Darksiders Genesis

Η οπτική δεν είναι το παν
by Άρης Φουρναράκης on 26 Δεκεμβρίου 2019

Το 2017, περίπου τέτοια περίοδο, είχε πέσει στα χέρια μας το Battle Chasers: Nightwar. Το εξαιρετικό εκείνο turn-based RPG αποτελούσε την πρώτη προσπάθεια της Airship Syndicate, μιας νεοσύστατης εταιρίας από το Τέξας.

Από εκείνο το διάστημα και μετά δεν είχε δώσει σημάδια για τον επόμενο τίτλο που ετοίμαζε. Μέχρι που πριν από μερικούς μήνες, στην E3 2019, παρέα με την THQ Nordic μας παρουσίασαν το επόμενο παιχνίδι τους: το Darksiders Genesis. Στην αρχή πολλοί παραξενεύτηκαν με αυτό που είδαν, καθώς αρκετά πράγματα, όπως η οπτική, ήταν διαφορετικά, ενώ ο κόσμος που περίμενε το Darksiders 4 σίγουρα δυσαρεστήθηκε από αυτήν την επιλογή.

Εμείς από την άλλη, όταν ακούσαμε ότι developer θα είναι η Airship Syndicate, μια εταιρία που έχει στο δυναμικό της τέσσερις από τους βασικούς developers της Vigil Games, της εταιρίας που μας έδωσε -πρακτικά- τα εξαιρετικά πρώτα δυο Darksiders, δεν είχαμε καμία αμφιβολία ως προς το τελικό αποτέλεσμα.

Το Darksiders Genesis αποτελεί prequel της σειράς και εξιστορεί τα γεγονότα πριν από τον πρώτο τίτλο Darksiders, όπου οι Nephilim, αφού προσπάθησαν να αποκτήσουν την Eden γι’ αυτούς, σφαγιάστηκαν από τους τέσσερις Καβαλάρηδες μετά από υπόδειξη του Council.

Το Council έδωσε στους Καβαλάρηδες τεράστια δύναμη και μοναδικό σκοπό το να διατηρούν την Ισορροπία. Αυτήν την Ισορροπία προσπαθεί να διαταράξει ο Lucifer παρέα με τους δαίμονες υπηκόους του και έτσι το Council καλεί τους πρωταγωνιστές μας, Strife (ο τέταρτος Καβαλάρης που παίζουμε για πρώτη φορά) και τον μικρότερο αδερφό του, War, να αναλαμβάνουν την αποστολή, δηλαδή να βρουν και να σταματήσουν τον βασιλιά της Κόλασης.

To σενάριο του Darksiders Genesis δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, όμως αποτελεί μια αρκετά καλή βάση για να μπορέσει το παιχνίδι να λάμψει εκεί που πρέπει: στο ανελέητο hack n' slash. Μοναδική “παραφωνία” αποτελεί το γεγονός ότι η ιστορία εξελίσσεται με κινούμενες comic εικόνες και όχι με κάποιο cutscene, όπως αυτό που βλέπουμε πριν το αρχικό μενού του παιχνιδιού και είναι εξαιρετικής ποιότητας.

Στο Darksiders Genesis, για πρώτη φορά στην σειρά, έχει υιοθετηθεί η top-down οπτική, όμως το hack n’ slash, κάποια platforming στοιχεία και οι γρίφοι που γνωρίσαμε στα προηγούμενα παιχνίδια παραμένουν αναλλοίωτα. Γενικά οι fans της σειράς θα βρεθούν σε ένα αρκετά γνώριμο περιβάλλον με μοναδικό διαφορετικό στοιχείο την κάμερα.

Ο Strife, ο τέταρτος Καβαλάρης, πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς και θα λέγαμε ότι είναι ο πιο “αξιολάτρευτος” από τους τέσσερις. Διαθέτει εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ (σε αρκετά σημεία η όλη φάση θυμίζει Deadpool), σε όλο το παιχνίδι δεν σταματάει να πειράζει τον πιο σοβαρό War και γενικά οι δυο χαρακτήρες δένουν πολύ αρμονικά. Θα βρείτε τις συζητήσεις τους αρκετά ενδιαφέρουσες, ενώ με την πρόοδό σας στο παιχνίδι θα δείτε και τους δυο αδερφούς να αλλάζουν, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους.

Όσο διαφορετικοί είναι οι δυο χαρακτήρες μεταξύ τους, τόσο διαφορετικό είναι και το οπλοστάσιο τους. Ο Strife είναι κλασσικός gunslinger με βασικό του χαρακτηριστικό τα δυο πιστά του πιστόλια (Mercy and Redemption), τα daggers του και την ευελιξία του. Από την άλλη ο War είναι το tank της ομάδας και με το Chaoseater ανά χείρας, επιδεικνύεται σε πιο κοντινές αλλά και AOE επιθέσεις.

