Dirt Rally 2.0

Όταν η προσομοίωση αγγίζει την πραγματικότητα...
by Λεωνίδας Πάτρας on 20 Φεβρουαρίου 2019

Χαρακτηρισμένο από πολλούς ως το Dark Souls των racing games, το Dirt Rally επιστρέφει από την Codemasters, τη Βρετανική εταιρία που μετράει πολλά χρόνια εμπειρίας στον χώρο των racing παιχνιδιών. To Dirt Rally 2.0 αποτελεί το δέκατο τρίτο μέλος της διάσημης σειράς “Colin McRae Rally” και μένει πιστό στις αρχές του ως ένα πολύ απαιτητικό Rally Simulator που δεν ενδείκνυται ιδιαίτερα για το casual κοινό. Η Codemasters ξεκαθάρισε ότι δεν θα αλλάξει την τακτική της όσον αφορά τον τομέα της δυσκολίας και μας προσφέρει τη συνέχεια του εξαιρετικού Dirt Rally για PS4, Xbox One και PC. Σε συνεργασία με ανθρώπους του αθλήματος, όπως ο Oliver Solberg και ο Βετεράνος συνοδηγός Phil Mills (του οποίου η φωνή θα σας καθοδηγεί στους αγώνες Rally), το Dirt Rally 2.0 υπόσχεται ίδιες και περισσότερες συγκινήσεις, μπορεί όμως να ξεπεράσει τα υψηλά στάνταρντ που έθεσε ο προκάτοχός του;

Το Dirt Rally 2.0 βασίζεται σε δύο κατηγορίες αγώνων, αυτές του Rally και του Rallycross, ενώ αυτή τη φορά απουσιάζει το Hillclimb που υπήρχε στο πρώτο παιχνίδι, μιας και η Codemasters δεν κατάφερε να πάρει τις άδειες για το Pikes Peak. Αυτή η απουσία έχει αντικατασταθεί εν μέρει με πλουσιότερη Rallycross εμπειρία, που περιέχει 8 από τις 10 επίσημες διαδρομές καθώς και όλα τα επίσημα οχήματα, αλλά και τους οδηγούς του πρωταθλήματος. Από την άλλη, στα Rally δεν υπάρχουν επίσημες άδειες, καθώς αυτές ανήκουν στο WRC game. Οι τοποθεσίες, όμως, είναι βασισμένες σε πραγματικές χώρες που φιλοξενούν τον συγκεκριμένο θεσμό.

Αρχίζοντας από την κατηγορία Rally, έχουμε και πάλι έξι ξεχωριστές τοποθεσίες, όπως και στο πρώτο παιχνίδι. Για εμάς, ξεχώρισαν το απαιτητικό αλλά και θεαματικό Rally Αργεντινής και το κλασικό Αυστραλιανό Rally. Αναλυτικότερα, οι έξι τοποθεσίες είναι οι εξής:

  • Αργεντινή. Βραχώδεις τοποθεσίες γεμάτες απότομες στροφές (φουρκέτες) σε βαρύ χαλίκι.
  • Αυστραλία: Χωμάτινες διαδρομές σε πιο ξερές θερμοκρασίες.
  • Ισπανία: Μαλακή και σκληρή άσφαλτος στην ισπανική ύπαιθρο.
  • ΗΠΑ: Γρηγορότερες διαδρομές στη χωμάτινη και φθινοπωρινή New England.
  • Νέα Ζηλανδία: Heavy Gravel στα τροπικά δάση, με διακυμάνσεις στην ταχύτητα.
  • Πολωνία: Εναλλαγή μεταξύ λάσπης, χώματος και ασφάλτου.

Όλες οι παραπάνω τοποθεσίες εμπεριέχουν από 12 διαφορετικές διαδρομές, που μπορείτε να τις τρέξετε μέρα η νύχτα και κάτω από διάφορες καιρικές συνθήκες. Γενικά, είμαστε ικανοποιημένοι από τις επιλογές, όμως οι συγκεκριμένες τοποθεσίες πάσχουν ελαφρώς σε ποικιλία σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι που περιείχε και χιόνι (Σουηδία) αλλά και πάγο (Monte Carlo). Εδώ όμως, έρχεται ένας άλλος παράγοντας στο παιχνίδι και αυτός είναι τα Season Passes (φυσικά επί πληρωμή…). Ήδη έχει ανακοινωθεί το περιεχόμενο της πρώτης σεζόν με την επιστροφή περιοχών από το πρώτο Dirt Rally (Σουηδία, Μόντε Κάρλο και Γερμανία), ενώ κάποιες από τις περιοχές του Dirt Rally 2.0 τις έχουμε δει και στον “ενδιάμεσο” Dirt 4 τίτλο (πχ Ισπανία). Το lineup των περιοχών είναι σίγουρα και θέμα γούστου και παρά τη σχετική μονοτονία σε τερέν, όλα τα Rally έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες και θα πρέπει να προσεγγίζονται διαφορετικά από τον παίκτη, ενώ πρέπει να τονίσουμε πως, σε αντίθεση με το Dirt 4, οι διαδρομές είναι στάνταρ και σχεδιασμένες “στο χέρι” και όχι randomly generated.

