Dragon’s Dogma: Dark Arisen

by Νίκος Λυμπέριος on 24 Δεκεμβρίου 2017

Το Dragon’s Dogma της Capcom εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2012 για το PlayStation 3 και το Xbox 360 παρουσιάζοντας έναν κόσμο βγαλμένο από τα πιο σκοτεινά παραμύθια, γεμάτο μυθικά τέρατα και πολλά σκοτεινά dungeons. Ένας κόσμος γεμάτος μικρές πόλεις, κατασκηνώσεις και παλάτια. Τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του στις κονσόλες, ο τίτλος έκανε την εμφάνισή του στους υπολογιστές με μια ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση στον τομέα των γραφικών και τώρα η ίδια έκδοση ήρθε και στους κατόχους κονσολών PlayStation 4 και Xbox One.

Η μαγεία του Dragon’s Dogma: Dark Arisen και αυτό που κάνει το gameplay του τόσο απολαυστικό είναι τα vocations και τα pawns. Τα vocations αποτελούν τα classes που γνωρίζουμε από κάθε άλλο παιχνίδι ρόλων. Η διαφορά είναι ότι στο Dragon’s Dogma έχουν εισαχθεί με τέτοιο τρόπο που πραγματικά η σωστή επιλογή τους κάνει την διαφορά στην ανάπτυξη του χαρακτήρα και στην απόδοσή του στις μάχες.

το VG24 λέει

Η ιστορία του Dragon’s Dogma: Dark Arisen ξεκινάει μακριά πίσω στο παρελθόν. Κάθε εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια ένας δράκος κάνει την εμφάνισή του και προκαλεί τον τρόμο στους κατοίκους του Gransys. Ένας επίλεκτος πολεμιστής γνωστός ως Arisen αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της εξόντωσης του μυθικού αυτού τέρατος και την επαναφορά της ειρήνης. Μετά από μια σύντομη σκηνή όπου ελέγχουμε έναν παρελθοντικό Arisen στην απόπειρα του να εξολοθρεύσει το κτήνος, επανερχόμαστε στο τώρα. Ο χαρακτήρας μας που φαίνεται να ζει μια απλή καθημερινότητα ως ψαράς στην μικρή του πόλη δέχεται επίθεση από την εμφάνιση του δράκου. Ο δράκος όντας πιο ισχυρός από τον ήρωα μας κλέβει την καρδιά μας και μας αφήνει τραυματισμένους και αναίσθητους. Μερικές μέρες μετά ξυπνάμε και είμαστε φαινομενικά υγιής.

Αυτή η αναμέτρηση είναι που δίνει στον ήρωα μας το χρίσμα του Arisen και μαζί τις νέες ικανότητες μας. Η βασικότερη αυτών είναι η ικανότητα να καλούμε πολεμιστές με την ονομασία pawns για να παλέψουν στο πλευρό μας. Στόχος μας είναι η εξολόθρευση του δράκου, η επαναφορά της γαλήνης και η επιστροφή της καρδιάς μας. Η εξέλιξη της ιστορίας γίνεται υπό την μορφή αποστολών. Μαζί με τις βασικές αποστολές του παιχνιδιού, στην πορεία αναλαμβάνουμε και αρκετές υπό-αποστολές από τους πολίτες που συναντάμε στον κόσμο της Gransys. Οι δευτερεύουσες αποστολές περιλαμβάνουν το κυνήγι τεράτων, συνοδείες πολιτών από μια περιοχή σε μια άλλη και σε κάποιες περιπτώσεις fetch quests. Η περαίωση των αποστολών αυτών μας φέρνει αρκετούς πόντους εμπειρίας και χρημάτα. Επιπλέον βελτιώνει το affinity μας με τους χαρακτήρες αυτούς. Το affinity (καλές σχέσεις) φυσικά δεν έχει σημασία για όλους τους πολίτες εκτός αν αυτοί είναι κατά κάποιο τρόπο έμποροι.

