Cyberpunk 2077 - Review

Το όραμα που μετατράπηκε σε εφιάλτη
by Ελένη Δρίβα on 23 Δεκεμβρίου 2020

Το Cyberpunk 2077 επιτέλους κυκλοφόρησε. Μακάρι να μπορούσαμε να το πούμε με αλώβητο ενθουσιασμό αυτό, όμως οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Ήδη από τις πρώτες 20 ώρες που είχαμε περάσει με το παιχνίδι ήταν ξεκάθαρο πως η εμπειρία μας στον κόσμο της Night City θα μας δίχαζε. Έτσι και έγινε. Τα προβλήματα, κυρίως τεχνικά, είναι σοβαρά. Τόσο σοβαρά που έχουν αναγκάσει τη CD Projekt να κάνει refund στις παραγγελίες όσων χρηστών PlayStation και Xbox το επιθυμούν, ενώ η Sony έχει αφαιρέσει τον τίτλο από το PlayStation Store προσωρινά και η Microsoft προειδοποιεί τους παίκτες για προβλήματα στις “επιδόσεις” του παιχνιδιού πριν την αγορά. Τη δεδομένη στιγμή δεν αποκλείεται η πολωνική εταιρεία να βρεθεί και ενώπιον της δικαιοσύνης για παραπλάνηση με σκοπό το οικονομικό κέρδος.

Το μέχρι πρότινος “χρυσό παιδί” της gaming βιομηχανίας πασχίζει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα και μέσα σε μια εβδομάδα γκρεμίστηκε από την κορυφή που την είχε εξυψώσει το The Witcher 3: Wild Hunt, όχι λόγω ανταγωνισμού (αφού έτσι και αλλιώς πολλοί "έκαναν στην άκρη" για να αποφύγουν την κυκλοφορία του Cyberpunk 2077), αλλά λόγω λανθασμένης διαχείρισης. Δεν πρόκειται καν για θέμα ανικανότητας. Η CD Projekt έχει απύθμενη φιλοδοξία και το ταλέντο για να φέρει εις πέρας το όραμά της, αυτό είναι δεδομένο, έχει αποδειχθεί. Το χειρότερο αυτήν τη στιγμή είναι ότι επέλεξε να βρεθεί στη θέση που βρίσκεται, γιατί το Cyberpunk 2077 κυκλοφόρησε σε αυτή την κατάσταση εις γνώσιν της.

Αφήνοντας προσωρινά στην άκρη την “αχίλλειο πτέρνα” του τίτλου, οφείλουμε να αναφερθούμε σε μερικά από τα βασικά “αντίβαρα” του project, πτυχές που ακόμα και τη δεδομένη στιγμή δεν μπορούν να αμφισβητηθούν και σε βάθος χρόνου, όταν θα έχουν εξαλειφθεί τα σοβαρότερα τεχνικά προβλήματα) θα είναι αυτές που θα εξιλεώσουν το Cyberpunk 2077 για το στραβό του ξεκίνημα.

Στους δρόμους της Night City αναλαμβάνετε τον ρόλο του/της V, ενός/μιας μισθοφόρου που προσπαθεί να επιβιώσει και να αναρριχηθεί ανάμεσα στα κυκλώματα της πόλης ώστε να φτάσει στην κορυφή. Παρ' όλα αυτά, μια δουλειά θα αλλάξει τις προτεραιότητες του χαρακτήρα σας και θα πυροδοτήσει μια σειρά από αλλόκοτα και επικίνδυνα γεγονότα.

Ξεκινώντας καλείστε να ορίσετε την εμφάνιση του/της V. Η δημιουργία χαρακτήρα δεν προσφέρει τεράστιο βάθος, καθώς δεν υπάρχουν sliders για να διαμορφώσετε κάθε χαρακτηριστικό όπως ακριβώς θέλετε, όμως προσφέρει αρκετή ελευθερία μέσω των διαθέσιμων επιλογών, οι οποίες ταιριάζουν στο γενικό concept. Σε μια κίνηση που δεν έχουμε ξαναδεί σε παιχνίδι τέτοιους στερεώματος, η CD Projekt σάς επιτρέπει να ορίσετε τη χροιά της φωνής, καθώς και τα γεννητικά όργανα του χαρακτήρα σας, ανεξαρτήτως σωματότυπου.

