Dynasty Warriors 9

Never Pursue Lu Bu
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 23 Φεβρουαρίου 2018

Η σειρά Dynasty Warriors είναι γνωστή για πολλά πράγματα. Ένα από αυτά είναι η σχεδόν απόλυτη ισχύς της παραδοχής πως εάν παίξεις ένα, τα έχεις παίξει όλα. Με την ένατη προσθήκη, η Omega Force προσπαθεί να φέρει για πρώτη φορά ριζικές αλλαγές στη συνταγή της. Το Dynasty Warriors 9 είναι το πιο ξεχωριστό και αλλαγμένο παιχνίδι της σειράς.

Από την εποχή του Dynasty Warriors 2, θεσπίστηκαν κάποια χαρακτηριστικά τα οποία επρόκειτο να χαρακτηρίσουν το μέλλον της σειράς. Το κύριο γνώρισμά της είναι οι μάχες με εκατοντάδες αντιπάλους, με τον πιο απλό τρόπο: το button mashing. Η Omega Force πάντοτε μας προσέφερε διασκέδαση χωρίς πολύπλοκους συλλογισμούς. Η αίσθηση που συνοδεύει το γρήγορο πάτημα των πλήκτρων στα Dynasty Warriors είναι απαράμιλλη και ιδιαιτέρως εθιστική. Η εταιρεία ανάπτυξης θεώρησε πως η συνταγή καλά κράτησε μέχρι τώρα, όμως χρειαζόταν ανανέωση. Δεν την κατηγορούμε, καθώς πιθανότατα έχει δίκιο. Ο ανταγωνισμός είναι υψηλός και η σειρά Dynasty Warriors δεν έχει εξελιχθεί αρκετά στην πάροδο του χρόνου. Το ζήτημα ήταν σαφέστατα να διατηρηθεί η καθιερωμένη ταυτότητα του franchise, ενώ παράλληλα να εισαχθούν νέα στοιχεία και να ανανεωθούν παλιά.

Ξεκινώντας το Dynasty Warriors 9, βρισκόμαστε σε γνώριμα λημέρια. Η αισθητική και το σενάριο που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα και στο βιβλίο Romance of the Three Kingdoms, διατηρούνται όπως τα ξέρουμε. Το σενάριο διηγείται εχθροπραξίες, δολοπλοκίες και στρατηγικές κινήσεις με πρωταγωνιστές τις δυναστείες της Κίνας στην εποχή των τριών βασιλείων. Το writing που πλαισιώνει την ιστορία είναι μέτριο και οι διάλογοι αδιάφοροι, ενώ τα cut scenes μας κάνουν να εξυμνούμε το κουμπί skip, το οποίο μας προκαλεί να το πατήσουμε συνεχώς.

Το voice acting στα αγγλικά είναι κακής ποιότητας στην εκτέλεσή του, έχει περιορισμένες ηχογραφημένες ατάκες και ακούμε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια .Έχουμε την επιλογή να το ακούσουμε στα ιαπωνικά ή στα κινέζικα, με εμφανώς καλύτερα αποτελέσματα. Το σενάριο δίνεται μέσα από κεφάλαια, τη σειρά των οποίων καθορίζουμε εμείς εν μέρει, καθώς μπορούμε να επιλέξουμε διάφορους χαρακτήρες από αντίπαλες πλευρές και να δούμε τα γεγονότα από τη μεριά τους. Οι χαρακτήρες που έχουμε στη διάθεσή μας ξεκλειδώνονται στα αντίστοιχα κεφάλαια στα οποία οι ίδιοι παίζουν κάποιο ρόλο. Παρά τις όποιες αλλαγές στη δομή, η πλοκή και η παρουσίαση δεν μας ξενίζει καθόλου και είναι αυτό που περιμέναμε από το παιχνίδι.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εμφανίζονται στο gameplay, το οποίο στον πυρήνα του είναι ένα κλασσικό Dynasty Warriors· παρόλα αυτά έχει αρκετές διαφοροποιήσεις. Καταρχάς, το Dynasty Warriors 9 είναι ένα open world παιχνίδι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Ο χάρτης, όπως συνηθίζεται στις μέρες μας, είναι τεράστιος και γεμάτος παράπλευρο περιεχόμενο. Βρίσκουμε παντού υλικά προς συλλογή, άγρια ζώα για να κυνηγήσουμε, σημεία όπου μπορούμε να ψαρέψουμε και αρκετές προαιρετικές αποστολές, τις οποίες δεχόμαστε από περαστικούς σε χωριά και πόλεις.

Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, ανεβάζουμε το level του χαρακτήρα μας, κάνοντάς τον πιο ισχυρό και μαζεύουμε πόρους για να ασχοληθούμε με το σύστημα crafting. Μπορούμε να φτιάξουμε και να αγοράσουμε διάφορα αντικείμενα, από αναβαθμίσεις και healing items, μέχρι όπλα και έπιπλα για τα σπίτια που αποκτούμε στην πορεία (στα οποία πίνουμε τσάι με άλλους στρατηγούς). Η διάρκεια σαφώς αυξάνεται με αυτόν τον τρόπο, όμως δεν υπάρχει μεγάλη ουσία πίσω από όλα αυτά, καθώς μπορούμε να τα προσπεράσουμε χωρίς να χάσουμε κάτι αξιόλογο. Τα πιό χρήσιμα upgrades είναι των όπλων, τα οποία προσδίδουν διάφορες ιδιότητες και βελτιώσεις. Όπως και να’χει, η συμπερίληψη τέτοιων δραστηριοτήτων και mechanics είναι κάτι νέο για τη σειρά και προσφέρει ποικιλία ανάμεσα στις επικές μάχες. Θα θέλαμε να γίνει ένα βήμα παραπέρα και να δούμε περισσότερο και πιο ενδιαφέρον υλικό, όπως για παράδειγμα πολιορκίες οχυρών στο στυλ του Shadow of War ή ενασχόληση με το κομμάτι της στρατηγικής. Επίσης, μιας και πιάσαμε τη Μέση Γη, το Dynasty Warriors 9 θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα σαν το Nemesis του Shadow of War ώστε να δώσει προσωπικότητα στους στρατηγούς και συνέπειες στις μονομαχίες.

Το σύστημα μάχης του Dynasty Warriors 9 ως επί το πλείστον είναι όπως το έχουμε συνηθίσει από παλιότερα παιχνίδια της σειράς, με μερικές νέες προσθήκες. Η μεγαλύτερη είναι κάποια νέα attacks, τα οποία προσδίδουν ευελιξία στον τρόπο προσέγγισης των αντιπάλων. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ειδικές επιθέσεις αυτές ώστε να παραλύσουμε τους εχθρούς, να τους εκσφενδονίσουμε στον αέρα ή να τους καρφώσουμε στο έδαφος, καθώς και να πραγματοποιήσουμε μια ειδική επίθεση, διαφορετική για κάθε χαρακτήρα. Ακόμη, υπάρχουν κινήσεις αντίδρασης, όπως counters παρόμοιας λογικής με εκείνα της σειράς Arkham ή του Shadow of War και κάποιοι τρόποι γρήγορης προσέγγισης των εχθρών, που είναι ιδιαίτερα καλοδεχούμενοι καθώς μειώνεται ο νεκρός χρόνος μεταξύ επιθέσεων. Έτσι, οι μάχες αποκτούν περισσότερες δυνατότητες, όμως τελικά καταλήγουμε πάλι στο κλασικό button mashing, καθώς ο βαθμός πρόκλησης είναι ιδιαίτερα χαμηλός. Εάν επιλέξουμε ένα από τα πιο απαιτητικά επίπεδα δυσκολίας, δυστυχώς, βλέπουμε πως η άυξησή της έγκειται κυρίως στις μεγαλύτερες αντοχές των αντιπάλων μας και έτσι οι μάχες αντί να ακονίζουν τις ικανότητές μας, τείνουν να κουράζουν.

