The Elder Scrolls V: Skyrim VR | Review | VideoGames24

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin
by Νίκος Λυμπέριος on 26 Νοεμβρίου 2017
Διαβάστε το Review
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition

Η σειρά παιχνιδιών Elder Scrolls περιλαμβάνει τεράστιους τίτλους όπως είναι το Morrowind και το Oblivion, όμως το Skyrim είναι αυτό που κατάφερε να εδραιώσει τη σειρά στη συνείδηση των παικτών. Το μέγεθος του κόσμου που προσέφερε ο τίτλος 6 χρόνια πριν, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ήταν ασύλληπτος και θεωρούμε ότι οδήγησε σε μεγάλο βαθμό στην άνθηση των παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου γενικότερα. Το Skyrim έχει δει αρκετές κυκλοφορίες από την ημέρα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά και όπως είναι λογικό μια VR έκδοση του παιχνιδιού θα ερχόταν αργά ή γρήγορα για ένα από τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας της αγοράς. Η μέρα αυτή έφτασε και ο τίτλος ήρθε στο PlayStation VR της Sony Interactive Entertainment φέρνοντας ταυτόχρονα μαζί του και ένα από τα μεγαλύτερα σε περιεχόμενο παιχνίδια της συσκευής.

Το Skyrim είναι ένας τίτλος που χαρακτηρίζεται από το medieval περιβάλλον του, τον τεράστιο χάρτη του και τις άφθονες ώρες παιχνιδιού που προσφέρει. Μπορεί το gameplay του να βάλλεται από αρκετά bugs και ενδεχομένως τα γραφικά του στις μέρες μας δεν διαθέτουν το υψηλό επίπεδο ποιότητας που συναντάμε σε άλλες σύγχρονες μηχανές γραφικών, καταφέρνει όμως ακόμα και σήμερα να εντυπωσιάζει. Για την έκδοση του PlayStation VR όλα τα στοιχεία της Special Edition παραμένουν και εδώ με όλο το DLC περιεχόμενο να είναι διαθέσιμο. Επιπρόσθετα και αφού μιλάμε για ένα παιχνίδι που βασίζεται στην Creation Engine υπάρχουν και εδώ πάρα πολλά bugs και glitches. Θα συναντήσατε πολλά από τα προβλήματα που υπάρχουν και στην βασική έκδοση του παιχνιδιού είτε αυτά αφορούν σε παράξενες αλλοιώσεις στα μέλη του σώματος του χαρακτήρα μας και των άλλων NPC’s, είτε το κακό pathfinding που διαθέτουν οι εχθρικοί χαρακτήρες στον κόσμο του Skyrim. Αυτό που πραγματικά δεν μας άρεσε στο Skyrim VR είναι ο τρόπος που έχουν μεταφερθεί όλα τα UI αντικείμενα της οθόνης. Δυστυχώς αυτά έχουν παραμένει στις δυο διαστάσεις και βρίσκονται να "ίπτανται" στην οθόνη του παίκτη. Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζουν και οι υπότιτλοι, με αυτούς να βγαίνουν στο πλάι των χαρακτήρων.

Το ταξίδι μας στον κόσμο του Skyrim για πρώτη φορά μέσα από το VR είναι μια πραγματικά σουρεάλ εμπειρία. Όπως πάντα η περιπέτεια ξεκινάει με τον χαρακτήρα μας στο κάρο μεταφοράς για το Helgen για την εκτέλεσή μας λίγα λεπτά πριν την επίθεση ενός δράκου που θα μας δώσει την δυνατότητα να αλλάξουμε την ζωή μας για πάντα. Καθώς το όχημα μετακινείται προς την Helgen μέσα από τα στενά δρομάκια, η ελευθερία της κίνησης των 360 μοιρών μάς δίνει τη δυνατότητα να απολαύσουμε το περιβάλλον  του Skyrim και να εντοπίσουμε μικρές λεπτομέρειες που σε άλλη περίπτωση δεν θα δίναμε σημασία. Ίσως για πρώτη φορά τα ακούσματα των συγκρατουμένων μας για τις δικές τους εμπειρίες κράτησης και το γεγονός ότι έχουμε μπροστά μας χαρακτήρες πραγματικών διαστάσεων που μας κοιτάνε στα μάτια και όχι τον χαρακτήρα μας, μας επιτρέπει να γίνουμε ένα με αυτό τον πλούσιο κόσμο. Η πρώτη μας επαφή με τον δράκο και οι μετέπειτα αναμετρήσεις μας με τους διάφορους εχθρούς του παιχνιδιού διαθέτουν μια άλλη ποιότητα και η εμπειρία που αφήνουν στον παίκτη δεν μπορεί να βρεθεί στον κλασσικό τρόπο προβολής του παιχνιδιού.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των συστημάτων εικονικής πραγματικότητας είναι ότι ακόμα δεν έχουν το παιχνίδι ή τα παιχνίδια που θα αποτελέσουν πραγματικά το σημείο αναφοράς για την αγορά της συσκευής. Ενδεχομένως στο άκουσμα της πρότασης ότι έφτασε το Skyrim στο PlayStation VR, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουμε να σκεφτούμε ποιο τμήμα του παιχνιδιού μεταφέρθηκε στην εικονική πραγματικότητα. Σε αυτό φταίνε οι μεταφορές αρκετών μεγάλων παιχνιδιών σε έναν μικρόκοσμο "εμπειριών", που χρησιμοποιούν καθαρά την απήχηση του ονόματος τους, αλλά προσφέρουν μόνο ελάχιστες ώρες περιεχομένου. Το Skyrim VR αποτελεί μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Όλο το βασικό περιεχόμενο του παιχνιδιού μαζί με τρία διαθέσιμα DLC βρίσκονται εδώ. Ο τίτλος αποτελεί ουσιαστικά μια μεταφορά της Special Edition για τη VR συσκευή. Τα γραφικά βρίσκονται κάπου ανάμεσα στο PlayStation 3 και το PlayStation 4 που σημαίνει ότι αρκετά textures και αντικείμενα στην οθόνη είναι χαμηλής ποιότητας.

