DOOM

Η Κόλαση δεν είναι για τους αδύναμους...
by Λεωνίδας Πάτρας on 21 Μαΐου 2016
Reviews

Ήταν μέσα της δεκαετίας του '90, πιο συγκεκριμένα ήμουν σε μια από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, όταν παρέα με τον κολλητό μου παίρναμε δειλά δειλά τις πρώτες μας εμπειρίες από το υποανάπτυκτο ακόμα κόσμο του gaming. Κλεισμένοι στο σκοτεινό δωμάτιο μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή βλέπω τον φίλο μου να κατεβάζει από το ράφι του μια δισκέτα λίγων μόλις megabyte, με το όνομα DOOM να ξεχωρίζει γραμμένο με μια απλή κόκκινη γραμματοσειρά. Το παιχνίδι ήταν ότι πιο όμορφο και σκοτεινό είχα παίξει μέχρι τότε, αλλά αυτό που μου έχει μείνει περισσότερο μέχρι και σήμερα ήταν ότι απλά δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε να παίζουμε. Μια αίσθηση που την ένιωσα έντονα και με το νέο τίτλο της σειράς, που αν και μπορεί να απέχει από το τέλειο, σε παρακινεί με το δικό του «ύπουλο» τρόπο να ανοίξεις ξανά την κονσόλα ή το PC σου για μια ακόμη πίστα.

DOOM_20160514004248

Είναι γνωστό σε όλους ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί με τα πρώτα παιχνίδια της σειράς, προ 20ετίας, ότι το Doom είναι από τους πρωτεργάτες των FPS που μαζί με κάποια άλλα Games (Wolfenstein, Quake κτλ.) καθόρισαν κατά μεγάλο ποσοστό και επηρέασαν αρκετούς, αν όχι τους περισσοτέρους τίτλους του είδους μέχρι και σήμερα. Ενώ τα πρώτα παιχνίδια ήταν βασισμένα εξ’ ολοκλήρου στη γρήγορη δράση με αρκετές δόσεις αίματος και «σπλατεριάς» ήρθε το τρίτο μέρος της σειράς και πρόσθεσε κάποια Horror στοιχεία κάνοντας το παιχνίδι ελαφρώς πιο «σκεπτόμενο» κατά τη γνώμη μου με επιτυχία. Το τελευταίο Doom (αρχικά ονομασμένο ως Doom 4) δεν ακολουθεί την παραπάνω συνταγή και συνεχίζει εκεί που έμεινε το Doom 2, κάνει δηλαδή την επιστροφή στις ρίζες της σειράς αφού κυριότερος στόχος είναι να μεταφέρει όσο καλύτερα γίνεται το γρήγορο gameplay. Το αν το κάνει με επιτυχία ή όχι θα το διαβάσετε στις παραγράφους που ακολουθούν.

Το να ξεκινήσουμε να αναλύουμε το Story του τίτλου είναι μάλλον άτοπο, μιας και είναι εντελώς υποτυπώδες και αναφέρεται σε πειράματα, που έγιναν σε κάποιο διαστημικό σταθμό στο μακρινό μέλλον. Επιστήμονες βρήκαν τον τρόπο να ανοίξουν Portals για την κόλαση με αποτέλεσμα χιλιάδες άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και τα εκτρώματα της κολάσεως να ξεχυθούν στον πλανήτη Άρη, που διαδραματίζονται τα γεγονότα του παιχνιδιού. Κάτι που μπορεί να «ξινίσει» πολλούς casual gamers είναι ότι δεν υπάρχει κάτι να σε παρακινεί να δεις τι θα συμβεί παρακάτω, μιας και το Story κινείται σε πολύ «ρηχά» επίπεδα, ενώ κατά τη διάρκεια του 12ωρου περίπου campaign δεν συμβαίνει και τίποτα το αξιομνημόνευτο. Για αυτούς πάντως που θελήσουν να «ψαχτούν» στο κομμάτι Story υπάρχει ένα πλήρες Codex με πληροφορίες για τα πάντα γύρω από το παιχνίδι από τα Environments, μέχρι τους εχθρούς και τα όπλα.

Τα πάντα στο Doom γίνονται σε γρήγορο χρόνο. Eίναι ένα παιχνίδι που θα δοκιμάσει τις ικανότητες και τις αντιδράσεις σας...

Το VG24 λέει
Αυτό από την άλλη μεριά, στους περισσότερους και ιδιαίτερα στους πιο Hardcore FPS gamers η έλλειψη σοβαρού Story δεν έχει να πει και κάτι, μιας και το παιχνίδι μας ανταμείβει επάξια με το gameplay του. Κατ’ αρχάς τα πάντα, ενώ θυμίζουν παλαιότερους τίτλους, είναι όμορφα και σωστά δοσμένα με μια πιο σύγχρονη πινελιά. Ξεχάστε την μπάρα ζωής που αναγεννάται αυτόματα, ξεχάστε τα σκοπευτικά στα όπλα και επίσης ξεχάστε το πλήκτρο για να τρέχει ο χαρακτήρας σας. Τα πάντα στο Doom γίνονται σε γρήγορο χρόνο. Eίναι ένα παιχνίδι που θα δοκιμάσει τις ικανότητες και τις αντιδράσεις σας, ενώ το μεγαλύτερο tip που μπορούμε να δώσουμε είναι: «Μην μένετε ακίνητοι ποτέ αν δεν σκοτώσετε μέχρι και τον τελευταίο εχθρό».

Ξεκινώντας από ένα απλό και φαινομενικά ακίνδυνο πιστόλι, αρχίζουμε σιγά σιγά να εμπλουτίζουμε το οπλοστάσιο μας με μεγαλύτερα και πιο brutal όπλα από καραμπίνες και δίκαννα μέχρι Rocket launchers και Pulse rifles, ενώ σταδιακά γίνεται και αναβάθμιση της πανοπλίας του παίκτη μέσω upgrades που βρίσκουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το campaign είναι χωρισμένο σε αρκετές 40λεπτες περίπου πίστες με μια σχετικά αυξανόμενη δυσκολία (γενικά το game είναι αρκετά απαιτητικό ακόμη και για τους πιο έμπειρους). Η δομή της κάθε πίστας είναι: προχώρα, σκότωσε αυτό το wave των εχθρών, βρες το Keycard, σκότωσε το επόμενο wave κλπ. μέχρι να τελειώσει το level. Μπορεί να ακούγεται λίγο βαρετό, αλλά θα σας διαβεβαιώσω ότι δεν είναι και ο λόγος: Το gameplay του τίτλου είναι εξαιρετικό! Το κάθε όπλο έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και είναι όλα εξίσου διασκεδαστικά στη χρήση τους. Το shooting έχει βάθος, και το να διαλύεις τις σάρκες των εχθρών είναι κάτι που δεν κουράζει ποτέ. Σε αυτό βοηθάει και ο σχεδιασμός των τεράτων που προσφέρουν διαφορετικές επιθέσεις και κινήσεις που ταυτόχρονα σημαίνει διαφορετικές προσεγγίσεις από τον παίχτη. Εδώ μπαίνει ένα μεγάλο κομμάτι του gameplay που είναι τα executions ή αλλιώς Glory Kills. Λίγο πριν πεθάνει ο εχθρός σας, έρχεται σε κατάσταση Stunned, σα να ζαλίζεται δηλαδή.Εκείνη η στιγμή είναι η κατάλληλη για να κάνετε τα executions και ο σκοπός αυτών πέρα του ότι είναι πολλά και άκρως εντυπωσιακά, ανανεώνουν και την υγεία του χαρακτήρα. Πιστέψτε με είναι κάτι που θα το κάνετε πολλές, μα πολλές φορές. Δεύτερη συμβουλή μας λοιπόν: μην αφήνετε ευκαιρίες για Glory Kills να πάνε χαμένες. Οι εχθροί χτυπάνε κατά κύματα και μάλιστα πολύ δυνατά, ακόμη και στις μέτριες δυσκολίες.

Το «βάθος» όμως του gameplay δεν τελειώνει εκεί, μιας και υπάρχουν πολλά Challenges που καλείται να ολοκληρώσει ο παίχτης, τα οποία μπορεί να μην είναι υποχρεωτικά, αλλά αποτελούν από μόνα τους παρακίνηση και τα περισσότερα είμαι σίγουρος ότι θα τα δοκιμάσετε. Η ελαφρώς μονότονη σχεδίαση του campaign εμπλουτίζεται και με πολλά Secrets και Collectibles ενώ υπάρχουν και αρκετά ενδιαφέροντα Easter Eggs που θα συναντήσετε. Να αναφερθεί ότι σε κάθε πίστα του τίτλου υπάρχει κρυμμένο και ένα Level από παλαιότερα Doom που μπορείτε αν ξεκλειδώσετε να παίξετε από το αρχικό μενού. Τα παράπονά μας σε ότι αφορά το campaign εστιάζονται κυρίως στην ανακύκλωση των εχθρών ενώ και η δυσκολία παρουσιάζει αρκετά σκαμπανεβάσματα. Ακατανόητη είναι κατά την γνώμη μας και η επιλογή για aim assist, η οποία είναι μάλιστα και default, ειδικά σε έναν τόσο hardcore τίτλο. Στο οπλοστάσιο του παίχτη συγκαταλέγεται το μοναδικό melee weapon – το αλυσοπρίονο - που είναι one hit kill και το execution του προσφέρει πυρομαχικά στον παίχτη όπως και το πιο δυνατό όπλο του παιχνιδιού το BFG το οποίο καταστρέφει οτιδήποτε σε ακτίνα αρκετών μέτρων. Τα δυο παραπάνω θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με στρατηγική και σύνεση από τον παίκτη, κάτι που ισχύει και για τα powers ups που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του χάρτη.

Το παιχνίδι σε ότι αφορά τον οπτικό τομέα έχει το δικό του «χαρακτήρα» με τα περιβάλλοντα να είναι αρκετά σκοτεινά και όμορφα και να εναλλάσσονται μεταξύ αληθινού κόσμου και κόλασης. Σίγουρα δεν υπάρχουν τα εντυπωσιακά set pieces που βρίσκουμε σχεδόν σε όλους τους μοντέρνους τίτλους του είδους αλλά τα σταθερά 60 frames που «τρέχει» το παιχνίδι σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά εφέ (ειδικά τα Executions) προσφέρουν μια αρκετά όμορφη εμπειρία. Στα θετικά συγκαταλέγεται ο σχεδιασμός και το animation των εχθρών και κάποιων Bosses. Θα συναντήσουμε από μικρά και γρήγορα imps μέχρι μεγάλους και άκρως επικίνδυνους Barons of Hell που γενικά έχουν και μια αρκετά αξιόλογη AI. Στα αρνητικά τώρα θα συμπεριλάβουμε τα σχετικά μεγάλα Loading times και το «ελαφρύ» pop in στα Textures (αργούν ελαφρώς να φορτώσουν, κάτι που είναι πιο αισθητό στους κλειστούς χώρους). Εκεί που το παιχνίδι διαπρέπει είναι ο τομέας του ήχου με την δυνατή ηλεκτρονική μουσική κατά τη διάρκεια της μάχης και τη σκοτεινή ambient εκτός μάχης. Τα παραπάνω εμπλουτίζονται κάποιες φορές με samples ηλεκτρικής κιθάρας και γενικά το αποτέλεσμα είναι απολύτως ταιριαστό με το όλο κλίμα του τίτλου.

Αφού ολοκληρώσετε το Campaign που αποτελεί την κύρια «ατραξιόν» του τίτλου και «σηκώνει» άνετα και δεύτερο playthrough, μπορείτε να ασχοληθείτε με το Multiplayer. Η συνολική «γεύση» που μας άφησε το συγκεκριμένο mode είναι γλυκόπικρη. Από τη μια ναι μεν περιέχει ό,τι και όλα τα υπόλοιπα games του είδους, από την άλλη μας φάνηκε κάπως πρόχειρο και μέτρια σχεδιασμένο. Υπάρχουν συνολικά 6 modes αναμεσά τους τα κλασικά Deathmatch, Domination κτλ., δυστυχώς όμως οι χάρτες είναι σχετικά αδιάφοροι. Όπως το Campaign, έτσι και το Multi παίζεται σε γρήγορο ρυθμό, υπάρχουν οι κλασικές τροποποιήσεις του χαρακτήρα και διάφορα perks αλλά γενικά κατά τη γνώμη μας ελάχιστοι είναι αυτοί που θα ασχοληθούν σε βάθος χρόνου με το Multiplayer του τίτλου. Δεν είναι σε καμία περίπτωση κακό, αλλά είναι κατώτερο άλλων παρόμοιων παιχνιδιών.

DOOM_20160518122857

Τρίτο και τελευταίο «κομμάτι» του πακέτου που λέγεται Doom είναι το Snapmap, ένα Mode που σας επιτρέπει να δημιουργείτε μόνοι σας διάφορους μικρούς χάρτες ή να παίξετε χάρτες άλλων παιχτών. Στην περιήγηση μας στο συγκεκριμένο mode πετύχαμε κάποια έξυπνα levels, ενώ ο Editor είναι σχετικά φιλικός προς τον χρήστη και σίγουρα όσοι έχουν μεράκι να ασχοληθούν ίσως μπορέσουν να δημιουργήσουν κάτι αξιόλογο.


Το DOOM διαθέτει 34 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 5/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό

Thy Flesh Consumed
Earn all Trophies 
E1M1
Complete the first mission of the campaign 
Knee-Deep in the Dead
Complete the campaign on 'I'm Too Young to Die', 'Hurt Me Plenty', 'Ultra Violence', or 'Nightmare'. 
A Toe into Madness
Complete The UAC on Ultra-Nightmare 
Up Close and Personal
Kill 50 enemies using the Chainsaw 
Specialist
Earn the Mastery for a weapon mod 
IDKFA
Earn the Masteries for all weapon mods 
Hot Swapper
Acquire all weapon mods 
Historian
Find all Data Logs 
Timing is Everything
Use explosive barrels to kill 100 enemies 
Every Nook and Cranny
Find all Collectibles 
Argent Overload
Fully upgrade Health, Armor, or Ammo capacity 
Argent Fiend
Fully upgrade Health, Armor, and Ammo capacity on a single campaign run. 
A Gift from Beyond
Earn a Rune 
The Circle is Complete
Earn all Runes 
Tinkering
Fully upgrade a Praetor Suit category. 
Overclocked
Fully upgrade all Praetor Suit categories on a single campaign run. 
Thorough Shopper
Complete all Challenges for a single mission. 
Butcher
Perform 200 Glory Kills 
Rip and Tear
Glory Kill all common enemy types in the campaign. 
Juicin' it up
Kill 150 enemies while using Power Ups 
Momentum Shift
Upgrade a Rune 
IDDQD
Upgrade all Runes 
What Else Ya Got?
Complete all Mission Challenges 
IPXSETUP.EXE
Win a Multiplayer match 
Combat tested, Doomguy approved
Reach Level 5 in Multiplayer 
Shareware
Create and publish a SnapMap 
No Rest for the Living
Play 5 published SnapMaps 
Entryway
Complete the SnapMap Basic and Advanced Tutorials 
 
Κρυφά Τρόπαια
 
Hidden Trophy
 
Hidden Trophy
 
Hidden Trophy
 
Hidden Trophy
 
Hidden Trophy
 
Το DOOM διαθέτει 33 Achievements
Βαθμός δυσκολίας για το 1000: 5/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό

 
E1M125
Complete the first mission of the campaign 
Knee-Deep in the Dead100
Complete the campaign on "I'm too Young to Die", "Hurt Me Plenty", "Ultra-Violence", or "Nightmare" 
A Toe into Madness10
Complete "The UAC" on Ultra-Nightmare. 
Up Close and Personal25
Kill 50 enemies using the Chainsaw 
Specialist20
Earn the Mastery for a weapon mod 
IDKFA50
Earn the Masteries for all weapon mods 
Hot Swapper30
Acquire all weapon mods 
Historian25
Find all Data Logs 
Timing is Everything15
Use explosive barrels to kill 100 enemies 
Every Nook and Cranny30
Find all Collectables 
Argent Overload15
Fully upgrade Health, Armor, or Ammo capacity 
Argent Fiend30
Fully upgrade Health, Armor, and Ammo capacity on a single campaign run. 
A Gift from Beyond15
Earn a Rune 
The Circle is Complete30
Earn all Runes 
Tinkering15
Fully upgrade a Praetor Suit category. 
Overclocked50
Fully upgrade all Praetor Suit categories on a single campaign run. 
Thorough Shopper20
Complete all Challenges for a single mission 
Butcher50
Perform 200 Glory Kills 
Rip and Tear20
Glory Kill all common enemy types in the campaign. 
Juicin' it Up50
Kill 150 enemies while using Power Ups 
Momentum Shift25
Upgrade a Rune 
IDDQD100
Upgrade all Runes 
What Else Ya Got?35
Complete all Mission Challenges on a single campaign run. 
IPXSETUP.EXE15
Win a Multiplayer Match 
Combat tested, Doomguy approved30
Reach Level 5 in Multiplayer 
Shareware10
Create and publish a SnapMap 
No Rest for the Living20
Play 5 published SnapMaps 
Entryway20
Complete the SnapMap Basic and Advanced Tutorials 
 
Κρυφά Achievements
 
Shoot it Until it Dies25
Defeat the Cyberdemon 
Outnumbered? No Problem25
Defeat the Hell Guards 
Who's Next?25
Defeat the Spider Mastermind 
Into the Unknown15
Warp to Hell 
An Old Friend30
Acquire the BFG 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

DOOM

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

id Software

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

13 Μαΐου 2016

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετική «αγνή» δράση
+ Εντυπωσιακά Executions
+ Υψηλής ποιότητας ακουστικός τομέας
+ Βάθος στο Gameplay μέσω των upgrades και των Challenges
+ Replayablity

Αρνητικά

- Μονότονη δομή των επιπέδων του Campaign
- Σχετικά αδύναμο Multiplayer κομμάτι
- Ανακύκλωση εχθρών

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.3
Συνοψίζοντας

Το Doom ξεφεύγει από τα συνηθισμένα FPS, που τα τελευταία χρόνια είναι γεμάτα με... «φρου φρου και αρώματα» με QTE’s και εντυπωσιακά Set Pieces και προσφέρει ένα σκοτεινό Campaign με γρήγορη και άκρως διασκεδαστική δράση. Δεν είναι εύκολο να το προτείνει κανείς στους περιστασιακούς gamers, αλλά είναι κάτι που οι λάτρεις του είδους πρέπει να έχουν στη συλλογή τους.

Κάποιες σχεδιαστικές επιλογές στο Campaign και ένα μέτριας ποιότητας Multiplayer το κρατάνε μακριά από το να χαρακτηριστεί κορυφαίο. Παρόλα αυτά είναι σε γενικές γραμμές άξιο των προσδοκιών και τα εύσημα πρέπει να δοθούν στην id Software που δούλεψε σωστά το παιχνίδι και πρόσφερε ένα πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

8.0
Βαθμός
7.3
Βαθμός
5 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1