EA Sports UFC 3 | Review | VideoGames24

EA Sports UFC 3

by Βαγγέλης Λερός on 22 Φεβρουαρίου 2018

Ένα από τα πλεονεκτήματα του gaming, στην σύγχρονη εποχή, είναι η δυνατότητα που προσφέρει στον παίκτη να βιώσει οποιαδήποτε κατάσταση, όχι μόνο φανταστική αλλά και ρεαλιστική. Η κατηγορία των simulation games έκανε την εμφάνισή της πριν αρκετά χρόνια, κυρίως μέσα από τίτλους που προσπάθησαν να προσομοιώσουν δραστηριότητες όπως τα σπορ ή την οδήγηση. Μερικές γενιές αργότερα θα προκαλούσε έκπληξη να μην έχει η πάλη το δικό της simulation game.

Η EA Sports διαθέτει μια μακροχρόνια παράδοση με τα fighting games και δη με τα simulators του είδους. Ήδη από το 1998 είχε ξεκινήσει να κυκλοφορεί σε ετήσια βάση το Knockout Kings, για να ακολουθήσει η σειρά Fight Night ως το τέλος της προηγούμενης γενιάς. Η τεράστια ανταπόκριση του κόσμου, όμως, με το ενδιαφέρον που δείχνει για τις μεικτές πολεμικές τέχνες (M.M.A), έκαναν τους ιθύνοντες να αφήσουν το αρχικό αντικείμενο, το Boxing, στρέφοντας την προσοχή τους στο viral, πλέον, κυρίαρχο είδος επαγγελματικής πάλης.

Έτσι γεννήθηκε το UFC, το επίσημο video game της ομώνυμης διοργάνωσης, που φέτος φέρνει την τρίτη του προσθήκη σε μια σειρά από τίτλους που χαρακτηρίζονται από την πιστότητα με την οποία μεταφέρουν το κλίμα του Ultimate Fighting Championship στο σαλόνι μας. Το βασικό αυτό γνώρισμα αποτελεί συγχρόνως και την θεμελιώδη "δύναμη" του UFC 3, σε έναν τομέα που, ήδη από τα προηγούμενα entries, η σειρά διέπρεπε. Αναφέρομαι, βεβαίως, στο presentation του παιχνιδιού, είτε μιλάμε για την αισθητική του που καταφέρνει, επιτυχώς, να αποτυπώσει το κλίμα εντός και εκτός του οκταγώνου, είτε για τις μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν ένα άρτιο simulation επαγγελματικής πάλης.

Πέραν των 230 και πλέον παλαιστών, σχεδιασμένων στην εντέλεια, υπάρχει ένα μεγάλο μέρος των διαιτητών και των παρουσιαστών της διοργάνωσης, όπως επίσης και κάποιες περσόνες - έκπληξη που κάνουν την εμφάνιση τους στα διάφορα modes του παιχνιδιού. Πιστή αντιγραφή έχει γίνει και στα μεγαλοπρεπή στάδια που διαδραματίζονται οι μάχες, κάνοντας κάθε event μοναδικό. Σε αυτό βοηθά και η λεπτομερής αναπαράσταση των όσων συμβαίνουν κατά την έναρξη του match αλλά και κατά την ανάδειξη του νικητή. Μπορείτε, λοιπόν, να απολαύσετε τα καγκουριλίκια του McGregor καθώς χορεύει γύρω από τον αιμόφυρτο αντίπαλο που μόλις έβγαλε K.O, χωρίς να εντοπίζεται εύκολα η διαφορά με την πραγματικότητα.

Φυσικά, όταν το μάτι χορτάσει από το εντυπωσιακό presentation και το fully licensed content, τα πάντα κρίνονται στο ρινγκ... και τι νόημα θα είχε ένα fighting simulation χωρίς βάθος και ουσία στο gameplay του;

Το εν λόγω βάθος υπάρχει, μοιραία, σε ένα παιχνίδι που "παλεύει" (pun intended) να χωρέσει τα πάντα, σε ένα σύστημα μάχης που παράλληλα οφείλει να παραμένει εύχρηστο. Το αντικείμενο που πραγματεύεται το UFC είναι οι μεικτές πολεμικές τέχνες, άρα εξ ορισμού διαθέτει ποικιλία στις κινήσεις των παλαιστών, που κάπως πρέπει να εκτελούνται. Οι συνδυασμοί γίνονται με τον γνώριμο τρόπο που μάθαμε στα προηγούμενα UFC, με τα 4 "χρωματιστά" κουμπιά να αντιστοιχούν στα ισάριθμα άκρα μας και τις "σκανδάλες" να έχουν ρόλο modifier, καθορίζοντας τον τύπο της κίνησης που πραγματοποιεί το εκάστοτε άκρο. Ο αριστερός μοχλός ελέγχει την κίνηση στον χώρο, ενώ ο δεξής χρησιμοποιείται για τις "μανούβρες", τις λαβές και τα submissions. Οι κινήσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει ο κάθε παίκτης ορίζονται από το move set του, που υπάρχει διαθέσιμο στο μενού παύσης και σχετίζεται με την πολεμική τέχνη που εξασκεί (boxing, kick-boxing, jiu-jitsu κ.ο.κ.).

