Destiny 2

Eyes up, Guardian
by Αλέξανδρος Παπαγεωργίου on 19 Σεπτεμβρίου 2017
Reviews

Η πρώτη λέξη που σκέφτεται κανείς όταν ακούει το όνομα Destiny είναι σίγουρα "δράμα" και φυσικά αναφέρομαι στο δράμα γύρω από το πρώτο παιχνίδι όταν κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2014. Κακή επικοινωνία με τους παίκτες, ένα παιχνίδι κομμένο στη μέση και ραμμένο στην πορεία με πληρωμένα expansions και πολλαπλά updates, η πορεία του πρώτου παιχνιδιού ήταν σίγουρα δύσκολη και αρκετοί απορούσαν για το μέλλον της σειράς. Το μέλλον ήρθε λοιπόν και φαντάζει πολλά υποσχόμενο και φανταχτερό, αλλά όπου υπάρχει φως, άλλωστε, υπάρχει και σκοτάδι.

Το Destiny 2 είναι το sequel στο Destiny και είναι ένα Action / Role Playing FPS παιχνίδι από την εταιρία Bungie, γνωστή ως η δημιουργός του Halo και publisher την Activision. Πρόκειται για ένα FPS παιχνίδι με loot σύστημα, όπου βρίσκετε στολές και όπλα και προσπαθείτε να φτάσετε το max level και να συμμετέχετε σε όλες τις δραστηριότητες του παιχνιδιού.

Στο Destiny 2 έχετε να επιλέξετε μεταξύ τριών κλάσεων: Titan ο οποίος αντέχει το περισσότερο damage, Hunter που κινείται πιο γρήγορα από όλους ή Warlock που μπορεί να γεμίσει πιο γρήγορα τη ζωή του. Η κάθε κλάση έχει τρία διαφορετικά Subclasses, τα οποία υπακούν στα τρία διαφορετικά elements του παιχνιδιού: Solar (φωτιά), Void (σκοτάδι) και Arc (ηλεκτρισμός). Έτσι λοιπόν όταν επιλέξετε τη κλάση σας, ο Guardian σας και το πιστό του Ghost καλούνται να επιστρέψουν στο Tower ύστερα από μία αποστολή, καθώς αυτός δέχεται επίθεση από τους Red Legion (ο Elite στρατός μίας φυλής, που ονομάζεται Cabal). Οι Red Legion έχουν ένα και μόνο στόχο: Να αποκτήσουν τη δύναμη του Traveler, το οποίο είναι ένα παντοδύναμο ον με την ικανότητα να ακμάσει ή να καταστρέψει πολιτισμούς και έτσι καλούνται όλοι οι Guardians να προστατέψουν το Traveler, το Tower και τους αθώους πολίτες του Last City. Στη προσπάθειά σας να αμυνθείτε ενάντια στην επίθεση των Cabal, χάνετε τις δυνάμεις σας και έτσι ξεκινάει ένα quest να αποκτήσετε νέες δυνάμεις και να οργανώσετε μία αντεπίθεση στους Cabal με σκοπό την ελευθέρωση του Traveler.

Ναι, το Destiny 2 έχει κανονική ιστορία, η οποία θα διαρκέσει μεταξύ 8 και 12 ωρών, ανάλογα αν παίζετε μόνοι σας ή με ομάδα, και περιέχει cutscenes, χαρακτήρες και... διάλογο; Δυστυχώς όχι. Αυτό είναι άλλωστε ένα από τα προβλήματα του παιχνιδιού, για κάθε βήμα μπροστά, πάμε δύο βήματα πίσω.

Το πρώτο παιχνίδι δεν είχε ιστορία παρά μόνο λίγα cutscenes μεταξύ Guardian και Ghost, αλλά τουλάχιστον ο Guardian σας είχε λίγες γραμμές διάλογο. Στο Destiny 2 ο παίκτης σας δεν πρόκειται να μιλήσει ποτέ και αντίστοιχα τον διάλογο με τους διάφορους χαρακτήρες της ιστορίας κάνει ο σύντροφός σας, το Ghost. Αυτό οδηγεί σε ορισμένα συμπεράσματα:

  • Ο Exo χαρακτήρας μου (είναι ρομπότ) θέλει επισκευή στη συσκευή ομιλίας του.
  • Οι Guardians μας χάσανε και τη φωνή τους μαζί με τις δυνάμεις τους.
  • Αυτό που ισχύει όμως είναι οτι η Bungie δεν έγραψε ποτέ διάλογο γιατί θεωρεί ότι οι παίκτες έχουν τις δικές τους απόψεις και ο διάλογος μεταξύ του Guardian μας και των διάφορων χαρακτήρων θα δημιουργούσε μία συγκεκριμένη προσωπικότητα για τον Guardian μας, η οποία δεν θα ταίριαζε με τη δική μας. Η άποψή μας σε αυτό είναι ότι πρόκειται για έναν έξυπνο τρόπο να γλυτώσει η εταιρεία χρόνο και έξοδα.