Στο σύνολό της η ιστορία έχει τις καλές της και τις κακές της στιγμές, η γραφή της όμως ενώ κάνει απλά τη δουλειά της δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορά στο narration κάποιων αποστολών, καθώς ο παίκτης δεν ενημερώνεται αρκετά ώστε να χτίσει μια καλύτερη εικόνα για το σύμπαν, τα γεγονότα και τους χαρακτήρες που το απαρτίζουν. Η πλοήγηση στον κόσμο της Gransys γίνεται σχεδόν αποκλειστικά και μόνο με τα πόδια. Το παιχνίδι διαθέτει ένα υποτυπώδες σύστημα fast travel που μας μεταφέρει μεταξύ των τριών βασικών περιοχών του χάρτη. Αυτό σημαίνει ότι για την επίσκεψη μας στις επιμέρους περιοχές θα κάνουμε αρκετά ταξίδια με τα πόδια και θα έχουμε πολλές αναμετρήσεις με τους ατελείωτους κακούς του χάρτη.

To στήσιμο του Dragon’s Dogma: Dark Arisen δανείζεται ιδέες από αρκετά δυτικά παιχνίδια ρόλων. Οι μάχες του είναι γεμάτες έντονη δράση και με σχετικά γρήγορο ρυθμό. Η διαφορά του με τα περισσότερα action RPGs είναι ότι κάθε αναμέτρηση απαιτεί σωστή μελέτη και προετοιμασία. Ο χαρακτήρας μας διαθέτει μια κανονική επίθεση και μια δυνατή, καθώς και αρκετές ειδικές κινήσεις που αντιστοιχίζονται στα κουμπιά του χειριστηρίου για άμεση χρήση τους. Όλες οι κινήσεις που εκτελούμε στο πεδίο της μάχης, από το τρέξιμο, τις απλές επιθέσεις ως και τις ειδικές κινήσεις καταναλώνουν την μπάρα αντοχής «stamina» του χαρακτήρα. Σε αντίθεση με άλλους τίτλους, αν δεν κάνουμε σωστή διαχείριση της αντοχής μας ο παίκτης ακινητοποιείται για μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να επανέλθει, μένοντας εκτεθειμένος στις επιθέσεις των εχθρών.

Η μαγεία του Dragon’s Dogma: Dark Arisen και αυτό που κάνει το gameplay του τόσο απολαυστικό είναι τα vocations και τα pawns. Τα vocations αποτελούν τα classes που γνωρίζουμε και σε κάθε άλλο παιχνίδι ρόλων. Η διαφορά είναι ότι στο Dragon’s Dogma έχουν εισαχθεί με τέτοιο τρόπο στο παιχνίδι που πραγματικά η σωστή επιλογή τους κάνει την διαφορά στην ανάπτυξη του χαρακτήρα και στην απόδοσή του στις μάχες. Στην αρχή έχουμε πρόσβαση μόνο σε τρία vocations ενώ στην πορεία μπορούμε να ενισχύσουμε τους χαρακτήρες μας με επιπλέον κλάσεις. Η διαφορά είναι ότι εδώ πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τις επιλογές των κλάσεων μας και να κάνουμε τους σωστούς συνδυασμούς για τον καλύτερο δυνατό χαρακτήρα. Για παράδειγμα ενώ ένας χαρακτήρας με κλάση Sorcerer είναι μια πιο ενισχυμένη μορφή του Mage, τα στατιστικά της υγείας του και της αντοχής του δεν αυξάνονται ανάλογα με τα levels που κερδίζει, καθώς και δεν κατέχει καμία γνώση των ιατρικών μαγικών.

Ένα τόσο βαθύ σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα μπορεί να είναι ευλογία και κατάρα ταυτόχρονα. Ενώ δίνει μεγάλη ελευθερία στην ανάπτυξη του χαρακτήρα μας και μας επιτρέπει να αυτοσχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε, οι λάθος συνδυασμοί μπορεί να είναι καταστροφικοί για την απόλαυση του παιχνιδιού. Υπάρχουν κλάσεις που προσφέρουν τα μέγιστα μόνο σε αρκετά υψηλά επίπεδα και θα πρέπει αναγκαστικά να συνδυαστούν με άλλες κλάσεις για μικρότερα επίπεδα. Αυτό από την άλλη έχει, κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα η αγαπημένη μας κλάση να μένει παραγκωνισμένη για μεγάλο μέρος του παιχνιδιού.