Δυστυχώς, το βάθος συγκρούεται με την έλλειψη ουσιαστικότητας, αφού παρά την ποικιλία σε αυτά, πολλά κομμάτια του παιχνιδιού μένουν ανεκμετάλλευτα από τον μέσο παίκτη, με το learning curve να κρίνεται τεράστιο και τη μελέτη του κάθε παλαιστή αναγκαία. Οι μερακλήδες fans του M.M.A. θα χαρούν όταν διαπιστώσουν πως οι γνώσεις τους πάνω στο αντικείμενο πιάνουν τόπο, συνδέοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις μεταξύ τους και κάνοντας σωστή αξιοποίηση δυνάμεων και αντοχής. Οι νέοι παίκτες, όμως, θα έρθουν αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα του UFC και θα γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες του αθλήματος με τον πλέον δύσκολο τρόπο, την ήττα. Η συμβουλή μου στους τελευταίους είναι να ξεχάσουν όσα τους έμαθαν τα μπλιμπλίκια και το Mortal Kombat, να σταματήσουν να σπαμάρουν κλωτσιές και να συμβιβαστούν με την ιδέα πως η δύναμη κρύβεται στην τακτική.

Όταν χωνευτούν τα βασικά, θα μάθουμε πως το Stamina είναι φίλος μας και η άμυνα (guarding) πολύτιμη, το παιχνίδι φροντίζει να μας φέρει αντιμέτωπους με ακόμα έναν αστάθμητο παράγοντα, αυτήν τη φορά φλερτάροντας με τον παραλογισμό. Ενώ στο μεγαλύτερο μέρος του ο χειρισμός είναι στιβαρός και η κάθε δράση έχει μια λογική αντίδραση, το κομμάτι των λαβών και των submissions διατηρεί το αδικαιολόγητα απλοποιημένο μοντέλο του προηγούμενου τίτλου, συνδέοντας την σωματική επαφή με ένα σχεδόν γελοίο mini-game. Σε αυτό, ακολουθούμε κάποια prompts που εμφανίζονται στην οθόνη μας, τα οποία δεν έχουν κάποια λογική, αλλά συνδέονται άμεσα με τα attributes των παικτών και την κατάσταση που βρίσκονται στη μάχη. Κρίνοντας από το γεγονός, όμως, πως το μεγαλύτερο μέρος αρκετών μαχών λαμβάνει μέρος στο έδαφος, εν μέσω λαβών, θεωρώ πως το συγκεκριμένο κομμάτι έχρηζε ειδικής φροντίδας. Έκτος από άδικος, ο υπάρχων - arcade μηχανισμός, δεν συνάδει με το συνολικό simulation ύφος του UFC.

Ο πλουραλισμός στις κινήσεις μπορεί να είναι αποτέλεσμα της απαρτίας πολεμικών τεχνών, το παιχνίδι χρωστά, όμως, το αισθητικό αποτέλεσμα σε μια σειρά από εκπληκτικά animations που κάνουν blending όλων των παραπάνω, προσφέροντας μια ομαλή συνέχεια στη μάχη. Σε συνδυασμό με τα φωτορεαλιστικά γραφικά, αλλά και την προσεγμένη, πλούσια ηχητική επένδυση, φέρνει το immersion σε νέα επίπεδα. Μερικά από τα χτυπήματα, "τα ένιωσα" και σε αυτό βοήθησε μέχρι και η δόνηση στο χειριστήριο που χρησιμοποιείται "τόσο - όσο". Οι διακυμάνσεις που είχαν οι αγώνες μπορούσαν να γίνουν αντιληπτές με πολλαπλούς τρόπους και φτάνοντας στην κορύφωσή του, το παιχνίδι ήταν ικανό να σε παρασύρει, δίνοντας την ψευδαίσθηση (;) του ενθουσιασμού κάθε φορά που κάτι έκανες σωστά και της απογοήτευσης όταν όλα πήγαιναν λάθος.

Όσον αφορά τα διαθέσιμα modes, το UFC 3 μπορεί να ικανοποιήσει τόσο τους μοναχικούς, solo παίκτες, όσο και τους competitive players που αναζητούν μεγαλύτερες προκλήσεις.

