Cyberdimension Neptunia: 4 Goddesses Online

by Σταύρος Ζήσης on 26 Ιουλίου 2018

Το πιο meta franchise στην ιστορία του gaming επέστρεψε με ένα ακόμα spin-off, που και αυτό δοκιμάζει να κινηθεί σε μια διαφορετική κατεύθυνση. Και ναι, μιλάμε φυσικά για το Hyperdimension Neptunia, τη σειρά που πήρε το concept των console wars, το έκανε βιντεοπαιχνίδι και σχεδόν σε ετήσια βάση μας φέρνει από έναν καινούργιο τίτλο. Η προσθήκη του 2017 - 2018 λέγεται Cyberdimension Neptunia: 4 Goddesses Online και παρότι το όνομα της παραπέμπει σε έναν τίτλο που έχει ως επίκεντρο το online, το παιχνίδι δεν είναι ούτε MMO, ούτε online-only.

Με τόσους mainline και spin-off τίτλους, επόμενο είναι ότι κάποιοι θα αξίζουν το χρόνο σας, ενώ κάποιοι άλλοι όχι και τόσο. Ειδικά σε ότι αφορά τα turn-based RPG παιχνίδια, δυστυχώς η σειρά ανακυκλώνει τόσο πολύ τους εχθρούς και τα επίπεδα, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα τα παιχνίδια είναι ακριβώς ίδια, και το μόνο που αλλάζει είναι οι διάλογοι. Μένει τώρα να δούμε σε ποια από τις δυο κατηγορίες κατατάσσεται το 4 Goddesses Online.

Η αρχή του παιχνιδιού βρίσκει τις τέσσερις πρωταγωνίστριες να γίνονται beta testers για την καινούργια έκδοση ενός MMO παιχνιδιού (νομίζατε ότι δεν μπορούσε να γίνει πιο meta ε;). Η Neptune και η παρέα της "μπαίνουν" στον κόσμο του Alsgard, όπου προσπαθούν να βρουν 4 ιερά αντικείμενα για να καλέσουν τις 4 θεές του τίτλου και να νικήσουν τον Demon King, που κάνει κακό στον κόσμο του παιχνιδιού και θέλει να κλέψει τη μαγική δύναμή του... Και κυριολεκτικά, that’s it!

Η σειρά Neptunia δεν είχε ποτέ κάποιο βαθυστόχαστο σενάριο, αλλά αυτό που θα συναντήσετε στο Cyberdimension μόλις και μετά βίας περιέχει τα πιο βασικά πράγματα που χρειάζονται για να λέγεται ιστορία. Θα δείτε πάλι το μοτίβο που βλέπετε στο 90% των JRPGs, όπου ο πρωταγωνιστής είναι ο εκλεκτός που αποκτάει θεϊκές δυνάμεις και νικάει το μεγάλο κακό. Εκτός αυτού, το γεγονός ότι όλη η υπόθεση λαμβάνει χώρα σε ένα online παιχνίδι, χωρίς κάποιο αντίκτυπο ή κάποια άμεση απειλή στον κανονικό τους κόσμο, το κάνει ακόμα πιο δύσκολο για τον παίκτη να ενδιαφερθεί έστω και λίγο για το τι θα γίνει μετά.

Τα παιχνίδια της συγκεκριμένης σειράς πάντα βασίζονταν περισσότερο στη χημεία μεταξύ των χαρακτήρων, στο χιούμορ και στη σάτιρα της βιομηχανίας των παιχνιδιών, παρά σε οτιδήποτε άλλο και το 4 Goddesses Online δεν αποτελεί εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα δείτε αρκετές αναφορές σε κλισέ πράγματα των online παιχνιδιών ή και σε πράγματα που κάνουν οι πιο παθιασμένοι online gamers, κάποια εκ των οποίων έχουν αναφερθεί μέχρι και στις ειδήσεις.

Εκτός αυτών, το παιχνίδι πετάει και μερικές "μπηχτές" στα Sword Art Online και Accel World, ενώ γενικά σπάει το 4ο τοίχος σε τέτοιο επίπεδο που θα έκανε τον Deadpool περήφανο. Κάποια από τα αστεία είναι πετυχημένα, κάποια άλλα όχι και τόσο. Δυστυχώς, ο τρόπος που επέλεξε η εταιρεία ανάπτυξης για να διηγηθεί τη νέα περιπέτεια των τεσσάρων ηρωίδων, κάνει ακόμα δυσκολότερο το να την παρακολουθήσετε λόγω του περιορισμένου animation. Τα animated sprites δεν υφίστανται πλέον και τα “cutscenes” και οι διάλογοι απαρτίζονται αποκλειστικά από τα στατικά sprites των εμπλεκόμενων χαρακτήρων και μια εικόνα που χρησιμοποιείται για background.