Το Carrer Mode του Dirt Rally 2.0 είναι ακριβώς ίδιο με του πρώτου τίτλου και κατηγοριοποιείται σε πέντε διαφορετικά επίπεδα, με τελευταίο εξ αυτών να είναι το Masters το οποίο περιέχει τις περισσότερες, τις δυσκολότερες και τις πιο μεγάλες διαδρομές. Αν τερματίσετε στην πρώτη τριάδα, ξεκλειδώνετε το επόμενο tier, ενώ αν τερματίσετε στις τελευταίες θέσεις μπορείτε ακόμη και να “πέσετε” κατηγορία. Αγωνιζόμενοι και στις έξι τοποθεσίες και ανά δύο διαδρομές, έχετε τη δυνατότητα να επισκευάσετε και να τροποποιήσετε το όχημα σας, να επιλέξετε τύπο ελαστικών αλλά και να κάνετε upgrades στον κινητήρα, τα φρένα και τις αναρτήσεις. Όλα τα παραπάνω γίνονται με credits που κερδίζονται μέσα από τους αγώνες και τις επιτυχίες σας, όπως και η αγορά καινούργιων μηχανικών αλλά και οχημάτων μέσω του My Team Mode.

Μιλώντας για τα οχήματα, η λίστα είναι σίγουρα ικανοποιητική και περιέχει 50 και πλέον οχήματα από διάφορες κατηγορίες, ξεκινώντας από τα πιο αδύναμα Historic cars, τα R2, τα τερατώδη Supercars και τα μοντέρνα GT ενώ έχουν γίνει και ορισμένες προσθήκες σε σχέση με τον πρώτο τίτλο, όπως για παράδειγμα τα Renault Megane RX, Porsche 911 RGT, και Peugeot 208 T16 R5. Την πλήρη λίστα οχημάτων μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Σε περίπτωση που θέλετε να αναμετρηθείτε ταυτόχρονα στην ίδια πίστα με άλλους οδηγούς, υπάρχει το πρωτάθλημα Rallycross, το οποίο είναι πιο πλήρες από ποτέ και ιδιαίτερα έντονο και συναρπαστικό. Το θετικό της εναλλαγής μεταξύ Rally και Rallycross, είναι ότι μπορεί μεν να ανήκουν σε διαφορετική κατηγορία, αλλά σε θέμα gameplay υπάρχουν αρκετές ομοιότητες μεταξύ τους και η συμμετοχή του παίκτη στη μια κατηγορία, τον κάνει πιο έμπειρο για την άλλη και εναλλάξ. Στο Rallycross αγωνίζεστε σε πεντάδες και οι καλύτεροι χρόνοι περνάνε στην επόμενη φάση (ημιτελικά - τελικά) και όπως και στο Rally υπάρχει σχετική βαθμολογία πρωταθλήματος. Η ιδιαιτερότητα αυτών των μικρών κυκλικών διαδρομών, πέραν του ότι αγωνίζεστε με real time αντιπάλους, είναι ο Joker Lap ο γύρος που πρέπει να πάρετε οπωσδήποτε μια φορά σε κάθε αγώνα και απαιτεί τακτική και σωστό timing. Το αρνητικό στα δύο αυτά ξεχωριστά Career modes είναι ότι απαιτούν συνεχή σύνδεση με την RaceNet, το online δίκτυο της Codemasters και αν χαθεί η σύνδεση με τους servers δεν θα μπορείτε προσωρινά να συνεχίσετε την καριέρα σας.

