Exist Archive: The Other Side of the Sky

Η ζωή ξεκινάει όταν όλα τελειώνουν
by Σταύρος Ζήσης on 27 Νοεμβρίου 2016

Θα μπω κατευθείαν στο ψητό. Το Exist Archive το περίμενα με πολύ μεγάλη ανυπομονησία και ήμουν πολύ hyp-αρισμένος γι' αυτό. Ποιος ο λόγος; Το Exist Archive είναι φτιαγμένο από την tri-Ace και είναι ο πνευματικός διάδοχος του Valkyrie Profile, που όσοι με γνωρίζετε θα ξέρετε ότι είναι από τα πιο αγαπημένα μου παιχνίδια ever και θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά μου. Δυστυχώς, τα δικαιώματα της σειράς μένουν ακόμα στη Square Enix, η οποία δεν φαίνεται να έχει σκοπό να βγάλει κάποιο νέο σοβαρό παιχνίδι για τη σειρά.

exist_archive-1

Η tri-Ace και η Spike Chunsoft λοιπόν δημιούργησαν ένα παιχνίδι που, όπως είπα, είναι βασισμένο στα πρότυπα του Valkyrie Profile. Μέχρι και το κεντρικό concept έχει να κάνει με τη μεταθανάτια ζωή. Τους πρωταγωνιστές της ιστορίας τους γνωρίζετε κυριολεκτικά τη στιγμή που είναι έτοιμοι να τινάξουν τα πέταλα! Κι όμως, σε κάτι αρκετά ασυνήθιστο για τη σημερινή εποχή των παιχνιδιών, η περιπέτειά σας ξεκινά αφού έχετε πεθάνει.

Ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, όσο αστείο και να ακούγεται, λέγεται μαστραπάς Kanata και έχει μεταφερθεί στο Protolexa, ένα διαφορετικό και περίεργο μέρος, όπου συναντά ένα μυστήριο κορίτσι, τη Mayura, και μαζί ψάχνουν να βρουν αν και οι υπόλοιποι φίλοι του Kanata έχουν καταλήξει και αυτοί εκεί και τι ακριβώς τους έχει συμβεί.

Οι χαρακτήρες βρίσκονται στο Protolexa εξαιτίας ενός κακού θεού, του Yamatoga, ο οποίος έχει βάλει κομμάτια της ψυχής του μέσα τους και προσπαθεί να επανέλθει στη ζωή. Και κάπως έτσι εξελίσσονται τα πράγματα σε έναν πόλεμο πολλών μετώπων, με τον Yamatoga στη μια πλευρά, την Amatsume που μπορεί να οδηγήσει τους πρωταγωνιστές πίσω στη Γη και θέλει να εμποδίσει την αναγέννηση του Yamatoga και από την άλλη μεριά τη Zenobia που ηγείται των Chasseur (ποιος τα σκέφτεται αυτά τα ονόματα;) και θέλει να επιστρέψει ο Yamatoga, αλλά για τους δικούς της σκοπούς.

Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού παρουσιάζονται κάποια ενδιαφέροντα θέματα και τροπές σχετικά με τη μεταθανάτια ζωή και μερικά plot twists σχετικά με την κατάσταση των χαρακτήρων. Η ιστορία όσο προχωράει το παιχνίδι γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα, αλλά έχει ένα πολύ μεγάλο και επιβλαβές πρόβλημα: Αργεί πολύ να πάρει μπρος και προχωράει με πολύ αργούς ρυθμούς. Όσο καλό και να είναι το τελικό αποτέλεσμα, το παιχνίδι σας εναλλάσσει συνεχώς μεταξύ καταστάσεων ενδιαφέροντος και βαρεμάρας. Ένα μεγάλο ποσοστό από το παιχνίδι θα το περνάτε σε διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων και πηγαίνοντας πίσω-μπρος για λογαριασμό άλλων και κυρίως της Amatsume. Δυστυχώς, μου έδωσε πιο πολύ την αίσθηση ότι έπαιζα ένα 12ωρο παιχνίδι που το είχαν τραβήξει ώστε να βγει η διάρκεια στις 50 ώρες.

Σε όλο αυτό το πίσω-μπρος δεν βοηθάει καθόλου η εξαιρετικά μικρή ποικιλία από περιβάλλοντα. Παρόλο που θεωρητικά πηγαίνετε σε διάφορα μέρη του Protolexa, πάντα θα έχετε την αίσθηση του deja-vu επειδή θα έχετε ξαναπεράσει από ένα παρόμοιο μέρος και θα έχετε παλέψει πάλι εναντίων των ίδιων εχθρών.

