Everspace - Stellar Edition

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 16 Μαΐου 2018

Τα roguelike παιχνίδια, στηρίζονται κυρίως στο replayability που προέρχεται από τα randomly generated στοιχεία τους και το permadeath. Μας βάζουν να προχωρήσουμε στις πίστες τους και να βελτιώσουμε τα στατιστικά μας, ξέροντας όμως ότι αν χάσουμε, πάμε από την αρχή. Συνήθως, δεν υπάρχει εκτενές σενάριο και αφήγηση, επειδή δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα των roguelikes.

Το Everspace είναι ένα roguelike space shooter, το οποίο προσπαθεί να εντάξει ένα ολοκληρωμένο σενάριο στη λούπα του gameplay του. Δεν είναι εύκολο εγχείρημα, όμως τα καταφέρνει ικανοποιητικά και παρουσιάζει ενδιαφέρουσες ιδέες. Ο χαρακτήρας μας πάσχει από αμνησία. Δεν θυμάται από πού έρχεται και ποιός είναι ο σκοπός του. Έτσι, ανακαλύπτει την ταυτότητά του παράλληλα με εμάς, ενώ ταξιδεύουμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Η ιστορία είναι ενδιαφέρουσα, τουλάχιστον αρκετά ώστε να μας παρακινήσει να συνεχίσουμε και να ξεκινήσουμε ξανά από την αρχή, για να τη δούμε ολόκληρη. Δεν θα δούμε κάθε πτυχή του σεναρίου σε ένα run. Η δομή της πλοκής είναι καλοστημμένη και εμπνευσμένη· πλήττεται κυρίως από μέτριες ερμηνείες και διαλόγους. Πετυχαίνει, όμως τον στόχο της: μας δίνει έναν ακόμη λόγο για να ξεκινήσουμε πολλαπλά playthroughs, εκτός από loot, high scores και τη χαρά της ολοκλήρωσης.

Το gameplay του Everspace δεν έχει καμία σχέση με simulation. Είναι ένα arcade space shooter, σύγχρονου τύπου. Η δομή του μάς θυμίζει έντονα το FTL: Faster than Light, από το οποίο έχει ξεκάθαρα επηρεαστεί (και καλά έκανε). Ξεκινάμε σε ένα κομμάτι του γαλαξία, αντιμετωπίζουμε εχθρικά σκάφη, μαζεύουμε loot και μετά συνεχίζουμε στο επόμενο τμήμα, χαλώντας καύσιμα για τη μετάβαση. Οι σφαίρες, τα καύσιμα και η κατάσταση του σκάφους μας είναι μετρήσιμα μεγέθη και τελειώνουν. Πρέπει, συνεπώς, να τα διαχειριστούμε σωστά, για να μην ξεμείνουμε στα προχωρημένα και κλιμακούμενης δυσκολίας επίπεδα του παιχνιδιού.

Τα διάφορα τμήματα είναι γεμάτα αντικείμενα, κρυφά ή φανερά, τα οποία βρίσκουμε με τη βοήθεια ενδείξεων του HUD. Δυστυχώς, τα χρώματα, το μέγεθος και η τοποθέτηση των ενδείξεων έχουν προβλήματα και δεν είναι ευδιάκριτα. Δεν είναι όμως κάτι που δεν συνηθίζεται.

Ο χειρισμός του σκάφους έχει ιδιαιτερότητες. Στην αρχή, μάς φαίνεται περίεργος και ίσως κακοσχεδιασμένος. Παρόλα αυτά, μόλις τον μάθουμε καλύτερα, βλέπουμε πως είναι εμπνευσμένος και προϊόν σκέψης και σωστού σχεδιασμού. Μπορούμε να εκτελούμε μανούβρες και να μπαίνουμε σε κλειστούς χώρους περιορισμένου μεγέθους, με άνεση.

Όταν βρούμε αντίπαλα αεροσκάφη, ξεκινούν τα dogfights. Κυνηγητό, ανταλλαγή πυρών, απότομες στροφές  και αποφυγές πυραύλων. Οι μάχες είναι πολύ διασκεδαστικές, γρήγορες και λειτουργικές. Βοηθάει ο τρόπος lock-on, με τον οποίο ο εχθρός περιβάλλεται από έναν κύκλο, που αντιπροσωπεύει το hitbox του και εμείς προσπαθούμε να πετύχουμε το εσωτερικό του με τις σφαίρες μας. Ένα πρόβλημα που εντοπιίσαμε, είναι η αδυναμία ακύρωσης του lock-on· μπορούμε μόνο να αλλάξουμε στόχο.