Όσον αφορά στην ένταξη του πολέμου σε open world, έχουν γίνει πολύ σωστές κινήσεις. Τα διάφορα στρατεύματα κινούνται στον χάρτη σε πραγματικό χρόνο και εμπλέκονται σε συγκρούσεις μεταξύ τους, ανεξάρτητα από το πού βρισκόμαστε εμείς. Το σύστημα είναι οργανικό και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί –αν και πολλές φορές αυτό είναι πλασματικό- το πεδίο της μάχης διαμορφώνεται και αλλάζει χωρίς δική μας επέμβαση. Η αίσθηση και η προσομοίωση  των πολεμικών επιχειρήσεων έχει μεταδοθεί πολύ σωστά. Όταν φτάσουμε σε κάποιο σημείο συμπλοκής, μπορούμε να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας και να καθαρίσουμε το τοπίο από τους στρατηγούς και τους χιλιάδες ακολούθους τους, κάνοντας πιο εύκολη την πορεία των φιλικών στρατευμάτων. Σε αυτό το μοτίβο κινούνται και οι αποστολές του παιχνιδιού, που μας στέλνουν συνήθως να κατατροπώσουμε στρατηγούς και ηγέτες. Κάθε κεντρική αποστολή συμπληρώνεται από μερικές προαιρετικές παράπλευρες, με την ολοκλήρωση των οποίων χαμηλώνει η δυσκολία του έκάστοτε κύριου στόχου μας.

Στις πρώτες ώρες παιχνιδιού, όλα δουλεύουν πολύ σωστά και οι μάχες είναι επικές και άκρως διασκεδαστικές. Ο σχεδιασμός του παιχνιδιού μαζί με την έλλειψη ποικιλίας στις αποστολές, όμως, περιορίζουν την κατάσταση στην πορεία. Μία νέα δυνατότητα που έχουμε είναι το πολλά υποσχόμενο grappling hook, με το οποίο μπορούμε να σκαρφαλώσουμε κάθετα σε όλους τους τοίχους με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς τίποτα να μας εμποδίζει. Έτσι, είναι πολύ εύκολο να φτάσουμε σε εκμετάλλευση του συστήματος αυτού, ώστε να σκαρφαλώνουμε σε τείχη, να μπαίνουμε στο οχυρό, να σκοτώνουμε το στόχο μας και να βγαίνουμε πάλι έξω, χωρίς να χρειάζεται να εμπλακούμε με τις ορδές που στέκονται ως εμπόδιο, ή έστω θα έπρεπε να μας εμποδίζουν. Υπάρχουν και stealth δυνατότητες που θα μπορούσαν να συνδυαστούν με το grapping hook, όμως δεν τις προτείνουμε, πρώτον λόγω της φύσης του παιχνιδιού και δεύτερον λόγω κάκιστου σχεδιασμού και υλοποίησης. Αυτό που απουσιάζει εντελώς είναι το multiplayer οποιασδήποτε μορφής· μία παράξενη επιλογή, καθώς θα ταίριαζε γάντι και επίσης τα προηγούμενα της σειράς μας έδιναν τη δυνατότητα να παίξουμε συνεργατικά (σε local και online).

Στο Dynasty Warriors 9 περνάμε αρκετή ώρα ταξιδεύοντας από τη μία μάχη στην άλλη, είτε με τα πόδια είτε με το άλογό μας (ή με παράδοξα αυτόματες μη επανδρωμένες βάρκες). Οι ήσυχες αυτές στιγμές είναι θετικές για τη συνολική ατμόσφαιρα, όμως κάποια στιγμή καταλήγουμε να τις προσπερνάμε με fast travel, αφού παρατηρείται κατάχρησή τους, κυρίως λόγω του τεράστιου μεγέθους του χάρτη. Ακόμη, μπορεί οι εχθροπραξίες να μοιάζουν ‘’ζωντανές’’, ο κόσμος όμως καθόλου. Οι πεδιάδες είναι άδειες, με εξαίρεση κάποια διάσπαρτα ζώα τα οποία λειτουργούν με δυσλειτουργική AI. Στις πόλεις βρίσκουμε εμπόρους και NPCs, όμως δεν υπάρχει αρκετή κίνηση και ζωντάνια.

