Encased - Preview

Ό,τι πρέπει για λάτρεις των παλιών Fallout
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 16 Ιουλίου 2021

Πώς θα ήταν ο κόσμος μετά από μια ανείπωτη καταστροφή; Πώς θα ήταν η κατάσταση σήμερα αν κάποια ιστορικά γεγονότα δεν είχαν ποτέ συμβεί, ή αν είχαν πάρει διαφορετική τροπή; Πώς θα ήταν, τότε, ένας κόσμος περίπου σαν τον δικό μας, αλλά με κάποιες μεταβολές στην ιστορία του και μετά από μια τεράστια καταστροφή; Κλασικά ερωτήματα που έχουν «απαντηθεί» πολλές φορές στον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία, αλλά και στα βιντεοπαιχνίδια, εδώ και δεκαετίες.

Σε αυτό το ύφος και με αυτές τις αρχές κατά νου, το Encased μάς στέλνει σε μια εναλλακτική πραγματικότητα στη δεκαετία του 1970 με έναν τεράστιο, άγνωστης προέλευσης θόλο να έχει καλύψει ένα μέρος της γης. Ο θόλος αυτός πιστεύεται πως έμεινε πίσω από κάποια υπέρ-όντα που πλέον έφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση, και δίνει στην ανθρωπότητα την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις ιδιότητές του για να κάνει άλματα στην τεχνολογία που αλλιώς δεν θα ήταν εφικτά. Αφού δοκίμασα μια δοκιμαστική έκδοση του τίτλου, μπορώ να σας μεταφέρω τις πρώτες μου εντυπώσεις από τη ζωή κάτω από τον θόλο.

Εμείς, καθώς πρόκειται για σκληροπυρηνικό RPG παλιάς, ισομετρικής σχολής, φτιάχνουμε έναν χαρακτήρα και πάμε στο εσωτερικό του θόλου ως ο νέος ή η νέα υπάλληλος μιας εταιρείας που ασχολείται με την καινούργια αυτή τεχνολογία και τις προεκτάσεις της.

Φυσικά, μπορείς μόνο να μπεις στον θόλο, που βρίσκεται σε κάποια έρημο, καθώς δεν υπάρχει έξοδος για ζωντανούς οργανισμούς. Στην αρχή, επιλέγεις ένα background για τον χαρακτήρα σου, με ένα πολύ κλασικό creator, βάζοντας πόντους σε δύναμη, εξυπνάδα και άλλα γνώριμα attributes και επιλέγοντας από μια μεγάλη γκάμα, αν και όχι τεράστιας έμπνευσης, perks και ιδιότητες. Ο creator δεν έχει κάτι λάθος ούτε είναι κακοφτιαγμένος, αν εξαιρέσουμε τα πορτρέτα που δίνονται προς επιλογή, ως άβαταρ σε μενού και διαλόγους, και δεν αντιπροσωπεύουν επαρκώς τις διάφορες μορφές που δίνουμε στον χαρακτήρα. Ωστόσο, η δημιουργία του χαρακτήρα μας δεν έχει και κάτι αξιοσημείωτο.

Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι η επιλογή του ρόλου μας στον θόλο: μπορούμε να είμαστε επιστήμονας, στρατιωτικός, μηχανικός, κρατούμενος που πάει για μια δεύτερη ευκαιρία και ανάλογα με το τι θα διαλέξουμε αλλάζει η συμπεριφορά των κατοίκων του θόλου απέναντί μας, ξεκλειδώνουν απαντήσεις σε διαλόγους και διάφορα checks, όπως το αν θα σπάσουμε μια πόρτα ή αν θα την ανοίξουμε με lockpick ή χακάρισμα. Οι δυνατότητες φαίνεται πως ξεφεύγουν από τα στενά αυτά όρια και δίνουν διαφορετική αίσθηση σε κάθε ρόλο, κάτι που με βάση όσα είδα μοιάζει να έχει γίνει ικανοποιητικά.