Ουσιαστικά, στο Everspace υπάρχουν δύο τμήματα gameplay: η εξερεύνηση του διαστήματος και οι διαστημικές μονομαχίες. Λειτουργούν σωστά, ως επί το πλείστον και τα δύο και είναι αρκετά διασκεδαστικά. Βέβαια, έχουμε να κάνουμε με ένα roguelike παιχνίδι και έτσι θα πεθάνουμε πολλές φορές. Κάθε φορά που χάνουμε, ξεκινάμε από την αρχή. Ενδιάμεσα σε δύο runs, όμως, μπορούμε να σπαταλήσουμε τα λεφτά που βγάλαμε. Αγοράζουμε νέα σκάφη τα οποία είναι αρκετά διαφορετικά και ξεκλειδώνουν νέα playstyles ή αποκτούμε perks που βελτιώνουν το σκάφος μας, μόνιμα. Το μόνο πρόβλημα στο σύστημα αυτό, είναι ο αργός ρυθμός προόδου και βελτίωσης. Κάθε playthrough, αν το τερματίσουμε, διαρκεί μεταξύ δύο και τριών ωρών περίπου, αναλόγως με το πόσο ασχοληθήκαμε με την εξερεύνηση των χώρων.

Εκτός από τα μόνιμα perks, υπάρχει και το σύστημα crafting με το οποίο φτιάχνουμε ανά πάσα στιγμή και επιτόπου, αντικείμενα, όπλα και upgrades αυτών. Η παραμετροποίηση δίνει αρκετές δυνατότητες και είναι αξιόλογα δομημένη.

Όταν εξοικειωθούμε με το παιχνίδι, μπορούμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας και στο Hardcore mode (είναι διαθέσιμο από την αρχή, απλώς είναι αρκετά δύσκολο). Στο mode αυτό, ξεκινάμε χωρίς βελτιώσεις και αναβαθμίσεις στο σκάφος και μπορούμε να αποκτήσουμε μερικές μόνο όταν περνάμε από τον ένα κόσμο στον άλλον. Μία διασκεδαστική προσθήκη που δίνει περισσότερη διάρκεια στο παιχνίδι.

Το gameplay του Everspace διανθίζεται με μερικά επιπλέον στοιχεία. Θα βρούμε διαλόγους, cut-scenes με τη μορφή κινούμενων εικόνων και μερικα quests. Ακόμη, υπάρχουν factions, τα οποία ενδέχεται να είναι ουδέτερα απέναντί μας, μέχρι να τα βλάψουμε με κάποιον τρόπο. Με αυτές τις προσθήκες, ένα ήδη διασκεδαστικό παιχνίδι γίνεται ακόμη καλύτερο. Η έκδοση του PS4 περιλαμβάνει και το Encounters, το expansion και έτσι το περιεχόμενο είναι αρκετό.

Τα περισσότερα στοιχεία του παιχνιδιού είναι randomly generated. Συνεπώς, δύο playthroughs δεν είναι ποτέ ακριβώς ίδια. Επίσης, τα quests είναι τοποθετημένα στον χάρτη του κόσμου, ο οποίος μοιάζει με αυτόν του FTL. Περνώντας στο επόμενο επίπεδο, κάθε φορά επιλέγουμε μεταξύ διακλαδώσεων. Έτσι, έχουμε πολλά να δούμε και θα παίξουμε το παιχνίδι αρκετές φορές.

Σαν γνήσιο roguelike, το Everspace δημιουργεί πολλές στιγμές απελπισίας και παρά-τρίχα σωτηρίας. Έτσι πρέπει, εξάλλου, αφού αυτές είναι οι πιο αξιομνημόνευτες. Μας κυνηγούν τεράστια σκάφη, πολύ πιο ισχυρά από το δικό μας. Έχουμε λίγα καύσιμα και έχουμε μπει σε μία γιγαντιαία διαστημική καταιγίδα, με κεραυνούς που ψήνουν το όχημά μας στο δευτερόλεπτο. Είμαστε σίγουροι πως τελειώσαν όλα. 'Ομως, την τελευταία στιγμή και αφού για δύο δευτερόλεπτα πάνε όλα σωστά, καταφέρνουμε να ρίξουμε μερικά σκάφη, να ξεφύγουμε και να ταξιδέψουμε στο επόμενο τμήμα του γαλαξία.

Βέβαια, παρόλο που γλυτώσαμε, δεν έχουμε ρουκέτες, καύσιμα και έχει χαλάσει το sensor του οχήματός μας, παραμορφώνοντας την εικόνα. Χάρη στο gameplay του και τον τρόπο διαχείρισης πόρων, το Everspace πετυχαίνει απόλυτα αυτές τις στιγμές και την αίσθηση που προκαλούν. Επίσης, μάς βάζει να διαλέξουμε: συνεχίζουμε ως έχει, ή χάνουμε επίτηδες, για να σπαταλήσουμε όσα λεφτά έχουμε βγάλει σε upgrades, ώστε να γίνει η επόμενη φορά πιο εύκολη; Το δίλημμα αυτό και η συνεχής παρουσία του, κάνουν όλη την εμπειρία πιο έντονη.