Τα Single Player modes χωρίζονται σε custom μάχες με πληθώρα επιλογών και σε έτοιμα "σενάρια", όπως το Knockout Mode, το Submission Showdown κ.λ.π. Εκείνο που ξεχωρίζει, όμως, είναι το Career, ή αλλιώς G.O.A.T, όπου καλείστε να δημιουργήσετε έναν παλαιστή και να τον οδηγήσετε από τα αλώνια και τα τοπικά γυμναστήρια, στα σαλόνια και την κορυφή των Ranks του UFC.

Κατά τη γνώμη μου, το Career αποτελεί συγχρόνως το πιο ενδιαφέρον, αλλά και το πιο προβληματικό κομμάτι του τίτλου. Ξεκινώντας, η EA βάζει... αυτογκόλ από τα αποδυτήρια με το character creation που, σε θεωρητικό επίπεδο, μας επιτρέπει να ανεβάσουμε την φωτογραφία μας σε έναν ειδικό server και να δημιουργήσουμε ένα ρεαλιστικό avatar που στην συνέχεια εφαρμόζεται στον created fighter μας. Πρακτικά, η υπηρεσία αυτή υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου εδώ και ΧΡΟΝΙΑ! Υποτίθεται πως αυτό το feature είναι μια global υπηρεσία της EA, με εφαρμογή όχι μόνο στο UFC, αλλά και στο FIFA. Αρκέστηκα, έτσι, στα presets και τα creation tools που είναι περιορισμένα και σίγουρα δεν επιτρέπουν την δημιουργία ενός χαρακτήρα που θα μας βοηθήσει να ταυτιστούμε μαζί του.

Αφού καταλήξουμε σε μια ικανοποιητική εικόνα για τον fighter μας, διαλέγουμε κατηγορία κιλών και την πρώτη μας πολεμική τέχνη, πάνω στην οποία βασίζεται και το αρχικό move set. Μπορούμε να διανθίσουμε τις κινήσεις μας, υιοθετώντας νέες τεχνικές κατά την διάρκεια της καριέρας μας και σε αυτό βοηθά ιδιαίτερα η επιστροφή της προπόνησης και των γυμναστηρίων, features που είχαν εκλείψει από την κυκλοφορία του πρώτου M.M.A. τίτλου από την EA. Κάθε γυμναστήριο ειδικεύεται σε μια πολεμική τέχνη και μπορεί να μας διδάξει νέα moves, που στην συνέχεια βελτιώνουμε μέσα από challenges που ορίζει το εκάστοτε γυμναστήριο, με τους αντίστοιχους αντιπάλους. Εκτός από την εκμάθηση των skills, όμως, τα γυμναστήρια μας βοηθούν στο να κρατήσουμε ψηλά το fitness level μας και να προετοιμαστούμε για τους αγώνες μας, κάνοντας προπόνηση με αντιπάλους που προσομοιώνουν τον upcoming αντίπαλο.

Μην περιμένετε, ωστόσο, η βοήθεια αυτή να σας χαριστεί απλόχερα, καθώς θα πρέπει να αγοράσετε τη συνδρομή σας στα γυμναστήρια με χρήματα που κερδίζετε από αγώνες και τα sessions με ειδικούς πόντους που σας δίνονται στην αρχή κάθε βδομάδας. Αυτοί οι πόντοι είναι στην διάθεσή σας και μπορούν να ξοδευτούν εκτός από τα γυμναστήρια, σε social δραστηριότητες, κοινωνικά δίκτυα, Press Events κ.λ.π.

Η κλιμάκωση του συγκεκριμένου mode γίνεται με σταθερούς ρυθμούς, χωρίς εκπλήξεις, κάτι που αποτελεί και το βασικό του πρόβλημα. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα μοτίβο, σύμφωνα με το οποίο: κάθε 3-4 μάχες με ισάξιους, generic αντιπάλους, μαχόμαστε με έναν ελαφρώς καλύτερο, licensed και ανεβαίνουμε βαθμίδα στα ranks. Αυτός ο κύκλος επαναλαμβάνεται αρκετές φορές, ώσπου να φτάσουμε στο top-10 και να ζήσουμε την μαγεία του UFC, εκπληρώνοντας το όνειρο, που δεν είναι άλλο από την στέψη μας σαν πρωταθλητές της κατηγορίας μας. Στο ταξίδι μας συναντάμε γνωστές προσωπικότητες που μας δίνουν συμβουλές, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τα προβλήματα που συναντούν όλοι οι επαγγελματίες αθλητές, ενώ παράλληλα καλούμαστε να μείνουμε ανεπηρέαστοι από την φήμη και τα social media. Η σωστή διαχείριση όλων των παραπάνω, δεν αποτελεί από μόνη της ιδιαίτερη πρόκληση, με το παιχνίδι, ωστόσο, να "δείχνει τα δόντια του" στις ανώτερες κατηγορίες αντιπάλων, όπου μόνο τα στατιστικά μας δεν αρκούν.