Έπειτα, σας δίνετε η ευκαιρία να επιλέξετε το lifepath του/της V, το οποίο αποτελεί το background του/της και επηρεάζει κάποια γεγονότα ή σας δίνει πλεονέκτημα σε ορισμένες συζητήσεις, εάν το επιθυμείτε. Πέρα από την εισαγωγή και όσα προαναφέραμε, τα lifepaths των Corpo, Streetkid και Nomad δεν διαφοροποιούνται τόσο όσο περιμέναμε, ούτε όσο θα μπορούσαν, για να δώσουν μεγαλύτερο replayability.

Η βασική πλοκή είναι η κινητήριος δύναμη του εγχειρήματος, όπως και φυσικά θα έπρεπε. Το σενάριο κινείται με σωστούς ρυθμούς, χωρίς να πλατειάζει απλά για να διαρκέσει περισσότερο (το βασικό questline διαρκεί 20 ώρες). Υπάρχουν στιγμιότυπα που είναι αστεία και άλλα που είναι σκοτεινά και διεστραμμένα ή εντυπωσιακά και γεμάτα δράση. Όποια προσέγγιση και αν έχει επιλέξει η CD Projekt, το writing κινείται σταθερά σε υψηλό επίπεδο, με ωραία δομή και καλογραμμένους διαλόγους.

Αν κάτι μπορεί να κλέψει τη δόξα από την κεντρική ιστορία όμως, αυτά είναι τα δευτερεύοντα quests, τα οποία ήταν και ένας από τους βασικούς παράγοντες που είχε ξεχωρίσει το The Witcher 3: Wild Hunt. Και στο Cyberpunk 2077, η CD Projekt ξεδίπλωσε το ταλέντο της και δημιούργησε δεκάδες μοναδικά side jobs που ενίοτε καταλήγουν να είναι καλύτερα και από τις βασικές αποστολές. Τα side jobs ουδέποτε επαναλαμβάνονται. Είναι μικρές και μεγάλες, αυτόνομες και μη, ιστορίες που προσφέρουν δεκάδες ώρες επιπλέον περιεχομένου. Μάλιστα, ορισμένες από αυτές συμβάλλουν στην κεντρική πλοκή ή “ευθυγραμμίζονται” ευφυέστατα με τα βασικά γεγονότα δημιουργώντας μια ενιαία και αρμονική αφήγηση. Το σεναριακό κουβάρι του Cyberpunk 2077 ξεδιπλώνεται όμορφα, ακόμα και αν κάποια θέματα τα αγγίζει μόνο επιφανειακά.

Πέρα από κάποιες εξαιρέσεις, πολλές από τις επιλογές σας που επηρεάζουν τις καταστάσεις και την εξέλιξη/κατάληξη των γεγονότων ουσιαστικά περιορίζονται σε "μικρόκοσμους", δηλαδή έχουν σημασία μόνο εκείνη τη στιγμή. Συναντήσαμε και περιπτώσεις που μια παλιά μας επιλογή επηρέασε ένα άλλο quest ή που ακούσαμε κάτι για τις συνέπειες που είχε, αλλά γενικά η ομάδα ανάπτυξης δεν περιέπλεξε ιδιαίτερα το σύστημα των επιλογών, τουλάχιστον όχι τόσο όσο σε άλλα παιχνίδια του είδους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως η υλοποίησή του δεν είναι πετυχημένη.

Το παιχνίδι αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό και σωστά το cyberpunk setting, το οποίο περιπλέκεται στη βασική πλοκή, τις δευτερεύουσες δραστηριότητες και τον κόσμο γενικότερα. Η προσέγγιση των Πολωνών δεν αποφεύγει πάντα τα κλισέ και ενίοτε είναι επιδερμική, όπως προαναφέραμε, αλλά στο σύνολο μιλάμε για μια σωστά δομημένη απόδοση.

Μεγάλη εντύπωση αρχικά προκαλεί η σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία δεν ακολουθεί τα ασφαλή και χιλιοδοκιμασμένα μονοπάτια που έχουμε συνηθίσει στα single-player. Το εγχείρημα της πολωνικής εταιρείας στο μεγαλύτερο μέρος του δεν έχει τα γνωστά κινηματογραφικά cutscenes, καθώς, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, όλες τις σκηνές τις βιώνετε μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα σας και ενώνονται χωρίς κάποιο loading screen με το κανονικό gameplay. Επιπλέον, η CD Projekt αποφάσισε να προσπεράσει τελείως την παραδοσιακή φαντασμαγορική εισαγωγή με τους φανταχτερούς τίτλους αρχής, επιλέγοντας έναν ελαφρώς απότομο πρόλογο που παρ' όλα αυτά καταφέρνει να εισάγει τον παίκτη στο σύμπαν του τίτλου με επιτυχία.

