Dishonored 2

What would you do with the Power I've given you?
by Λεωνίδας Πάτρας on 25 Νοεμβρίου 2016

Τα First Person Stealth παιχνίδια είναι μια ειδική κατηγορία παιχνιδιών, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο ευρύ κοινό, που δείχνει τις προτιμήσεις του στις πιο Action παραγωγές. Οι κυκλοφορίες δυνατών stealth τίτλων είναι ελάχιστες μέσα στο χρόνο, ευτυχώς όμως στις περισσότερες περιπτώσεις η ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας. Το Dishonored 2 ακολουθώντας σταθερά τα “χνάρια” του εκπληκτικού προκατόχου του καταφέρει να “παντρέψει” το stealth στοιχείο με το action και για ακόμη μια φορά δείχνει να τα καταφέρνει εξαιρετικά. Το αν θα τύχει της αναγνώρισης που του αξίζει είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα, καθώς οι “σκεπτόμενοι” τίτλοι, όπως ο συγκεκριμένος, πολλές φορές μένουν στο περιθώριο και “θυσιάζονται” από τους gamers στο βωμό της γρήγορης δράσης.

Η αυτοκρατορία των νήσων (Empire of the Isles) δείχνει να περνά τα πιο δύσκολα χρόνια της. Ηγέτες “πέφτουν”, επιδημίες μαστίζουν τους κατοίκους και η διαπλοκή κυριαρχεί. Το Dishonored 2 συνεχίζει την ιστορία του προηγούμενου τίτλου 15 χρόνια μετά και αφού η κατάσταση δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί με την αυτοκράτειρα Emily Kaldwin και τη βοήθεια του επίσημου Bodyguard της, Corvo Attano να διοικούν όσο καλύτερα γίνεται το βασίλειο. Προσπαθώντας να αποφύγουμε μεγάλα spoilers από τον πρώτο τίτλο, η σχέση μεταξύ των δύο χαρακτήρων δεν είναι απλά η τυπική που αναφέρεται παραπάνω και η ιστορία τους συσχετίζεται άμεσα με τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού.

Το βασίλειο απειλείται και καταλαμβάνεται ύπουλα και δια της βίας από την Delilah Copperspoon, αδερφή της μητέρας της Emily, που ήρθε για να πάρει το θρόνο και να υλοποιήσει τα σκοτεινά σχέδιά της. Η αλήθεια είναι ότι όσοι δεν έχουν παίξει τον πρώτο τίτλο (και τα DLC’s) δε θα “δεθούν” τόσο με τους χαρακτήρες του παιχνιδιού και θα έχουν χάσει πολύ από το “ζουμί” και το lore του Dishonored. Προτείνουμε λοιπόν όσοι αποφασίσουν να ασχοληθούν με το Dishonored 2 να παίξουν πρώτα το αρχικό παιχνίδι που θα τους βοηθήσει πολύ να κατανοήσουν το σενάριο, αλλά και τον ρόλο των πρωταγωνιστών.

Από την άλλη, το story αποκλειστικά του Dishonored 2 είναι πολύ βασικό και δυστυχώς προβλέψιμο. Η Arkane Studios δεν έδωσε τη βαρύτητα που δικαιούνται οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, που από τη φύση τους είναι πολύ ενδιαφέροντες. Το Lore του κόσμου του Serkonos είναι βαθύ, αλλά το Storytelling είναι μέτριο και απλά “κυλά” την ιστορία, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη από τις 9 αποστολές και να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι.

dishonored-2_20161120134121

Τα επίπεδα του Dishonored 2 είναι ακόμη πιο σύνθετα και απαιτούν καλό σχεδιασμό και παρατηρητικότητα κατά τη προσέγγισή τους.

Μετά το εισαγωγικό Cutscene, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να διαλέξει έναν εκ των δύο πρωταγωνιστών, του Corvo και της Emily. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη προσθήκη-αλλαγή του Dishonored 2 σε σχέση με τον πρώτο τίτλο και μάλιστα είναι πολύ θετική για πολλούς λόγους. Η επιλογή που θα κάνουμε εδώ δε θα καθορίσει το ποιες περιοχές θα παίξουμε, καθώς τα επίπεδα είναι ίδια αλλά μας “διηγείται” το σενάριο από την πλευρά του κάθε χαρακτήρα. Το παιχνίδι με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνει τον gamer για δεύτερο η περισσότερα playthroughs , ενώ το δικό μας πρώτο playthrough με τον Corvo μας πήρε 17 ώρες με μικτό playstyle.

Το Gameplay ανάλογα με το ποιον χαρακτήρα διαλέξουμε, αλλάζει ως έναν βαθμό και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Corvo με την Emily έχουν αρκετά διαφορετικά σετ δυνάμεων, που αλλάζουν τον τρόπο προσέγγισης της αποστολής. Θα χαρακτηρίζαμε την επιλογή του Corvo ως μια επιλογή πιο “κλασικού” gameplay Dishonored μιας και θα βρούμε όλες τις δυνάμεις που είχε ο συγκεκριμένος χαρακτήρας από το πρώτο παιχνίδι, αλλά πιο εμπλουτισμένες Από την άλλη, η Emily είναι πιο ευέλικτη και έχει διαφορετικού είδους δυνάμεις, με μεγαλύτερη έμφαση στο stealth κομμάτι.

Τα επίπεδα του Dishonored 2 δεν είναι τεράστιας έκτασης, αλλά είναι εξαιρετικά σχεδιασμένα και πολύπλοκα. Η Karnaca, η πόλη που εξελίσσεται το μεγαλύτερος μέρος του παιχνιδιού, μπορεί να μη διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από το Dunwall (του Dishonored 1) αλλά έχει πολλές “πινελιές” που την κάνουν να έχει ένα ξεχωριστό στυλ. Κάθε chapter διαδραματίζεται σε ένα διαφορετικό κομμάτι της πόλης και το καθένα από αυτά έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. “Κυνηγώντας” έναν από τους στόχους μας για παράδειγμα θα βρεθούμε στο Clockwork Mansion, μια τεράστια έπαυλη που είναι γεμάτη γρίφους και μυστικά δωμάτια, ενώ μια άλλη αποστολή θα μας βρει σε κάποια επικίνδυνα σοκάκια και θα πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο συμμορίες για να πετύχουμε τον στόχο μας.

Γενικά στο παιχνίδι δε θα βρούμε μεγάλους ανοιχτούς χώρους, αλλά περισσότερο στενούς δρόμους, διαμερίσματα, μικρά καταστήματα ή ταράτσες. Κάθε αποστολή μπορεί να επιτευχθεί με περισσότερους από έναν τρόπους και κάποιες επιλογές που θα γίνουν κατά τη διάρκεια του playthrough θα καθορίσουν το ending του τίτλου. Πολλές φορές θα αλληλεπιδράσουμε με NPCs που θα μας προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις έναντι ανταλλάγματος. Στο Dishonored 2 υπάρχει ο παράγοντας Low και High Chaos που είδαμε και στο πρώτο παιχνίδι. Παίκτες που είναι πιο προσεκτικοί και έχουν πιο Stealth προσέγγιση θα δημιουργήσουν μικρότερο χάος στην πόλη σε αντίθεση με τους παίχτες που βασίζονται περισσότερο στις μάχες και στα kills που θα ανεβάζουν το Chaos στο High. Low και High Chaos τροποποιούν αρκετά πράγματα στον κόσμο του παιχνιδιού, όπως τη στάση των NPCs, τους διαλόγους και την επαγρύπνηση των φρουρών.

Ο χειρισμός και το Gameplay του παιχνιδιού δε διαφέρουν πολύ από το αρχικό παιχνίδι, αλλά έχουν πλέον τελειοποιηθεί και δουλεύουν σε γενικές γραμμές καλύτερα. Οι πιο Stealth προσεγγίσεις θα γίνουν με το να περνάμε από σκοτεινά σημεία, να αποφεύγουμε τους εχθρούς και να χρησιμοποιούμε δυνάμεις που μας βοηθούν στο να μην αποκαλυφθούμε. Ένα παράδειγμα είναι η δύναμη Possession, όπου ο παίχτης “καταλαμβάνει” την ψυχή ενός ζώου ή ανθρώπου και μπορεί να κατασκοπεύσει τους εχθρούς του ή να “ξεγλιστρήσει” σε πιο ασφαλείς περιοχές. Οι εχθροί που αντιμετωπίζουμε είναι κυρίως φρουροί, thugs και μάγισσες και όλοι τους έχουν ένα Detection Meter που ανεβαίνει όταν αντιληφθούν τον χαρακτήρα μας. Στις μεγαλύτερες δυσκολίες, αυτός ο μετρητής γεμίζει πολύ γρήγορα μέσα σε λίγα σε δευτερόλεπτα. Η ΑΙ των εχθρών πάντως είναι αρκετά ικανοποιητική, αν και υπάρχουν κάποια θεματάκια με το detection meter που μας παίδεψαν λίγο.

dishonored-2_20161119173234

Τόσο το Combat όσο και το Stealth στοιχείο δουλεύουν σωστά, προσφέροντας ανάλογες συγκινήσεις.

Όταν τα πράγματα ξεφύγουν και πλέον οι εχθροί σάς έχουν αντιληφθεί πλήρως, έχετε μια από τις δυο επιλογές: να τρέξετε, ώστε να εξαφανιστείτε ή να πολεμήσετε. Το σύστημα μάχης του τίτλου δουλεύει καλά, αν και θα λέγαμε ότι είναι λίγο εύκολο, εκτός και αν περικυκλωθείτε από πολλούς εχθρούς. Το βασικό όπλο των χαρακτήρων είναι το σπαθί τους. Με το πλήκτρο R2 κάνουμε επίθεση, ενώ με σωστό πάτημα του R1 μπορούμε να κάνουμε Block και Parry. Από εκεί και πέρα, το αριστερό μας χέρι μπορεί να επιλέξει μεταξύ τόξου και πιστολιού. Το τόξο περιλαμβάνει διαφόρων ειδών βέλη, όπως sleep darts, blind darts, βέλη φωτιάς κλπ., ενώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και διαφόρων ειδών βόμβες. Όλες αυτές οι προμήθειες μπορούν να αγοραστούν από καταστήματα (Black Market) στην πόλη της Karnaca ή να βρεθούν μέσω εξερεύνησης των περιοχών. Εδώ αξίζει να αναφερθεί η φοβερή αίσθηση την ανακάλυψης και της εξερεύνησης που προσφέρει το παιχνίδι. Τα επίπεδα περιέχουν πάρα πολλά μυστικά και γρίφους και οι παίχτες που θα αφιερώσουν χρόνο σε αυτό το κομμάτι θα ανταμειφθούν περισσότερο, ενώ μπορεί να ανακαλύψουν και αρκετές παράπλευρες “ιστορίες” της πόλης.

Το Dishonored 2 περιέχει σε σημαντικό βαθμό το στοιχείο του μεταφυσικού, χωρίς όμως να υπερβάλει. Οι δυνάμεις των χαρακτήρων μας είναι εντυπωσιακές, ειδικά αν χρησιμοποιηθούν σωστά. Στο παιχνίδι υπάρχει μπάρα υγείας, αλλά και μετρητής για το Mana που είναι απαραίτητο για να εκτελέσουμε τις παραπάνω δυνάμεις. Κάθε μια από αυτές ξεκλειδώνεται και αναβαθμίζεται με τα Bone Runes που βρίσκονται σκορπισμένα στον χάρτη. Μπορεί κάποιες από αυτές τις ιδιότητες να δείχνουν πολύ δυνατές, αλλά υπάρχει αρκετά σωστή ισορροπία στο παιχνίδι από πλευράς δυσκολίας (πλην του melee combat που αναφέραμε πιο πάνω). Το παιχνίδι γίνεται ακόμη πιο δύσκολο σε περίπτωση που το θελήσει ο παίκτης, μιας και πέρα από την επιλογή difficulty, υπάρχει και επιλογή να παίξετε όλο το playthrough δίχως powers.