Στο Online μέρος, το UFC 3 προσφέρει, επίσης, αρκετές επιλογές, με το Ultimate Team να συγκεντρώνει τα βλέμματα και τα: Ranked Championships και Quick Fights να συμπληρώνουν το τίμιο τρίπτυχο των multiplayer modes. Με τα δυο τελευταία να αποτελούν αυτό ακριβώς που υποδηλώνει το όνομά τους, μένει να δούμε αν το Ultimate Team ανταποκρίνεται στο "βαρύ" όνομα που δανείζεται από το αντίστοιχο mode του FIFA.

Σε αυτό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παίκτες, εφαρμόζοντας πάνω τους κάρτες, που αναβαθμίζουν τις ικανότητες και τις κινήσεις τους. Οι κάρτες αυτές αποκτώνται παίζοντας, αλλά μπορούν να αγοραστούν μέσω microtransactions. Ένα νέο feature στο UFC 3 είναι και η λειτουργία starter sets, μέσα από την οποία μπορούμε να ξεφορτωθούμε τις κάρτες που δεν θέλουμε και να αποκτήσουμε νέες, κάνοντας τους απαραίτητους συνδυασμούς. Στην συνέχεια μπορούμε να λάβουμε μέρος στα γνωστά μας Single Player/Ultimate Championships και να αναρριχηθούμε στα divisions τους, ή να δοκιμάσουμε τη νέα προσθήκη του mode, τα Solo Challenges, απ' όπου μπορούμε να κερδίσουμε σημαντικά rewards, ικανά να μας βοηθήσουν στην αναβάθμιση των αθλητών μας.

Ο μέσος αντίπαλος όταν βρίσκεσαι online μοιάζει κάπως έτσι...

Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι πως το Ultimate Team ανταποκρίνεται στις... προσδοκίες μας για ένα pay to win mode, όπου προβάδισμα έχει εκείνος που έκανε pre-order κι εκείνος που αγόρασε in-game currency. Αυτό δεν σημαίνει, ευτυχώς, πως δεν μπορείτε να απολαύσετε το Ultimate Team, μιας και κατά το searching του αντιπάλου το matchmaking είναι συνήθως δίκαιο και σας "κληρώνει" με παίκτες αντίστοιχης δυναμικότητας. Το πρόβλημα έγκειται, κυρίως, στο γεγονός ότι υπάρχουν συγκεκριμένες, overpowered κινήσεις, που κοστίζουν αρκετά και γίνονται εύκολα exploit. Επιπροσθέτως, σε κάθε ματς καλείστε να αντιμετωπίσετε έναν custom παλαιστή, για τον οποίον δεν γνωρίζετε το παραμικρό σε σχέση με το move set του και ακολούθως τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του. Έτσι, οι μάχες στο Ultimate Team συχνά μοιάζουν αμήχανες και άγαρμπες, στερώντας μας την αληθοφάνεια που χαρακτηρίζει το παιχνίδι σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές του.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.


Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

EA Sports UFC 3

Συντάκτης
22 Φεβρουαρίου 2018
Developer

EA Canada

Publisher

EA Sports

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

2 Φεβρουαρίου 2018

Είδος

Fighting / Sports

PEGI

16

Θετικά

+ Εξαιρετικό συνολικό Presentation με φανταστικά γραφικά και φοβερή ηχητική επένδυση
+ Στιβαροί μηχανισμοί gameplay στο μεγαλύτερο μέρος τους
+ Τεράστιο βάθος και ποικιλία σε animations, moves και γενικότερα σωστή προσέγγιση του αθλήματος

Αρνητικά

- Το submission / grapple mechanic που θυμίζει mini-game
- Η μονοτονία και η επαναληπτικότητα της καριέρας ύστερα από ελάχιστους αγώνες
- Τα microtransactions σαν βασικό μέρος του multiplayer
- Ελαφρώς αφιλόξενο για όσους δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με το M.Μ.Α.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
8.0
Συνοψίζοντας

Το UFC 3 της EA Sports προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όλους τους φίλους του M.M.A. που θέλουν να βιώσουν την μαγεία της επαγγελματική πάλης. Ο κορυφαίος οπτικοακουστικός τομέας σε συνδυασμό με τους σκληροπυρηνικούς μηχανισμούς, που δεν συγχωρούν τα λάθη, αλλά και η πιστότητα του licensed περιεχομένου, συνθέτουν ένα άκρως ελκυστικό, ατόφιο Fighting Simulator.

Τα microtransactions και τα μικρά προβλήματα σε κάποια από τα modes ίσως "χαλάσουν" για κάποιους μια κατά τ' άλλα εξαιρετική εμπειρία παιχνιδιού.

7.5
Βαθμός
8.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1