Darksiders II: Deathinitive Edition

...Death lives
by Νίκος Λυμπέριος on 9 Νοεμβρίου 2015
Reviews

Η μυθολογία, είτε αυτή "ντύνει" ιστορικά γεγονότα, είτε θρησκευτικές πεποιθήσεις και παραδόσεις πολλές φορές περνά στον κόσμο των games. Αυτές οι δημιουργίες αποτελούν επιτυχημένα εγχειρήματα γιατί ιντριγκάρουν το μυαλό των παικτών που θέλουν να ζήσουν και να βιώσουν κάτι που έχει τις βάσεις του στον αληθινό κόσμο, ακόμα και αν αυτές στην τέλεσή τους απέχουν από την πραγματικότητα των γεγονότων.

Την ιστορία των τεσσάρων καβαλάρηδων της Αποκάλυψης ανέλαβε η Vigil Games να διηγηθεί μέσα από τη δική της ματιά και δημιουργικότητα. Η ύπαρξη των 4 καβαλάρηδων αναφέρεται στο τελευταίο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Σε αυτό αναφέρεται η ύπαρξη ενός βιβλίου στο δεξί χέρι του Θεού ασφαλισμένο με 7 σφραγίδες. Στο βιβλίο αναφέρεται ότι ο αμνός του θεού (Ιησούς Χριστός) ανοίγει τις πρώτες τέσσερις από τις εφτά συνολικά σφραγίδες, οι οποίες προκαλούν την εμφάνιση τεσσάρων όντων που ιππεύουν πάνω σε λευκό, κόκκινο, μαύρο και πράσινο άλογο. Παρόλο που μερικές ερμηνείες διαφέρουν, οι τέσσερις καβαλάρηδες συνήθως συμβολίζουν την Κατάκτηση, τον Πόλεμο, τον Λιμό και τον Θάνατο αντίστοιχα. Το όραμα της χριστιανικής αποκάλυψης είναι οι τέσσερις καβαλάρηδες να ορίσουν μια Θεία αποκάλυψη στον κόσμο ως προάγγελοι της Τελικής Κρίσης.

Darksiders-II-Deathinitive-Edition_20151108032231

Το παιχνίδι φυσικά διαφέρει σημαντικά από την χριστιανική προέλευση των τεσσάρων καβαλάρηδων, προσπαθεί όμως αρκετά να κρατήσει την σύνδεση του με την αρχική πηγή, διατηρώντας αρκετά στοιχεία από το βασικό lore του μύθου.

Πριν από τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού, η Γη καταστράφηκε ολοσχερώς. Ένας από τους 4 καβαλάρηδες, ο War έχει καταδικαστεί. Η αποστολή του στη Γη ήταν στημένη, αυτό έφερε την εξαφάνιση του ανθρώπινου είδους και την κατάκτησή του από τους Δαίμονες. Ο αδελφός του, ο Death πιστεύοντας στην αθωότητα του War προσπαθεί να κάνει τα πάντα για να το αποδείξει. Για να καταφέρει να ολοκληρώσει την αποστολή του αναζητά τον Crowfather, που θεωρείται ότι είναι φύλακας πολλών μυστικών, ώστε να βρει την απάντηση που θα εξιλεώσει τον αδερφό του. Η βοήθεια που αποζητά δεν έρχεται και έτσι ξεκινάει η περιπέτεια του 2ου καβαλάρη της ιστορίας μας.

Darksiders-II-Deathinitive-Edition_20151108032314

Το 2ο Darksiders σε σχέση με το 1ο στοχεύει ακόμα ψηλότερα σχετικά με τα γεγονότα της Αποκάλυψης. Προσπαθεί να στηριχθεί περισσότερο στην ιστορία του, με εξαιρετικούς διαλόγους γραμμένους άριστα στο ύφος του κάθε χαρακτήρα. Δυστυχώς πέφτει σε πολλά σφάλματα καθιστώντας την ανύπαρκτη και τελικά ανούσια. Το βασικότερο όλων είναι ότι ενώ παρουσιάζει κάτι τόσο σοβαρό όπως την Αποκάλυψη, ποτέ κατά την διάρκεια αυτής δεν έχουμε την αίσθηση του κινδύνου, ότι αυτά που πραγματεύεται θα έχουν κάποια ουσιαστική επίδραση πάνω μας και στον κόσμο, ίσως γιατί αυτή έχει ήδη συμβεί και ουσιαστικά εμείς πρέπει να επαναφέρουμε την τάξη, να επαναδημιουργήσουμε στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι κλέβει από τον παίκτη τη χαρά και τη δίψα να περιμένει κάτι καινούριο πέρα από την εξερεύνηση νέων περιοχών. Ακόμα και στα σημεία που η ιστορία παίρνει τα πάνω της, είναι προβλέψιμη και χάνεται στα ατελείωτα Side Quests της. Θυμίζει κλασσικά παιχνίδια του είδους που προσπαθούν να αντιγράψουν το ύφος και το στήσιμο που υπάρχει στη σειρά Zelda, στέλνοντας μας από το ένα σημείο στο άλλο ώστε να βρούμε το τάδε αντικείμενο για να ανοίξουμε μια πόρτα.