Σίγουρα η ύπαρξη γραφικών χαμηλής ποιότητας αποσπά τον παίκτη από το να βιώσει πραγματικά το παιχνίδι μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή. Είναι ένα παιχνίδι που φτιάχτηκε για πρώτη φορά το 2011 και δεν προορίζεται για το VR όπως άλλοι τίτλοι που φτιάχτηκαν αποκλειστικά για αυτό. Σίγουρα αρκετά από τα textures είναι θολά, τα μοντέλα των χαρακτήρων αρκετά πιο απλά, οι αποστάσεις θέασης μειωμένες αρκετά και σε συνδυασμό με το κακό animation που χαρακτηρίζει το παιχνίδι και την έλλειψη έκφρασης από τους NPC’s να δημιουργείται ένα κακό σύνολο που φαίνεται να μην ταιριάζει με το ύφος της συσκευής. Όμως στιγμές ηρεμίας μακριά από τους NPC’s στα ανοιχτά πεδία του Whiterun κοιτάζοντας τα τερατώδη βουνά και τις ατελείωτες δασικές εκτάσεις δεν θα μπορούσαν να είναι τόσο καλές σε οποιαδήποτε άλλη έκδοση του παιχνιδιού για τον μοναδικό λόγο ότι απλά πλέον βρισκόμαστε μέσα στον κόσμο αυτόν.

Ο χειρισμός γίνεται είτε με τη χρήση του DualShock 4, παίζοντας όπως κάθε άλλο παιχνίδι της αγοράς, είτε με τη χρήση των χειριστηρίων PS Move. Δυστυχώς για τη χρήση του DualShock 4 χρειάζεται γερό στομάχι, αφού ακόμα και παίκτες με μεγάλη αντοχή θα αντιμετωπίσουν αρκετά προβλήματα με ζαλάδες και ναυτίες. Η χρήση των χειριστηρίων PS Move δίνει πρόσβαση σε μια αρκετά χρήσιμη λειτουργία τηλεμεταφοράς που επιτρέπει για μια πιο ευχάριστη μετακίνηση του παίκτη μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού επιτρέποντας ακόμα και στους πιο ευαίσθητους να απολαύσουν το παιχνίδι. Το Skyrim VR διαθέτει μια μεγάλη λίστα από επιλογές για την ρύθμιση του χειρισμού επιτρέποντας μας να φέρουμε τον τίτλο όσο το δυνατόν γίνεται στα μέτρα μας.

Τα PS Move μας δίνουν επιπλέον την δυνατότητα να αγγίξουμε πραγματικά τον κόσμο του Skyrim. Μπορούμε να παλέψουμε χρησιμοποιώντας το σπαθί μας και την ασπίδα μας κουνώντας τα χειριστήρια PS Move σε μια παντομίμα μάχης. Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το τόξο μας θα πρέπει να τοποθετήσουμε το βέλος, να τραβήξουμε την χορδή και να στοχεύσουμε πριν τη βολή μας. Φυσικά μπορούμε στις μάχες απλά να κουνάμε τα χέρια μας για να πετύχουμε τον στόχο μας αλλά ο σκοπός των συσκευών VR είναι να βυθίζουν τον παίκτη σε έναν εικονικό κόσμο που θα του προσφέρει αυτό που δεν μπορεί να βιώσει πραγματικά, πόσο μάλλον σε ένα παιχνίδι ρόλων.

Δυστυχώς τα PS Move πάσχουν από ένα σοβαρό πρόβλημα που δύσκολα περνάει απαρατήρητο. Το PlayStation VR διαθέτει δυστυχώς μια πολύ κακή ή αν θέλετε ξεπερασμένη μέθοδο εντοπισμού του παίκτη και των χειριστηρίων αφού βασίζεται στην χρήση της PS Camera και τους φωτός που εκπέμπουν αυτά. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ εύκολο κατά την διάρκεια της μάχης και της εξερεύνησης του κόσμου, το σύστημα να χάσει τον εντοπισμό των συσκευών καταστρέφοντας το immersion του παίκτη. Χρειάζεται να μένουμε σταθεροί σε ένα συγκεκριμένο σημείο για να μπορούμε να παίξουμε ευχάριστα και δυστυχώς είναι ένα ελάττωμα που μας αποδεσμεύει από τον κόσμο του παιχνιδιού. Η καλύτερη συμβουλή μας είναι να παίξετε το παιχνίδι προσπαθώντας να κάνετε ομαλές κινήσεις διατηρώντας μια χαλαρή κίνηση ακόμα και στις έντονες σκηνές δράσης.