Ο οπτικός και τεχνικός τομέας του Dynasty Warriors 9 δεν βοηθάει καθόλου την κατάσταση, αφού είναι το χειρότερο χαρακτηριστικό του τίτλου. Η ΑI εχθρών και συμμάχων είναι εντελώς απλοϊκή, με αποτέλεσμα να τους βλέπουμε συχνά να τρέχουν κόντρα στους τοίχους και γενικά να μην ανταποκρίνονται όπως θα έπρεπε. Τα textures είναι κάκιστα και πολλές φορές παρατηρείται pop-in, δεν φορτώνει σωστά κάποιο μέρος του κόσμου και αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας είναι ανεπίτρεπτο. Τα frames per second πέφτουν συχνά και αρκετά χαμηλά, κάτι που μπορεί να πάρει ελαφρυντικά εξαιτίας της ταυτόχρονης απεικόνισης πολύ μεγάλου αριθμού χαρακτήρων, όμως σε συνδυασμό με τα κακοφτιαγμένα γραφικά και το πολύ μικρό draw distance, μας απογοητεύει πάρα πολύ. Υπάρχει επιλογή μείωσης της ανάλυσης με στόχο πιο σταθερό frame rate, αλλά η κατάσταση δεν σώζεται.

Ακόμη, είναι απορίας άξιο γιατί υπάρχουν κάποιοι αόρατοι τοίχοι, τους οποίους οι εχθροί μπορούν να περάσουν, αλλά εμείς όχι, αφήνοντάς μας να τους περιμένουμε ή να τους χτυπάμε με τόξο (το οποίο δεν λειτουργεί καθόλου σωστά) από απόσταση ενός μέτρου. Το πακέτο έρχονται να συμπληρώσουν μερικά  glitches, όπως το ‘’κόλλημα’’ μέσα σε τοίχους και η εξαφάνιση χαρακτήρων και χώρων. Αν ψάχνουμε για θετικά: ο φωτισμός, η εναλλαγή μέρας και νύχτας και καιρικών φαινομένων είναι όμορφα δοσμένα και τα loading screens πολύ λίγα και μικρά σε διάρκεια. Ο χειρισμός έχει μερικά ατοπήματα, κυρίως στο πώς ανταποκρίνεται εκτός μάχης, όμως στις μάχες είναι σφιχτοδεμένος και ικανοποιητικότατος. Η μουσική είναι πολύ πετυχημένη και οικεία στους fans της σειράς, με παραδοσιακά κινέζικα όργανα και μελώδίες εκτός μάχης και κιθαριστικά σόλο από την κόλαση όσο μονομαχούμε.

Η σειρά Dynasty Warriors, όπως είναι γνωστό, δεν τα πάει πολύ καλά με τον ρεαλισμό. Η παράδοση συνεχίζεται και στο ένατο παιχνίδι, με κάποιες σχεδιαστικές επιλογές να αψηφούν τους κανόνες του κόσμου μας χάριν ευκολίας ή θεάματος. Πέρα από τις υπερβολικές μάχες ένας-εναντίον-χιλίων, πέρα από φωτιές και κεραυνούς που εκτοξεύονται από τα όπλα μας, υπάρχει και το άλογο. Το άλογο στο Dynasty Warriors 9 είναι ο πιο μάχιμος σύντροφος. Θα προτιμούσαμε να έχουμε δίπλα μας το άλογο, παρά όλη μας τη στρατιά. Εκτός από τη μεγάλη ταχύτητά του έχει τη δυνατότητα να ανεβαίνει σε βουνά με τρόπο που και ο/η Shadowmere θα ζήλευε. Ακόμη, μπορεί να ποδοπατήσει τους εχθρούς ενώ τους χτυπάμε με το όπλο μας και να πραγματοποιεί τεράστια άλματα. Σαν να μην έφταναν, όλα αυτά, έχουμε τη δυνατότητα να συλλέγουμε αντικείμενα από το έδαφος χωρίς να ξεπεζέψουμε, απλώς περνώντας από πάνω τους. Τέλος, το άλογό μας κολυμπάει, φυσικά.