Το 2ο Darksiders σε σχέση με το 1ο στοχεύει ακόμα ψηλότερα σχετικά με τα γεγονότα της Αποκάλυψης. Προσπαθεί να στηριχθεί περισσότερο στην ιστορία του, με εξαιρετικούς διαλόγους γραμμένους άριστα στο ύφος του κάθε χαρακτήρα. Δυστυχώς πέφτει σε πολλά σφάλματα καθιστώντας την ανύπαρκτη και στην πορεία της ανούσια.

Το VG24 λέει

Εκεί που ξεχωρίζει το Darksiders II είναι στην απόδοση του βασικού του πρωταγωνιστή και είναι κρίμα που όλο το παιχνίδι στηρίζει την ιστορία του στην πλάτη ενός χαρακτήρα. Ο Death πιστός στο ρόλο του, αποτελεί έναν κυνικό και είρωνα χαρακτήρα που δε δίνει δεκάρα για τίποτα με αρκετό χιούμορ και σαρκασμό. Είναι η ηλιαχτίδα που σώζει το βαρετό και ανύπαρκτο σενάριο του παιχνιδιού. Δυστυχώς τα κίνητρά του ποτέ δε γίνονται ξεκάθαρα και ενώ είναι σαφέστατος ο λόγος που πρέπει να βάλει ένα τέλος σε όλα αυτά, ποτέ δε φαίνονται οι πραγματικοί λόγοι που θέλει να ξεπλύνει την τιμή του αδερφού του, αφήνοντας ένα βασικό κομμάτι της ιστορίας στην αντίληψη του παίχτη, γεγονός που επηρεάζει αρκετά την δομή του σεναρίου και την εξέλιξη της ιστορίας, όπως αναφέραμε και νωρίτερα.

Σεναριακά εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο Darksiders II υπάρχει αλλαγή ακόμα και στο σκηνικό που αυτό διαδραματίζεται. Το 1ο παιχνίδι στο μεγαλύτερο του μέρος εξελισσόταν σε μια κατεστραμμένη πόλη. Εδώ βρισκόμαστε στο βασίλειο των Makers που διαφέρει και ως σκηνικό αλλά και στο Design του. Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι ότι με την επιλογή αυτή σε συνδυασμό με το χλιαρό έως ανύπαρκτο σενάριο δημιουργούνται περισσότερα ερωτήματα για τα γεγονότα που συνέβησαν μετά το 1ο και πριν το 2ο παιχνίδι. Χαρακτήρες από το προηγούμενο παιχνίδι όπως ο Vigil, ο Thane και o Vulgrim επιστρέφουν ξανά και επαναφέρονται σε νέες τοποθεσίες χωρίς να δίνεται εξήγηση της μετάβασης τους και της ιστορίας για την επανεμφάνιση τους. Ιδανικά θα θέλαμε αυτή η μετάβαση να ερχόταν σε επόμενους τίτλους της σειράς «δένοντας» έτσι καλύτερα την ιστορία των δυο παιχνιδιών, δίνοντας μας έτσι την δυνατότητα να εξερευνήσουμε καλύτερα τον κόσμο που έχει αποδοθεί μέχρι στιγμής ή να δινόταν μια πιο απτή εξήγηση για τα γεγονότα από το να αφεθεί ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της ιστορίας στο narration του τίτλου.

Στο κομμάτι του gameplay παραμένει πιστό στις ρίζες του. Αποτελεί κατά βάση έναν Action Hack and Slash τίτλο με ακόμα πιο έντονα τα στοιχεία RPG από τον προκάτοχό του. Η καλύτερη περιγραφή θα ήταν ένας άρτιος κλώνος του Legend of Zelda. Ο Death σε σχέση με τον βαρύ και αργό War αποτελεί έναν ευκίνητο χαρακτήρα, στημένο για να αποφεύγει τις επιθέσεις αντί να τις μπλοκάρει, δίνοντας έτσι ένα στρατηγικό τόνο στην μάχη. Το διαθέσιμο οπλοστάσιο του Death έχει αυξηθεί δραματικά από το αντίστοιχο του προηγούμενου τίτλου με ιδιαίτερη έμφαση στο πλήθος των δευτερευόντων όπλων. Διαθέσιμα θα βρούμε σφυριά, τσεκούρια και λεπίδες για τα οποία έγινε μεγάλη προσπάθεια, ώστε να δοθεί ένας τόνος διαφορετικότητας και να ενισχύσει την ατομικότητα του playstyle που θέλει να δημιουργήσει ο κάθε παίχτης. Δυστυχώς η προσπάθεια δεν ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη και τα περισσότερα από αυτά δε διαφέρουν από τις βασικές charge επιθέσεις του Death, σε σημείο που η χρήση των βασικών όπλων και κινήσεων είναι αρκετή κάτι που φυσικά είναι στην επιλογή του παίχτη.

