DLC Review: The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

by Λεωνίδας Πάτρας on 7 Ιουνίου 2016
Reviews
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να διαβάσετε τα Reviews των
The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone (DLC)

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του άκρως επιτυχημένου και πολυβραβευμένου The Witcher 3: Wild Hunt ήρθε η ώρα να «γευτούμε» το δεύτερο και τελευταίο μεγάλο expansion της σειράς. Η CD Projekt Red ως δημιουργός του παιχνιδιού έχει αποδείξει περίτρανα πως αν και μπορεί να κάνει λάθη (downgrade γραφικών – προβληματικό launch) ξέρει να τα διορθώνει και προπάντων σέβεται το κοινό της. Αρχικά να πούμε πως η υπόσχεσή της ότι το Blood and Wine θα είναι ένα expansion σε φυσιολογική τιμή και θα προσφέρει περίπου 30 ώρες περιεχομένου βγήκε αληθινή. Αυτό που μένει όμως είναι να επαληθεύσουμε αν η ποσότητα συνοδεύεται με την ανάλογη ποιότητα. Είναι το Blood and Wine άραγε αντάξιο του αρχικού παιχνιδιού;

Stonecutters' Settlement

STORY / CONCEPT

Με το που εγκαταστήσουμε το DLC και μπούμε στο τελευταίο μας savegame (προτείνεται χαρακτήρας level 34 και πάνω) θα δούμε ένα περίεργο σημείωμα στα Notice Boards του Velen. Το βασίλειο της Toussaint καλεί έναν «ειδικό» για την εξόντωση ενός μυστήριου τέρατος που σφαγιάζει κόσμο ανεξέλεγκτα. Κάτι που στην αρχή φαίνεται ως μια καθημερινή δουλειά για τον Geralt αρχίζει σιγά σιγά να εξελίσσεται σε κάτι ιδιαίτερα μεγάλο, καθώς εμπλέκονται στο όλο σκηνικό και μέλη της βασιλικής οικογένειας της Toussaint αλλά και σκοτεινοί βρικόλακες. Ο Witcher μας θα συναντήσει κάποια γνώριμα πρόσωπα, αλλά κυρίως ορισμένους νέους χαρακτήρες, όπως η βασίλισσα Anna Henrrieta και η εξορισμένη αδερφή της, ενώ όλοι οι πρωταγωνιστές έχουν την δική τους προσωπικότητα επιμελημένη αρκετά από τους δημιουργούς του τίτλου. Δεν είναι τυχαίο βέβαια πως ακόμη και με ένα τόσο μεγάλο και ιδιαίτερο cast, ο χαρακτήρας του Geralt ξεχωρίζει για την ευφυΐα του και κάθε του φράση είναι "βουτηγμένη" στο μυαλό του, με τη CD Projekt να δημιουργεί έναν από τους πιο "δυνατούς" χαρακτήρες που έχουμε συναντήσει τη τελευταία δεκαετία σε video game. Εξαιρετικό και ιδιαίτερα βαθύ είναι και το lore του παιχνιδιού (και του Blood and Wine συγκεκριμένα) που μπορεί στους νέους παίχτες να φαίνεται κάπως χαοτικό, όμως με λίγο ψάξιμο ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει πολλές ενδιαφέρουσες πτυχές από τον κόσμο του Witcher (είτε μέσω του Beastiary και του Codex, είτε μέσω βιβλίων και συνομιλιών με NPCs και κεντρικούς χαρακτήρες).

Ο νέος και αρκετά μεγάλος σε μέγεθος «κόσμος» της Toussaint διαφέρει με τους προηγούμενους του παιχνιδιού, καθώς οι άνθρωποι εδώ είναι πιο ελεύθεροι από τα δεσμά των Nilfgardians και υπάρχει μια γενικότερη ευημερία με όμορφες παλέτες χρωμάτων, λιβάδια ανθισμένων λουλουδιών και εντυπωσιακές χρωματιστές επαύλεις. Αυτά όλα επιφανειακά, γιατί στα μπουντρούμια, τις σκοτεινές σπηλιές και τα εγκαταλελειμμένα κάστρα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η Toussaint είναι μια περιοχή που λατρεύει το καλό κρασί αλλά και μια περιοχή που τα βαμπίρ και διαφόρων ειδών βρικόλακες βρίσκουν κατοικία. Έτσι δικαιολογείται ο τίτλος Blood and Wine, καθώς και το κεντρικό artwork του παιχνιδιού. Θα λέγαμε ότι σε γενικές γραμμές η ιστορία έχει ανατροπές και είναι ενδιαφέρουσα, αν και όχι όσο στο προηγούμενο expansion (Hearts of Stone). Γενικά πάντως, οι αποφάσεις μας δεν είχαν μεγάλες συνέπειες, πέραν μιας απόφασης που λαμβάνουμε λίγο πριν το τέλος του expansion που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και ποιό από τα τρία Endigs θα δούμε στον επίλογο.

