Dark Souls III

Go Beyond Death
by Νίκος Λυμπέριος on 4 Απριλίου 2016
Reviews

Οι δημιουργίες της From Software έρχονται κόντρα στο κατεστημένο της εποχής, που θέλει τα παιχνίδια να είναι γεμάτα ευκολίες και βοηθήματα. Είναι παιχνίδια που αποζημιώνουν τον παίχτη που είναι έτοιμος να πάρει ρίσκα. Τον παίχτη που θα δοκιμάσει το διαφορετικό και δε θα φοβηθεί να επαναλάβει κάτι αρκετές φορές. Αν και ο κόσμος τους είναι βουτηγμένος στη μιζέρια και στη θλίψη, τα ίδια τα παιχνίδια προάγουν την ελπίδα, όχι την απώλειά της, αλλά την διατήρηση της. Δίνουν κίνητρο παρά την μεγάλη δυσκολία τους να παλέψουμε για να γίνουμε καλύτεροι. Ο Miyazaki δήλωσε πρόσφατα πως το Dark Souls III θα είναι το τελευταίο παιχνίδι στη σειρά Souls. Δε δήλωσε φυσικά τι θα συμβεί στη συνέχεια, πρόκειται όμως για το κύκνειο άσμα του δημιουργού σε αυτή τη σειρά και πιθανόν και το καλύτερο μέλος της, αλλά πριν απ' όλα θα πρέπει να δούμε πώς ξεκίνησε η σειρά και πώς έφτασε ως αυτό το σημείο.

Τεχνικά, ο τίτλος της From Software αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση. Η ανάλυση του είναι στα 1080p με στόχο τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δυστυχώς ο στόχος αυτός δεν είναι πάντα εφικτός και ειδικότερα σε περιπτώσεις με αρκετούς εχθρούς στην οθόνη, κάτι που είναι αρκετά σύνηθες, αφού οι περισσότερες περιοχές είναι κατακλυσμένες με ορδές εχθρών.

το VG24 λέει

Τα παιχνίδια Dark Souls εξιστορούν ιδιαίτερα σενάρια, ίσως και μερικά από τα καλύτερα που έχουμε δει σε παιχνίδια. Απαιτούν όμως από τον παίκτη να ψάξει και να μελετήσει καλά τον κόσμο του παιχνιδιού, αφού η αφήγηση δε γίνεται με τη χρήση cutscenes και βασίζεται στην εξερεύνηση που κάνει ο παίχτης στον κόσμο του τίτλου. Κάθε όπλο που συναντάμε έχει να πει μια μικρή ιστορία, κάθε χαρακτήρας έχει να δώσει τον δικό του ορισμό στην έννοια των ψυχών και κάθε γωνιά του κόσμου αυτού δίνει μια νέα πληροφορία πάνω στα γεγονότα που έχουν συμβεί. Τα παιχνίδια Dark Souls, αν και σε πρώτη ματιά φαίνονται ως αυτόνομα κεφάλαια, στο βάθος τους είναι πραγματικές συνέχειες με καλοστημένο lore. Βασίζονται σε αυτόνομες ιστορίες, που εξελίσσονται στον ίδιο κόσμο και δείχνουν την πάλη για να κρατηθεί ζωντανό το Φως. Έχουν ως κύριο συνδετικό κρίκο τις ψυχές των αρχόντων "Souls of Lords" και το κοινό θεματικό στοιχείο τους είναι ο κύκλος της προσπάθειας για επαναφορά της πρώτης φλόγας και την απομάκρυνση των σκοτεινών ημερών.

Πριν συνεχίσω με το Review Θα ήθελα να κάνω μια μικρή παύση εξηγώντας όσο γίνεται καλύτερα και χωρίς να μακρηγορήσω τα γεγονότα που έγιναν στα 3 παιχνίδια της σειράς ώστε να δοθεί μια καλύτερη οπτική στην ιστορία τους και στο τι συνδέει τους τρεις τίτλους της From Software.

Στο 1ο Dark Souls είδαμε το τέλος της σκοτεινής εποχής των δράκων με την εμφάνιση των Ψυχών των αρχόντων, που ξεπήδησαν από την πρώτη φλόγα. Οι ψυχές αυτές ανακαλύφθηκαν από τους Gwyn the Lord of Sunlight, Nito the First of the Dead και την μάγισσα του Izalith. Όλοι μαζί έχοντας πλέον αποκτήσει δυνάμεις όμοιες με των θεών, ξεκίνησαν τον πόλεμο στους δράκους. Ενωμένοι κατάφεραν το αδύνατο και έφεραν μια εποχή ευημερίας στην ανθρωπότητα με οδηγό την πρώτη φλόγα. Το πρόβλημα είναι ότι με το πέρασμα του καιρού η φλόγα άρχιζε να εξασθενεί και οι άρχοντες των ψυχών στην προσπάθεια τους να την κρατήσουν ζωντανή δημιούργησαν την κατάρα των απέθαντων. Ο ρόλος μας στο πρώτο παιχνίδι όπως φυσικά και σε όλη τη σειρά Souls είναι αυτός του εκλεκτού απέθαντου που έχει ως στόχο την επαναφορά της φλόγας και την επίλυση της κατάρας.

Στο 2ο μέλος της σειράς, που εξελίσσεται εκατοντάδες χρόνια μετά τα γεγονότα του 1ου, βρισκόμαστε στο βασίλειο του Drangleic. Ο βασιλιάς Vendrick μαζί με τον αδελφό του Aldia είχαν την βασιλεία για πολλά χρόνια και παρά την ευημερία, η κατάρα των απέθαντων χτύπησε και το βασίλειο του Drangleic. Ο Vendrick έκανε ότι μπορούσε για να καταφέρει να προστατέψει το βασίλειο από τους απέθαντους και πάνω στην προσπάθεια του πάρθηκαν και πολλές λάθος επιλογές που έφεραν το τέλος.

Το 3o και τελευταίο μέρος της σειράς Dark Souls εξελίσσεται για ακόμα μια φορά στον ίδιο κόσμο χιλιάδες χρόνια μετά τα γεγονότα των προηγούμενων παιχνιδιών στο Lothric και σε μια εποχή, που η πρώτη φλόγα έχει σχεδόν σβήσει. Στόχος μας είναι να επαναφέρουμε τις ψυχές των Lords of Cinder στο Firelink Shrine και να ανάψουμε την φλόγα για ακόμα μια φορά. Υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο, βάσει διαφόρων στοιχείων που δίνει το παιχνίδι μέσα από τις πληροφορίες του, οι Lords of Cinder να συνδέονται άμεσα με τον Gwyn από το 1ο Dark Souls, που πιθανόν να ήταν ο πρώτος άρχοντας.

Η μεγαλύτερη ανησυχία που είχαν οι λάτρεις της σειράς είναι το ενδεχόμενο αλλοίωσης της δυσκολίας του παιχνιδιού και τον εξευμενισμό του με την πάροδο του χρόνου για απήχηση του παιχνιδιού σε μεγαλύτερο κοινό. Με σιγουριά μπορούμε να πούμε πως το Dark Souls III είναι από τα πιο σκληρά κεφάλαια στη σειρά με αρκετά κλιμακούμενη δυσκολία στις αρχικές περιοχές και ανεβαίνει κατακόρυφα όσο πλησιάζουμε στη μέση του παιχνιδιού.

Αν και ο κόσμος τους είναι βουτηγμένος στη μιζέρια και στη θλίψη, τα ίδια τα παιχνίδια προάγουν την ελπίδα, όχι την απώλεια της, αλλά την διατήρηση της.

το VG24 λέει

Για τους παλιούς, που επιστρέφουν στο Dark Souls III, όλα θα φανούν γνώριμα. Η μάχη έχει αλλάξει ελάχιστα ανεβάζοντας ένα κλικ παραπάνω τον ρυθμό της, χωρίς να είναι τόσο γρήγορη όσο το Bloodborne, αλλά τόσο ώστε να δώσει μια νέα ανάσα. Βασικό συστατικό της ήταν και είναι η σωστή χρήση των επιθέσεων και των αποφυγών σε συνδυασμό με την χρήση της ασπίδας. Εδώ δεν υπάρχει το δευτερεύον όπλο για να μας σώσει από μια επίθεση, αλλά το σωστό και ζυγισμένο parry με την ασπίδα, που ένα λάθος στη χρήση του, μπορεί να μας αφήσει ανοιχτούς σε θανατηφόρο χτύπημα. Η μόνη νέα προσθήκη αναφορικά με το σύστημα μάχης του παιχνιδιού -και φαίνεται να επηρεάστηκε από την ύπαρξη της και στο Bloodborne- είναι η μπάρα Focus Point και τα Weapon Arts. Στη πιο βασική της μορφή, η μπάρα δρα ως πηγή χρήσης των διαφόρων μαγικών που υπάρχουν στο παιχνίδι, όπως τα miracles και τα pyromancies. Επιπλέον τροφοδοτεί και τα Weapon Arts, ιδιότητες που έχουν τα όπλα και οι ασπίδες να εκτελούν επιπλέον κινήσεις. Τα Bonfires επιστρέφουν, αποτελώντας το μοναδικό checkpoint που διαθέτει το παιχνίδι και επιπλέον το μέσo μεταφοράς μεταξύ των περιοχών. Η αλλαγή μας σε Hollow ή άνθρωπο δεν έχει την ίδια βαρύτητα με παλιότερα, τουλάχιστον στο κομμάτι του gameplay (θέλοντας να αποφύγουμε τυχόν spoiler) και δεν επηρεάζει την ενέργεια μας, η οποία μένει σταθερή σε οποιαδήποτε κατάσταση και αν βρισκόμαστε -πιθανή απόρροια του γεγονότος ότι το παιχνίδι είναι αρκετά πιο βάρβαρο από τα προηγούμενα. Επιπλέον, τη θέση των Humanities και των Human Efigies έχουν πάρει τα Embers, που στα παλιότερα Souls αποτελούσαν αντικείμενα ενίσχυσης των όπλων. Πλέον χρησιμοποιούνται για το Hosting των Online παιχνιδιών και επιπλέον μας αναβαθμίζουν τη μπάρα της ενέργειας, μέχρι να πεθάνουμε.

Η λίστα των διαθέσιμων όπλων, ασπίδων και δαχτυλιδιών, καθώς και λοιπών αντικειμένων είναι ατελείωτη και στον κόσμο του Lothric υπάρχουν διάσπαρτα παντού αντικείμενα για να ανακαλύψετε. Το βασικό και κύριο νόμισμα του παιχνιδιού για ακόμα μια φορά είναι οι ψυχές. Με αυτές μπορούμε να αναβαθμίσουμε τον χαρακτήρα μας ή να αγοράσουμε αντικείμενα και όπλα. Η αναβάθμιση των όπλων και του χαρακτήρα μας γίνεται στο Firelink Shrine. Μια μεγάλη αλλαγή που ήρθε στο Dark Souls III είναι ότι οι ψυχές τουλάχιστον στο πρώτο playthrough του παιχνιδιού έρχονται σε μικρό βαθμό και δυστυχώς φεύγουν πολύ εύκολα, αφού σε κάθε γωνιά του κόσμου του Dark Souls III καραδοκεί ο κίνδυνος, ο οποίος έχει πολλές μορφές.

Είναι καθαρτικό το συναίσθημα αυτό της αγωνίας και κάτι που λίγα παιχνίδια προσφέρουν πλέον. Είναι ένα έντονο συναίσθημα πάλης με τον εαυτό μας για εύρεση της δύναμης να προσπαθήσουμε ξανά για κάτι που θα μας δώσει μικρό όφελος μέσα στο παιχνίδι, αλλά τεράστια αίσθηση ολοκλήρωσης.

το VG24 λέει

Ο Miyazaki και η ομάδα του έχουν εξαιρετικό ταλέντο στη δημιουργία εχθρών, που προκαλούν τον πανικό και στο 3ο μέλος της σειράς έχει δημιουργήσει μερικές από τις πιο τρομακτικές μορφές τεράτων, που έχουμε συναντήσει. Πλάσματα, που θα ταίριαζαν γάντι στο πιο ανατριχιαστικό θρίλερ που έχουμε δει. Αρκετές από αυτές έχουν έρθει από το 1ο Dark Souls, θέλοντας ακόμα περισσότερο να ενισχύσει τον σύνδεσμο των παιχνιδιών μεταξύ τους, αλλά και να τονίσει το συναίσθημα του κλεισίματος αυτού του κύκλου. Τα τέρατα του κόσμου του παιχνιδιού έρχονται να ολοκληρώσουν οι εξαιρετικά σχεδιασμένοι αρχηγοί, που αποτελούν τους καλύτερους στη σειρά και θα προσφέρουν ίσως τις πιο έντονες μάχες που έχουμε δει σε παιχνίδι.

