DLC Review: Destiny 2 - Forsaken

From (almost) zero to hero
by Ελένη Δρίβα on 18 Σεπτεμβρίου 2018
Διαβάστε επίσης τα Review:
Destiny 2
Destiny 2: The Curse of Osiris
Destiny 2: Warmind

Το 2014, το Destiny αποτελούσε ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα παιχνίδια της χρονιάς, όμως κατά την κυκλοφορία του δέχθηκε σφοδρή κριτική, αφού δεν κατάφερε να προσφέρει αυτά που είχε υποσχεθεί. Έναν χρόνο και δυο “χλιαρά” expansions αργότερα, η Bungie κυκλοφόρησε το The Taken King DLC, μετατρέποντας το Destiny στο παιχνίδι που θα έπρεπε να είναι από την αρχή και σε ένα από τα καλύτερα shooters.

Το 2017, το Destiny 2 έρχεται να διαδεχθεί το πρώτο παιχνίδι της σειράς, μόνο και μόνο για να επαναλάβει την πορεία του προκατόχου του. Το base game είχε σοβαρά προβλήματα, το Curse of Osiris ήταν από τα πιο απογοητευτικά expansion που έχουν υπάρξει και το Warmind προσπάθησε να σώσει την κατάσταση, αλλά δεν ήταν αρκετό. Με την έναρξη του year 2, το Forsaken expansion γίνεται το Taken King του Destiny 2 και αποτελεί, όχι μόνο το καλύτερο DLC του Destiny franchise, αλλά και την έναρξη της καλύτερης περιόδου που έχει δει ποτέ η σειρά. Αυτό είναι το Destiny 2, όπως θα έπρεπε να είναι.

Το Forsaken φέρνει πολλές προσθήκες και αλλαγές, ειδικά σε συνάρτηση με το Season 4, για αυτό ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το campaign του νέου expansion μας μεταφέρει στην παλιά και γνώριμη φυλακή υψίστης ασφαλείας, Prison of Elders, όπου η Petra Venj ζητάει τη βοήθειά μας, αλλά και του Cayde-6, για να βάλει ένα τέλος στην εξέγερση μερικών κατάδικων..

Δυστυχώς, τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο και ο αδερφός της βασίλισσας των Awoken, Uldren, δολοφονεί τον αγαπημένο μας Hunter Vanguard, πριν καταφέρει να δραπετεύσει μαζί με τους 8 βαρόνους των Scorn. Το δυσάρεστο συμβάν οδηγεί τον Guardian μας σε ένα ταξίδι εκδίκησης, καθώς ξεκινάει να βρει και να σκοτώσει τους εννιά δραπέτες…

Τα story missions θα σας απασχολήσουν για περίπου 6 ώρες και ακόμα λιγότερο αν ξέρετε τι πρέπει να κάνετε. Παρόλα αυτά, το campaign του Forsaken είναι το καλύτερο story που έχουμε δει στο Destiny, σίγουρα καλύτερο από τη βασική πλοκή του Destiny 2. Είναι μια προσωπική ιστορία και ταυτόχρονα κάτι που συμβάλει σε ολόκληρο το σύμπαν του παιχνιδιού, ενώ πλαισιώνεται από εξαιρετικούς χαρακτήρες και τα σωστά κίνητρα.

Αν έχετε ασχοληθεί με το franchise, τότε γνωρίζετε πως ο Cayde-6 αποτελούσε την “ασφαλή επιλογή” της Bungie, το comic relief που σήκωνε την ιστορία στους ώμους του και εφόσον έχετε επενδύσει στο παιχνίδι, η απώλεια του θα σας στοιχίσει, αλλά ταυτόχρονα γίνεται η αφορμή για να δούμε ένα πιο σκοτεινό σενάριο, μια πιο σοβαρή Bungie.

Η Bungie επένδυσε στο Forsaken και αυτό είναι φανερό. Πέρα από την πλοκή, βλέπουμε κάτι που είχαμε καιρό να δούμε στο Destiny: πραγματικά καινούργιους εχθρούς. Τα Scorn προέρχονται από τη φυλή των Fallen (ναι, είναι παλιοί εχθροί), όμως ο σχεδιασμός τους διαφέρει και παρουσιάζουν ικανοποιητική ποικιλία, ενώ έχουν και διαφορετική συμπεριφορά από τους υπόλοιπους εχθρούς. Σε γενικές γραμμές, έχουν πολύ πιο επιθετική AI και αν δεν προσέξετε, μπορούν πολύ γρήγορα να σας φέρουν σε δύσκολη θέση.