Να αναφέρουμε ότι υπάρχουν και passive δυνάμεις που είναι μόνιμες από τη στιγμή που θα τις αποκτήσουμε. Πέρα από τα Runes υπάρχουν και τα Bone Charms που λειτουργούν σαν perks και μπορούμε να τα εναλλάξουμε οποιαδήποτε στιγμή το θελήσουμε. Για παράδειγμα, υπάρχουν perks που ανεβάζουν το health ή το Mana του χαρακτήρα ή μας βοηθούν να τρέχουμε πιο γρήγορα και διάφορα άλλα. Ένας νέος μηχανισμός που προστέθηκε στο Dishonored 2 είναι το Charm/Rune Crafting, με το οποίο ο παίχτης μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του αναβαθμισμένα Charms.

dishonored-2_20161120134655

Η λεπτομέρεια των γραφικών είναι τρομερή και ανεβάζει πραγματικά το επίπεδο της όλης εμπειρίας.

Πηγαίνοντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Dishonored 2, αυτό που μας έκανε τρομερή εντύπωση από τα πρώτα λεπτά της ενασχόλησής μας είναι η απίστευτη λεπτομέρεια του τεχνικού τομέα. Κάθε αντικείμενο, κάθε δωμάτιο και οτιδήποτε γενικότερα υπάρχει στο παιχνίδι είναι εξαιρετικά σχεδιασμένο και τα πεντακάθαρα textures βοηθούν στην όλη εμπειρία. Το οπτικό στυλ του Dishonored 2 ακολουθεί το πρώτο παιχνίδι με το ιδιαίτερο art direction, αλλά είναι τεράστια η διαφορά μεταξύ των δύο παιχνιδιών.

Ο τίτλος στο PS4 τρέχει στα 30 frames το δευτερόλεπτο με μικρές πτώσεις στα πιο “απαιτητικά” σημεία, ενώ υπάρχουν και κάποια graphical glitches, που πιστεύουμε ότι θα διορθωθούν με κάποιο update. Στα ίδια υψηλά επίπεδα βρίσκεται και ο ήχος του παιχνιδιού τόσο από θέμα εφέ και voice acting αλλά και από πλευράς soundtrack. Γενικότερα μιλάμε για ένα από τα δυνατότερα παιχνίδια της γενιάς και οπτικοακουστικά.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dishonored 2

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Arkane Studios

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

11 Νοεμβρίου 2016

Είδος

First Person Stealth/Action

PEGI

18

Θετικά

+ Πανέμορφος και λεπτομερής οπτικός τομέας
+ Δυνατό stealth και action στοιχείο
+ Πολυδιάστατα levels με δυνατότητα πολλών διαφορετικών προσεγγίσεων
+ Απίστευτη αίσθηση της εξερεύνησης
+ Ο τρόπος παιχνιδιού και οι επιλογές παίζουν ρόλο στην εξέλιξή του τίτλου
+ Τεράστιο replay value

Αρνητικά

- Μέτριο και αρκετά προβλέψιμο σενάριο
- Δεν προσφέρει ιδιαίτερες καινοτομίες σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
7.4
Συνοψίζοντας

Το Dishonored 2 αποτελεί έναν άξιο διάδοχο του λατρεμένου πρώτου τίτλου της Arkane Studios. Ο συνδυασμός δράσης και stealth είναι εξαιρετικός και μιλάμε για έναν τίτλο, που δίνει την ελευθερία στον παίχτη να παίξει με τον τρόπο που θέλει, έχοντας τις ανάλογες επιπτώσεις εντός του παιχνιδιού.

Πρόκειται για ένα video game με τρομερά production values, καλοσχεδιασμένα και σύνθετα επίπεδα και πολύ μεγάλο replaybility. Αν και το story θα το θέλαμε πιο έντονο και με περισσότερες συγκινήσεις, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το τελικό προϊόν και μιλάμε ίσως για τον καλύτερο stealth τίτλο της χρονιάς.

9.0
Βαθμός
7.4
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
50%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1