Dissidia Final Fantasy NT

by Σταύρος Ζήσης on 9 Φεβρουαρίου 2018

Αυτό ήταν, έφτασε επιτέλους η μέρα που θα μπορούμε όλοι να παίζουμε ξύλο με τους αγαπημένους μας χαρακτήρες από Final Fantasy στη μεγάλη οθόνη. Μετά από 2 παιχνίδια στο PSP, τα οποία ήταν μια οπτασία και κάτι πραγματικά πρωτότυπο στον χώρο που συνδύαζαν τόσο καλά τα RPG στοιχεία με το fighting, το νέο εγχείρημα της Square Enix έφτασε στην οικιακή κονσόλα της Sony με την ανάπτυξη να έχει περάσει στα χέρια της Team Ninja. Κουβαλώντας πόσα χρόνια ιστορίας στην πλάτη του και χωρίς να το περιορίζουν πλέον οι τεχνικές προδιαγραφές του PSP, το Dissidia Final Fantasy NT έχει παραπάνω από όλα τα φόντα για να ξεπεράσει τους προκατόχους του.

Το Dissidia Final Fantasy NT, όπως και άλλα fighting games, κυκλοφόρησε αρχικά στα Arcades της Ιαπωνίας αρκετά χρόνια πριν να έρθει στο PS4 και εκμεταλλευόμενο το γεγονός ότι υπήρχαν άτομα μαζεμένα πάνω από κάμποσα μηχανήματα, έφερε τις μάχες στο 3v3 είδος για να δώσει λίγο παραπάνω έμφαση στη στρατηγική. Κατά τα άλλα, το concept του παραμένει το ίδιο: ένας πρωταγωνιστής και ο κεντρικός κακός από τα Final Fantasy I ως το X παλεύουν σε έναν τρισδιάστατο χώρο στις πιο φανταχτερές μάχες που έχουν δει ποτέ τα μάτια σας.

Νέοι στο συγκεκριμένο Dissidia είναι ο Noctis (FFXV), ο Ace (FF Type-0), η Y’shtola (FFXIV) και ο Ramza (FF Tactics), αλλά δυστυχώς έχουν αποχωρήσει και κάποιοι χαρακτήρες. Πιο συγκεκριμένα, από τους χαρακτήρες του Duodecim οι μόνοι που έχουν μείνει είναι η Lightning και ο Kain. Δυστυχώς είναι εμφανέστατη και η απουσία των κακών, καθώς δεν υπάρχει κανένας να εκπροσωπήσει τη σειρά μετά το FFX. Παρόλα αυτά, το καστ των 28 χαρακτήρων είναι αξιοπρεπέστατο και παρέχει αρκετές επιλογές, με τον κάθε χαρακτήρα να έχει το δικό του στυλ μάχης. Ποιο είναι το αγαπημένο σας Final Fantasy; Ποιος είναι ο αγαπημένος σας χαρακτήρας από Final Fantasy; Ποιον θέλετε περισσότερο να δείρετε από Final Fantasy; ANYTHING GOES!

Οι μάχες ακολουθούν το μοτίβο που έχει εδραιώσει η σειρά και την έκανε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα 3D fighting games της αγοράς. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τα Bravery Attacks με τα οποία μαζεύει κάποιους πόντους κάθε φορά που αυτές οι επιθέσεις πετυχαίνουν τον αντίπαλο και μια HP Attack που αν πετύχει τον αντίπαλο του ρίχνει σε damage τους Bravery πόντους που έχετε μαζέψει. Αντί για το κλασσικό 1v1 οι μάχες πλέον είναι σε 3v3 και όποια ομάδα σκοράρει πρώτη 3 KOs νικάει. Όπως καταλαβαίνετε, με 6 παίχτες στην οθόνη και επιθέσεις να έρχονται από παντού, θα επικρατεί μόνιμα ένα χάος και είναι κάτι θα σας κρατάει συνέχεια σε εγρήγορση για να ανταποκριθείτε σε αυτά που συμβαίνουν γύρω σας. Μια ακόμα αλλαγή έχει να κάνει με την ανάθεση ρόλων σε κάθε χαρακτήρα. Υπάρχουν οι Vanguards που έχουν πιο πολύ ωμή δύναμη, οι Assassins που είναι πιο ευκίνητοι και θυσιάζουν δύναμη και οι Marksmen που ειδικεύονται στις μακρινές επιθέσεις, κάτι που δίνει παραπάνω στρατηγική στα match. Βασικά, πιο πολύ πλέον μοιάζει με MOBA.