GAMEPLAY και NΕΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Το gameplay του τίτλου είναι καθαρά βασισμένο στο ότι ξέραμε μέχρι τώρα με το παιχνίδι να απαιτεί καλή προετοιμασία πριν την μάχη (potions, oils κτλ). Oi μάχες ενώ είναι σχετικά απλές, έχουν ορισμένες ιδιαιτερότητες ανάλογα με το είδος του τέρατος (ή των ανθρώπων) που αντιμετωπίζουμε. Ο σχεδιασμός των αποστολών είναι επίσης παρόμοιος με το βασικό παιχνίδι. Έχουμε τα Witcher Contracts, όπου ο Geralt θα κάνει την έρευνα χρησιμοποιώντας τα Witcher Senses και στη συνέχεια θα σκοτώσει το θήραμα έναντι κάποιας χρηματικής αμοιβής. Επίσης υπάρχουν αρκετές Side Missions με ξεχωριστό background η κάθε μια και εδώ μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι έγινε πολύ καλή δουλειά, ώστε να υπάρχει μια γενική ποικιλία και να μην γίνονται ρουτίνα οι αποστολές. Ο χάρτης περιέχει πολλές υπο-περιοχές και προσφέρεται για εξερεύνηση, αλλά όπως προαναφέραμε δεν θα κάνετε κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνατε στο main game.

Το Blood and Wine «συνοδεύεται» με το νέο μεγάλο Update του παιχνιδιού (1.20) το οποίο βελτιώνει κάποια πράγματα, όπως το Inventory, ενώ ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίσαμε είναι η επιλογή για enemy upscale: σε περίπτωση δηλαδή που ο χαρακτήρας σας είναι πολύ ισχυρός, το παιχνίδι «φέρνει» τους εχθρούς στο level σας κάνοντας το έτσι τις εύκολες μάχες πιο challenging. Σαν νέες προσθήκες έχουμε πλέον τα Mutations τα οποία είναι κάποιες σημαντικές ιδιότητες, που αναπτύσσονται και αυτές όπως τα γνωστά Skills μόνο που έχουν πιο έντονα χαρακτηριστικά (πχ η μπάρα ζωής να γεμίζει με κάθε kill, η εκτέλεση αυτόματων finishers κτλ). Αξίζει να αναφερθούν και κάποιες μικρότερες προσθήκες όπως είναι η περαιτέρω αναβάθμιση των Witcher Gear Sets (και η επιλογή για αλλαγή χρώματος αυτών) και ένα νέο Gwent Deck (Skellige) για τους λάτρεις του παιχνιδιού. Τέλος, όπως είναι αναμενόμενο σε τέτοιου βεληνεκούς expansion υπάρχουν καινούριες πανοπλίες και σπαθιά για τον χαρακτήρα μας, εμπλουτισμένο Bestiary με καινούριους εχθρούς, αλλά και Bosses. Άλλη μια όμορφη «πινελιά» που πρόσθεσε η CD Projekt είναι η κατοικία του Geralt που είναι μάλιστα αναβαθμιζόμενη στα πρότυπα των παλαιότερων Assassin's Creed παιχνιδιών.