Η γενική ιστορία όμως του Destiny 2 είναι αρκετά καλή και αποτελεί ξεκάθαρη βελτίωση σε σχέση με τον πρώτο τίτλο, παρόλο που πρόκειται για κλασικό σενάριο εκδίκησης. Η εταιρεία αποφάσισε να μην πάρει μεγάλα ρίσκα και απλά να δημιουργήσει ένα σεβαστό σενάριο που ο κάθε παίκτης μπορεί να ακολουθήσει. Το μέλλον φαντάζει λαμπρό για το σύμπαν του Destiny με βάση αυτά που έχουμε δει ως τώρα, στο κομμάτι τις ιστορίας.

Βεβαίως τίποτα δεν ήταν απλό με το Destiny και αυτό το γεγονός συνεχίζει και στο sequel. Εφόσον τελειώσετε την ιστορία, αποκτάτε πρόσβαση σε όλα τα διαφορετικά activities του παιχνιδιού και συνειδητοποιείτε ότι, στην πραγματικότητα, μόλις τώρα ξεκινάει το παιχνίδι. Ο στόχος σας μετά το τέλος της ιστορίας είναι να βελτιώσετε τον χαρακτήρα σας, αποκτώντας νέες στολές και όπλα τα οποία συνδυάζουν το level τους για να βγάλουν ένα συνολικό αριθμό, το οποίο ονομάζεται Power. Σύμφωνα με το Power του χαρακτήρα σας θα μπορείτε να συμμετέχετε σε διάφορες δραστηριότητες, ή και όχι, αν το Power σας είναι χαμηλό.

Οι δραστηριότητες, στις οποίες μπορείτε να συμμετέχετε μετά το τέλος της ιστορίας είναι τα Patrols, Strikes, Nightfall, Raids και Crucible. Ανέφερα πολλές ονομασίες, οπότε ας αναλύσουμε την κάθε μία ξεχωριστά για να δούμε τι μας προσφέρει και πώς δουλεύει το end game του Destiny 2.

Patrols

Τα Patrols δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς υπήρχαν και στο πρώτο παιχνίδι, αλλά έχουν βελτιωθεί σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν τέσσερις πλανήτες στο Destiny 2: European Dead Zone, Io, Titan και Nessus και μπορείτε να εξερευνήσετε καθέναν από τους τέσσερις πλανήτες ( σημειώνουμε ότι δεν έχετε πρόσβαση σε ολόκληρο τον πλανήτη παρά μόνο μία περιοχή) και να ολοκληρώνετε activities. Κάθε πλανήτης έχει το δικό του NPC ο οποίος μπορεί να σας δώσει αντικείμενα εάν εσείς του δώσετε Tokens, τα οποία βρίσκετε ολοκληρώνοντας δραστηριότητες στον αντίστοιχο πλανήτη. Μπορείτε να επιλέξετε σε ποια από τις προκαθορισμένες περιοχές του πλανήτη θέλετε να προσγειωθείτε, καθώς η κάθε περιοχή έχει το δικό της Fast Travel, το οποίο λειτουργεί και ως landing zone. Στην κάθε περιοχή του κάθε πλανήτη θα ανακαλύψετε treasures, θα παλέψετε σε Public Events μαζί με άλλους Guardians (προαιρετικά events στα οποία αν συμμετέχετε μπορείτε να κερδίσετε loot), θα μπορείτε να ολοκληρώσετε τα Adventures: αποστολές όπου ένας NPC σας καθοδηγεί σε διάφορα objectives προκειμένου να τους βοηθήσετε και να αποκτήσετε loot στη πορεία και τη νέα προσθήκη, τα Lost Sectors: κρυμμένες περιοχές που περιλαμβάνουν πολλούς αντιπάλους και ένα boss στο τέλος - νικήστε το boss για να πάρετε το κλειδί και να ανοίξετε το κουτί για νέο loot.