Το μεγαλύτερο ατού των Scorn είναι οι Barons, οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Όπως προαναφέραμε οι βαρόνοι είναι οχτώ και όλοι έχουν τη δική τους μάχη, αλλά και προϊστορία. Μερικούς θα τους αντιμετωπίσετε σε κανονικές αποστολές και μερικούς σε μικρότερα adventures, ενώ ο καθένας έχει το δικό του στιλ μάχης, στο οποίο θα πρέπει να προσαρμοστείτε, δημιουργώντας ποικιλία και ενδιαφέρον.

Με το πέρας της βασικής πλοκής, η ιστορία δεν σταματάει όπως θα περιμένατε και όπως γινόταν στα ως τώρα DLCs. Αντιθέτως, το story content συνεχίζεται για αρκετή ώρα ακόμα και μάλιστα εξελίσσεται με το πέρασμα των εβδομάδων, μέσα σε ένα ευφυέστατο πλαίσιο και αξιοποιώντας μερικούς από τους καλύτερους χαρακτήρες του franchise.

Παράλληλα με την κυκλοφορία του Forsaken ξεκίνησε και το Season 4 του παιχνιδιού, το οποίο συνέβαλε σε μεγάλο ποσοστό στην επιτυχία του expansion. Το Season of the Outlaw, όπως λέγεται η νέα σεζόν, άλλαξε το weapon system, φέρνοντας τις shotguns, τα snipers και τα fusion rifles στο energy slot (όπως δηλαδή ήταν στο Destiny), πλην κάποιων εξαιρέσεων, επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή του εξοπλισμού, αλλά και στον τρόπο που θα παίξετε.

Επιπλέον, όλοι οι vendors έχουν bounties, τα οποία σας ανταμείβουν με τα αντικείμενα που χρειάζεστε για να κάνετε infuse τα όπλα και τις πανοπλίες σας, καθώς η διαδικασία του infusion στοιχίζει πολύ πιο ακριβά πλέον, ειδικά αν σκοπεύετε να τα κάνετε masterwork για να τα αναβαθμίσετε στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Τα masterwork φτάνουν έως το 10 για τα όπλα και ως το 5 για τις armors, οπότε καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται πολύ σκέψη πριν επενδύσετε στο οτιδήποτε. Τα mods έχουν επίσης υποστεί αλλαγές, παρουσιάζοντας μεγαλύτερη ποικιλία και πιο ενδιαφέροντα perks, όμως είναι και πιο σπάνια για να τα αποκτήσετε.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους παίκτες του Destiny 2 (με εξαίρεση τα masterwork) και είναι διαθέσιμα δωρεάν. Το Forsaken φέρνει άλλες τόσες αλλαγές, που συμβάλουν στη δραστική βελτίωση του παιχνιδιού. Αρχικά, έχουμε τα νέα level cap, power cap, super abilities και το νέο τύπο όπλου.

Το όριο στα levels αυξήθηκε ως το 50, ενώ στο power level αυξήθηκε έως το 600, με το soft cap να βρίσκεται στο 500, που σημαίνει πως οι τελευταίοι 100 πόντοι έρχονται μετά από πολλές ώρες grinding και το νέο reset system θα σας βοηθήσει σε αυτό, αφού πλέον έχουμε δυο μεγάλα reset κάθε εβδομάδα, με διάφορες καθημερινές δραστηριότητες να προσφέρουν ισχυρό εξοπλισμό, αλλά και περισσότερα πράγματα να κάνετε.

Τα νέα supers έρχονται ως ένα τρίτο perk tree στα ήδη υπάρχοντα subclasses και παρόλο που δεν είναι κάτι τελείως καινούργιο, έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, που τα περισσότερα από αυτά μοιάζουν ως κάτι νέο και απίστευτα διασκεδαστικό. Έπειτα, έχουμε το νέο weapon type του Forsaken, το τόξο. Η δουλειά που έχει γίνει είναι άκρως εντυπωσιακή. Υπάρχουν τόξα (προς το παρόν) που μπαίνουν στο kinetic slot και το energy slot, ενώ η αίσθηση κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ένα από αυτά είναι ρεαλιστική και άπειρα ικανοποιητική.