Αναφέροντας τα αρνητικά στο κομμάτι gameplay, θα συμπεριλάβουμε τον απότομο χειρισμό του χαρακτήρα, κάτι που φαίνεται ότι η CD Projekt δεν μπόρεσε να βελτιώσει μετά από πολλά updates, όπως και το κακό collision detection με τον χαρακτήρα μας να κολλάει σε πόρτες ή σκάλες ή όταν περνάει δίπλα από NPCs. Αρνητική εντύπωση μας άφησε το γεγονός ότι για την αναβάθμιση των Witcher Gears επιβάλλεται το κόστος μια ολόκληρης περιουσίας, κάτι που βρήκαμε εντελώς παράλογο και παράξενο. Τέλος, δυστυχώς η κάπως εξειδικευμένη γραφή των διαλόγων (κάτι το οποίο υπήρχε και στο αρχικό παιχνίδι) θα δυσκολέψει σε σημεία ακόμα και όσους έχουν καλές γνώσεις αγγλικών, ενώ όσοι δεν λατρεύουν τους μεγάλους διαλόγους, θα αναγκαστούν σε σημεία να κάνουν skip, χάνοντας πιθανόν σημαντικά μέρη της πλοκής της κάθε αποστολής.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Όπως προαναφέραμε η Toussaint – ο νέος κόσμος του παιχνιδιού – είναι πιο όμορφος και πιο πλούσιος, προσφέροντας κάποιες μαγευτικές τοποθεσίες, ενώ αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο είναι οι εναλλαγές ώρας και καιρικών συνθηκών, η μετάβαση των οποίων είναι πραγματικά υπέροχη. Στο παιχνίδι δεν παρατηρήσαμε framedrops, αλλά από την άλλη υπάρχει ένα ελαφρύ pop-in, το όποιο μετά από λίγες ώρες ενασχόλησης περνάει σχεδόν απαρατήρητο. Δυστυχώς, δε λείπουν κάποια μικρά bugs και στο Blood and Wine, όπως αντικείμενα και εχθροί που μένουν στον αέρα ή κάποιοι NPCs μέσα σε τοίχους κλπ., που ενώ είναι σπάνιες περιπτώσεις, καλό θα ήταν να εξαλειφθούν τελείως. Σε περίπτωση θανάτου του Geralt θα πρέπει να υποστούμε ένα τεράστιο πραγματικά loading, κάτι που σίγουρα δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε (στην έκδοση PS4 που δοκιμάσαμε). Γενικά, ο οπτικός τομέας είναι σταθερός και σε σημεία εντυπωσιακός με αρκετή λεπτομέρεια, ειδικά σε κτήρια, πανοπλίες και χαρακτήρες. Το soundtrack έχει εμπλουτιστεί με νέα κομμάτια, που παίζουν σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού με το ανάλογο ύφος (μάχες, εξερεύνηση, gwent κλπ.). Εξαιρετικό για ακόμη μια φορά είναι και το voice acting, που πέρα από τις όμορφες ερμηνείες των ηθοποιών, οι φωνές είναι ταιριαστές στον εκάστοτε χαρακτήρα. Όλα δείχνουν ότι έχει «πέσει» δουλειά από την ομάδα ανάπτυξης και δεν υπάρχουν προχειρότητες, όπως βλέπουμε στα περισσότερα DLCs αυτής της εποχής.

To Blood and Wine είναι διαθέσιμο από της 31/5 για PS4, Xbox One και PC στην τιμή των 20 ευρώ ψηφιακά. Ενώ υπάρχει retail έκδοση για το PS4 και το PC στα 30 ευρώ και περιλαμβάνει τον κωδικό για download του expansion και τα εναπομείναντα 2 Gwent Decks. Όπως και στο Hearts of Stone έτσι και εδώ υπάρχει η επιλογή να ξεκινήσετε σκέτο το DLC με χαρακτήρα που σας φτιάχνει αυτόματα το παιχνίδι σε Level 34.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

DLC Review: The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

Author
7 Ιουνίου 2016
Τίτλος

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine (DLC)

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

CD Projekt Red

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

31 Μαΐου 2016

Είδος

Action / RPG

PEGI

18

Θετικά

+ "Γεμάτο" περιεχόμενο
+ Όμορφος οπτικοακουστικός τομέας
+ Καλοσχεδιασμένες main και Side Missions
+ Ποιοτικό και καλοδουλεμένο από κάθε απόψη

Αρνητικά

- Μεγάλα Loading Times και ορισμένα Bugs
- Δεν προσφέρει κάτι το πολύ φρέσκο ή καινοτόμο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
9.8
Συνοψίζοντας

Το Blood and Wine αποτελεί πρότυπο για το πώς θα πρέπει να υλοποιούνται και να κυκλοφορούν τα μεγάλα DLCs και βάσει του κόστους του είναι και μια πολύ καλή και Value for Money αγορά. Μπορεί να είναι καθαρά βασισμένο στη γνωστή φόρμουλα του αρχικού παιχνιδιού, αλλά είναι αυτό που οι περισσότεροι λάτρεις του σύμπαντος του Witcher θέλουν και αυτό είναι περισσότερο The Witcher 3. Οι 25 και πλέον ώρες περιεχομένου προσφέρονται με το μεράκι και την ποιότητα της CD Projekt και παρά τα μικρά του «πταίσματα», συνιστάται ανεπιφύλακτα σε όσους αγάπησαν το αρχικό παιχνίδι.

9.0
Βαθμός
9.8
Βαθμός
7 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%