Τα pawns όπως είπαμε και νωρίτερα αποτελούν την στρατιά μας. Είναι επί της ουσίας κανονικοί ingame χαρακτήρες, όπως και ο δικός μας, μόνο που κινούνται αυτόνομα, είναι δηλαδή A.I. Η εξέλιξη των χαρακτήρων αυτών διατηρεί την ίδια φιλοσοφία με τον δικό μας χαρακτήρα. Έχουν τις δικές τους κλάσεις, χρησιμοποιούν ξόρκια, ειδικές επιθέσεις και ανεβάζουν επίπεδα παράλληλα με εμάς. Ο παίκτης πέρα από κάποιες βασικές εντολές που μπορεί να δώσει στα pawnsγύρνα πίσω, τρέχα για επίθεση- και κάποιες βασικές ρυθμίσεις προτεραιοτήτων, δεν έχει κανέναν έλεγχο πάνω στις κινήσεις τους. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να φροντίζουμε ώστε ο εξοπλισμός τους να είναι στα επίπεδα των εχθρών της περιοχής και αυτά αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της βοήθειας μας. Τα pawns αναλάμβανουν το ρόλο του συμβούλου μάχης αφού καθώς πολεμάμε διάφορους κακούς αυτά μαθαίνουν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους και μας ενημερώνουν διαρκώς. Το πρόβλημα είναι ότι το λεξιλόγιο τους είναι αρκετά περιορισμένο, με αποτέλεσμα την συνεχή επανάληψη των ίδιων φράσεων.

Αφήσαμε για το τέλος την αναφορά ύπαρξης ασύγχρονου online στον τίτλο της Capcom. Με απλά λόγια τα pawn μας είναι διαθέσιμα να τα χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε παίκτης και στον δικό του κόσμο. Τα pawn μας με την επιστροφή τους από αυτές τις περιπέτειες έχουν αποκτήσει πόντους εμπειρίας αλλά και γνώσεις για εχθρούς που ενδεχομένως εμείς δεν έχουμε αντιμετωπίσει ακόμα.

Οι μάχες διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο και η ομάδα μας μπορεί να έχει διαθέσιμα μέχρι και τέσσερα μέλη (ένας ο χαρακτήρας μας και μέχρι τρία pawns). Όσο περισσότερα τα μέλη της ομάδας μας στις μάχες τόσο μεγαλύτερη είναι η διασπορά των πόντων εμπειρίας με αποτέλεσμα πιο αργό leveling για τους χαρακτήρες μας. Οι μάχες με τους απλούς εχθρούς δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη καινοτομία και εξελίσσονται σε χαλαρούς ρυθμούς. Στις μετέπειτα δυσκολότερες περιοχές είναι που το σύστημα μάχης του παιχνιδιού δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο.

Σε πολλά παιχνίδια ρόλων θα χρειαστεί να πολεμήσουμε δράκους, Κύκλωπες, γιγαντιαίους εξωγήινους, μόνο όμως στο Dragon’s Dogma μπορούμε να σκαρφαλώσουμε στα σώματά τους και να χτυπήσουμε συγκεκριμένα σημεία. Ως ένα σημείο ο τρόπος που εξελίσσονται οι μάχες με τα μεγαλύτερα τέρατα μας φέρνουν αναμνήσεις από το Shadow of the Colossus με τη διαφορά ότι εδώ το σκαρφάλωμα γίνεται με πολύ λιγότερο κόπο και χωρίς πολλές δυσκολίες. Η περαίωση των μαχών με αυτόν τον τρόπο δίνει στον παίκτη ιδιαίτερη ικανοποίηση, αφού με τη σωστή χρήση της αναρρίχησης και των αδυναμιών του κάθε τέρατος είναι δυνατό να ρίξουμε αναίσθητα μεγάλα κτήνη. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα της μάχης είναι το σύστημα κλειδώματος. Στα περισσότερα παιχνίδια αυτού του είδους αφού κλειδώσουμε έναν εχθρό αλλάζουμε στόχο απλά κουνώντας δεξιά ή αριστερά τον μοχλό της κάμερας. Η κίνηση όμως αφορά στην επιλογή αντιπάλων. Στο Dragon's Dogma εν αντιθέσει, κουνάμε ολόκληρη την κάμερα ώστε ο παίχτης μας να "κοιτάξει" τον εχθρό.