Το πρόβλημα με το Skyrim VR είναι ότι χτίστηκε πάνω σε έναν τίτλο που μέσα σε αυτά τα 6 χρόνια έχει δει την εμφάνιση πολλών επανεκδόσεων. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί μια αρκετά δύσκολη αγορά για παίκτες που ήδη έχουν δοκιμάσει παραπάνω από μια φορές το βασικό παιχνίδι. Το Skyrim VR της Bethesda ήρθε να αλλάξει ακριβώς αυτό το πρόβλημα με τους τίτλους πολύ μικρής διάρκειας για το PlayStation VR και κατά τη γνώμη μας αποτελεί ένα πολύ καλό πρώτο εγχείρημα για την εμφάνιση full-length παιχνιδιών στην εικονική πραγματικότητα, ενώ μάλιστα σύντομα αναμένεται η VR έκδοση του Fallout  4 (για το HTC Vive), αλλά και και του Doom (DOOM VFR για τα PlayStation VR και HTC Vive), που σημαίνει ότι ακόμα περισσότερα παιχνίδια νεότερης τεχνολογίας και μεγάλου βεληνεκούς κάνουν το άλμα στη VR τεχνολογία. Για τους ήδη κατόχους του PlayStation VR, το Skyrim VR είναι ένα από τα παιχνίδια που σίγουρα δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή κανενός.

Το όραμα του κάθε δημιουργού που θέλει να μεταφέρει τον κόσμο του παιχνιδιού του στην εικονική πραγματικότητα, αλλάζει βάσει αυτού που θέλει να δημιουργήσει με το παιχνίδι του. Τα παιχνίδια που έρχονται στον κόσμο του VR ασπάζονται το γεγονός πως θα πρέπει να θυσιάσουν κάποια πράγματα για να πραγματοποιήσουν το όραμά τους. Αν ο στόχος είναι τα γραφικά τότε ο τίτλος θα βασίζεται σε μικρές πίστες με κλειστούς διαδρόμους και ελάχιστη ως μηδαμινή δυνατότητα διαδραστικότητας του παίκτη. Η Bethesda με το Skryim VR συμβιβάστηκε με το γεγονός πως για να γίνει το όραμα της αληθινό θα πρέπει να θυσιάσει μερικά στοιχεία του οπτικού τομέα του παιχνιδιού, δημιουργώντας όμως επιτυχώς έναν πραγματικά μεγάλο κόσμο, με όλο του το περιεχόμενο και για το εγχείρημα αυτό αξίζει συγχαρητήρια.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

Συντάκτης
26 Νοεμβρίου 2017
Developer

Bethesda Game Studios

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PlayStation VR

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

17 Νοεμβρίου 2017

Είδος

Role Playing Game

PEGI

18

Θετικά

+ Η έκδοση διαθέτει όλο το περιεχόμενο του Skyrim Special Edition
+ Η VR τεχνολογία δίνει πραγματικά μια νέα οπτική στο παιχνίδι
+ Αρκετές επιλογές ρύθμισης του χειρισμού

Αρνητικά

- Γραφικά εποχής PlayStation 3
- Η ελεύθερη κίνηση του χαρακτήρα προκαλεί ζαλάδες και ναυτίες
- Τα προβλήματα του βασικού παιχνιδιού υπάρχουν και εδώ

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Με το Skyrim VR η Bethesda φέρνει στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας τον μεγαλύτερο σε περιεχόμενο τίτλο που έχει δει η αγορά VR. Μπορεί το Skyrim VR να εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από 6 χρόνια, διατηρεί ακόμα όμως μια μοναδική ποιότητα που δύσκολα συναντάς σε άλλους τίτλους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του τίτλου είναι ότι μετά από την επανεμφάνιση αρκετών εκδόσεων είναι δύσκολη αγορά (ειδικά για όσους δεν διαθέτουν το PlayStation VR), είναι όμως ο τίτλος που ενδεχομένως θα γίνει αρωγός για την εμφάνιση ακόμα περισσότερων παιχνιδιών αυτού του μεγέθους στα συστήματα εικονικής πραγματικότητας.

Αν είστε κάτοχοι PlayStation VR και δεν έχετε παίξει το Skyrim, τότε η VR έκδοση του είναι σίγουρα μια πολύ δελεαστική πρόταση, καθώς αποτελεί έναν από τους πιο μεγάλους σε περιεχόμενο τίτλους της συσκευής και του αξίζει μια θέση στη βιβλιοθήκη κάθε παίκτη.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1