Όσο καλά και να ακούγονται τα παραπάνω, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα που προέρχεται από την Arcade φύση του παιχνιδιού. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, η Team Ninja αφαίρεσε όλα τα RPG στοιχεία που έκαναν τόσο πρωτότυπα τα προηγούμενα Dissidia. Δεν υπάρχει πλέον το character customization όπου φτιάχνετε εσείς τη λίστα κινήσεων για τον χαρακτήρα σας και αλλάζετε όπλα και εξοπλισμό, αλλά αντιθέτως το customization που έχει μείνει είναι καθαρά διακοσμητικό. Με τα level up δεν ξεκλειδώνετε άλλα Bravery Attacks και τα HP Attacks έχουν μείνει μόνο στο ένα σε κάθε αγώνα. Όλα αυτά δυστυχώς κάνουν το παιχνίδι μια πολύ στατική εμπειρία, χωρίς να υπάρχουν πια μοναδικά builds χαρακτήρων και που στην τελική δεν σε κάνει να θες να ασχοληθείς τόσο πολύ με το level up. Το μόνο που έχει μείνει για ξεκλείδωμα είναι κάποια EX Skills, τα οποία πέρα από κάποιες εξαιρέσεις, αποτελούν πιο πολύ κάποιο status buff ή status effect για τον αντίπαλο.

Για να πω την αλήθεια, είναι μάλλον προφανές ότι η ομάδα ανάπτυξης μετέφερε στο PS4 την Arcade έκδοση όπως ήταν με την ελάχιστη τροποποίηση για τα δεδομένα του gaming σε κονσόλα και αυτό φαίνεται σε πολλά πράγματα. Εκτός από την έλλειψη customization, υπάρχει μεγάλη έλλειψη και στο περιεχόμενο. Από offline μεριά, το μόνο που υπάρχει είναι το Gauntlet Mode, στο οποίο διαλέγετε μια ομάδα και παλεύετε 7 match ολοένα και αυξανόμενης δυσκολίας και το Sparring Match, που είναι απλά μια μάχη ενάντια σε AI ομάδα. Δεν υπάρχει ούτε offline multiplayer.

Το Story Mode έχει δεχτεί και αυτό αλλαγές που κάποιους σίγουρα θα τους εξοργίσει. Πρώτα απ’ όλα, δεν υπάρχει ξεχωριστό Story Mode για κάθε χαρακτήρα, αλλά ένα ενιαίο για όλους. Το Story Mode πλέον είναι χωρισμένο σε κομμάτια, τα οποία πρέπει να ξεκλειδώσετε μαζεύοντας Memoria και αποτελείται κυρίως από cutscenes του ενός λεπτού. Πώς μαζεύετε Memoria; Είτε ανεβαίνοντας rank στις online μάχες, είτε ανεβάζοντας το player rank σας από το Gauntlet Mode. Ναι, καλά διαβάσατε, πρέπει να κάνετε διαρκώς grinding στο Gauntlet Mode για να ξεκλειδώσετε το επόμενο κομμάτι της ιστορίας, κάτι που γίνεται σύντομα πολύ βαρετό, ειδικά για όσους θέλουν απλά να απολαύσουν την ιστορία. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι το story mode έχει μέσα και μάχες εναντίον αντίπαλων ομάδων, πράγμα που κάνει το διαρκές grinding στο Gauntlet Mode ένα ανούσιο padding.

Το πρόβλημα με το να μαζεύετε Memoria γίνεται ακόμα πιο δύσκολο λόγω κάποιων παραγόντων σχετικά με το game design. Αν δοκιμάσετε να παίξετε στο Gauntlet, τότε μάλλον θα παίζετε στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας γιατί η AI των συμμάχων σας πιο πολύ θα είναι εμπόδιο παρά θα σας βοηθάει. Αντιθέτως, η AI των αντιπάλων σε μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι αν τελειώσει ο χρόνος χάνετε μόνο εσείς και όχι όποιος ήταν στη χειρότερη κατάσταση. Προσωπικά μου έτυχε πολλές φορές να χάσω επειδή απλά τον περισσότερο χρόνο μου τον πέρναγα στο να παίζω κυνηγητό, παρά στο να ρίχνω ξύλο.