Αποτελεί κατά βάση έναν Action Hack and Slash τίτλο με ακόμα πιο έντονα τα στοιχεία RPG από τον προκάτοχο του. Η καλύτερη περιγραφή θα ήταν ένας άρτιος κλώνος του Legend of Zelda.

Το VG24 λέει
Ένα παράδοξο που υπάρχει με το χειρισμό του Death και δεν ταιριάζει με το ύφος του (ως πιο ευκίνητος χαρακτήρας από τον War) είναι η καθυστέρηση στην ανταπόκριση των κινήσεων του χειριστηρίου. Αυτό γενικά δεν αποτελεί πρόβλημα, υπάρχουν όμως σημεία, όπως οι μάχες με μεγάλες ομάδες κακών που η έμφαση στο dodge καταρρίπτεται από την αργή εκτέλεση των εντολών μας από το χαρακτήρα. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και κάποια platforming σημεία του παιχνιδιού με αποτέλεσμα αρκετούς εκνευρισμούς κατά την αποτυχία τους.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι έχει δοθεί προσοχή στη λεπτομέρεια του χαρακτήρα. Κάθε όπλο και κάθε πανοπλία που εξοπλιζόμαστε απεικονίζεται ορθά ως αλλαγή στον Death. Αυτό δίνει επιπλέον κίνητρο στους παίχτες να δοκιμάσουν νέα πράγματα αντισταθμίζοντας την έλλειψη καθαρής ανάγκης για χρήση των νέων δυνάμεών μας και ενισχύει την αίσθηση του ανίκητου χαρακτήρα με κάποιους από τους μεταγενέστερους εξοπλισμούς.

Darksiders II Deathinitive Edition_20151108189877

Μετά από κάθε μάχη, μικρή ή μεγάλη, αποκτούμε πόντους εμπειρίας που στο τέλος ανεβάζουν τα επίπεδα του Death. Με κάθε level up αυξάνονται οι πόντοι επίθεσης – άμυνας και ανταμειβόμαστε με ένα skill point. Νέες κινήσεις και δυνάμεις μπορούν να αγοραστούν με τα skill points. Καινούρια προσθήκη στο Darksiders ΙΙ είναι η ύπαρξη δέντρου δυνάμεων που χωρίζεται σε δυο κατηγορίες. Η μια είναι στοχευμένη σε ειδικές melee επιθέσεις και η άλλη σε μαγείες. Το πρόβλημα για κάποιους που ίσως θέλουν ένα πιο αυστηρό παιχνίδι, που θα προκαλέσει τις δυνατότητες του παίκτη είναι ότι με λίγο προσοχή στην επιλογή των δυνάμεων που θα ξεκλειδώσουμε ο χαρακτήρας μας μπορεί σχετικά εύκολα να εξελιχθεί σε ένα παντοδύναμο ον, που ενδεχομένως ταιριάζει στην υπόσταση του Death, αλλά αφαιρεί οποιαδήποτε δυσκολία από το παιχνίδι. Ταυτόχρονα και ενώ ο τίτλος διαθέτει ένα εξαιρετικό σύστημα loot όπου βρίσκουμε όπλα διαφόρων ειδών, το σύστημα μάχης τελικά παραμένει ρηχό σε βάθος χρόνου.

Ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του Darksiders II: Deathinitive Edition είναι τα γραφικά και ο ήχος του. Στην ανανεωμένη έκδοση η Nordic Games και η δημιουργός Gunfire Games έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Η ανάλυση του αυξήθηκε στα 1080p και το framerate παρέμεινε στα 30fps. Θα θέλαμε σε τέτοιου είδους παιχνίδι το framerate να δεχτεί αντίστοιχη προσοχή και να αυξηθεί στα 60fps δεδομένου ότι προέρχεται από παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Τα textures επίσης βελτιώθηκαν και ενσωματώθηκε καλύτερο μοντέλο φωτισμού ενισχύοντας το ήδη υπέροχο art style του τίτλου που θυμίζει comic book. Το soundtrack του τίτλου είναι εκπληκτικό και συνοδεύει το Darksiders ιδανικά, δίνοντας τα μέγιστα στην δημιουργία του κόσμου. Δίνει μια επική υπόσταση στο παιχνίδι κάνοντάς το απίστευτα εθιστικό και αναλαμβάνει το χαμένο ρόλο του σεναρίου στην ενίσχυση του immersion της περιπέτειας μας. Το μόνο πρόβλημα με τον τίτλο είναι το κατά διαστήματα screen tearing και η πτώση του framerate. Αυτό συμβαίνει ανεξαρτήτως οπτικού περιεχομένου και ελπίζουμε ότι θα βελτιωθεί με μελλοντικό update.