Strikes

Τα Strikes επιστρέφουν από το πρώτο παιχνίδι και ακολουθούν την ίδια φόρμουλα: Ένα mission το οποίο χρειάζεται 3 παίκτες (μην ανησυχείτε, το παιχνίδι έχει matchmaking σύστημα για τα strikes, αν παίζετε solo) με ένα boss στο τέλος. Κάθε strike διαρκεί περίπου 20 λεπτά και διαδραματίζεται στους προαναφερόμενους πλανήτες, με κάποιους πλανήτες να έχουν περισσότερα από ένα strikes. Στο τέλος του strike μπορείτε να ελπίζετε για Legendary gear ή και Exotic gear, αν είστε τυχεροί.

 

Nightfall

Το Nightfall είναι ένα από τα πιο δύσκολα activities του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα strike το οποίο έχει ενεργά modifiers που σας αναγκάζουν να παίξετε με συγκεκριμένο τρόπο και απαιτεί υψηλότερο Power από τα Strikes, ώστε να μπορείτε να συμμετάσχετε. Μία άλλη διαφορά από τα strikes είναι ότι το Nightfall απαιτεί επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας καθώς η μεγαλύτερη δυσκολία του σημαίνει ότι πρέπει να παίζετε οργανωμένα και να καλύπτετε ο ένας τον άλλο. Η μεγαλύτερη δυσκολία όμως δίνει και καλύτερο loot το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε μόνο μία φορά μέσα στη βδομάδα.

Raid

Πρόκειται για το πιο δύσκολο activity του παιχνιδιού και το πιο εντυπωσιακό συνάμα. Απαιτεί ομάδα έξι παικτών και μπορεί να ολοκληρωθεί σε 1 ώρα ή σε 10 ώρες, ανάλογα τις ικανότητες της ομάδας. Το Destiny έγινε γνωστό για τα ποιοτικά του raids, όπου έξι παίκτες καλούνται να ξεπεράσουν διάφορες προκλήσεις και να νικήσουν ένα δύσκολο boss. Τα Raid στο Destiny είναι μία μοναδική εμπειρία, την οποία πρέπει να βιώσουν όλοι οι παίκτες του παιχνιδιού και σίγουρα αποτελεί ένα από τα highlights του τίτλου. Φυσικά, όπως συνηθίζεται πλέον στο σύμπαν του Destiny, τα raids έχουν πολλές φορές προβλήματα με bugs, glitches, αντικείμενα που χάνονται από τα inventories των παικτών και πολλά άλλα.

 

Crucible

Το Crucible, λέξη γνώριμη στους παίκτες του πρώτου παιχνιδιού, είναι το PvP κομμάτι του Destiny. Εδώ θα βρείτε τρία βασικά modes: Quickplay, Competitive και Trials of the Nine. Το Quickplay είναι μία playlist με διάφορα modes μέσα όπως Clash, η ομάδα με τα περισσότερα kills νικάει, Control, κατακτήστε βάσεις και κρατήστε τις για περισσότερους πόντους, και το Supremacy, οι Guardians που σκοτώνετε αφήνουν Crests τα οποια πρέπει να πάρετε εσείς ή κάποιος συμπαίκτης σας για να προστεθούν πόντοι στο σκορ. Στη Competitive μεριά έχουμε το Countdown με 10 γύρους, βάλτε τη βόμβα σε ένα από τα δύο sites για να εκραγεί ή αποτρέψτε την αντίπαλη ομάδα από το να τοποθετήσει τη βόμβα ώστε να πάρετε το γύρο και το Survival όπου κάθε ομάδα έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό από revives τα οποια όταν τελειώσουν, τότε οι παίκτες δεν μπορούν να σηκωθούν πλέον μέχρι το τέλος του γύρου. Τέλος, τα Trials of Osiris επιστρέφουν με το όνομα Trials of the Nine και πρόκειται για το πιο σκληροπυρηνικό PvP mode του παιχνιδιού όπου απαιτείται επικοινωνία και συνεννόηση μεταξύ των παικτών. Εδώ ο σκοπός σας είναι να νικήσετε 7 παιχνίδια πριν κάνετε 3 ήττες και αν το καταφέρετε σας περιμένει αποκλειστικό loot.