Τεχνικά το Dragon’s Dogma: Dark Arisen δείχνει την μεγάλη του ηλικία και την προέλευσή του. Ακόμα και όταν κυκλοφόρησε στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς, τα γραφικά του δεν ήταν στα επίπεδα των παιχνιδιών της περιόδου. Συγκεκριμένα, τα περισσότερα textures του κόσμου και των χαρακτήρων είναι χαμηλής ποιότητας. Η remaster έκδοση ανεβάζει την ανάλυση στα 1080p και έρχεται σταθερό στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο ρυθμό ανανέωσης. Θα θέλαμε φυσικά κάτι κοντά στα 60 αφού ο τίτλος οπτικά δεν αποτελεί κάτι ιδιαίτερο για τις δυνατότητες των νέων κονσολών. Τα textures έχουν δεχθεί μια μικρή οπτική αναβάθμιση που προέρχεται κυρίως από την αύξηση της ανάλυσης.

Το voice acting των χαρακτήρων βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα με τους NPC’s της Gransys να διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία προφορών βάσει περιοχής. Αυτό φυσικά δίνει χαρακτήρα στο παιχνίδι και βοηθάει στην καλύτερη εισχώρηση του παίχτη στον κόσμο του Dragon’s Dogma. Η μουσική που συνοδεύει τον τίτλο θεωρούμε ότι αποτελεί από τις πολύ καλές δημιουργίες για παιχνίδι του είδους με έντονες επικές μελωδίες να συνοδεύουν τις αναμετρήσεις μας και αν αλλάζουν αναλόγως εχθρών. Το πακέτο του Dragon's Dogma περιλαμβάνει και όλο το περιεχόμενο του DLC που κυκλοφόρησε για τον αρχικό τίτλο. Αυτό σημαίνει ότι οι παίκτες μπορούν να επισκεφθούν το νησί Bitter Black και να αντιμετωπίσουν όλους τους εχθρούς που κρύβει το dungeon της περιοχής. Ο συγκεκριμένος τομέας λόγω της δυσκολίας των εχθρών της απαιτεί χαρακτήρες υψηλών level.

Η μεγάλη εμπειρία της ομάδας ανάπτυξης δείχνει τα δόντια της με το Dragon’s Dogma: Dark Arisen και έχει δημιουργήσει έναν τίτλο που απευθύνεται στους λάτρεις των καθαρόαιμων και σκληροπυρηνικών παιχνιδιών ρόλων. Σίγουρα βέβαια, υπάρχουν πολλοί τομείς που χρειάζονται βελτίωση στην περίπτωση που βγει νέο κεφάλαιο κυρίως στο κομμάτι της ιστορίας και την διαχείριση κάποιων θεμάτων στον τομέα του ανοιχτού κόσμου που αναφέραμε και προηγουμένως. Η Capcom εν κατακλείδι έφτιαξε μια υπέροχη και διασκεδαστική περιπέτεια και δημιούργησε έναν κόσμο με ισχυρό lore που έχει τη δύναμη να γίνει ακόμα μεγαλύτερο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dragon’s Dogma: Dark Arisen

Συντάκτης
24 Δεκεμβρίου 2017
Developer

Capcom

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

3 Οκτωβρίου 2017

Είδος

Action Role Playing Game

PEGI

18

Θετικά

+ Έντονη απολαυστική μάχη
+ Αξιομνημόνευτα boss fights
+ Το σύστημα των pawns είναι πρωτοποριακό
+ Πληθώρα επιλογών παραμετροποίησης του χαρακτήρα μας

Αρνητικά

- Ο σχεδιασμός του κόσμου υστερεί σε σχέση με άλλους τίτλους
- Η ιστορία χρειάζεται μεγαλύτερο βάθος
- Τεχνικά ο τίτλος δε δικαιολογία την απουσία των 60fps

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
6.5
Συνοψίζοντας

Το Dragon’s Dogma: Dark Arisen μπορεί να είναι πέντε ετών πλέον, είναι όμως ξεκάθαρο ότι έχει τη δυναμική και αντέχει στο χρόνο. Το πλήρες πακέτο του παιχνιδιού σίγουρα έχει τα σφάλματα του, προσφέρει όμως στον παίκτη μια ξεχωριστή εμπειρία που δύσκολα συναντάς σε άλλα παιχνίδια του είδους.

Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τι επιφυλάσσει η Capcom για τη σειρά μετά την κυκλοφορία του ομώνυμου online τίτλου. Το σίγουρο είναι ότι το Dragon’s Dogma: Dark Arisen στις κονσόλες νέας γενιάς είναι μια καλή προετοιμασία για τον ερχομό της συνέχειας.

7.5
Βαθμός
6.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1