Κάθε χαρακτήρας διαθέτει μια σειρά από enchantments και ammunitions αντίστοιχα, τα οποία προσδίδουν ποικιλία στην μάχη. Για παράδειγμα ο War μπορεί να προσθέσει lifesteal στις επιθέσεις του για να αντέχει πιο πολύ στις μάχες, ενώ ο Strife, εκτός του βασικού του ammunition, μπορεί να προσθέσει από ηλεκτρισμό μέχρι σφαίρες που ελέγχουν την βαρύτητα. Η αλλαγή των enchantments/ammunition γίνεται άμεσα και λειτουργεί αποτελεσματικότατα, καθώς κάθε μάχη μπορεί να αντιμετωπιστεί με διαφορετικούς τρόπους.

Τα παραπάνω δεν είναι τα μοναδικά όπλα των δυο αδερφών, καθώς διαθέτουν από τρία abilities, τα οποία καταναλώνουν Wrath. Ο Strife διαθέτει έναν κλώνο που τραβάει τα τέρατα πάνω του και τους κάνει damage, νάρκες και μια τεραστίων διαστάσεων ακτίνα που επιφέρει αντίστοιχου μεγέθους ζημιά. O War από την άλλη διαθέτει μια AOE επίθεση ιδανική για μεγάλο αριθμό εχθρών, μια για charge που επιφέρει knockback στους εχθρούς και μια που τον κάνει να αντέχει περισσότερη ζημιά στις μάχες. Όταν τελειώσουν τα παραπάνω, οι δυο αδερφοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα Anarchy/Chaos forms για να μεταμορφωθούν, ώστε να γίνουν για μερικά δευτερόλεπτα πιο δυνατοί και πιο… μεγάλοι σε μέγεθος. Οι επιθέσεις τους αλλάζουν και προκαλούν τεράστιο πόνο σε εχθρούς και bosses.

Τέλος δυο ακόμη χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν στο gameplay των χαρακτήρων. Το πρώτο είναι τα synergies, με τα οποία κάθε αδερφός κάνει μια ειδική AOE κίνηση, αρκεί η αντίστοιχη μπάρα να είναι γεμάτη. Στο co-op γίνεται απλά πατώντας ένα κουμπί, ενώ αν παίζετε solo, μπορείτε να το πραγματοποιήσετε στην εναλλαγή των χαρακτήρων. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα χρήσης mount σε ορισμένες περιοχές, κάτι που κάνει την εξερεύνηση των τεράστιων χαρτών λίγο πιο διασκεδαστική.

Το στοιχείο όμως που κάνει το Darksiders Genesis να διαφέρει από τα άλλα της σειράς, εκτός από την κάμερα, είναι τα Creature Cores. Τα Creature Cores είναι κάποιοι ειδικοί κρύσταλλοι, τους οποίους αποκτάτε σφάζοντας τέρατα και χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Attack, Wrath και Health. Οι κρύσταλλοι αυτοί είναι η πηγή δύναμης των Καβαλάρηδων, καθώς μπορούν να τοποθετηθούν σε ένα ειδικό δέντρο 38 θέσεων (30 μοβ και 8 κίτρινων) και να αυξήσουν την δύναμη, την ζωή και τις ικανότητες τους. Τα Cores ανεβαίνουν levels όσο μαζεύετε τα ίδια (με κάποια από αυτά να φτάνουν μέχρι το level 3) και μπορείτε να τα τοποθετήσετε σε όποιο σημείο του δέντρου θέλετε. Όμως αν τα τοποθετήσετε στα σωστά slots (υπάρχουν slots για attack, health, wrath και κάποια μπαλαντέρ) τότε θα σας δώσουν bonus χαρακτηριστικά. Με αυτόν τον τρόπο η Airship Syndicate δίνει έναν RPG αέρα στο παιχνίδι, καθώς με την πλειάδα των Cores που υπάρχουν, μπορείτε να φτιάξετε αρκετά διαφορετικά builds ανάλογα με το γούστο σας.

