Dissidia Final Fantasy NT (Closed Beta)

by Σταύρος Ζήσης on 20 Σεπτεμβρίου 2017
Previews

Πάνε κιόλας 6 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το Final Fantasy Dissidia 012 στο PSP και η αλήθεια είναι ότι όσο καλό και να ήταν, το 012 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο σαν expansion του πρώτου παιχνιδιού, παρά σαν κάτι καινούργιο και απέδειξε ότι η υπο-σειρά χρειάζεται επειγόντως μια ανανέωση. Γι αυτό το λόγο η Square Enix άφησε την ανάπτυξη στα έμπιστα χέρια της Team Ninja, γνωστή για τα Ninja Gaiden, Dead or Alive και Nioh. Το παιχνίδι υπάρχει ήδη στα Arcades της Ιαπωνίας εδώ και αρκετά χρόνια και μας κάνει εμάς να ζηλεύουμε, αλλά οι διακρίσεις θα λάβουν τέλος με την κυκλοφορία του παιχνιδιού σαν Dissidia Final Fantasy NT στο PS4 τον Ιανουάριο του 2018. Λάβαμε κι εμείς μέρος στην κλειστή Beta του παιχνιδιού και είμαστε εδώ να σας μεταφέρουμε τις απόψεις μας γι' αυτό που είδαμε και τι θα θέλαμε να βελτιωθεί.

Με το που ξεκίνησε η εφαρμογή, το πρώτο πράγμα που έκανε “μπαμ” ήταν τα γραφικά. Η μεταφορά της σειράς στο PS4 έκανε θαύματα στον οπτικό τομέα και το κάνει κάτι που μοιάζει αρκετά πιο κοντά στα επίπεδα του FFXV. Οι χαρακτήρες είναι λεπτομερώς σχεδιασμένοι και τα περιβάλλοντα είναι μια σκάλα πιο πάνω. Στη Beta είχαμε διαθέσιμους μόνο τους 14 πρωταγωνιστές από τα Final Fantasy I εως XIV (εντάξει, η Shantotto και ο Scion δεν θεωρούνται πρωταγωνιστές, αφού τα παιχνίδια τους ήταν MMO) με μόνο μερικές από τις κινήσεις τους. Στην τελική έκδοση υποτίθεται ότι θα υπάρχουν πάνω από 50 χαρακτήρες, αλλά εμείς ακόμα κρατάμε μικρό καλάθι γι' αυτόν τον ισχυρισμό. Δεν υπήρχαν πολλά πράγματα για να κάνουμε στη διάρκεια της Beta, αφού τα μόνα modes που ήταν διαθέσιμα ήταν το online versus και το Practice mode, που ουσιαστικά  δεν ήταν τόσο για εξάσκηση, αλλά πιο πολύ Player vs CPU.

Η μεγάλη αλλαγή που έχει γίνει σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια είναι ότι οι μάχες πλέον είναι 3v3 αντί για 1v1. Ίσως με αυτό τον τρόπο να θέλουν να δείξουν ότι θα έχει και κάποιο κομμάτι στρατηγικής για τον τρόπο που θα θέλεις να χτίσεις μια τελική ομάδα και ποιοι χαρακτήρες σε βολεύουν πιο πολύ στις κινήσεις και στο χειρισμό, αλλά αυτό δεν το είδαμε πουθενά στη δοκιμαστική έκδοση. Στο offline mode εμείς διαλέγαμε μόνο έναν παίχτη και οι άλλοι δυο -όπως επίσης και ολόκληρη η αντίπαλη ομάδα- ήταν επιλεγμένοι στην τύχη και εκτός αυτού, οι AI-controlled χαρακτήρες φαίνεται να έχουν ίσα τη βασική νοημοσύνη που χρειάζεται για να αναπνέουν. Πολλές φορές στεκόμασταν ακόμα και μπροστά τους και δεν έκαναν καμία κίνηση για να μας επιτεθούν.