Ένας απαραίτητος μηχανισμός που γνωρίσαμε στο Destiny και έλειπε από το Destiny 2 ήταν τα random rolls, τα οποία επιτέλους επέστρεψαν. Πλέον, κάθε όπλο και armor του year 2 που θα βρίσκετε (υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις) θα έχει διαφορετικά perks. Ακόμα και αν πετυχαίνετε το ίδιο όπλο για δέκατη φορά, από εδώ και πέρα θα έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον, αν μπείτε στη διαδικασία να βρείτε το κατάλληλο για εσάς. Με τα νέα όπλα και τις νέες armors, σε συνδυασμό με όλα τα παλιότερα που επιστρέφουν, υπάρχει μια τεράστια γκάμα για να κυνηγήσετε και αν είστε trophy hunters ή σας αρέσει να φτάνετε μια συλλογή στο 100%, τότε με το Forsaken το Destiny 2 απόκτησε εκατό φορές μεγαλύτερο νόημα για εσάς.

Με την έλευση του Forsaken, η Bungie μας συστήνει στο Collection και τα Triumphs. Το Collection, όπως πιθανότατα μπορείτε να μαντέψετε, αποτελεί μια λίστα με όλα τα αντικείμενα που έχετε συλλέξει. Από όπλα, πανοπλίες, σκάφη, sparrows, μέχρι emblems και shaders. Εφόσον έχετε αποκτήσει κάτι έστω και μια φορά, θα αποτελεί μέρος του Collection σας και θα μπορείτε να το ανακτήσετε από εκεί ανά πάσα στιγμή, ακόμα και αν το σβήσατε από το vault σας, που πλέον έχει 500 θέσεις. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής, τα πράγματα που βρίσκετε και έχουν random rolls δεν μπορούν να ανακτηθούν από τη συλλογή σας.

Τα Triumphs είναι μια παραλλαγή του Grimoire score από το Destiny, αφού σας ζητάνε να ολοκληρώσετε διάφορα objectives για να κερδίσετε triumph points και seals, που κατά κάποιον τρόπο αποδεικνύουν τη “μαεστρία” σας στο παιχνίδι. Κάποια objectives είναι γενικής φύσεως, όπως αυτά που σχετίζονται με την ιστορία, αλλά κάποια άλλα είναι πιο συγκεκριμένα και σχετίζονται με συγκεκριμένες περιοχές ή classes.

Αναφερόμενοι στις περιοχές, το Forsaken έφερε δυο νέες τοποθεσίες. Το Tangled Shore είναι η πρώτη από αυτές και είναι διαθέσιμη από την αρχή της ιστορίας. Αποτελείται από τεράστια κομμάτια βράχων που ενώνονται μεταξύ τους και βρίσκεται στο Reef, που είχαμε γνωρίσει στο πρώτο Destiny. Εκεί θα βρείτε ένα καινούργιο και πολύ ενδιαφέρον NPC, με ένα νέο είδος από bounties, καθώς και δυο νέα public events, τα οποία γίνονται και heroic. Επίσης, στο Tangled Shore θα κυνηγήσετε και τους Barons και η χαοτική και άνομη αισθητική της περιοχής είναι ιδανική για την πλοκή.

Η δεύτερη περιοχή είναι η Dreaming City και κλέβει τις εντυπώσεις με ευκολία. Αποτελεί endgame τοποθεσία, οπότε δεν θα τη δείτε πριν το τέλος του campaign και ακόμα και τότε θα είναι δύσκολο να την εξερευνήσετε, λόγω του υψηλότερου light των εχθρών. Όμως, αξίζει τον κόπο. Είναι επιβλητική, εκθαμβωτική, με τεράστια προϊστορία, γεμάτη μυστικά και ακόμα περισσότερα πράγματα για να κάνετε. Ένας πραγματικά φιλόδοξος προορισμός εκ μέρους της Bungie, που αποδεικνύει ότι άμα θέλει, μπορεί να δημιουργήσει αξιομνημόνευτες τοποθεσίες.

