Dreams (Creator's Early Access)

by Παναγιώτης Τριάντης on 7 Μαΐου 2019

Όταν μιλάμε για game makers δεν μπορούμε να πούμε πως μας έρχονται πολλές επιλογές στο μυαλό, μιας και το είδος δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Η Media Molecule, όμως, φαίνεται πως δεν αγχώθηκε από αυτό, και προχώρησε στην ανάπτυξη ενός τέτοιου τίτλου που ακούει στο όνομα Dreams. Το παιχνίδι, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε Early Access, έφτασε πρόσφατα στα χέρια μας και εμείς, με τη σειρά μας, σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις που μας άφησε.

Όλα ξεκινούν με ένα διαδραστικό opening το οποίο προσπαθεί να μας εντάξει στο Dreamiverse, δηλαδή τον κόσμο όπου τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα. Μετά από ορισμένα λόγια που χρησιμοποιούνται για να μας εμπνεύσουν και να μας κάνουν να σκεφτούμε δημιουργικά, καλούμαστε να επιλέξουμε ένα Imp. Το Imp ουσιαστικά λειτουργεί ως κέρσορας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ενώ σε πολλά σημεία μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να ζωντανέψουμε αντικείμενα και να τα ελέγξουμε. Στην πραγματικότητα, η μόνη επιλογή που κάνουμε είναι το χρώμα του Imp και είναι μία καθαρά αισθητική επιλογή. Αφού γίνει αυτό, βρισκόμαστε και επίσημα στη βάση μας. Η όλη αισθητική μέχρι τώρα, από τις επιλογές των χρωμάτων, της μουσικής, αλλά και αυτών που λέγονται, έχουν καταφέρει να μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον.

Στη βάση μας βρίσκουμε μερικά prize bubbles και κάποια αντικείμενα που είναι ήδη στημένα εκεί. Τα prize bubbles στην ουσία κρύβουν assets, τα οποία μπορούμε να ξεκλειδώσουμε παίζοντας και ανεβαίνοντας level με τον χαρακτήρα μας (κάτι που γίνεται πραγματοποιώντας δραστηριότητες εντός του παιχνιδιού). Για όσους έχουν παίξει LittleBigPlanet, αυτός ο τύπος βάσης θα σας φανεί γνώριμος, όμως αυτή τη φορά μιλάμε για ένα μεγάλο τρισδιάστατο περιβάλλον, στο οποίο έχουμε τον πλήρη έλεγχο και μπορούμε να το παραμετροποιήσουμε όπως εμείς θέλουμε. Αυτό είναι και το κεντρικό hub για όλα τα modes του Dreams, τα οποία είναι τα: Dream Surfing, Dream Shaping και Community Jam.

Το πρώτο πράγμα που κάναμε, πέρα από το να πειράξουμε λίγο τη διάταξη των πραγμάτων που βρίσκονταν στη βάση μας και να πάρουμε τα prize bubbles, ήταν να δοκιμάσουμε το Dream Surfing. Εκεί μας περίμεναν μερικές δημιουργίες από την ίδια τη Media Molecule. Μέσα από αυτές είδαμε ορισμένες από τις δυνατότητες του Dreams, όπως τα είδη παιχνιδιών που μπορούμε να δημιουργήσουμε και τις αλληλεπιδράσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν με το περιβάλλον. Εκτός από τις δημιουργίες της Media Molecule, στο Dream Surfing μπορούμε να περιηγηθούμε και στις δημιουργίες παικτών. Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να πούμε πως μείναμε έκπληκτοι με το τι έχουν σκεφτεί και τι έχουν φτιάξει οι παίκτες του Dreams, κάτι που οι σύντομες δημιουργίες της Media Molecule δεν διαφήμισαν και τόσο καλά.

Προχωράμε στο ίσως μεγαλύτερο κομμάτι του τίτλου, και αυτό είναι το Dream Shaping. Το συγκεκριμένο mode είναι το game maker ή αλλιώς, creator. Αρχικά δοκιμάσαμε τα tutorials, τα οποία είναι άκρως βοηθητικά και μας δίνουν μια ιδέα για το πώς λειτουργούν όχι μόνο τα αντικείμενα που μπορούμε να αλλάξουμε, αλλά και πώς λειτουργεί η δημιουργία χαρακτήρα. Γενικότερα, κάθε λειτουργία έχει το δικό της tutorial. Αυτό που μας ενθουσίασε είναι πως υπήρχε και ένα βίντεο, κατά τη διάρκεια του tutorial, που μας έπιανε από το χέρι και μας καθοδηγούσε προκειμένου να μάθουμε τα βασικά. Αφού ολοκληρώσαμε τα tutorials, οδηγηθήκαμε στο Browse & Create όπου βλέπουμε επιλογές για το τι μπορούμε να φτιάξουμε, χωρισμένες σε κατηγορίες. Δεν είχαμε σε όλες τις κατηγορίες τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε από την αρχή, ωστόσο σε όσες μπορούσαμε, παίξαμε αρκετές ώρες με τις δυνατότητες που μας δόθηκαν. H δημιουργία ενός παιχνιδιού είναι χρονοβόρα, όμως το Dreams την κάνει πιο προσβάσιμη από ποτέ. Τελευταίο mode είναι το Community Jam, στο οποίο η Media Molecule δίνει ένα θέμα στους δημιουργούς και μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο για να φτιάξουν κάτι πάνω σε αυτό, όπως μία απλή σκηνή ή ακόμα και ένα playable demo.

Βασικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει ο χειρισμός τον οποίο ομολογούμε πως χρειάζεται αρκετή ώρα για να τον συνηθίσει κανείς, τουλάχιστον όταν δημιουργεί. Παρόλο που η Media Molecule έχει κάνει τρομερή δουλειά στο να προσαρμόσει τα πάντα πάνω σε ένα χειριστήριο και τα έχει καταφέρει καλά, με shortcuts και διάφορες έξυπνες επιλογές που έχει κάνει στα μενού, δεν μπορούμε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε πως θα ήταν να περιηγούμαστε στον χώρο όταν κάνουμε edit με ένα ποντίκι ή ένα πληκτρολόγιο.

Τα συναισθήματα που αφήνει η Early Access του Dreams είναι σίγουρα θετικά. Όσοι έχουν στο μυαλό τους να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι μπορούν σίγουρα να ξεκινήσουν από εδώ, μιας και εξηγεί με απλό τρόπο τι κρύβεται πίσω από κώδικες, πώς αντιμετωπίζονται τα λογικά προβλήματα και άλλα θέματα που μπορούν να προκύψουν κατά τη δημιουργία. Ανυπομονούμε να δούμε ακόμα περισσότερα features να προστίθενται, κατά τη διάρκεια του Early Access και ίσως κάποιο ολοκληρωμένο campaign που θα συνοδεύει τον τίτλο.

Οι εντυπώσεις μας για το παιχνίδι βασίστηκαν στην Early Access που είναι διαθέσιμη από τις 16 Απριλίου.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Media Molecule

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

16 Απριλίου 2019 (Early Access)

Είδος

Sandbox

PEGI

12

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1