Οι μάχες όμως ήταν το ίδιο χορταστικές στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η σειρά. Παρόλο που στη Beta έκδοση οι χαρακτήρες είχαν μόνο τις βασικές κινήσεις, αυτό ήταν αρκετό για να μας ανοίξει την όρεξη και ελπίζουμε στην τελική έκδοση να μπορείς να ξεκλειδώσεις περισσότερες. Οι επιθέσεις χωρίζονται κλασσικά στα Bravery Attacks, που χρησιμοποιείτε για να μαζέψετε Bravery Points και τις HP Attacks, με τις οποίες κόβετε damage στους αντιπάλους, ανάλογα με το πόσα Bravery points μαζέψατε. Αυτό που έκανε περισσότερη εντύπωση όμως ήταν η χρήση των summons. Αυτή τη φορά δεν εμφανίζεται απλά μια εικόνα, δίνει ένα προσωρινό boost και αυτό ήταν. Τώρα έχουμε κανονικά εκτενή animations για κάθε summon, τα οποία μένουν μέσα στο πεδίο της μάχης και σας βοηθούν για ένα χρονικό διάστημα και δίνουν ένα pre-summoning και ένα post-summoning boost. Επιπλέον, επιτέλους, επιτέλους, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μετά την απογοήτευση που ήταν στο FFXIII και στο FFXV, έφτιαξαν έναν σωστό Bahamut!

Επειδή όμως μιλάμε για δοκιμαστική έκδοση, επόμενο ήταν ότι θα είχαμε και κάποια παράπονα. Το βασικό είναι ότι υπάρχει μόνιμο lock-on και δεν υπάρχει επιλογή να το απενεργοποιήσετε. Αυτό είναι κακό γιατί αν θέλετε να κοιτάξετε γύρω-γύρω στο πεδίο της μάχης ή έστω να επικεντρωθείτε σε κάτι άλλο, η κάμερα δεν θα σας αφήνει γιατί θα εστιάζει πάντα στον αντίπαλο. Κάτι άλλο που μας πείραξε έχει να κάνει με τα HP Attacks. Όταν έρχεται η ώρα να μπείτε στο EX Mode και χρησιμοποιήσετε HP Attack, δεν έχει πια κάποιο πιο φανταχτερό animation και mini-game όπως είχαν τα προηγούμενα παιχνίδια, όπως ήταν πχ με τον Squall να πρέπει να πατάτε το R με σωστό timing για το Renzokuken και να κάνει επιπλέον και το Lionheart άμα το εκτελέσετε άψογα. Έχουμε ακόμα την ελπίδα ότι στην τελική έκδοση θα υπάρχουν και αυτά.

Στο online κομμάτι τα πράγματα ήταν αρκετά μέτρια. Τα loading times ήταν υπερβολικά μακροσκελή ακόμα και για τα πιο βασικά πράγματα, υπήρχε αρκετό lag και προβλήματα με το matchmaking. Αυτά τουλάχιστον πριν το patch 1.04, γιατί μετά το συγκεκριμένο patch διαλύθηκαν όλα. Η απόκριση στο χειρισμό έγινε αισθητά χειρότερη ακόμα και στο offline mode, ενώ δεν υπήρξε ούτε ορατή βελτίωση στο online.

Σε γενικές γραμμές, η Beta μ;aς έκανε να ανυπομονούμε να δούμε την τελική του έκδοση με την ελπίδα φυσικά ότι θα έχουν ληφθεί υπόψιν τα παράπονά μας. Αν οι developers τηρήσουν το λόγο τους για το ρόστερ των 50 χαρακτήρων και φέρουν πίσω ότι αγαπήσαμε από τα προηγούμενα Dissidia, τότε το Dissidia NT προβλέπεται να είναι ένα εξαιρετικό ξεκίνημα για το 2018.

To Preview βασίστηκε στην Closed Beta του παιχνιδιού.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Team Ninja

Publisher

Koei Tecmo / Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

30 Ιανουαρίου 2018

Είδος

Fighting / Action

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */