Dragon Quest Builders 2

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 11 Ιουλίου 2019

Όταν κυκλοφόρησε το Minecraft, είναι γνωστό πως έγινε χαμός. Ήταν ένα παιχνίδι φαινόμενο, που κέρδισε τεράστιο αριθμό παικτών, κάθε ηλικίας. Η ιδέα ήταν απλή: χτίσιμο με τουβλάκια, σε στιλ Lego, αλλά σε video game. Παράλληλα, υπήρχαν κάποια survival mechanics, που έδιναν σκοπό στον παίκτη, ώστε να μπει η εμπειρία σε πιο στενά ορισμένο πλαίσιο. Παρόλα αυτά, αυτό που έχει κάνει θραύση και έχει μείνει στον κόσμο, είναι το χτίσιμο, η δημιουργία.

Το Minecraft, φυσικά, επηρέασε πολλούς developers, και με τη δομή των survival στοιχείων του, αλλά και με τους μηχανισμούς χτισίματος. Όμως, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει εξίσου κάθε τύπο παίκτη, καθώς πολλοί θέλουν πιο αυστηρά δομημένα παιχνίδια, με συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι μάλιστα να τα χαρακτηρίζουν. Προσωπικά, αναγνωρίζω την επιρροή και τις καινοτομίες του Minecraft, αλλά δεν μπόρεσα ποτέ να ασχοληθώ πολύ μαζί του, χωρίς να μου λέει κάποιος τι πρέπει να κάνω. Ίσως για αυτό ευθύνεται η ελλιπής αίσθηση δημιουργικότητάς μου, όπως και να ‘χει όμως, θέλω το παιχνίδι να με κατευθύνει, έστω σε έναν βαθμό.

Έτσι, όσο κι αν έβρισκα το χτίσιμο πολύ ενδιαφέρον, δεν μπόρεσε να με κρατήσει για πολύ καιρό, από μόνο του, χωρίς σενάριο ή κάποιο άλλο context. Πάντοτε πίστευα ότι κάποιος developer θα πάρει μερικά στοιχεία από το Minecraft και θα τα προσαρμόσει με τρόπο που θα βρω ελκυστικό, ώστε να μπορέσω να χτίσω κι εγώ κάτι περισσότερο από ένα τετράγωνο, άδειο σπίτι.

Το έργο αυτό ανέλαβε και ολοκλήρωσε επιτυχώς η Square Enix, με το Dragon Quest Builders. Πήρε λίγο από Minecraft, το ένωσε με στοιχεία RPG, έβαλε και το Dragon Quest για setting και ιδού! Εγένετο Minecraft για εμάς, που δεν ικανοποιούμαστε με τα sandboxes. Το Dragon Quest Builders είχε σενάριο, χαρακτήρες και δομή, ενώ παράλληλα σε άφηνε να χτίσεις ό,τι σου κατέβει στο κεφάλι, με τα γνωστά blocks του Minecraft. Εμφανισιακά, σε έκανε να νιώθεις πως κάποιος πέταξε χαρακτήρες από ιαπωνικό action RPG στον κόσμο του Minecraft, και δεν είναι εύκολο να καταρρίψει κανείς την περιγραφή αυτή. Όμως, τελικά, κατάφερε να ξεφύγει και να αποκτήσει δική του ταυτότητα. Το Dragon Quest Builders, λοιπόν, ήταν ανώτερο των προσδοκιών. Τα κυριότερα παράπονα του κόσμου στόχευαν το σύστημα μάχης και τη δομή του σεναρίου, που ακύρωνε τη μέχρι τότε πρόοδο στο ξεκίνημα κάθε κεφαλαίου. Δεν πείραζε, όμως. Κάποιος έφερε το Minecraft στα μέτρα μου! Στο μέλλον, φαντάστηκα, θα έρθουν βελτιώσεις της φόρμουλας και θα παίξω επιτέλους το ιδανικό παιχνίδι με τουβλάκια.

Και τώρα, φαίνεται πως η ώρα ήρθε, αφού το Dragon Quest Builders έχει sequel. Δεν χρειαζόταν να κάνει πολλά. Αρκούσε μια πιο συγκροτημένη και εύστοχη δόμηση, με βελτιωμένο σύστημα μάχης. Το δεύτερο παιχνίδι, λοιπόν, πέτυχε στα μισά ζητούμενα. Και, παρόλο που το να κάνει ξανά τα ίδια λάθη φαίνεται σαν χαμένη ευκαιρία, όσα κάνει σωστά, τα κάνει τόσο σωστά που δεν με ενδιαφέρει τι θα μπορούσε να πάει καλύτερα.

Η δομή διορθώθηκε και είναι πλέον εξαιρετική. Η ιστορία χωρίζεται και πάλι σε κεφάλαια, το κάθε ένα από τα οποία εξαφανίζει την πρόοδό μας, όσα είχαμε μαζέψει και φτιάξει. Όμως, τα κεφάλαια συνδέονται με έναν κεντρικό κόσμο, στον οποίο φυλάσσεται ό,τι έχουμε βρει. Από ένα σημείο και μετά, υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής στον κεντρικό αυτόν κόσμο, όπου μπορούμε να χτίσουμε χωρίς περιορισμούς.

Η κεντρική ιστορία είναι ανέλπιστα καλογραμμένη, αστεία και γεμάτη charm. Οι χαρακτήρες κάνουν τις προσωπικότητές τους αισθητές, το χτίσιμο είναι βασικό στοιχείο της πλοκής και έχει ενταχθεί άψογα, και κάθε κεφάλαιο διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα, παρά την ακολούθηση μιας βασικής gameplay λούπας. Κάθε κόσμος που επισκεπτόμαστε είναι επαρκώς μεγάλος, έχει αρκετά μυστικά και έτσι η εξερεύνηση εκτός από απαραίτητη, είναι πολύ διασκεδαστική. Το main story είναι πραγματικά τεράστιο. Μετά από ένα χρονικό διάστημα που σίγουρα ξεπερνούσε τις 40 ώρες, διαπίστωνα συνεχώς πως δεν έχω φτάσει ακόμη στο τέλος. Ευτυχώς, οι εκπλήξεις, οι ευχάριστες πινελιές και το υψηλό ποιοτικό επίπεδο διατηρούνται μέχρι το τέλος.

Το Dragon Quest Builders 2 έχει στην καρδιά του την κοινότητα, τη φιλία και άλλες anime λέξεις κλειδιά. Ο τρόπος που εισάγει τα ιδεώδη αυτά στο gameplay, είναι ευτυχώς απόλυτα πετυχημένος. Σε κάθε κεφάλαιο, προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους κατοίκους ενός χωριού. Στην πορεία, θα χτίσουμε σπίτια για μερικούς από αυτούς, κουζίνες, ξενώνες, λουτρά και κάθε τύπο οικοδομήματος, όλα με τα δικά τους χαρακτηριστικά και λειτουργίες. Αν δώσουμε σημασία στις ανάγκες των κατοίκων, επιβραβευόμαστε. Μπορούμε να τους αφήνουμε φαγητό, να ομορφαίνουμε τον χώρο και γενικά να τους κακομαθαίνουμε με πολλούς τρόπους. Εκτός από την ευγνωμοσύνη τους, που ουσιαστικά είναι το currency του παιχνιδιού, βρίσκουν κι άλλους τρόπους να μας βοηθήσουν. Για παράδειγμα, μερικές φορές συνδράμουν στο χτίσιμο τεράστιων κτιρίων, ενεργά, τοποθετώντας πλίνθους στα κατάλληλα σημεία, με βάση το blueprint που σχεδιάζουμε. Γενικά, ο κόσμος του παιχνιδιού μοιάζει ζωντανός και κατοικημένος. Πολύ θετικό είναι το γεγονός ότι μπορούμε να επιστρέψουμε σε όποιο μέρος του κόσμου θέλουμε και να χτίσουμε, αλλάζοντας τη μορφή του κατά βούληση.

Όταν πήγα να χτίσω το πρώτο τεράστιο κτίριο, δεν είχα ενεργοποιήσει έναν διάλογο και οι υπόλοιποι χαρακτήρες δεν ξεκίνησαν να χτίζουν πλάι μου. Δεν ήξερα καν πως υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Έτσι, έχτισα μόνος μου ένα πραγματικά μεγάλο και πολύπλοκο οικοδόμημα. Η διαδικασία ήταν πολύ rewarding, και πέρασα πολύ ευχάριστα, παρά τον αναπόφευκτο εκνευρισμό, μερικές φορές που απέτυχα να ακολουθήσω το blueprint κατά γράμμα και έπρεπε να καταστρέψω ένα μεγάλο μέρος από ό,τι είχα δημιουργήσει, για να το κάνω σωστά. Αυτή η αίσθηση της δημιουργίας χάνεται ελαφρώς, καθώς σε άλλες περιπτώσεις, δεν υπάρχει καν η δυνατότητα να ενεργήσουμε χωρίς βοήθεια. Το χτίσιμο των blueprints γίνεται πολύ γρήγορα και εμείς, παρόλο που μπορούμε να βοηθήσουμε, έχουμε περισσότερο τον ρόλο του επιβλέποντος. Στην αρχή, αυτό με ενόχλησε, όμως στη συνέχεια αντιλήφθηκα πως ταιριάζει θεματικά και σεναριακά, ενώ ταυτόχρονα σώζει από ενδεχόμενο ragequit και σβήσιμο του save. Εξάλλου, υπάρχει πάντα η δυνατότητα να χτίσουμε ό,τι θέλουμε, όπου το επιθυμούμε, εκτός κεντρικού σεναρίου (υπάρχει και online multiplayer, στο οποίο καλούμε άλλους παίκτες στον κόσμο μας, ή πάμε στον δικό τους, τηρώντας τους διάφορους κανονισμούς που έχουν θέσει, και χτίζουμε όλοι μαζί).

Τα building mechanics είναι πολύ απλά, έχουν όμως το απαιτούμενο βάθος και δίνουν συγκεκριμένο σκοπό στον παίκτη. Οι συνταγές που μπορούμε να μάθουμε είναι πάρα πολλές και περιέχουν τα πάντα: από μαγειρικές συνταγές και φάρμες, μέχρι διακοσμητικά αντικείμενα, διαφόρων ειδών τουβλάκια, όπλα και μηχανισμούς. Μπορούμε να αλλάξουμε τη μορφή του περιβάλλοντος, να δημιουργήσουμε βουνά και ποτάμια, ή τεράστια, πολυόροφα κτίρια. Οι δυνατότητες είναι άπειρες και ο ρυθμός απόκτησης νέων συνταγών, όπως και ο ρυθμός εκμάθησης, δεν εμφανίζουν προβλήματα.

Πάρα πολύ βοηθάει η δυνατότητα εναλλαγής της κάμερας από τρίτου σε πρώτου προσώπου, για μεγαλύτερη ακρίβεια σε τοποθετήσεις και κατεδαφίσεις. Δυστυχώς, εκτός από τις περιπτώσεις που αλλάζουμε κάμερα για διευκόλυνση, συναντάμε και μερικές ακόμα που μας αναγκάζουν να αλλάξουμε σε πρώτο πρόσωπο επειδή η κάμερα τρίτου δεν αποδίδει -κυρίως σε κλειστούς χώρους. Τουλάχιστον, η δυνατότητα εναλλαγής δεν αφήνει το παιχνίδι να γίνει unplayable ή πολύ εκνευριστικό. Όσο κι αν θέλει κανείς να ακολουθήσει το main story, που είναι και το ίδιο γεμάτο ευκαιρίες για χτίσιμο, σίγουρα θα καταλήξει πολλές φορές να χτίζει άκυρα κτίρια, μόνο για τη χαρά της δημιουργίας. Ακόμα, το Dragon Quest Builders 2 είναι γεμάτο με quality of life στοιχεία, μερικά εντελώς νέα και μερικά που λύνουν προβλήματα του προηγούμενου τίτλου. Γενικά, πρόκειται για ένα πολύ εύκολο παιχνίδι, το οποίο μπορεί να παίξει οποιοσδήποτε, αλλά τα πολλά συστήματά του θα ανταμείψουν κάθε ενδιαφερόμενο.

Πολύ ευχάριστο είναι το γεγονός ότι τα πάντα δείχνουν πολύ όμορφα και βελτιωμένα σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Από τους χαρακτήρες που έχει σχεδιάσει ο θρυλικός Akira Toriyama και είναι απόλυτα ταιριαστοί στο ύφος του παιχνιδιού, μέχρι τα περιβάλλοντα και τα μεμονωμένα αντικείμενα που κατασκευάζουμε και χρησιμοποιούμε, τα πάντα είναι πολύ ελκυστικά και καλοσχεδιασμένα. Η μουσική συμβαδίζει, με remixes μελωδιών του Dragon Quest 2 (του οποίου αποτελεί spin off, στην ουσία), που είναι πάντα ευχάριστες στο αυτί και δεν κουράζουν. Αναμενόμενα, δεν υπάρχει voice acting, όμως το πολύ καλογραμμένο κείμενο δίνει προσωπικότητα στους χαρακτήρες. Συνολικά, πρόκειται για ένα παιχνίδι που καταφέρνει να μεταδώσει την αίσθηση των RPG παλιότερης εποχής, με τα sprites, τα μεγάλα κεφάλια και τη μαγεία τους (κυριολεκτική και μεταφορική), καλύτερα από κάθε άλλο στην πρόσφατη μνήμη μου. Για όσους έπαιζαν RPGs στο SNES, το Dragon Quest Builders 2 αναμένεται να είναι ακαταμάχητο.

Και τώρα, πάμε στο μεγαλύτερο πρόβλημα του Dragon Quest Builders 2, που είναι οι μάχες. Σίγουρα, η ύπαρξη μάχης είναι θετικό στοιχείο, καθώς δίνει RPG αέρα, ο οποίος επισκιάζει τη sandbox φύση και τα απλοϊκά survival mechanics του τίτλου. Τελικά, ιδίως με δεδομένο την ένταξη των building mechanics στο σενάριο, το Dragon Quest Builders 2 δίνει ξεκάθαρη RPG εικόνα. Δυστυχώς, οι μάχες δεν είναι διασκεδαστικές. Τα όπλα, οι κινήσεις και οι ιδιότητες που χρησιμεύουν στις μάχες είναι ελάχιστα, όμως το χειρότερο είναι το πώς λειτουργεί η ίδια η μάχη. Δεν υπάρχει κανένα impact, το range είναι εκνευριστικά μικρό, και ο χαρακτήρας μας πολύ αδύναμος, ειδικά σε σχέση με άλλους που μας συντροφεύουν. Θεματικά αυτό ταιριάζει, αφού ο πρωταγωνιστής είναι κτίστης και όχι μαχητής, όμως δεν παύει να είναι εκνευριστικό.

Επίσης, για το Dragon Quest Builders 2, δυσκολότερος εχθρός σημαίνει περισσότερο health και αυξημένο damage, χωρίς μοτίβα κινήσεων ή κάτι άλλο που να προσθέτει βάθος (μόνη εξαίρεση τα διασκεδαστικά και καλοστημένα boss fights). Σε μερικά σημεία, αναγκαζόμαστε να συμμετάσχουμε σε αρκετές μάχες, και όσο περνάει η ώρα γίνονται όλο και πιο άγαρμπες, ανούσιες και αδιάφορες. Ελπίζουμε σε μελλοντική συνέχεια της σειράς να δούμε διαφορετική προσέγγιση, γιατί είναι το μόνο στοιχείο που χαλάει το σύνολο αισθητά.

Το Dragon Quest Builders 2, λοιπόν, απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα παικτών. Είναι σαφέστατα βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, όμως διατηρεί και μερικά προβλήματα που το μειώνουν αρκετά. Αν σας φαίνεται ενδιαφέρον για οποιονδήποτε λόγο, μη διστάσετε να το παίξετε, και είμαι σίγουρος πως θα το ευχαριστηθείτε περισσότερο από όσο περιμένατε, γιατί εκτός από πολλά και καλοδουλεμένα συστήματα, καλογραμμένο σενάριο και μπόλικο charm, έχει κάτι σημαντικότερο και πιο δυσεύρετο: έχει προσωπικότητα, χαρακτήρα και ψυχή.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dragon Quest Builders 2

Συντάκτης
11 Ιουλίου 2019
Developer

Omega Force, Square Enix

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

12 Ιουλίου 2019

Είδος

Action RPG, Sandbox

PEGI

7

Θετικά

+ Πάρα πολλά υποσυστήματα, σχεδόν όλα άριστα στην υλοποίηση
+ Απροσδόκητα καλογραμμένο και αστείο σενάριο, με χαρακτήρες που έχουν προσωπικότητα
+ Πολλές βελτιώσεις και νέες προσθήκες, σε σύγκριση με το πρώτο παιχνίδι, σε γραφικά και gameplay
+ Περιεχόμενο που μπορεί να μας κρατήσει για εκατοντάδες ώρες, χωρίς να χάνεται η μαγεία

Αρνητικά

- Το σύστημα μάχης δεν αποδίδει
- Η κάμερα μερικές φορές μπαίνει στη μέση

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
9.0
Συνοψίζοντας

Το Dragon Quest Builders 2, λοιπόν, απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα παικτών. Είναι σαφέστατα βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, όμως διατηρεί και μερικά προβλήματα που το μειώνουν πολύ. Αν σας φαίνεται ενδιαφέρον για οποιονδήποτε λόγο, μη διστάσετε να το παίξετε, και είμαι σίγουρος πως θα το ευχαριστηθείτε περισσότερο από όσο περιμένατε, γιατί εκτός από πολλά και καλοδουλεμένα συστήματα, καλογραμμένο σενάριο και μπόλικο charm, έχει κάτι σημαντικότερο και πιο δυσεύρετο: έχει προσωπικότητα, χαρακτήρα και ψυχή.

9.0
Βαθμός
9.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1