Η πόλη των Awoken έχει μιας μορφής horde mode, το Blind Well, ένα public event που μπορείτε να βρείτε μόνο στον συγκεκριμένο προορισμό και φιλοξενεί και το νέο raid, μεταξύ άλλων. Το Last Wish raid θεωρείται το κορυφαίο activity του DLC και δικαίως. Σε μέγεθος φτάνει το King’s Fall raid του Taken King και σε φιλοδοξία το ξεπερνάει. Αποτελείται από πέντε βασικές δοκιμασίες και αξιοποιεί το setting του Dreaming City, χτίζοντας ένα από τα πιο εντυπωσιακά raids του franchise.

Ο κύριος λόγος που το Last Wish ξεπερνάει κάθε προηγούμενο raid όμως, είναι γιατί καταφέρνει να ενώσει με απόλυτη αρμονία την κορυφαία δραστηριότητα του expansion, με τη συνέχεια του story μετά από το πέρας του κεντρικού campaign. Μάλιστα, η πρώτη ομάδα που κατάφερε να περάσει το raid, επηρέασε την πρόοδο όλων των παικτών παγκοσμίως, ξεκλειδώνοντας νέα quests και άλλα πολλά, ενώ η Bungie υπόσχεται πως η Dreaming City θα συνεχίσει να προσαρμόζεται στις πράξεις των παικτών, τόσο ατομικά, όσο και ομαδικά.

Πέρα από το raid, το Forsaken έχει τέσσερα νέα strikes, με το ένα από αυτά να είναι αποκλειστικό του PlayStation 4. Και τα τέσσερα strikes είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει στο παιχνίδι, με ένα από αυτά να αποτελεί μνεία σε ένα από τα διασημότερα activities του πρώτου τίτλου, με ένα πανέξυπνο twist στο τέλος. Το πρόβλημα με τα strikes είναι ότι έχουν γίνει λιγότερο σχετικά πλέον, αφού όλα τα exclusive loot έχουν πάει στα Nightfalls (μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε τρία διαφορετικά κάθε εβδομάδα) και τα powerful drops είναι ελάχιστα σε αυτή τη δραστηριότητα και είναι κρίμα, γιατί τα νέα strikes αξίζουν την προσοχή των παικτών, ενώ πλέον μπορείτε να διαλέξετε και ποιο θέλετε να παίξετε από μόνοι σας.

Η τελευταία μεγάλη προσθήκη είναι το Gambit, ένα υβριδικό mode που συνδυάζει το PvE με το PvP. Όπως με το Crucible, που σύντομα θα αποκτήσει νέες πιστές και modes, το Gambit έχει το δικό του ranking system, το Infamy. Τι ακριβώς είναι όμως; Το νέο mode αποτελείται από δυο αντίπαλες ομάδες των τεσσάρων παικτών. Σκοπός σας είναι να σκοτώνετε όσο περισσότερους εχθρούς γίνεται, να μαζεύετε τα motes που αφήνουν πίσω τους και να τα βάζετε στο bank στη μέση της πίστας, ώστε να καλέσετε ένα boss που πρέπει να σκοτώσετε για να κερδίσετε τον γύρο.

Το Primeval Boss εμφανίζεται μόλις μαζέψετε 75 motes, όμως πρέπει να είστε πιο γρήγοροι από την αντίπαλη ομάδα ή να καταφέρετε να επιβραδύνετε την πρόοδο τους, εισβάλλοντας στη δική τους πίστα. Αν σκοτώσετε έναν αντίπαλο που κουβαλάει πολλά motes, τότε εκείνος τα χάνει για πάντα και έτσι σαμποτάρετε την πρόοδο τους. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για εσάς, οπότε πρέπει να προσέχετε τόσο τα τέρατα που κυνηγάτε, όσο και τους αντίπαλους guardians που μπαίνουν στην πίστα σας.

Εφόσον καταφέρετε να καλέσετε τον Primeval, οι αντίπαλοι μπορούν να κάνουν invade πιο τακτικά και κάθε φορά που σας σκοτώνουν ενώ πολεμάτε το boss, το "γιατρεύουν". Γενικά, το Gambit μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και μπορεί να γίνει αρκετά εθιστικό. Απαιτεί προσοχή, τακτική και απευθύνεται και στους PvE και στους PvP παίκτες, καταφέρνοντας να διασκεδάσει και τις δυο κατηγορίες. Το νέο mode του Destiny 2 είναι επιτυχία.