Αν από την άλλη μεριά προτιμάτε περισσότερο τις online μάχες, τότε μακάρι να σας λυπηθεί ο θεός του matchmaking. Το matchmaking δεν είναι και το καλύτερο και μπορεί να σας πάρει κάμποσα λεπτά μέχρι το παιχνίδι να σας βρει αντίπαλο. Το παιχνίδι έχει ένα από τα χειρότερα UI που έχω δει στη ζωή μου. Κάποια υπο-μενού θα μπορούσαν να είναι πιο streamlined, ενώ δεν υπάρχει επιλογή ακύρωσης σε πολλές οθόνες, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να επιστρέψετε στο κεντρικό μενού μέχρι να βρείτε αντίπαλο, ακόμα κι αν βαρεθείτε. Άπαξ και ξεκινήσετε το search, ή θα περιμένετε μέχρι να βρεθεί αντίπαλος ή θα κάνετε force quit το παιχνίδι από το μενού του PS4! Το άλλο πρόβλημα είναι ότι στο online δεν σημαίνει και πολλά η στρατηγική γιατί δεν μπορείτε να δείτε ποιον παίχτη έχουν πάρει οι συμπαίχτες σας ώστε να αποφασίσετε κι εσείς με ποιον θα ισορροπήσετε την ομάδα, κάτι που κάνει τους Vanguard χαρακτήρες την ασφαλέστερη επιλογή.

Αυτό όμως που σίγουρα δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς είναι ότι, οπτικά, το Dissidia Final Fantasy NT μάλλον είναι το πιο όμορφο 3D fighting game που υπάρχει στην αγορά. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν δεχτεί τη δέουσα προσοχή για να έρθουν στα επίπεδα της τωρινής γενιάς και το αποτέλεσμα του να τους βλέπεις σε επίπεδο πολύ κοντά στου Final Fantasy XV, είναι παραπάνω από εκπληκτικό. Και δεν είναι μόνο οι χαρακτήρες που έχουν βελτιωθεί. Στις μάχες σας θα βλέπετε πολλές περιοχές από τα παιχνίδια της σειράς, όπως τη Midgard από το FFVII και την Alexandria από το FFIX, που έχουν αναδημιουργηθεί σαν αρένες για τη δική σας ευχαρίστηση.

Τα εφέ και τα animations των κινήσεων είναι εξίσου πολύ καλοφτιαγμένα, αλλά με τον χαμό που γίνεται διαρκώς κατά τη διάρκεια της μάχης δεν θα έχετε την ευχέρεια να τα παρακολουθείτε. Κάτι άλλο για το οποίο είναι γνωστή η σειρά Final Fantasy είναι για τα εξαιρετικά soundtrack που διαθέτει. Το Dissidia κατάφερε και μάζεψε πόσα χρόνια ιστορίας και soundtrack και μαζί με αρκετά από τα original κομμάτια, προσφέρει και re-arranged εκδόσεις τους, οι οποίες θα έκαναν περήφανο τον Nobuo Uematsu. Μάλιστα, θα ακουστώ βλάσφημος μεν, αλλά υπάρχουν πολλά κομμάτια από τα οποία προτιμώ περισσότερο τις καινούργιες εκδόσεις του Dissidia.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dissidia Final Fantasy NT

Συντάκτης
9 Φεβρουαρίου 2018
Developer

Team Ninja

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

30 Ιανουαρίου 2018

Είδος

Fighting

PEGI

12

Θετικά

+ Καταιγιστική δράση
+ Οπτικά, είναι από τα ομορφότερα που υπάρχουν σε 3D fighter
+ Εξαιρετικό soundtrack
+ Μεγάλη γκάμα επιλογής χαρακτήρων

Αρνητικά

- Ελάχιστο περιεχόμενο
- Δεν υπάρχει offline multiplayer
- Το story mode χρειάζεται διαρκές grinding για να ξεκλειδωθεί
- Από τα χειρότερα UI και σχεδιασμός μενού που υπάρχουν σε παιχνίδι
- Προβλήματα με το online matchmaking
- Έλλειψη από σοβαρά tutorials για τον κάθε χαρακτήρα
- Δεν έχει το μεγάλο customization των προκατόχων του

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
5.1
Συνοψίζοντας

Το Dissidia Final Fantasy NT για κάθε ένα πράγμα που έχει κάνει σωστά, κάνει κάμποσα άλλα πράγματα λάθος. Με το να έχει σαν κύριο focus το online κοινό, προσφέρει ελάχιστο περιεχόμενο για το κοινό που θα περίμενε τον ίδιο όγκο που είχε έστω το Dissidia 012. Η φρενήρης δράση του, όσο ωραία και φανταχτερή κι αν είναι, είναι το μόνο που έχει απομείνει από τον πυρήνα του Dissidia, ενώ τα RPG στοιχεία του πλέον δίνουν τη σκυτάλη σε ένα πιο actionized παιχνίδι.

Αν δεν σκοπεύετε να αναλωθείτε πολύ στο online κομμάτι του τίτλου, τότε δυστυχώς το Dissidia Final Fantasy NT δεν θα καταφέρει να κρατήσει την προσοχή σας για πολύ.

6.5
Βαθμός
5.1
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
100%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1