Βέβαια έχοντας στην διάθεση μας πάνω από 50 Cores, ο τρόπος διαχείρισής τους είναι αρκετά δύσκολος. Για να δείτε τα διαθέσιμα Cores, πρέπει να μπείτε στο δέντρο, να επιλέξετε ένα slot, αν διαθέτει Core να το βγάλετε, να ψάξετε στη λίστα που έχετε να δείτε τι άλλα διαθέτετε και μετά θα πρέπει να θυμάστε ποιο είχατε για να μην το ψάχνετε. Γενικά, η όλη εμπειρία δεν είναι φιλική, αφού θα μπορούσαν όλα να ήταν πιο τακτοποιημένα σε ένα μενού, ώστε να είναι και πιο ευδιάκριτα στο μάτι. Φανταστείτε ότι δεν υπήρχε καν κάποιος τρόπος να ξεχωρίσουμε τι είδους είναι κάθε Core πριν μπούμε στην περιγραφή, κάτι που προσέθετε ακόμη περισσότερη ταλαιπωρία στην επιλογή. Ευτυχώς διορθώθηκε με update.

Όσον αφορά τον χειρισμό του παιχνιδιού, παρόλο που το Darksiders Genesis για την ώρα κυκλοφορεί μόνο σε PC και Google Stadia, ο συνδυασμός πληκτρολόγιο/ποντίκι δεν λειτουργεί ιδιαίτερα καλά. Το παιχνίδι πριν φτάσει στο κεντρικό μενού, μας ενημερώνει ότι η βέλτιστη εμπειρία αποκτάται με controller, κάτι που προσυπογράφουμε. Φανταστείτε ότι μέχρι και στο local co-op δεν υπάρχει επιλογή για πληκτρολόγιο/ποντίκι, αλλά ο έλεγχος των χαρακτήρων γίνεται αναγκαστικά με δυο controllers.

Από άποψη διάρκειας το Darksiders Genesis διαθέτει 16+1 (απαιτεί μια διαδικασία για να το ξεκλειδώσετε) chapters, τα οποία στη normal δυσκολία μας κράτησαν απασχολημένους για περίπου 15 ώρες, διάρκεια που κρίνεται ικανοποιητική. Οι περιοχές που θα επισκεφθείτε έχουν βάθος, λεπτομέρεια και διαφέρουν μεταξύ τους, ενώ ο αριθμός και το επίπεδο δυσκολίας των γρίφων είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο και κάνουν πλήρη χρήση των τριών δυνάμεων των καβαλάρηδων. Εκτός το βασικό μονοπάτι υπάρχουν αρκετά παράπλευρα σημεία για να ψάξετε, ώστε να ανακαλύψετε αντικείμενα, δυνάμεις και πόρτες που κρύβουν αρκετά μυστικά πίσω τους. Δυστυχώς η απουσία mini map κάνει την όλη εμπειρία πιο δύσκολη, ενώ και ο χάρτης του παιχνιδιού δεν είναι ιδιαίτερα φιλικός προς τον παίκτη καθώς δεν διατίθεται καν κάποιο σημάδι για να ξέρουμε πού βρισκόμαστε.

Μικροπροβλήματα συναντώνται και στην κάμερα του παιχνιδιού, καθώς πολλές φορές βρίσκεται εκτός θέσης, σε σημείο που δεν μπορούμε να δούμε τη μάχη μας, αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι από τις πρώτες ώρες τα περισσότερα προβλήματα έχουν διορθωθεί.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το Darksiders Genesis προσφέρει για πρώτη φορά στη σειρά, το στοιχείο του co-op. Βέβαια η εμπειρία δεν είναι απροβλημάτιστη, όμως προσφέρει νέο αέρα στο παιχνίδι. Καταρχάς μπορείτε να παίξετε όλο το παιχνίδι solo χωρίς να επηρεαστεί στο παραμικρό η εμπειρία σας. Εμείς παίξαμε δυο playthrough ένα solo και ένα με παρέα και η κάθε εμπειρία είχε τις στιγμές της.

Όσον αφορά το co-op μπορείτε να παίξετε είτε με κάποιον φίλο σας online, είτε με κάποιον άλλον δίπλα σας σε local επίπεδο όπου θα χρειαστείτε αναγκαστικά δυο controllers. Για την πρώτη επιλογή απουσιάζει εντελώς το online matchmaking, οπότε δεν μπορείτε να βρείτε ή να δημιουργήσετε κάποιο παιχνίδι για να παίξετε με κάποιον ξένο. Πρέπει αναγκαστικά να τον έχετε φίλο στο Steam ώστε να γίνει το αντίστοιχο invite. Στο local co-op τώρα η επιλογή της Airship Syndicate να τοποθετήσει διαχωριστικό (split-screen) είναι ακατανόητη. Δεν έχουμε να κάνουμε με First Person Shooter ή Racing τίτλο, αλλά με ένα κλασσικό top-down action παιχνίδι. Δεν γίνεται στο online να λειτουργεί ομαλά και στο local co-op να υπάρχει διαχωριστικό. Σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού η δεύτερη οθόνη μας αποσπούσε την προσοχή και ενώ ξέραμε τις περιοχές καταφέραμε να χαθούμε αρκετές φορές, λόγο προσανατολισμού.