Το κύριο πρόβλημα του Everspace στο gameplay του, είναι η έλλειψη ποικιλίας. Τα είδη των εχθρών είναι πολύ λίγα και οι τακτικές που ακολουθούμε αντίστοιχα. Επίσης, οι τοποθεσίες, παρότι randomly generated, δεν έχουν αρκετές διαφορές και καταλήγουν επαναλαμβανόμενες και μονότονες. Σε γενικές γραμμές, το gameplay τείνει να κουράζει κάποιες στιγμές, λόγω των παραπάνω και των παρόμοιων μεταξύ τους δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουμε. Επίσης, οι διάλογοι επαναλαμβάνονται και μπορεί να διαβάσουμε το ίδιο κείμενο αρκετές φορές, σε διαφορετικά playthroughs.

Ο τομέας στον οποίο το Everspace μάς κέρδισε αμέσως, είναι ο οπτικός. Ο σχεδιασμός των πετρωμάτων, των πλανητών, των σκαφών και των υπολοίπων αντικειμένων που αιωρούνται στο διάστημα, είναι εκπληκτικός. Μπορούμε να παίξουμε σε πρώτο πρόσωπο (με ή χωρίς το πιλοτήριο του σκάφους στο οπτικό μας πεδίο) ή σε τρίτο. Ό,τι και αν διαλέξουμε (η κάμερα αλλάζει in-game, με το πάτημα ενός κουμπιού), τα πάντα είναι εκθαμβωτικά. Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στα περισσότερα σημεία του οπτικού τομέα και πραγματικά παίζοντας το Everspace νιώθουμε χαμένοι στο διάστημα.

Τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι τεχνικής φύσεως, καθώς παρατηρούνται πτώσεις στα frames, ευτυχώς όχι τεράστιες και υπάρχουν μερικά ασήμαντα bugs (για παράδειγμα, πήγαμε στην home screen του PS4 και όταν επιστρέψαμε στο παιχνίδι, κόλλησε -κάτι που συνέβη περισσότερες από μία φορές). Γενικά, ο οπτικός τομέας είναι πανέμορφος και τα μικρά προβλήματα δεν τον επισκιάζουν.

Η μουσική υπόκρουση του Everspace είναι πολύ καλής ποιότητας και ταιριάζει απόλυτα με όσα συμβαίνουν στην οθόνη. Είτε ταξιδεύουμε γαλήνια πάνω από τους δακτύλιους του Κρόνου, κάνοντας αργόσυρτες μανούβρες με το σκάφος μας, είτε εξαπολύουμε πυρά προς κάθε κατευθυνση σε φρενήρεις μονομαχίες, η μουσική "δένει" απόλυτα.

Το Everspace, είναι ένα roguelike space shooter, το οποίο έχει κάνει προσπάθεια να μας μεταφέρει ένα αξιόλογο σενάριο, το οποίο να κινείται παράλληλα με τη δομή του gameplay. Σε γενικές γραμμές, τα καταφέρνει. Έχει αρκετό replayability, υπέροχο οπτικοακουστικό τομέα, διασκεδαστικές μονομαχίες και εξερεύνηση. Τελειώνοντας κάθε playthrough, δεν κρατιόμαστε από το να ξεκινήσουμε το επόμενο, για να δούμε την ιστορία να ξετυλίγεται και για να αναβαθμίσουμε περισσότερο το σκάφος μας. Η έκδοση του PS4 περιλαμβάνει τα extras του Expansion και το παιχνίδι μάς κρατάει το ενδιαφέρον για πολλές ώρες.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Everspace - Stellar Edition

Συντάκτης
16 Μαΐου 2018
Developer

ROCKFISH Games

Publisher

ROCKFISH games

Πλατφόρμες

PS4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

22 Μαΐου 2018

Είδος

3D Space Shooter, Roguelike

PEGI

7

Θετικά

+ Η οπτική απόδοση του διαστήματος
+ Αρκετό replayability
+ Έξυπνο σύστημα χειρισμού
+ Πετυχημένη προσπάθεια ένταξης σεναρίου σε roguelike
+ Ικανοποιητικές μάχες και εξερεύνηση
+ Ατμοσφαιρική μουσική επένδυση

Αρνητικά

- Αρκετά επαναλαμβανόμενο
- Μερικά τεχνικά προβλήματα
- Πολύ αργή πρόοδος
- Μέτριο voice acting

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Everspace είναι ένα roguelike space shooter με πανέμορφη οπτική απεικόνιση, πετυχημένη μουσική υπόκρουση και διασκεδαστικά mechanics. Μπορεί να μας κρατήσει για πολλές ώρες με το περιεχόμενό του και την έξυπνη δομή του σεναρίου, η οποία δένει απόλυτα με τα roguelike στοιχεία. Τα προβλήματά του είναι λίγα και μπορούμε να το προτείνουμε σε κάθε fan του είδους.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
100%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1