Δεδομένου ότι μιλάμε για έναν “online” τίτλο, το 4 Goddesses Online προσπαθεί, κατά κάποιο τρόπο, να μοιάζει με μια MMO εμπειρίααλλά σε offline. Το UI έχει φτιαχτεί έτσι ώστε να δίνει την αίσθηση ενός κλασικού online παιχνιδιού, με μια μπάρα στη μέση όπου φαίνονται τα αντικείμενα και ένα log στο πλάι, όπου αναγράφονται οι πράξεις σας και άλλα πράγματα που λέγονται μέσα στο chat. Το ίδιο το gameplay όμως θα μπορούσε να είχε βελτιωθεί και άλλο. Το μόνο που κάνετε είναι να πατάτε συνέχεια το κουμπί του τετραγώνου, για να επιτίθεστε σε ότι υπάρχει μπροστά σας και να χρησιμοποιείτε τα διαθέσιμα skills σας.

Όσο ωραία κι αν είναι τα animations των επιθέσεων, το μόνο που κάνουν είναι να τονίζουν ακόμα περισσότερο την έλλειψη προσοχής στο κομμάτι της ανάπτυξης. Δεν υπάρχει καθόλου hitstun στους αντιπάλους και πιο πολύ θα νιώθετε σαν να κόβετε ένα κομμάτι βούτυρο με καυτό μαχαίρι. Εκτός αυτού, το παιχνίδι φαίνεται να έχει κάποια προβλήματα με την ανίχνευση των χτυπημάτων. Αν είστε "κολλητά" με έναν αντίπαλο, οι περισσότερες επιθέσεις σας δεν θα μετράνε σαν χτυπήματα, παρότι όλα δείχνουν ότι θα έπρεπε.

Ακόμα πιο τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η χρήση του counter, όπου αν μπλοκάρετε τη στιγμή που ετοιμάζονται να σας χτυπήσουν, τότε δεν θα φάτε καθόλου ζημιά και θα κάνετε αμέσως μια επίθεση στον αντίπαλο. Αν παίζετε με χαρακτήρα μακρινής απόστασης δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά αν ο χαρακτήρας σας έχει όπλο κοντινής απόστασης, τότε θα δείτε το όπλο σας να περνάει μέσα από τον εχθρό, χωρίς να του κάνει καθόλου ζημιά. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε και τη χαμηλή AI των συντρόφων σας, οι οποίοι ώρες - ώρες τρέχουν προς την κατεύθυνση των τοίχων και βαράνε αυτούς αντί για τους αντιπάλους σας.

Από την άλλη όμως, το παιχνίδι δεν είναι κάτι ιδιαίτερο από άποψη δυσκολίας και η αίσθηση του να μπαίνετε σε μια περιοχή και να κοπανάτε ότι δείτε, για να μαζέψετε υλικά για quests και για crafting, είναι ωραία. Είναι από αυτές τις περιπτώσεις του “Mindless fun”, που συναντάμε καμιά φορά σε παιχνίδια τύπου Warriors και από κάποιο σημείο και μετά ο εγκέφαλος μπαίνει στον αυτόματο πιλότο. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν διαφορετικό moveset, το οποίο διαφέρει και από τα προηγούμενα παιχνίδια. Για παράδειγμα, η Rom και η Ram, αντί για wizards, τώρα είναι samurai και ninja αντίστοιχα. Θα χρειαστεί να προσέξετε όμως και να χτίσετε μια ισορροπημένη ομάδα, ώστε να έχετε, τόσο χαρακτήρες για επίθεση, όσο και για υποστήριξη (heals και buffs), αφού θα τους χρειαστείτε όλους στα bosses.

Όταν δεν βρίσκεστε στο πεδίο της μάχης, θα περνάτε τον χρόνο σας σε μια 2D πόλη, όπου θα μιλάτε με τους κατοίκους και θα αναλαμβάνετε quests από το guild, μέσω του οποίου προχωράει η ιστορία. Το κακό με τα quests είναι ότι δυστυχώς, όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, παραμένουν στην κατηγορία του “Παράδωσε Χ αντικείμενα” ή “Σκότωσε Y αντιπάλους” και μερικές φορές, θα χρειαστεί να επιστρέψετε σε προηγούμενες περιοχές για να παλέψετε δυνατότερες μορφές παλιών αρχηγών.