Το Dirt Rally, όμως, κέρδισε το κοινό τρία χρόνια πριν, κυρίως με το καταπληκτικό αλλά και απαιτητικό gameplay του και στο Dirt Rally 2.0 δεν υπάρχουν εκπτώσεις σε αυτόν τον τομέα. Ο παίκτης όχι μόνο πρέπει να είναι ικανός να κρατήσει το όχημα του στον δρόμο, αλλά και να είναι ιδιαίτερα ταχύς για να είναι ανταγωνιστικός (ξεχάστε το rewind button των περισσότερων racing τίτλων). Ο κυριότερος τρόπος για να το πετύχει αυτό είναι η συνεχής εξάσκηση. Το να βρείτε τα σημεία φρεναρίσματος του κάθε οχήματος, τις ιδιαιτερότητες του κάθε τερέν, την κατάλληλη ταχύτητα και γωνία για είσοδο και έξοδο σε κάθε στροφή, είναι μεγάλο μέρος του gameplay και απαιτεί αφοσίωση, ενώ τα πράγματα γίνονται δυσκολότερα όσο πιο γρήγορο όχημα οδηγείτε. Φύλακας άγγελος και μέντοράς σας είναι ο συνοδηγός σας, οι εντολές του οποίου θα πρέπει να “διαβάζονται” σωστά από εσάς και να κατανοείτε πλήρως τις ενδείξεις που σας υποβάλλει, οι οποίες φαίνονται φυσικά και στο πάνω μέρος της οθόνης. Όταν σας λέει ότι δεν πρέπει να “κόψετε” σε κάποια στροφή, πρέπει να το τηρήσετε με σεβασμό, όπως και όταν σας λέει να μείνετε αριστερά μετά από ένα μεγάλο άλμα. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στο Dirt Rally 2.0 που δεν συγχωρεί εύκολα, αλλά είναι δίκαιο καθώς τα λάθη θα οφείλονται σε εσάς και όχι στο ίδιο το παιχνίδι. Έτσι, για παράδειγμα, αν σε μια νυχτερινή διαδρομή καταστρέψετε τα φώτα του οχήματος, θα αναγκαστείτε να την ολοκληρώσετε στα “τυφλά” με μόνη βοήθεια τα φλας των θεατών!

Στον τομέα των physics δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από την απίστευτη δουλειά που έχει γίνει στο πρώτο παιχνίδι και η εξαιρετική αίσθηση του “πατήματος” αλλά και της ολισθηρότητας των οχημάτων διατηρείται και εδώ και μάλιστα παρουσιάζει πολύ μικρές βελτιώσεις. Μέσω του tuning μπορείτε να παραμετροποιήσετε (οι πιο έμπειροι) τις ρυθμίσεις του οχήματός σας, ενώ υπάρχει και μενού με σχετικά assissts που μπορείτε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε στον βαθμό που θέλετε· δυστυχώς, η λειτουργία τους δεν εξηγείται καθόλου, κάτι που θα δυσκολέψει ιδιαίτερα τους νέους παίκτες (δεν υπάρχει και κανενός είδους tutorial). Ακόμη και η δόνηση στο DualShock 4 (το Review του τίτλου πραγματοποιήθηκε στο PS4), έχει αποδοθεί ρεαλιστικά και σίγουρα θα χρειαστεί να "παίξετε" με ρυθμίσεις όπως το sensitivity των μοχλών και των φρένων μέχρι να βρείτε τις ιδανικές για εσάς.

Στο Dirt Rally 2.0 δεν παρουσιάζονται ιδιαίτερα νέα στοιχεία στον τομέα του gameplay, μια όμως από τις καινούριες προσθήκες είναι το Track degradation, που είναι η υποβάθμιση του οδοστρώματος με τον χρόνο. Ανάλογα με το πόσα οχήματα έχουν τρέξει πριν από εσάς η ποιότητα του οδοστρώματος “φθείρεται” -κάτι που αποτυπώνεται τόσο οπτικά όσο και στον χειρισμό. Αν, για παράδειγμα, το όχημά σας είναι το τελευταίο που θα αγωνιστεί σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό σημαίνει ότι όλα τα προηγούμενα οχήματα έχουν “πατήσει” την διαδρομή και θα είναι πιο δύσκολο να οδηγήσετε αλλά και να να αναπτύξετε μεγαλύτερες ταχύτητες σε συγκεκριμένα σημεία. Η ιδανική σειρά για να τρέξετε είναι λίγο μετά τα πρώτα οχήματα, μιας και ο δρόμος θα έχει “χαραχθεί” τόσο όσο να σας επιτρέπει να πατήσετε καλύτερα και ταχύτερα.