Το immersion που πετυχαίνει το Cyberpunk 2077 είναι από τα πιο επιτυχημένα, που έχουμε βιώσει. Η οπτική του πρώτου προσώπου προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία που στέφεται με επιτυχία και βάζει τους παίκτες στο επίκεντρο. Όλα αυτά γιατί το στούντιο ανάπτυξης δημιούργησε τον πιο “ορατό” αόρατο πρωταγωνιστή σε first person παιχνίδι. Τον χαρακτήρα σας θα τον βλέπετε μόνο όταν μπαίνετε σε αυτοκίνητα, ανοίγετε το inventory και κοιτάτε σε καθρέπτες, όμως ποτέ δεν θα ξεχάσετε ποιος βρίσκετε “πίσω” από την κάμερα. Ο/Η V έχει προσωπικότητα και υπόσταση, την οποία διαμορφώνετε εσείς. Θα σχολιάσει γεγονότα και θα συνοδεύσει τα λεγόμενά του/της με κινήσεις. Δεν θα πηγαίνει από το Α στο Β επειδή κάποιος το είπε. Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν θα είχαν μεγάλη σημασία αν το voice acting δεν ήταν καλό, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Είτε επιλέξετε θηλυκή χροιά, είτε αρσενική, οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές (αν και έχουμε μια αδυναμία στην ερμηνεία της Cherami Leigh, η οποία σε σκηνές απόγνωσης ήταν ανατριχιαστική).

Εξίσου ικανοποιητικές ήταν και οι ερμηνείες από τους δευτερεύοντες χαρακτήρες, ειδικά αυτών που εμπλέκονται περισσότερο στην ιστορία, όπως ο Johnny Silverhand (Keanu Reeves), ο Jackie Welles (Jason Hightower), η Panam Palmer (Emily Woo Zeller) και η Judy Alvarez (Carla Tassara). Χαρακτήρες που εκτός από το ποιοτικό voice acting, ενισχύονται και από την προσοχή που τους έχει δοθεί από άποψη writing. Πρόκειται για μερικούς από τους πιο καλογραμμένους χαρακτήρες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και μακάρι να έπαιζαν όλοι εξίσου σημαντικό ρόλο με τον Johnny, ο οποίος είναι τρομερά πολυδιάστατος και αμφιλεγόμενος. Η ερμηνεία του ίδιου του Keanu Reeves είναι, φυσικά, εξαιρετική, όμως είναι προφανές πως ο Silverhand δεν του ταιριάζει απόλυτα σαν ρόλος. Δεν θα επεκταθούμε για να αποφύγουμε τα spoilers.

Γενικά μην περιμένετε οι χαρακτήρες να... υποκύπτουν αστραπιαία στη γοητεία σας. Θα χρειαστεί να τους γνωρίσετε, να τους βοηθήσετε και να τους αποδείξετε ότι είστε άξιοι εμπιστοσύνης για να σας θεωρήσουν σύμμαχους, φίλους ή και το άλλο τους μισό. Μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση από αυτές που συναντάμε συνήθως δηλαδή. Παράλληλα, σε ένα μεγάλο ποσοστό, η CD Projekt έχει καταφέρει να αποφύγει την αίσθηση ότι υπάρχουν απλά για να εξυπηρετούν plot points, δίνοντας την αίσθηση ότι ζουν πραγματικά μέσα στη Night City, έχοντας τις δικές τους ευθύνες, συνήθειες και δυσκολίες.

Με ορισμένους χαρακτήρες μπορείτε να αναπτύξετε και ερωτική σχέση. Τα βασικά romance options είναι ουσιαστικά τέσσερα, αναλόγως φύλου και σεξουαλικής προτίμησης. Υπάρχουν και άλλες επιλογές, όμως καμία δεν μπορεί να εξελιχθεί σε σταθερή σχέση. Οι ρομαντικές περιπτύξεις του χαρακτήρα σας προκύπτουν από συγκεκριμένες επιλογές που θα κάνετε και οδηγούν σε διαφορετικούς διαλόγους και σκηνές, ακόμα και ερωτικού περιεχομένου. Ο τρόπος που χτίζεται αυτή η σχέση ακολουθεί την ίδια ρεαλιστικά σταδιακή πρόοδο. Ένα παράπονο που έχουμε είναι πως θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες επιλογές για όλα τα γούστα ή έστω περισσότερη ελευθερία στις υπάρχουσες. Έπειτα, υπάρχει και ένα απογοητευτικό κενό μετά από την “επισημοποίηση” της σχέσης που η αλληλεπίδρασή σας με τον σχετικό χαρακτήρα μπαίνει σε παύση, καθώς το συγκεκριμένο στάδιο θεωρείται το ζενίθ. “Συγχαρητήρια, δεν είστε πλέον single”, λένε οι developers, γειώνοντας ακαριαία την όποια ελπίδα είχατε να μάθετε περισσότερα για τον χαρακτήρα που επιλέξατε ή που θέλατε να περάσετε λίγο παραπάνω χρόνο μαζί του. Ίσως έχουν ένα νέο dialogue option των δύο προτάσεων έπειτα και... αυτό ήταν.