TSR Watermark - 0000

Ένα παράδειγμα μιας τέτοιας μάχης είναι οι Abyss Watchers. Μια μάχη που ξεκινάει με εμάς να βλέπουμε μια έντονη πάλη με τους Watchers και τον τελευταίο από αυτούς να έρχεται κατά πάνω μας. Το αίσθημα της ασφάλειας που νιώθουμε λόγω του μικρού μεγέθους του αρχηγού και των περιορισμένων κινήσεών του έρχεται να κλέψει το γεγονός ότι στη διάρκεια της μάχης εμφανίζονται επιπλέον Watchers που έρχονται να βοηθήσουν τον αρχηγό τους. Εκεί που όλα τελειώνουν και η νίκη φαντάζει κοντά, ο αρχηγός ξαναγεννιέται με νέα μπάρα ενέργειας και ανανεωμένο σετ κινήσεων ενισχυμένο με φωτιά και μαζί με τον τρόμο της ήττας έρχεται η σκέψη της απόστασης του αρχηγού από το τελευταίο Bonfire και των ενδιάμεσων αναμετρήσεων που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε ξανά. Είναι καθαρτικό το συναίσθημα αυτό της αγωνίας και κάτι που λίγα παιχνίδια προσφέρουν πλέον. Είναι ένα έντονο συναίσθημα πάλης με τον εαυτό μας για εύρεση της δύναμης να προσπαθήσουμε ξανά για κάτι που θα μας δώσει μικρό όφελος μέσα στο παιχνίδι αλλά τεράστια αίσθηση ολοκλήρωσης. Σίγουρα σε αρκετούς από αυτούς εξακολουθούν να ισχύουν οι πρακτικές του περιτριγυρίσματος και του "baiting" σε καλύτερα για εμάς σημεία, η αύξηση όμως της ταχύτητας της ροής της μάχης, όπως προείπαμε, έδωσε αρκετά παράθυρα διαφυγής στους εχθρούς στενεύοντας τα περιθώρια μας για ατασθαλίες.

Τα τέρατα του κόσμου του παιχνιδιού έρχονται να ολοκληρώσουν οι εξαιρετικά σχεδιασμένοι αρχηγοί, που αποτελούν τους καλύτερους στη σειρά και θα προσφέρουν ίσως τις πιο έντονες μάχες που έχουμε δει σε παιχνίδι.

το VG24 λέει

Συμπληρώνοντας τις εξαιρετικές δημιουργίες των τεράτων και των αρχηγών, ο κόσμος του Dark Souls III είναι εξίσου καθηλωτικός. Συνδυάζοντας τις γοτθικές κατασκευές του Bloodborne, με τα μεσαιωνικά κάστρα που είδαμε στο Demon's Souls και τους αποπνικτικούς βάλτους του 1ου Dark Souls, με μια πιο έντονη και όχι τόσο σκοτεινή παλέτα χρωμάτων, έχτισε έναν εξαιρετικό κόσμο που σερβίρει στους fans τα καλύτερα από όλες τις δημιουργίες της From Software. Υπάρχουν περιοχές που φαντάζουν αδιάφορες σε σχέση με άλλες, είτε λόγω του σημείου που βρίσκονται, είτε λόγω μικρότερης και μικρής σημασίας προσοχής, αλλά εκεί που το Dark Souls III πραγματικά ξεχωρίζει είναι στα σημεία που περιβάλλονται από κάστρα και κτίρια. Η αίσθηση του όγκου και της έκτασης που αυτά καταλαμβάνουν έχει αποτυπωθεί με υπέροχο τρόπο δημιουργώντας εκπληκτικές κατασκευές που μαγεύουν.

Τεχνικά, ο τίτλος της From Software αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση. Η ανάλυση του είναι στα 1080p με στόχο τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δυστυχώς ο στόχος αυτός δεν είναι πάντα εφικτός και ειδικότερα σε περιπτώσεις με αρκετούς εχθρούς στην οθόνη, κάτι που είναι αρκετά σύνηθες, αφού οι περισσότερες περιοχές είναι κατακλυσμένες με ορδές εχθρών. Το φαινόμενο αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο, όταν κάνουν την παρουσία τους αρκετά εφέ διαφάνειας όπως το νερό ή μαγείες. Τα καρέ πέφτουν σε επικίνδυνα χαμηλά σημεία, δημιουργώντας πρόβλημα στην έκβαση αρκετών μαχών, όπου η ακρίβεια των κινήσεων μας και κυρίως των αποφυγών είναι απαραίτητες, αφού το κακό frame pacing δημιουργεί μεγάλο latency.