Ο κόσμος, που χωρίζεται σε ξεχωριστά τμήματα με loading ενδιάμεσα, έχει ενδιαφέρον και θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του ευρύτερου είδους, παρόλο που κάποιες ιδέες είναι πολύ κλασικές και τις έχουμε δει πολλές φορές. Ωστόσο, οι δημιουργοί έχουν προσπαθήσει να στήσουν ένα μείγμα χιουμοριστικού sci-fi με φρικιαστικό τρόμο, με μεταλλαγμένα πλάσματα να «στοιχειώνουν» υπόγειες βάσεις, αλλά και με ένα αστείο πικ νικ μαζί με παράξενους τύπους σε ζώνη γεμάτη ραδιενέργεια. Οι αλληλεπιδράσεις ποικίλουν γενικά, καθώς μπορεί σε ένα playthrough να συζητήσετε με τους θαμώνες ενός μυστήριου diner στη μέση του πουθενά, ενώ σε επόμενο να τους «θερίσετε» με τα όπλα και τις τηλεκινητικές σας δυνάμεις, παρέα με μία ομάδα από thugs.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης ένα σύστημα επιβίωσης που έχει ενσωματωθεί και το οποίο μας αναγκάζει να κοιμόμαστε, να τρώμε, να πίνουμε νερό και κατά συνέπεια να ψάχνουμε για κρεβάτια ή να μαγειρεύουμε σε ξεχασμένους φούρνους εγκαταλειμμένων σπιτιών. Επίσης, ό,τι σχεδόν κάνουμε μας δίνει και ένα status, τα οποία αξιοποιούνται σε μάχες ή εκτός και έχουν θετικές αλλά και αρνητικές επιδράσεις στον χαρακτήρα μας, αλλά και χιούμορ ενίοτε.

Οπτικά, το Encased δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Φαίνεται πως θα δούμε ένα RPG χαμηλότερου budget, όχι δηλαδή πρωτοκλασάτο τύπου Divinity, αλλά με ικανοποιητικά αποτελέσματα και ευχάριστο σχεδιασμό, παρά τα όποια λάθη προκύπτουν εδώ κι εκεί, και πολύ ταιριαστή, εντελώς sci-fi μουσική. Voice overs δεν έχουν όλοι οι χαρακτήρες, όσοι έχουν όμως είναι επαρκείς στις ερμηνείες, χωρίς να κλέβουν την παράσταση, στο μέρος του παιχνιδιού που ήταν διαθέσιμο για το preview έστω.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στις μάχες και την κίνηση στον χώρο, που χρειάζονται ακόμα δουλειά για να φτάσουν σε ικανοποιητικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές στην οπτική γωνία όταν βρίσκουμε γέφυρες και μεταβολές στο υψόμετρο, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε καν που βρίσκεται ο κέρσορας, ενώ οι μάχες είναι πολύ απλές, δεν προσφέρουν τίποτα νέο για το είδος, και μάλιστα είναι κάπως παλιομοδίτικες, αφού δεν υπάρχουν χαρακτηριστικά που να δίνουν λίγο περισσότερο ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα κάλυψη, και τελικά καταλήγουν σε ρουτίνα στην οποία απλώς ξοδεύουμε τη σειρά μας (turn-based είναι οι μάχες) για να ρίξουμε μία σφαίρα, τρώμε damage στη σειρά του εχθρού και ούτω καθεξής.

Στο κομμάτι που έπαιξα, δεν βρήκα καμία ανάγκη για στρατηγική σκέψη ή οργάνωση και απλώς σκότωνα τους εχθρούς με τη σειρά, όπως έρχονταν, με την απλοϊκή ΑΙ τους. Επίσης, σε κάποια σημεία βρίσκουμε παγίδες ή τοξικά απόβλητα στο έδαφος, τα οποία όμως είναι δύσκολο να αποφευχθούν επειδή οι κινήσεις του χαρακτήρα δεν είναι ακριβείς.

Όπως και να ‘χει, το πρώτο δείγμα από το Encased είναι θετικό και αρκετό για να εξάψει το ενδιαφέρον των fans των isometric RPGs, των post-apocalypse ιστοριών, και του sci-fi γενικότερα. Να το έχετε στον νου σας.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Publisher

Dark Crystal Games

Διανομή

Prime Matter

Πλατφόρμες

PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

Σεπτέμβριος 2021

Είδος

RPG

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1