Κάτι λιγότερο από ιδανική είναι και η ποσότητα και ταχύτητα με την οποία προσφέρονται οι πληροφορίες στην αρχή του παιχνιδιού, αφού κυριολεκτικά βομβαρδίζεστε από όρους και ονόματα που δεν είναι εύκολο να αφομοιώσετε κατά την πρώτη επαφή. Όπως είχαμε αναφέρει και στο early review, τις πρώτες ώρες υπάρχει μια υπερπληροφόρηση που χαώνει τον παίκτη, η οποία αργότερα συνηθίζεται, όμως σε συνδυασμό με τα ελλιπή tutorials του τίτλου μπορεί να κουράσει ελαφρώς στην αρχή ή να αποσπάσει την προσοχή από σημαντικά γεγονότα.

Η Night City είναι εντυπωσιακή. Μια πόλη που αναπνέει μέσα από τις αντιθέσεις της, μέσα από τη βρωμιά, τη διαφθορά, τη χλίδα και την εγωκεντρική καλοπέραση. Οι φωτεινές λεωφόροι συναντούν τους συνοικιακούς δρόμους και έπειτα δίνουν τη θέση τους σε κεντρικές περιοχές με ουρανοξύστες και σε επικίνδυνα στενά που καραδοκούν συμμορίες. Έντονα χρώματα, τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες που στοχεύουν στις πιο εξωφρενικές φαντασιώσεις του ανθρώπινου μυαλού και καταστήματα κάθε λογής αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της πόλης. Πρόκειται για ένα αστικό κέντρο που είναι εξίσου εγωκεντρικό με τους κατοίκους του. Ένας δεύτερος πρωταγωνιστής.

Παρ' όλα αυτά, έχουν γίνει και κάποιες εκπτώσεις. Η μεγαλούπολη είναι ζωντανή και γεμάτη, όμως σε πολλές περιπτώσεις θα σας περιορίσει την εξερεύνηση με κλειδωμένες πόρτες. Πάνω από όλα θα σας περιορίσει στην αλληλεπίδρασή σας με τους κατοίκους της, καθώς αυτή κυμαίνεται σε τελείως βασικό επίπεδο. Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτό είναι το τίμημα για τον όγκο και το υπερθέαμα που προσφέρει.

Σε περίπτωση που σας δώσαμε την εντύπωση πως η εξερεύνηση είναι μάταια, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η Night City, μέσα σε όλη της τη cyberpunk αισθητική, κρύβει μυστικά, collectibles και μικρά activities, ανεξάρτητα από τα main και side quests. Συγκεκριμένα, μπορείτε να παρέμβετε σε συγκρούσεις συμμοριτών, να βάλετε τέλος σε οργανωμένα εγκλήματα και να κάνετε διάφορες δουλειές (gigs) που σας δίνουν οι fixers των διαφόρων περιοχών, όπως να εξοντώσετε κάποιον ή να κλέψετε ένα αντικείμενο. Τα gigs προσφέρουν αρκετή ποικιλία, όμως μετά από ένα σημείο επαναλαμβάνονται στα objectives, αφού χωρίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες όπως kill, steal κλπ. Αυτό που αλλάζει είναι οι λεπτομέρειες και η τοποθεσία.

