στις επιθέσεις των εχθρών. Είναι κρίμα που σχεδόν όλα τα dungeons έχουν περίπου την ίδια αισθητική, κάτι που δυστυχώς δημιουργεί μια οπτική μονοτονία. Το κάθε dungeon παρ' όλα αυτά έχει τους δικούς του εχθρούς, αλλά και διαφορετικές παγίδες για να μας δυσκολέψει. Οι ώρες που θα χρειαστούν ώστε να ολοκληρώσει κάποιος το παιχνίδι εξαρτώνται πολύ από τα skills και την εμπειρία του παίκτη στο συγκεκριμένο είδος, όμως γενικά το κατατάσσουμε ως ένα σχετικά "βατό" roguelike game.

Οπτικά, ο τίτλος είναι αρκετά όμορφος με τα cel-shaded γραφικά του και παρόλο που δεν υπάρχουν τρελές λεπτομέρειες, τα εφέ του φωτισμού και των επιθέσεων είναι πολύ καλής ποιότητας. Το performance βελτιώθηκε τρομερά με το day one patch, το οποίο ξεκλείδωσε το 30άρι framerate (το παιχνίδι δοκιμάστηκε στο PlayStation 4) και ανέβασε τις επιδόσεις στα 60 καρέ, που παρόλο που δεν είναι πάντα σταθερά προσφέρουν ένα αρκετά τίμιο αποτέλεσμα. Είναι ένα όμορφο παιχνίδι, αλλά μην περιμένετε ένα πλούσιο οπτικό αποτέλεσμα επιπέδου Hades σε καμία των περιπτώσεων.

Παρότι δανείζεται ξεκάθαρα στοιχεία από άλλα παρόμοια παιχνίδια, το Curse of the Dead Gods είναι ένα πολύ καλής ποιότητας roguelike action game το οποίο προσφέρει και τις δικές του "πινελιές", κυρίως με τη μορφή των curses. Έχει ένα πλούσιο combat system και τα mechanics του είναι ικανά να κάνουν κάθε run στα dungeons μοναδικό. Είναι κρίμα που οι developers δεν δούλεψαν καθόλου στον τομέα του story, ενώ και μια μεγαλύτερη οπτική ποικιλία στα dungeons σίγουρα θα ήταν καλοδεχούμενη....

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Curse of the Dead Gods - Review

Συντάκτης
12 Μαρτίου 2021
Developer

Passtech Games

Publisher

Focus Home Interactive

Διανομή

AVE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

23 Φεβρουαρίου 2021

Είδος

Roguelike / Action

PEGI

16

Θετικά

+ Καλοφτιαγμένο και ακριβές combat system
+ Πολλοί μηχανισμοί, παράμετροι και πλήθος επιλογών για τον παίκτη
+ Τα curses είναι ένας πανέξυπνος game-changer μηχανισμός
+ Ο σχεδιασμός των εχθρών και η ποικιλία των επιθέσεών τους

Αρνητικά

- Οπτικά πολύ μονότονα dungeons
- Δεν υπάρχει "ίχνος" story ή πλοκής
- Το performance στις κονσόλες μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
9.2
Συνοψίζοντας

Παρότι δανείζεται ξεκάθαρα στοιχεία από άλλα παρόμοια παιχνίδια, το Curse of the Dead Gods είναι ένα πολύ καλής ποιότητας roguelike action game το οποίο προσφέρει και τις δικές του "πινελιές", κυρίως με τη μορφή των curses. Έχει ένα πλούσιο combat system και τα mechanics του είναι ικανά να κάνουν κάθε run στα dungeons μοναδικό. Είναι κρίμα που οι developers δεν δούλεψαν καθόλου στον τομέα του story, ενώ και μια μεγαλύτερη οπτική ποικιλία στα dungeons σίγουρα θα ήταν καλοδεχούμενη....

7.5
Βαθμός
9.2
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
100%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1