Από την άλλη μεριά, στο εικαστικό θέμα το παιχνίδι είναι αναμφισβήτητα πανέμορφο! Τα τοπία και τα περιβάλλοντα ξεχειλίζουν από ζωντάνια, λεπτομέρειες και χρώματα, παρόλο που βρίσκεστε στη μεταθανάτια ζωή. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων προσωπικά μου προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα. Τα πορτραίτα τους είναι καλά σχεδιασμένα και για κάποιο λόγο όλοι έχουν λάμπες νέον στα ρούχα τους, αλλά τα in-game μοντέλα είναι φτιαγμένα με ένα semi-chibi τρόπο. Αυτό στο Valkyrie Profile του PS1 που ήταν εξ’ ολοκλήρου σε 2D μεταφραζόταν καλά, αλλά σε πλήρως 3D χαρακτήρες, ίσως όχι και τόσο. Βέβαια, αυτό ίσως είναι κάτι που απλά ενοχλεί εμένα επειδή δεν είμαι τόσο fan των chibi.

Παρόλο που ο τίτλος δεν φαίνεται να είναι τόσο απαιτητικός, υπάρχουν πολλά τεχνικά θέματα και με τις δύο εκδόσεις. Στο PS4 το frame-rate διατηρείται μεν στα 60fps, αλλά δυστυχώς είναι πολύ επιρρεπές σε κρασαρίσματα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και δεδομένου ενός προβλήματος που αναφέρεται παρακάτω, αυτό είναι σοβαρό. Στο PS Vita το frame-rate είναι στα 30fps και έχει κάποιες μικρές πτώσεις κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης κυρίως, αλλά δεν είναι κάτι που χαλάει τη ροή του παιχνιδιού.

Οι επιρροές Valkyrie Profile φαίνονται ακόμα και στο κεντρικό gameplay του τίτλου. Ο χαρακτήρας σας κινείται σε 2 διαστάσεις και στα levels υπάρχουν κάποια platforming στοιχεία για να εμποδίσουν τη δομή τους από το να είναι απλά μια ευθεία γραμμή. Δυστυχώς, το αργό ξεκίνημα του τίτλου δεν ισχύει μόνο για την ιστορία, αλλά και για όλο το gameplay.

Στις αρχές και μέχρι αρκετά μέσα στο παιχνίδι δεν θα έχετε κάποιες ικανότητες που κάνουν την εξερεύνηση πιο διασκεδαστική, όπως το aerial jump και το bind, με το οποίο μπορείτε να “δεσμεύετε” αντιπάλους ώστε να μην χρειαστεί να τους παλέψετε και να τους χρησιμοποιήσετε για να φτάσετε σε κάποια σημεία του επιπέδου. Δεδομένου ότι το παιχνίδι σας ανταμείβει όσο περισσότερο ολοκληρώνετε την εξερεύνηση ενός επιπέδου στο 100%, εμμέσως σας λέει ότι θα πρέπει να ξαναπαίξετε αυτά τα levels όταν πάρετε καινούργιες δυνάμεις για να τα ερευνήσετε πλήρως.

Το backtracking γενικά ενθαρρύνεται πάρα πολύ γιατί όσο όμορφος και να είναι ο κόσμος του Exist Archive, είναι πολύ άδειος. Δεν υπάρχουν ούτε πόλεις ούτε μαγαζιά και NPCs για να μιλήσετε (πέρα από την Amatsume). Οπότε μέχρι ένα σημείο της ιστορίας, άμα θέλετε περισσότερα αντικείμενα θα πρέπει να αναλωθείτε στο grinding. Επιπλέον, καλύτερα να σιγουρευτείτε ότι έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεσή σας πριν ξεκινήσετε την επιδρομή σε ένα level γιατί το μόνο μέρος που μπορείτε να σώσετε την πρόοδό σας είναι στο μενού των αποστολών και πουθενά αλλού.

Αυτό που έχει καταφέρει να εξελίξει το Exist Archive είναι τον τομέα της μάχης. Στην ενεργή ομάδα σας έχετε μέχρι 4 χαρακτήρες οι οποίοι αντιστοιχούν σε ένα από τα 4 face buttons, τα οποία χρησιμοποιείτε για να ελέγχετε τις κινήσεις τους. Όλη η ροή της μάχης γενικά βασίζεται πολύ στο timing και στο πόσο καλά ξέρετε τις κινήσεις των χαρακτήρων ώστε να καταφέρετε να βρείτε την καλύτερη δυνατή αλληλουχία κινήσεων.

Μιλώντας για το timing, ένας επιπλέον παράγοντας για να προσέξετε στη μάχη είναι η μπάρα που σας επιτρέπει να κάνετε το οτιδήποτε. Στις attack phases κάθε επίθεση, skill, χρήση αντικειμένων σας κοστίζει κάποιο ποσοστό της μπάρας με μόνο κάποιο ποσοστό να ανανεώνεται για χρήση για το guard phase που ακολουθεί. Με λίγα λόγια, αν πάτε all out και αδειάσετε ολόκληρη τη μπάρα στο attack phase, υπάρχει η πιθανότητα να μην έχετε αρκετό περιθώριο για να μπλοκάρετε τις εισερχόμενες επιθέσεις. Παρομοίως και για το guard phase, όπου μπορείτε αν θέλετε να ρισκάρετε να φάτε κάποια επίθεση για να κρατήσετε την ενέργειά της μπάρας και να την ξοδέψετε χωρίς φόβο στο ερχόμενο attack phase.