Τα Daily και Weekly Challenges παρουσιάζονται και εδώ και προσφέρουν ανάλογα rewards σε σχέση με τον χρόνο που θα κάνετε, ενώ υπάρχει και online multiplayer mode σε lobbies, με τους παίκτες να τροποποιούν τους αγώνες και τις ρυθμίσεις σύμφωνα με τα γούστα τους. Τέλος, αν απλά θέλετε να τρέξετε σε μια συγκεκριμένη περιοχή με την άνεσή σας, υπάρχει το Time Trial mode, ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν επιλογή για split-screen αγώνες.

Οπτικά, το Dirt Rally 2.0 χρησιμοποιεί την EGO Engine, την μηχανή γραφικών που χρησιμοποιεί από το 2007 και μετά η Codemasters για τα παιχνίδια της και παρότι αρχίζει να δείχνει την ηλικία της, η αποτύπωση των περιοχών είναι αρκετά ρεαλιστική. Μπορεί μεν να μη φτάνει σε καμία περίπτωση επίπεδο λεπτομέρειας άλλων sim τίτλων (GT Sport, Forza Horizon), αλλά κάνει καλά τη δουλειά της, ενώ υπάρχουν και ορισμένες βελτιώσεις στο σύστημα φωτισμού. Στο Dirt Rally 2.0 μάλιστα, έχουμε και την υποστήριξη HDR, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι και το καλύτερο HDR support που έχουμε δει σε video game ενώ το βρήκαμε και ελαφρώς σκοτεινό στη δική μας τηλεόραση. Τα γραφικά του τίτλου πάντως, στέκονται αρκετά καλά, ιδιαίτερα στο πιο απαιτητικό RallyCross ενώ το φramerate δεν πέφτει ποτέ κάτω από τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, τόσο στο απλό PS4 όσο και στο PS4 Pro, κάτι πολύ σημαντικό για το gameplay. Ηχητικά, πέρα από τον πιστά ηχογραφημένο ήχο των μηχανών και των εξατμίσεων και την φωνή του συνοδηγού μας, δεν υπάρχει κάτι άλλο άξιο αναφοράς. Γενικά το Dirt Rally είναι ένας τίτλος που για κακό η καλό δεν επικεντρώνεται στα εντυπωσιακά εφέ, αλλά στο ίδιο το gameplay. Τέλος, να αναφέρουμε πως, προς το παρόν, δεν υπάρχει υποστήριξη για VR αλλά είναι αρκετά πιθανό να προστεθεί στο μέλλον.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dirt Rally 2.0

Συντάκτης
20 Φεβρουαρίου 2019
Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Codemasters

Publisher

Codemasters

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

26 Φεβρουαρίου 2019

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Εξαιρετικό, ρεαλιστικό gameplay, ιδιαίτερα από άποψη χειρισμού και physics
+ Απαιτητικό, αλλά δίκαιο προς τον παίκτη
+ Σταθερός οπτικός τομέας και μεγάλη ποικιλία σε οχήματα
+ Ακόμη πιο πλήρες Rallycross Mode

Αρνητικά

- Θα μπορούσαν να υπήρχαν περισσότερες τοποθεσίες στο Rally εξ' αρχής και όχι μέσω Season Pass.
- Τα μενού πάσχουν, με εμφανή την έλλειψη tutorial και επεξηγήσεων.
- Η απουσία Hillclimb θα μπορούσε να αντικατασταθεί με κάποιο καινούριο mode

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
8.5
Συνοψίζοντας

To Dirt Rally 2.0 αποτελεί μια πολύ καλή "συνέχεια" του πρώτου τίτλου, χωρίς να αλλάζει ή να βελτιώνει ιδιαίτερα την επιτυχημένη συνταγή. Πρόκειται για έναν καλοφτιαγμένο και απαιτητικό racing sim, που οι φίλοι της σειράς θα λατρέψουν είτε παίζοντας με τιμονιέρα, είτε με χειριστήριο. Τα θέματα εμφανίζονται κυρίως στο απαρχαιωμένο μενού και στην έλλειψη καινούριων modes, ενώ η επιλογή των Rally θα μπορούσε να είναι πιο πλούσια σε ποσότητα και ποικιλία. Όπως και να έχει όμως, είναι ένα ένα παιχνίδι ισάξιο του πρώτου και αντάξιο της φήμης της Codemasters, η οποία έχει πλέον "διδακτορικό" στην δημιουργία ποιοτικών racing τίτλων.

8.5
Βαθμός
8.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1