Τέλος αναφορικά με τις προσθήκες και βελτιώσεις της Deathinitive Edition (pun intended προφανώς) υπάρχει μια επιπλέον δυσκολία, με τίτλο "Deathinitive", περιλαμβάνονται όλα τα DLC που κυκλοφόρησαν για το παιχνίδι και μερικά νέα trophies.

Άλλο ένα παιχνίδι, άλλο ένα Remaster, άλλο ένα Review. Είναι δύσκολο να προωθήσεις ένα παιχνίδι που έχει κάνει τον κύκλο του στην αγορά ως νέα επένδυση, είναι όμως ένα αναγκαίο κακό για τους gamers, αφού αποτελεί σίγουρο κέρδος για την δημιουργό εταιρεία, ακόμα περισσότερο όταν το παιχνίδι έχει εξαγοραστεί και είναι σημαντική η δημιουργία εισοδήματος από αυτό. Η σειρά Darksiders ίσως είναι η μόνη σειρά παιχνιδιών που έχει "πιάσει" το πνεύμα των παιχνιδιών Zelda. Διαθέτουν εξαιρετική μάχη, υπέροχο κόσμο, καλογραμμένους χαρακτήρες και ένα μεγάλο Lore από το οποίο μπορούν να δανειστούν στοιχεία και να προχωρήσουν. Με λίγη προσοχή η σειρά μπορεί να απογειωθεί σε κάτι εξαιρετικό. Αυτό που χρειάζεται για να προχωρήσει δυνατή με έναν επόμενο τίτλο είναι η προσοχή στο σενάριο και η αξιοποίηση των διαθέσιμων μηχανισμών και playstyles με τη χρήση απαραίτητων κινήσεων στις μάχες ώστε να κάνουν χρήσιμη την ύπαρξη τους. Στην προκειμένη περίπτωση ο τίτλος προτείνεται καθαρά για όσους δεν έπαιξαν το παιχνίδι στην προηγούμενη γενιά και θέλουν ένα καλό Action RPG παιχνίδι με στιβαρούς μηχανισμούς σε χαμηλή τιμή και ενδεχομένως να δώσουν ένα κίνητρο στην νέα "μαμά-εταιρεία" να προχωρήσει και να εξελίξει αυτήν την πολλά υποσχόμενη σειρά.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Nordic Games στη χώρα μας, Enarxis Dynamic Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Darksiders II: Deathinitive Edition

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Gunfire Games / Vigil Games (Original)

Publisher

Nordic Games

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

27 Οκτωβρίου 2015

Είδος

Action role-playing / Ηack and Slash

PEGI

16

Θετικά

+ Υπέροχo art style στα γραφικά
+ Επικό Soundtrack
+ Καλοστημένα επιμέρους gameplay στοιχεία
+ Τιμή
+ Μεγάλη ποικιλία κινήσεων...

Αρνητικά

- ...μικρό κίνητρο χρήσης τους
- Ρηχό εώς αδιάφορο σενάριο
- Πτώσεις στο Framerate
- Καθυστέρηση ανταπόκρισης των εντολών του χειριστηρίου

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
8.3
Συνοψίζοντας

Η Gunfire Games απέδωσε άριστα τον τίτλο της Vigil Games στη νέα γενιά δίνοντας του νέα πνοή μέσω της Deathinitive έκδοσης του παιχνιδιού. Μπορεί να πέφτει σε σεναριακές παγίδες και να γίνεται ρηχό, συνοδεύεται όμως από έναν καλογραμμένο χαρακτήρα και από εξαιρετικούς και καλοστημένους μηχανισμούς που τονίζουν την ποικιλία στο playstyle αναλόγως της επιθυμίας του παίκτη.

Παράλληλα η χαμηλή του τιμή και η μεγάλη του διάρκεια του καθιστούν μια συμφέρουσα αγορά κυρίως για όσους δε το έχουν παίξει αλλά και αυτούς που έχουν ανάγκη έναν πλούσιο Action RPG τίτλο.

7.0
Βαθμός
8.3
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
100%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%