Τεχνικά δεν υπάρχουν πολλά να πούμε, αφού μιλάμε για expansion. Το ποιοτικό gameplay αποτελεί μια σταθερά για το franchise. Οι νέες περιοχές είναι προσεγμένες και γεμάτες και ο σχεδιασμός των νέων οπλών και armors ξεφεύγει επιτέλους από τα re-skin (όχι σε όλες τις περιπτώσεις δυστυχώς).

Αν οφείλουμε να αναφερθούμε σε κάτι, αυτά είναι τα εξαιρετικά voice overs, με της April Stewart ως Petra Venj και του Nolan North, που αντικαθιστά επάξια τον Nathan Fillion ως Cayde-6, να κλέβουν τις εντυπώσεις και τον/την guardian μας, που ξαφνικά απέκτησαν φωνή μια τραυματική εμπειρία και έναν χρόνο αργότερα. Αναμενόμενα, για ακόμα μια φορά, το soundtrack του Forsaken έρχεται να κάνει την εμπειρία του expansion αισθητά πλουσιότερη, με επικά και ελαφρώς πιο σκοτεινά ακούσματα.

Το Forsaken είναι το expansion που χρειαζόταν το Destiny 2 εδώ και καιρό. Αδιαμφισβήτητα, η Bungie απέδειξε ότι όταν θέλει μπορεί να δημιουργήσει πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο και πλέον το Destiny 2 είναι στα καλύτερα του. Παρόλα αυτά, για να παίξετε το νέο DLC, απαιτείται να έχετε στην κατοχή σας και τα δυο προηγούμενα expansions, κάτι που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με ευκολία.

Το νέο expansion μπορεί να προσφέρει όσα θα έπρεπε για την τιμή του, όμως η παραπάνω προϋπόθεση ίσως και να ξενίσει μερικούς, ακόμα και αν υπάρχουν διάφορα οικονομικά πακέτα. Παρά ταύτα, η καλύτερη περίοδος του Destiny 2 μόλις ξεκίνησε…

Το DLC μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Destiny 2: Forsaken (DLC)

Συντάκτης
18 Σεπτεμβρίου 2018
Developer

Bungie

Publisher

Activision

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

4 Σεπτεμβρίου 2018

Είδος

First-person shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Το καλύτερο story arc του Destiny franchise
+ Οι Barons και οι ποικιλόμορφες μάχες τους
+ Το story content συνεχίζεται και μετά από το πέρας της κεντρικής πλοκής
+ Τα νέα supers είναι απολαυστικά
+ Το Gambit είναι διασκεδαστικό και απευθύνεται σε PvE και PvP παίκτες
+ Τα random rolls επέστρεψαν
+ Δυο νέες περιοχές με πολλές καινούργιες δραστηριότητες
+ Άφθονο loot που στην πληθώρα του δεν είναι re-skins
+ Τα μυστικά του Dreaming City
+ Το Last Wish raid
+ Η προσθήκη των Collection και Triumphs
+ Ο guardian μας επιτέλους μιλάει

Αρνητικά

- Η απαίτηση να έχετε στην κατοχή σας τα προηγούμενα δυο expansions μπορούσε να είχε αποφευχθεί
- Παρ' όλες τις αλλαγές, τα strikes γίνονται πολύ σύντομα περιττά
- Το νέο infusion system ίσως είναι πολύ απαιτητικό για τους λιγότερο τακτικούς παίκτες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Το Forsaken είναι το expansion που το Destiny 2 χρειαζόταν απελπισμένα. Η Bungie άκουσε τους παίκτες της και απέδειξε ότι όταν θέλει, μπορεί να δημιουργήσει πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο. Αν και η προϋπόθεση του να έχετε τα δυο προηγούμενα expansions για να μπορέσετε να παίξετε το νέο DLC θα ξενίσει μερικούς, η καλύτερη περίοδος του Destiny 2 μόλις ξεκίνησε.

Με ένα πιο ώριμο και σκοτεινό σενάριο, τα random rolls να επιστρέφουν και τα νέα supers να μας διασκεδάζουν για ατελείωτες ώρες, σε συνδυασμό με το νέο Gambit mode, το Forsaken προσφέρει το περιεχόμενο που θα έπρεπε για τα λεφτά που ζητάει. Το εκθαμβωτικό Dreaming City άνοιξε τις πόρτες του και σας περιμένει να ανακαλύψετε τα σκοτεινά μυστικά του.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1