Ό,τι δραστηριότητες και αν φέρετε εις πέρας σάς ανταμείβουν με exp και street cred. Το street cred είναι η μονάδα μέτρησης για τη φήμη σας στους δρόμους της Night City, η οποία όσο ανεβαίνει σας δίνει πρόσβαση σε επιπλέον αποστολές και νέα εμπορεύματα από τους vendors. Με το exp, φυσικά, κάνετε level up, επενδύοντας σε attributes όπως η σωματική δύναμη (body), τα αντανακλαστικά (reflexes) και η ευφυΐα (intelligence), τα οποία παράλληλα διακλαδώνονται σε πιο εξειδικευμένα perks που εστιάζουν σε συγκεκριμένα όπλα, στο hacking κλπ. Είναι αδύνατο να τελειοποιήσετε όλα τα attributes, πόσο μάλλον όλα τα perks.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε, τα builds που μπορείτε να δημιουργήσετε είναι αρκετά. Ακόμα και τα builds που εστιάζουν στο body μπορούν να διαφέρουν μεταξύ τους, αφού κάποιος μπορεί να προτιμήσει να εστιάσει στα perks για τη shotgun, αντί για το επιπλέον health. Οι υβριδικές προσεγγίσεις είναι επίσης μια επιλογή και σίγουρα η πιο ενδιαφέρουσα κατά τη γνώμη μας, αφού μπορέσαμε να δημιουργήσουμε έναν cyber ninja.

Η CD Projekt έχει επενδύσει αρκετά στα RPG στοιχεία του τίτλου, εμπλουτίζοντας τις παραπάνω επιλογές με mods και upgrades που επιλέγετε ανεξάρτητα από τα attributes. Για παράδειγμα, μπορείτε να βάλετε mods για stealth ή stamina στα ρούχα του χαρακτήρα σας, mods για non-lethal επιθέσεις στα όπλα σας και ούτω καθεξής. Επιπλέον, μπορείτε να διευρύνετε τις ικανότητες του/της V με cyberwares, δηλαδή μεταλλικά και μη parts που αντικαθιστούν ή ενισχύουν μέλη του ανθρώπινου σώματος. Υπάρχουν cyberwares όπως τα mantis blades (οι λεπίδες στα χέρια που είχαμε δει σε πολλά trailers) που σας επιτρέπουν να έχετε ένα τέταρτο όπλο οποιαδήποτε στιγμή και άλλα που σας επιτρέπουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ικανότητες του οπλοστασίου σας και να βελτιώσετε ακόμα περισσότερο τις δυνατότητές σας στο hacking.

Αρκετά από όσα προαναφέραμε “μεταφράζονται” ικανοποιητικά στην πράξη και εξυψώνουν το gameplay, όμως όχι όλα. Το stealth, δυστυχώς, κινείται σε πολύ βασικά επίπεδα και σε συνδυασμό με την εξίσου μέτρια AI των εχθρών είναι η πιο αδιάφορη προσέγγιση που θα μπορούσατε να διαλέξετε. Η ΑΙ των αντιπάλων σας μπορεί να σας ζορίσει σε μια μετωπική σύγκρουση, αφού οι εχθροί θα επιχειρήσουν να σας περικυκλώσουν ή να οπισθοχωρήσουν, αλλά γενικά δεν είναι από τα καλύτερα δείγματα που έχουμε δει. Θα σας χάσουν αρκετά εύκολα, θα σας ξεχάσουν αν δεν σας δουν για λίγη ώρα και δεν αποκλείεται να καθίσουν ακίνητοι, χωρίς να προσπαθήσουν να αποφύγουν τα πυρά σας, σε αρκετές περιπτώσεις. Η συμπεριφορά τους σίγουρα επηρεάζεται από τα τεχνικά προβλήματα που υπάρχουν, αλλά και χωρίς αυτά, πάλι δεν θα μιλούσαμε για τους πιο ικανούς αντιπάλους.

Οι μάχες στην αρχή δεν προσφέρουν κάτι το μοναδικό, παρά το στιβαρό gunplay. Στη συνέχεια, όμως, όσο πιο εξωφρενικά και ιδιαίτερα γίνονται τα όπλα σας, τόσο πιο διασκεδαστικές είναι και οι συγκρούσεις. Οι βολές από τα έξυπνα όπλα, που αρχικά ανοίγουν σαν βεντάλια, ακολουθούν τον στόχο σας και προσγειώνονται πάντα με επιτυχία (αν έχετε το απαραίτητο cyberware πάνω σας), τα katana, τα ρεβόλβερ του μέλλοντος και τα αντιαρματικά snipers είναι μόνο μερικές από τις επιλογές που αυξάνουν δραστικά το επίπεδο της διασκέδασης.

Ανεξαρτήτως προτιμήσεων, όλα τα όπλα έχουν φτιαχτεί με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Ο ρεαλιστικός και διαφορετικός ήχος, ο χρόνος απόκρισης, η συμπεριφορά και η αίσθηση κάθε φορά που πατάτε τη σκανδάλη, όλα αυτά συναγωνίζονται τα καλύτερα shooters που υπάρχουν και τα οποία τους πήρε χρόνια για να τελειοποιηθούν.

Σχεδόν όλα τα όπλα υπάρχουν σε όλα τα rarities, από common έως epic, όμως κάποια είναι iconic, δηλαδή μοναδικά, γιατί έχουν κάποιο επιπλέον perk ή διαφορετική εμφάνιση και όνομα. Το καλό είναι ότι αν ένα όπλο σάς αρέσει (είτε ranged, είτε melee), μπορείτε να το αναβαθμίσετε ή να το κάνετε craft σε μεγαλύτερο rarity, αν έχετε τα απαιτούμενα υλικά και attributes. Το μόνο που πρέπει να προσέχετε είναι πόσα πράγματα κουβαλάτε καθώς υπάρχει ο μηχανισμός του weight limit. Κατά τα άλλα τίποτα δεν πάει χαμένο, γεγονός ευχάριστο αφού δεν χρειάζεται να αποχωριστείτε το αγαπημένο σας όπλο εφόσον δεν το θέλετε.

Ένα θέμα για το οποίο δεν άλλαξε η γνώμη μας από το early review είναι αυτό των μενού. Η χαοτική φύση των μενού του παιχνιδιού μπορεί να συνηθίζεται, αλλά ο σχεδιασμός τους δεν είναι και ό,τι το καλύτερο. Όπως είχαμε ήδη αναφέρει στο προηγούμενο κείμενο, τα μενού του Cyberpunk 2077 χωρίζονται σε πολλές υποκατηγορίες, βοηθώντας στη γρήγορη εύρεση της καρτέλας που θέλετε, αλλά δεν είναι ούτε ιδιαίτερα γρήγορα στην περιήγηση (δεν υπάρχουν πολλά shortcuts), ούτε θα σας εξηγηθεί ποτέ τι σκοπό εξυπηρετούν αρκετά από αυτά.

Για την περιήγησή σας στη Night City μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μηχανές και αυτοκίνητα. Υπάρχουν αρκετές επιλογές και στις δύο κατηγορίες. Κάποια οχήματα θα τα αγοράσετε φθηνά, κάποια ακριβά και κάποια θα τα βρείτε παρατημένα ή θα σας τα χαρίσουν άλλοι χαρακτήρες. Πάντως, η οδηγική συμπεριφορά και η κίνηση των οχημάτων μπορεί να γίνει αρκετά “άτσαλη”, ειδικά όταν χρησιμοποιείτε μεταφορικά μέσα που έχουν και εσκεμμένα χειρότερη απόκριση επειδή είναι παλιά ή μέσης κατηγορίας.

Πριν περάσουμε στον τεχνικό τομέα που έχουμε πολλά να πούμε, αξίζει να αναφερθούμε στο εξαιρετικό soundtrack του παιχνιδιού. Οι μουσικές επιλογές της CD Projekt για τους in-game ραδιοφωνικούς σταθμούς ταιριάζουν γάντι στο setting και οι πρωτότυπες μελωδίες των Marcin Przybyłowicz, P. T. Adamczyk και Paul Leonard-Morgan ντύνουν τις σκηνές άψογα, εντείνοντας τα συναισθήματα που επιδιώκουν να δημιουργήσουν τα οπτικά ερεθίσματα.

Τη στιγμή που γράφουμε αυτές τις γραμμές έχουν περάσει περίπου δύο εβδομάδες από την κυκλοφορία του τίτλου. Στις 60 ώρες που ασχοληθήκαμε με το Cyberpunk 2077 είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε τρεις διαφορετικές εκδόσεις (update/patch) του παιχνιδιού, ενώ η πιο πρόσφατη έκδοση είναι η 1.05. Η βασική πλατφόρμα ενασχόλησής μας ήταν το PlayStation 5, στο οποίο παίξαμε μέσω backwards compatibility την έκδοση του PlayStation 4, καθώς η next-gen version θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021. Παράλληλα, παίξαμε και στο PlayStation 4. Αναφέρουμε τα παραπάνω γιατί στο μέλλον ενδέχεται να μην υπάρχουν αρκετά από τα προβλήματα που θα περιγράψουμε, ή τουλάχιστον να μην υπάρχουν σε αυτόν τον βαθμό.

Ακόμα και στην έκδοση 1.05, το Cyberpunk 2077 έχει αμέτρητα bugs, glitches και μερικά πιο σοβαρά προβλήματα (ο εναλλακτικός υπέρτιτλος της κριτικής θα μπορούσε να είναι “there is a bug in the system”). Στο PlayStation 5, το app σταμάτησε να δουλεύει τόσες φορές που χάσαμε το μέτρημα. Σε ένα από τα sessions μας φτάσαμε τα 10 crashes, ένα ανά περίπου μισή ώρα. Ευτυχώς, τα autosaves στο παιχνίδι γίνονται με μεγάλη συχνότητα, οπότε τουλάχιστον δεν υπήρχε ποτέ ο εκνευρισμός ότι χάσαμε μεγάλος μέρος από το progress μας. Έπειτα, παρατηρήσαμε μερικά... αιωρούμενα αντικείμενα, όπως τηλέφωνα και τασάκια, χαρακτήρες που τηλεμεταφέρονταν ή τα μαλλιά τους αψηφούσαν τη βαρύτητα και για κάποιο λόγο, σε τυχαίες στιγμές, ο χαρακτήρας μας αποφάσιζε πως ήταν η ώρα να στηρίξει τον γυμνισμό.

Στο PlayStation 4 τα προβλήματά μας ήταν πιο σοβαρά και τα crashes πολύ πιο συχνά. Πολλά αντικείμενα και NPCs δεν “φόρτωναν” αρκετά γρήγορα και έμοιαζαν σαν να είχαν βγει από παιχνίδι του PlayStation 1 ή 2, ενώ χαρακτήρες που συμβάλλουν στη βασική πλοκή δεν εμφανίζονταν ποτέ με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να σημειώσουμε πρόοδο. Οπτικά, το PlayStation 4 βρίσκεται αδιαμφισβήτητα σε μειονεκτική θέση.

Από άποψη επιδόσεων, οι base κονσόλες της προηγούμενης γενιάς πασχίζουν να κρατήσουν τα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, με χαμηλότερη ανάλυση από τις next-gen. Συγκεκριμένα έχουμε τα εξής: το PlayStation 4 προσφέρει ανάλυση dynamic 900p και 15 με 30 καρέ το δευτερόλεπτο, το Xbox One dynamic 810p με 10-30 fps, το PS4 Pro dynamic 1188p με 20-30 fps και το Xbox One X dynamic 1674p με 20-30 fps. Οι elite κονσόλες (PS4 Pro και Xbox One X) δεν έχουν διαφορετικά modes για performance και resolution. Τις πιο σταθερές επιδόσεις, όσον αφορά στην προηγούμενη γενιά, έχει το Xbox One X, καθώς έχει υψηλότερη ανάλυση και τις λιγότερες διακυμάνσεις στα fps, ενώ τις πιο ασταθείς τις έχει το Xbox One, στο οποίο μάλιστα υπάρχουν και στιγμές που “παγώνει” η εικόνα τελείως μέχρι να φορτώσει την επόμενη περιοχή. Συγκριτικά με τα PlayStation 5 και Xbox Series X/S, όλες οι κονσόλες της προηγούμενης γενιάς έχουν χαμηλότερης ποιότητας σκιές και textures, ενώ παρουσιάζουν αρκετά συχνά pop-in.

Στη νέα γενιά και οι τρεις κονσόλες (PS5 και Xbox Series X/S) υποστηρίζουν το παιχνίδι μέσω backwards compatibility. Το PlayStation 5 προσφέρει ανάλυση 1188p και σχεδόν σταθερά 60fps. Το Xbox Series X, στο quality mode, προσφέρει 1512p ανάλυση και σταθερά 30fps, ενώ στο performance mode προσφέρει 1080p με σχεδόν σταθερά 60fps. Αντίστοιχα, το Xbox Series S προσφέρει ανάλυση dynamic 1080p και αρκετά σταθερά 30fps.

Θα μπορούσαμε να αναλύουμε το Cyberpunk 2077 για ώρες, σε δεκάδες διαφορετικά κείμενα, όμως πάντα θα καταλήγαμε στο ίδιο αναπόφευκτο συμπέρασμα: είναι πραγματικά δύσκολο και σχεδόν ανεύθυνο να σας το προτείνουμε αυτήν τη στιγμή -ειδικότερα για τις base πλατφόρμες προηγούμενης γενιάς- και είναι τόσο κρίμα. Ίσως ο βαθμός να φανεί υψηλός, όμως ανεξάρτητα από τα σοβαρά τεχνικά ελαττώματά του, το νέο project της CD Projekt Red παραμένει φιλόδοξο και σε μεγάλο βαθμό πετυχαίνει τους στόχους του.