Το Crucible όμως έχει αλλάξει από το πρώτο παιχνίδι και όχι προς το καλύτερο σε κάποια σημεία. Εκεί που το Destiny είχε 6v6 modes και 3v3, τώρα στο Destiny 2 όλα τα modes έχουν μετατραπεί σε 4v4 και η έλλειψη των dedicated servers σημαίνει συνδέσεις αμφιβόλου ποιότητος. Επίσης, κατά την κυκλοφορία του Destiny 2 δεν υπάρχουν Private Matches αλλά ούτε και Solo Queue Playlist, έτσι λοιπόν οι παίκτες που παίζουν solo πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι ενάντια σε μία ομάδα που είναι από την ίδια clan ή έστω επικοινωνούν μεταξύ τους. Η Competitive Playlist επίσης είναι ελαττωματική, καθώς ψάχνει αντιπάλους με βασικό κριτήριο τις ικανότητές σας και όχι τη σύνδεσή σας, το οποίο καταλήγει σε αρκετό lag λόγω έλλειψης dedicated servers.

Δεν είναι όμως όλα άσχημα όμως για το PvP κομμάτι του Destiny. Το παιχνίδι έχει βελτιώσει το HUD, όπου εμφανίζει τους παίκτες με τις διαθέσιμες Super και σας δείχνει αν κάποιος παίκτης ενεργοποίησε τη Super του, σε ποιο σημείο της πίστας την ενεργοποίησε και τι Super είναι. Επιπλέον, με το νέο σύστημα όπλων, όπου όλα τα όπλα που κάνουν το περισσότερο damage, βρίσκονται στο Power slot, το Power ammo βγαίνει πιο συχνά, αλλά μόνο ένας παίκτης μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Τέλος, τα Private Matches πρόκειται να προστεθούν στο παιχνίδι στο μέλλον.

Πέρα από το Crucible, το Destiny 2 φέρνει αλλαγές σε πολλούς τομείς. Το σύστημα όπλων άλλαξε από το πρώτο παιχνίδι και αντί για Primary, Secondary και Heavy έχουμε Kinetic, Energy και Power. Στα Kinetic έχουμε κανονικά όπλα, όπως Auto Rifles, Hand Cannons ή και τη νέα κατηγορία, τα SMGs, στα Energy έχουμε όπλα με element solar, void ή arc και στα Power έχουμε τα όπλα με το περισσότερο damage όπως Sniper Rifles, Rocket Launchers, Fusion Rifles και άλλα. Το νέο αυτό σύστημα σημαίνει ότι θα κάνετε λιγότερο damage καθώς τα Power όπλα σας δεν έχουν πολύ ammo αλλά ανοίγει νέους δρόμους εφόσον μπορείτε να έχετε ένα Auto Rifle στα Kinetic και ένα Hand Cannon με element στα Energy. Είναι σίγουρα ένα σύστημα που οι βετεράνοι της σειράς θα πρέπει να συνηθίσουν, αλλά η μεγαλύτερη διαφορά είναι στο Crucible όπου οι μάχες μεταξύ των παικτών διαρκούν περισσότερο και απαιτούν καλύτερο σημάδι.

Άλλες αλλαγές συμπεριλαμβάνουν τη βελτίωση του Clan συστήματος και τα Guided Games. Πλέον κάθε clan έχει τη σελίδα της μέσα στο παιχνίδι όπου μπορείτε να δείτε ποια μέλη της clan είναι online και τα διάφορα objectives προκειμένου να ανεβείτε level. Γιατί να θέλετε να ανεβείτε level; Διότι φορώντας πάνω σας το Clan Banner μπορείτε να ξεκλειδώσετε διάφορα bonuses, τα οποία βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία σας μέσα στο παιχνίδι. Επιπλέον, αν είστε solo παίκτης αλλά θέλετε να συμμετάσχετε στα πιο δύσκολα activities του παιχνιδιού, τώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Guided Games όπου το παιχνίδι θα σας κάνει matchmaking με άτομα που μπορούν να σας βοηθήσουν.

 

Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι στον οπτικοακουστικό τομέα: πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια αυτή τη στιγμή, παρόλο που παίζει στα 30 fps στις κονσόλες. Το παιχνίδι φαίνεται ιδιαίτερα όμορφο σε 4K οθόνες και εκμεταλλεύεται την έξτρα δύναμη του PS4 Pro χρησιμοποιώντας δυναμική 4K ανάλυση η οποία κυμαίνεται μεταξύ 3072x2160 και 3840x2160 αναλόγως της έντασης της κάθε σκηνής. Τα οπτικά εφέ περιλαμβάνουν πολλά particles από εκρήξεις ή σκόνη, καθώς και ογκομετρικό φωτισμό σύμφωνα με τη τοποθεσία αντικειμένων μπροστά από πηγές φωτός. Ένα άλλο εφέ που χρησιμοποιεί το Destiny 2 είναι ένα bokeh depth of field εφέ ενώ σημαδεύετε με το όπλο σας το οποίο βοηθάει να επικεντρωθείτε στο κέντρο της οθόνης εφόσον το σκόπευτρο μεταφέρεται στο foreground και όλα τα υπόλοιπα elements στο background.