Όλοι οι χαρακτήρες έχουν μια ξεχωριστή κλάση που τους δίνει ξεχωριστές κινήσεις και σας αφήνει να πειραματιστείτε για να φτιάξετε τις ομάδες που σας αρέσουν. Ωστόσο, στην ομάδα σας καλό θα είναι να υπάρχει ποικιλία από τύπους χαρακτήρων, γιατί υπάρχουν ορισμένοι εχθροί που έχουν αδυναμία σε κάποια είδη κινήσεων και κάποιοι άλλοι μπορούν να εξοντωθούν με ασφάλεια μόνο από ορισμένα άλλα, κάτι που σας βοηθάει να ξεμπερδεύετε με αυτούς μια ώρα αρχύτερα. Όταν έρχεται και η ώρα για να παλέψετε με τα bosses, εκεί είναι που θα φανεί αν έχετε μια αρκετά ισορροπημένη ομάδα για αυτή την κατάσταση ή αν θα πρέπει να κοιτάξετε κάτι άλλο.

Μια έξτρα προσθήκη σε όλο το περιεχόμενο είναι ένα affection σύστημα μεταξύ των μελών της ομάδας, μέσα από το οποίο οι χαρακτήρες μαθαίνουν καινούργια skills και κινήσεις από τις κλάσεις των υπολοίπων, κάτι που επεκτείνει δραματικά τους ήδη μπόλικους υπάρχοντες πειραματισμούς που μπορείτε να κάνετε.

exist_archive-19

Το Exist Archive διαθέτει και Αγγλικό και Ιαπωνικό voice acting και μπορώ να πω με σιγουριά ότι και τα δύο είναι πολύ καλά και έχουν πετύχει τις ερμηνείες για κάμποσους χαρακτήρες και ειδικά του Yamatoga. Εγώ προσωπικά τείνω πιο πολύ στο Ιαπωνικό επειδή αναγνωρίζω αρκετές φωνές (ο Yamatoga είναι ο Dio από το Jojo’s Bizarre Adventure, δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο). Το soundtrack είναι επίσης στο ίδιο καλό επίπεδο όπως και το υπόλοιπο σύνολο και το ύφος του μου ξύπνησε πολλές αναμνήσεις από το Valkyrie Profile, κάτι που είναι λογικό αφού έχει επιμεληθεί ο Motoi Sakuraba, ο οποίος είναι ο original συνθέτης του VP όπως και της σειράς Dark Souls. Σας κίνησα το ενδιαφέρον τώρα, έτσι;

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Aksys Games για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Exist Archive: The Other Side of the Sky

Συντάκτης
27 Νοεμβρίου 2016
Developer

tri-Ace / Spike Chunsoft

Publisher

Aksys Games

Διανομή

Aksys Games

Πλατφόρμες

PS4 / PS Vita

Tested on

PS Vita

Κυκλοφορία

20 Οκτωβρίου 2016

Είδος

JRPG

PEGI

12

Θετικά

+ Πανέμορφα σχεδιασμένα περιβάλλοντα
+ Η ιστορία
+ Το gameplay σάς δίνει περιθώριο για πειραματισμούς
+ Όσο προχωράει γίνεται καλύτερο

Αρνητικά

- Πολύ αργό ξεκίνημα
- Τεχνικά θέματα
- Μικρή ποικιλία από εχθρούς και περιβάλλοντα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Σαν μια προσπάθεια αναβίωσης ενός παλιού franchise, το Exist Archive κάνει καλά που… υπάρχει! Έχει όλα τα ατού και την ιστορία ενός πολύ καλού τίτλου, αλλά δυστυχώς το κρατούν πίσω η μονοτονία του, ο αργός ρυθμός με τον οποίο προχωράνε όλα και κάποια πιο μικρά ελαττώματα. Ωστόσο, το ενδιαφέρον και γεμάτο περιεχόμενο σύστημα μάχης και οι χαρακτήρες κάνουν αυτό το 50ωρο ταξίδι να αξίζει τον κόπο τελικά.

Προσθέστε και 3 ξεχωριστά endings και πράγματα που βρίσκονται μόνο στο New Game+ και το παιχνίδι αποκτά περισσότερο replay value. Ειδικά άμα είστε κι εσείς οπαδοί του Valkyrie Profile σαν κι εμένα, τότε θα το ευχαριστηθείτε ακόμα περισσότερο.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1