Το ποιοτικό storytelling των Πολωνών είναι το μεγάλου ατού του τίτλου, ο οποίος καταπιάνεται με ενδιαφέροντα θέματα και πλαισιώνεται με μερικούς από τους πιο καλογραμμένους χαρακτήρες που έχουμε δει σε βιντεοπαιχνίδι. Σε συνδυασμό με το στιβαρό gameplay, το άφθονο περιεχόμενο, την εντυπωσιακή αισθητική και τα καλοσχεδιασμένα RPG στοιχεία, το Cyberpunk 2077 πράγματι θα μπορούσε να είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς, ίσως και της δεκαετίας. Θα μπορούσε, αλλά αυτήν τη στιγμή δεν είναι. Όχι όταν μια τόσο μεγάλη μερίδα του κοινού δεν μπορεί καν να παίξει αξιοπρεπώς στην πλατφόρμα της επιλογής του.

Το Cyberpunk 2077 είναι ένα πολύ καλό RPG, αλλά θα περάσουν μήνες πιθανώς για να μπορέσουμε να το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Cyberpunk 2077 - Review

Συντάκτης
23 Δεκεμβρίου 2020
Τίτλος

Cyberpunk 2077

Author

Ελένη Δρίβα

Developer

CD Projekt Red

Publisher

CD Projekt

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia

Tested on

PlayStation 5 (PS4 έκδοση) / PlayStation 4

Κυκλοφορία

10 Δεκεμβρίου 2020 (PC / PlayStation 4 / Xbox One)
2021 (PlayStation 5 / Xbox Series X/S)

Είδος

Action role-playing

PEGI

18

Θετικά

+ Εθιστικό storytelling με ιδιαίτερα και μοναδικά quests
+ Καλογραμμένοι δευτερεύοντες χαρακτήρες που ξεχωρίζουν και κεντρίζουν το ενδιαφέρον
+ Διασκεδαστικές μάχες με μεγάλη ποικιλία στα όπλα
+ Η Night City είναι μια εντυπωσιακή πόλη με σωστή cyberpunk αισθητική
+ Ταιριαστό και αξιομνημόνευτο soundtrack
+ Τα RPG στοιχεία εντείνουν το ενδιαφέρον και προσφέρουν βάθος

Αρνητικά

- Τεχνικά προβλήματα μικρού και μεγάλου βεληνεκούς
- Η AI των εχθρών κινείται σε πολύ βασικά επίπεδα σε αρκετές περιπτώσεις
- Η προσέγγιση του stealth είναι αρκετά απλή
- Τα romance options θα μπορούσαν να ήταν περισσότερα και με μεγαλύτερο βάθος/interactability

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
9.0
Συνοψίζοντας

Θα μπορούσαμε να αναλύουμε το Cyberpunk 2077 για ώρες, σε δεκάδες διαφορετικά κείμενα, όμως πάντα θα καταλήγαμε στο ίδιο αναπόφευκτο συμπέρασμα: είναι πραγματικά δύσκολο και σχεδόν ανεύθυνο να σας το προτείνουμε αυτήν τη στιγμή -ειδικότερα για τις base πλατφόρμες προηγούμενης γενιάς- και είναι τόσο κρίμα. Ίσως ο βαθμός να φανεί υψηλός, όμως ανεξάρτητα από τα σοβαρά τεχνικά ελαττώματά του, το νέο project της CD Projekt Red παραμένει φιλόδοξο και σε μεγάλο βαθμό πετυχαίνει τους στόχους του.

Το ποιοτικό storytelling των Πολωνών είναι το μεγάλου ατού του τίτλου, ο οποίος καταπιάνεται με ενδιαφέροντα θέματα και πλαισιώνεται με μερικούς από τους πιο καλογραμμένους χαρακτήρες που έχουμε δει σε βιντεοπαιχνίδι. Σε συνδυασμό με το στιβαρό gameplay, το άφθονο περιεχόμενο, την εντυπωσιακή αισθητική και τα καλοσχεδιασμένα RPG στοιχεία, το Cyberpunk 2077 πράγματι θα μπορούσε να είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς, ίσως και της δεκαετίας. Θα μπορούσε, αλλά αυτήν τη στιγμή δεν είναι. Όχι όταν μια τόσο μεγάλη μερίδα του κοινού δεν μπορεί καν να παίξει αξιοπρεπώς στην πλατφόρμα της επιλογής του.

Το Cyberpunk 2077 είναι ένα πολύ καλό RPG, αλλά θα περάσουν μήνες πιθανώς για να μπορέσουμε να το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

8.5
Βαθμός
9.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
82%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
9%
Sad
9%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1