Η αλήθεια είναι ότι η From Software έχει δείξει όσα χρόνια φτιάχνει αυτή τη σειρά, ότι ο τομέας του optimization δεν είναι το δυνατό χαρτί της ακόμα και στις εκδόσεις των παιχνιδιών της στους υπολογιστές. Θα θέλαμε όμως μετά και το Bloodborne (που ήταν αρκετά καλό στο κομμάτι αυτό) να δούμε μια αντίστοιχη προσοχή και στο Dark Souls III. H A.I. έχει σε περιπτώσεις τα δικά της θέματα αλλά αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη σε παιχνίδι Souls. Οι εχθροί φαίνονται ότι αντιδρούν ρεαλιστικά στις επιθέσεις μας. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τους συναντάμε να πέφτουν σε κενά ή να πατάνε παγίδες, αλλά αποτελεί μέρος του ρεαλισμούς της μάχης, αφού στις ίδιες παγίδες γινόμαστε θύματα και εμείς. Στο κομμάτι των γραφικών, το επίπεδο κυμαίνεται στα ίδια υψηλά επίπεδα που είδαμε στο Bloodborne και όπως αναφέραμε για πρώτη φορά στο Dark Souls III βλέπουμε μια πιο έντονη χρωματική παλέτα. Μεγάλη βελτίωση ήρθε και στον τομέα των animations με αρκετές από τις κινήσεις εχθρών αλλά και του χαρακτήρα μας να έχουν πιο ομαλή εκτέλεση. Ο ήχος και κυρίως το Soundtrack που υπάρχει στις αναμετρήσεις των αρχηγών (αφού το παιχνίδι είναι γνωστό για την έλλειψη έντονων ηχητικών μελωδιών για την δημιουργία του κλειστοφοβικού και απόκοσμου περιβάλλοντος) είναι από τα πιο δυνατά της σειράς, με επικές εκτελέσεις που συνοδεύουν τις έντονες μάχες και ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη.

Κλείνω το Review μου για το τελευταίο μέλος της σειράς Souls με μια τεράστια ικανοποίηση για το παιχνίδι που δημιούργησε η From Software. Συγκεντρώνοντας την εμπειρία που έχτισε από το πρώτο της δημιούργημα, το Demon's Souls μέχρι και σήμερα, έφτιαξε ένα παιχνίδι που συνδυάζει όλα τα καλά των παιχνιδιών Souls αποβάλλωντας κάθε τι προβληματικό στον τομέα του gameplay. Δυστυχώς τα τεχνικά θέματα που μαστίζουν τη σειρά επιστρέφουν και σε αυτό το κεφάλαιο και σε αρκετές των περιπτώσεων είναι ακόμα πιο έντονα. Σε αρκετά του σημεία δείχνει να χρησιμοποιεί παραπάνω από όσο πρέπει αναμνήσεις από παλιότερα παιχνίδια, γίνεται όμως για την δημιουργία ενός απολαυστικού παιχνιδιού, που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις της σειράς. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι μετά το Bloodborne, οι νεοεισερχόμενοι θα αντιμετωπίσουν ένα δύσκολο τίτλο έτοιμο να τιμωρήσει οποιονδήποτε απρόσεχτο. Το μόνο που μένει είναι να δούμε το δρόμο που θα ακολουθήσει το Studio τα επόμενο χρόνια κλείνοντας τον κύκλο της σειράς Souls.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Bandai Namco στη χώρα μας, Bandai Namco Games Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dark Souls III

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

From Software

Publisher

Bandai Namco

Διανομή

Bandai Namco Games Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

12 Απριλίου 2016

Είδος

Role Playing Game

PEGI

18

Θετικά

+ Οπτικός τομέας εφάμιλλος του Bloodborne
+ Εξαιρετικό Soundtrack
+ Μεγάλη δυσκολία, που κορυφώνεται απότομα από τη μέση και μετά
+ Ο κόσμος του Lothric και οι χαρακτήρες που συναντάμε

Αρνητικά

- Αρκετά προβλήματα με Framedrops
- Κάποιες μάχες είναι περισσότερο άνισες από όσο θα έπρεπε

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
9.1
Συνοψίζοντας

Το Dark Souls III αποτελεί το κύκνειο άσμα της From Software στη σειρά Souls και ταυτόχρονα το καλύτερο κεφάλαιο της σειράς. Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των παιχνιδιών του Studio για να δημιουργήσει το καλύτερο κλείσιμο στο κεφάλαιο που λέγεται Dark Souls.

Μπορεί η μεγάλη του δυσκολία να αποτρέψει τους νέους, που θα έρθουν μετά την εμπειρία τους με το εξαιρετικό Bloodborne, είναι όμως ένα παιχνίδι που προάγει την ελπίδα ότι μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και δυνατότεροι μέσα στον σκοτεινό και πνιγμένο από τον θάνατο κόσμο του Lothric.

Το μεγαλύτερο του πρόβλημα είναι οι τεχνικές αδυναμίες που δείχνει να έχει το Studio με την προσαρμογή ενός παιχνιδιού σε πολλές πλατφόρμες, σίγουρα όμως είναι ένας τίτλος, που όλοι πρέπει να δοκιμάσουν.

9.0
Βαθμός
9.1
Βαθμός
14 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
85%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
15%
Sad
0%
Rage
0%