Αυτό που πραγματικά μας εντυπωσίασε όταν είδαμε για πρώτη φορά screenshots του 4 Goddesses Online, ήταν τα γραφικά του. Εντάξει, μην περιμένετε να είναι το ομορφότερο πράγμα που έχετε δει στη ζωή σας, αλλά μετά από τόσα παιχνίδια που είχαν μείνει σε γραφικά εποχής PS2, η σειρά Neptunia "περνάει" επιτέλους στην Unreal Engine 4 και οι διαφορές “βγάζουν μάτι”. Παρόλο που κάποιοι εχθροί και περιβάλλοντα είναι ανακυκλωμένα από προηγούμενα παιχνίδια, τα πάντα έχουν δεχθεί μια αισθητή βελτίωση. Από τα μοντέλα των χαρακτήρων, μέχρι τα εφέ των κινήσεων και τα περιβάλλοντα, σίγουρα μιλάμε για το ομορφότερο Neptunia και είναι κρίμα που τα 3D μοντέλα δεν χρησιμοποιήθηκαν στα cutscenes.

Δεν είναι όλα ρόδινα όμως. Δυστυχώς, όπως προαναφέραμε, πολλά πράγματα είναι παρμένα από τα προηγούμενα παιχνίδια και προσωπικά, αρχίσαμε και εμείς να τα βαριόμαστε. Εκτός του ότι τα περισσότερα περιβάλλοντα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο από άποψη σχεδιασμού, οι developers δεν εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τη νέα μηχανή γραφικών ώστε να προσθέσουν κάτι παραπάνω και να τα κάνουν να δείχνουν πιο "φρέσκα". Αντ' αυτού, κάποια textures χαμηλής ποιότητας έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάποια που είναι πιο υψηλής.

Όσο καλή και εύχρηστη και αν είναι η Unreal Engine 4, θα σε πάει μόνο μέχρι ένα σημείο, μετά εξαρτάται από το πόσο ικανοί είναι οι προγραμματιστές. Με το που ξεκινάτε το παιχνίδι, θα βλέπετε κάθε φορά τα λογότυπα των εταιρειών που έχουν εμπλακεί -και δεν μπορείτε να τα προσπεράστε- και μια ακόμα οθόνη φόρτωσης που διαρκεί πάνω από 2 λεπτά, οπότε ίσα που προλαβαίνετε να πάτε στην κουζίνα για να ετοιμάσετε ένα σνακ. Πέρα από τους χρόνους φόρτωσης, το παιχνίδι έχει και μια πληθώρα από bugs. Επιπλέον, κάτι ακόμα που παρατηρήσαμε είναι ότι, μερικές φορές, όταν μπαίναμε σε μια περιοχή, μετά από λίγο το frame-rate άρχισε να πέφτει τόσο πολύ, που έφτανε σε μονοψήφια νούμερα και αν δεν κάναμε τίποτα το παιχνίδι κατέληγε να κλείνει από μόνο του.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Cyberdimension Neptunia: 4 Goddesses Online

Συντάκτης
26 Ιουλίου 2018
Developer

Tamsoft

Publisher

Idea Factory International

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / PC

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

13 Οκτωβρίου 2017 (PS4)
28 Φεβρουαρίου 2018 (PC)

Είδος

Action role-playing, puzzle

PEGI

12

Θετικά

+ Το πιο όμορφο παιχνίδι της σειράς μέχρι τώρα
+ Ωραία αίσθηση MMO παιχνιδιού
+ Χιούμορ με σπάσιμο του 4ου τοίχου
+ Το gameplay είναι καλό για mindless fun

Αρνητικά

- Με εξαίρεση το χιούμορ, το σενάριο είναι πολύ βαρετό
- Πολλά bugs που χαλάνε αρκετά την εμπειρία του παιχνιδιού
- Δεν κάνει πολλά για να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς
- Το gameplay είναι καλό μόνο για mindless fun

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Αν δεν έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με κάποιο παιχνίδι της σειράς Hyperdimension Neptunia, τότε το 4 Goddesses Online σίγουρα δεν θα είναι αυτό που θα σας κάνει να αλλάξετε γνώμη. Αν από την άλλη μεριά περνάτε συχνά χρόνο με τις 4 θεές της Gamindustri, τότε το συγκεκριμένο αξίζει την προσοχή σας και είναι κάτι που δεν έχει ξαναδεί η σειρά. Μπορεί στον τομέα των turn-based παιχνιδιών το Megadimension να υπερτερεί, αλλά στα action το 4 Goddesses Online είναι σίγουρα μια αισθητή βελτίωση, σε σχέση με τα προηγούμενα.

Μπορεί το σύστημα μάχης του να μην είναι κάτι το πρωτότυπο, αλλά ο γρήγορος ρυθμός, μαζί με το meta-χιούμορ και τον αισθητά βελτιωμένο οπτικό τομέα του, είναι κάτι που θα εκτιμήσουν οι fans. Ελπίζουμε, αν τυχόν η Compile Heart και η Tamsoft ασχοληθούν στο μέλλον με ένα sequel, να κάνουν μερικές πιο ουσιαστικές βελτιώσεις, σε όλους τους τομείς.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
100%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1