Βέβαια, οι μη ρεαλιστικές πτυχές του παιχνιδιού δεν μένουν εκεί, καθώς τις βλέπουμε σε πιο σημαντικά μέρη του. Η επιλογή χαρακτήρα από τους σχεδόν εκατό διαθέσιμους γίνεται μόνο μέσω του κυρίου μενού του παιχνιδιού. Δεν μπορούμε να αλλάζουμε όποτε εμείς θέλουμε, μα πρέπει να ξεκινήσουμε κάποιο κεφάλαιο από την αρχή του. Παρόλα αυτά, όλη η πρόοδος μας όσον αφορά αντικείμενα, όπλα, χρήματα και αγορασμένα σπίτια, διατηρείται, κάνοντας τη ζωή μας πολύ πιο εύκολη και έτσι δεν προστίθενται ανούσιες ώρες στην ήδη μεγάλη διάρκεια του τίτλου. Δυστυχώς η πρόοδος στα γεγονότα πραγματικού χρόνου, στις μάχες και τις κατακτήσεις, δεν διατηρείται και μηδενίζεται στην αρχή κάθε κεφαλαίου, αναιρώντας κάπως την ουσία ενός ανοιχτού κόσμου.

Με το Dynasty Warriors 9, η Omega Force κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Βλέπουμε πολλά νέα στοιχεία και τροποποιήσεις των παλιών, όμως το τελικό αποτέλεσμα δεν φτάνει όσο ψηλά θα μπορούσε. Κύριος υπαίτιος είναι ο τεχνικός τομέας, καθώς ο πυρήνας του παιχνιδιού είναι πιστός στο πνεύμα της σειράς και άκρως διασκεδαστικός. Ελπίζουμε σε κάποια επόμενη προσθήκη να τελειοποιηθεί η νέα συνταγή και να δούμε το Dynasty Warriors να επαναπροσδιορίζει το franchise όπως τoυ αξίζει, καθώς το ένατο παιχνίδι της σειράς μοιάζει ως ένα μεταβατικό στάδιο μεταξύ του Dynasty Warriors όπως το ξέραμε και της μελλοντικής του εξέλιξης.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dynasty Warriors 9

Συντάκτης
23 Φεβρουαρίου 2018
Developer

Omega Force

Publisher

Koei Tecmo

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

13 Φεβρουαρίου 2018

Είδος

Hack and Slash

PEGI

16

Θετικά

+ Το οργανικό σύστημα πολέμου σε πραγματικό χρόνο
+ Ο διασκεδαστικός και πολύ εθιστικός πυρήνας gameplay εμπλουτισμένος με νέες προσθήκες
+ Πετυχημένη μουσική επιμέλεια
+ Μεγάλη διάρκεια με πολλούς χαρακτήρες και δραστηριότητες
+ Σχεδιαστικές επιλογές που κάνουν τη ζωή μας εύκολη
+ Το άλογο

Αρνητικά

- Κάκιστος τεχνικός τομέας
- Πολλή επανάληψη και δραστηριότητες άνευ ουσίας
- Έλλειψη multiplayer
- Μέτριο writing και κακής ποιότητας voice acting στα αγγλικά

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το Dynasty Warriors 9 σηματοδοτεί το πρώτο παιχνίδι της σειράς που διαδραματίζεται σε ανοιχτό κόσμο. Η Omega Force δεν δείχνει πως ήταν έτοιμη για αυτή τη μετάβαση, αφού τα σχεδιαστικά και τεχνικά λάθη είναι πολυάριθμα. Παρόλα αυτά, το νέο της παιχνίδι καταφέρνει να μας κερδίσει για πολλές ώρες με το εθιστικό του gameplay, τις επικές μονομαχίες και το πολύ πετυχημένο σύστημα προόδου των εχθροπραξιών σε πραγματικό χρόνο. Οι fans της σειράς θα ικανοποιηθούν σίγουρα και προβλέπεται να αποκτήσει και μερικούς νέους.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
50%
Rage
50%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1