Η εμπειρία είναι πιο ομαλή στην Arena που απλά αντιμετωπίζουμε ορδές τεράτων για rewards και δεν υπάρχει η ανάγκη για περιήγηση. Όμως θα προτιμούσαμε το local co-op να ήταν ακριβώς όπως το online και οι παίκτες να φαίνονταν σε όλη την οθόνη, όπως σε άλλα παιχνίδια του είδους.

Το Darksiders Genesis έχει δημιουργηθεί με την Unreal Engine 4, την ίδια μηχανή που χρησιμοποιούσε το Darksiders 3. Με την οπτική που έχει επιλέξει η Airship Syndicate τα αποτελέσματα είναι αναμενόμενα, καθώς δεν μπορούμε να δούμε πολλές λεπτομέρειες στους χαρακτήρες, αλλά τα περιβάλλοντα είναι σε πολύ καλό επίπεδο και διαθέτουν αρκετά χρώματα. Τα special effects είναι εντυπωσιακά και ειδικά αυτά των μεταμορφώσεων των δυο αδερφών. Κάποια κολλήματα που παρατηρήθηκαν σε ορισμένα σημεία του παιχνιδιού, διορθώθηκαν με update μετά τις πρώτες ώρες.

Ένα σημείο που λάμπει το Darksiders Genesis είναι το soundtrack, το οποίο και είναι άξιο αναφοράς. Όλες οι μουσικές δένουν απίστευτα με τις μάχες, ενώ στα boss fights γίνονται ακόμα πιο έντονες ανεβάζοντας την πίεση και την αδρεναλίνη του παίκτη. Στον ρόλο του Strife, ο Chris Jai Alex δίνει ρέστα και η φωνή του ταιριάζει απίστευτα με τον ανάλαφρο χαρακτήρα του Καβαλάρη που υποδύεται. Ο Chris είναι ένας ακόμα λόγος που αγαπήσαμε τον Strife.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Darksiders Genesis

Συντάκτης
26 Δεκεμβρίου 2019
Developer

Airship Syndicate

Publisher

THQ Nordic

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / Stadia / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PC

Κυκλοφορία

5 Δεκεμβρίου 2019 (PC / Stadia)
14 Φεβρουαρίου 2020 (PS4 / XB1 / Nintendo Switch)

Είδος

Hack n' Slash / Action RPG

PEGI

12

Θετικά

+ H αλλαγή της οπτικής ταιριάζει απόλυτα στο παιχνίδι
+ Ασταμάτητη δράση
+ Το δίδυμο Strife και War "κουμπώνει" εξαίσια
+ Πληθώρα Creature Cores που οδηγούν σε διαφορετικά builds
+ Μεγάλοι χάρτες που προσφέρονται για ψάξιμο
+ Το online co-op ανεβάζει κατακόρυφα την διασκέδαση
+ Εξαιρετικό soundtrack

Αρνητικά

- Δυσλειτουργικός χάρτης και κάμερα
- Το local co-op προβληματίζει
- Απουσία online matchmaking
- Το δέντρο των Creature Cores δεν είναι user friendly

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
8.6
Συνοψίζοντας

Εν κατακλείδι, το Darksiders Genesis είναι ένα εξαιρετικό top-down hack n’ slash παιχνίδι, που παρά τα προβλήματα του κυρίως στο co-op, θα προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης στους fans της σειράς. Ο Strife και ο War δένουν απίστευτα σαν δίδυμο, εξελίσσονται, και όσο περνούν οι ώρες θα μαθαίνετε όλο και περισσότερα για αυτούς και το παρελθόν τους.

Η τρόπος που επέλεξε η Airship Syndicate να παρουσιάσει το παιχνίδι μας “έψησε” και για επόμενα spin-off της σειράς σε παρόμοια οπτική, και γιατί όχι, με όλους τους Καβαλάρηδες διαθέσιμους. Αν παρόλα αυτά η οπτική της κάμερας σάς αποτρέπει από το να το αποκτήσετε, σας παροτρύνουμε να το ξανασκεφτείτε, καθώς στον πυρήνα του είναι ένα κλασσικότατο Darksiders παιχνίδι με όλα τα χαρακτηριστικά που μας έκαναν να αγαπήσουμε τα προηγούμενα τρία. Γενικότερα, το Darksiders Genesis είναι όλα αυτά που θα έπρεπε να είναι το Darksiders 3.

8.0
Βαθμός
8.6
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1