Τα οπτικά εφέ έρχονται δεύτερα μόνο όταν τα συγκρίνουμε με το επίπεδο του ήχου καθώς μιλάμε για άλλο ένα εξαιρετικό soundtrack από την Bungie αλλά και κορυφαίας ποιότητας ηχητικά εφέ στα όπλα, τις εκρήξεις, τις ενεργοποιήσεις των ικανοτήτων σας αλλά και από τους αντιπάλους. Εδώ να αναφέρουμε ότι έχει προστεθεί ένα ξεχωριστό κανάλι ήχου στο PvP για τα βήματα των παικτών, για όσους φοράνε headphones.

***

Μην έχετε αυταπάτες, το Destiny 2 είναι ένα hardcore παιχνίδι και απαιτεί αφοσίωση από τους παίκτες προκειμένου να βιώσετε όλα όσα έχει να προσφέρει. Ενεργή ομάδα, χρόνος και λεφτά είναι τα δεδομένα για να έχετε τη πλήρη εμπειρία και το παιχνίδι θα ανταμείψει την ομάδα που αφιερώνει ώρες με πολύ loot... και κάποιες φορές, με bugs και glitches ή και χαμένα αντικείμενα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Destiny 2

Συντάκτης
19 Σεπτεμβρίου 2017
Developer

Bungie

Publisher

Activision

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PS4 / XB1

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

6 Σεπτεμβρίου 2017

Είδος

Action Role Playing

PEGI

16

Θετικά

+ Με βάση το feedback, η ιστορία του παιχνιδιού βρίσκεται αυτή τη φορά μέσα στο παιχνίδι και είναι αρκετά καλή
+ Κορυφαίος οπτικοακουστικός τομέας
+ Το raid είναι μία μοναδική εμπειρία
+ Αρκετή ποικιλία σε όπλα και στολές
+ Τα όπλα και οι στολές έχουν δικά τους mods και μπορούν αν βαφτούν με διαφορετικά χρώματα
+ Τρομερή βελτίωση στα Patrols
+ Το διαφορετικό σύστημα όπλων οδηγεί σε πιο ικανοποιητικές μάχες στο PvP

Αρνητικά

- Έλλειψη dedicated servers με αποτέλεσμα να υποφέρουν οι συνδέσεις των παικτών
- Έλλειψη ορισμένων PvP modes στη κυκλοφορία του παιχνιδιού
- Τα Strikes δεν αποφέρουν καλό loot οπότε τα end game activities είναι περιορισμένα σε αριθμό
- Το παιχνίδι είναι επιρρεπές σε bugs και glitches τα οποία αλλοιώνουν την εμπειρία ορισμένων παικτών

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.8
Συνοψίζοντας

Το Destiny 2 αποτελεί βελτίωση του πρώτου τίτλου σε αρκετούς τομείς, αλλά όχι τόσο σε άλλους, ίσως πιο σημαντικούς. Τη μια στιγμή μπορεί να χάσετε κάποια αντικείμενα από ένα glitch, ενώ την άλλη στιγμή μπορεί να νικήσετε εκείνο το δύσκολο boss και να σας δώσει Exotic gear. Είναι ένα παιχνίδι που πάντα βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, είτε για να αναφερθεί πόσο όμορφο είναι, είτε για να συζητηθεί το νέο bug.

Επίσης, πρέπει να αναφερθεί το γεγονός ότι το Destiny 2 που παίζουμε τώρα δεν αντικατοπτρίζει το Destiny 2 που θα παίζουμε σε δύο χρόνια, καθώς πρόκειται για ένα παιχνίδι που συνεχώς εξελίσσεται. Στο launch όμως, η έλλειψη PvP modes, τα bugs και το επίπεδο δυσκολίας σε ορισμένα activities, όπως και η δυσκολία να αγγίξετε το maximum Power σημαίνει ότι αποτελεί, αυτή τη στιγμή, ένα παιχνίδι για το hardcore κοινό.

8.0
Βαθμός
7.8
Βαθμός
12 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
80%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
10%
Sad
0%
Rage
10%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1