Fallout 76

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 26 Νοεμβρίου 2018

Όταν ανακοινώθηκε το Fallout 76, ακούσαμε πολλές ενστάσεις. Η online φύση του παιχνιδιού εκνεύρισε πολλούς fans της σειράς. Αρκετοί ισχυρίστηκαν πως θα είναι το τελειωτικό χτύπημα της Bethesda, όσον αφορά το Fallout. Ήδη, κάποιοι σκληροπυρηνικοί οπαδοί του franchise, δεν μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για τη Bethesda. Το Fallout 3 με τη στροφή σε πιο action μονοπάτια, σε σύγκριση με τα dialogue heavy RPG που ήταν τα δύο πρώτα παιχνίδια, απογοήτευσε πολύ κόσμο. Εμείς, δεν είμαστε από αυτούς (όχι ολοκληρωτικά έστω). Το Fallout 3 ήταν ένα αξιόλογο παιχνίδι. Μπορεί να έχασε λίγο από το πνεύμα του Fallout, όπως το ξέραμε, όμως τελικά το απολαύσαμε. Το τέταρτο Fallout μετρίασε ακόμη περισσότερο τα role playing στοιχεία, όμως ο κόσμος και οι ιστορίες του συνέχισαν να έχουν ενδιαφέρον.

Έτσι, από το Fallout 76 περιμέναμε κάτι ανάλογο. Ξέραμε πως θα είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά δεν το απορρίψαμε. Όταν μάθαμε πως δεν θα υπάρχουν NPCs, αρχίσαμε να ανησυχούμε. Παρόλα αυτά, ξέροντας πως το Fallout 76 είναι το πρώτο παιχνίδι στο timeline του Fallout και βρίσκεται πολύ κοντά στον μεγάλο πόλεμο, η έλλειψη ανθρώπων με τους οποίους θα μπορούμε να μιλήσουμε, έβγαζε νόημα. Περιμέναμε έναν μοναχικό τύπο wasteland, όπου θα δημιουργήσουμε δικές μας ιστορίες και θα απολαύσουμε το πλούσιο lore της σειράς.

Δυστυχώς, δεν είναι ακριβώς έτσι. Το Fallout 76 είναι άδειο και αυτό φαίνεται από τα πρώτα λεπτά. Στα προηγούμενα Fallout της Bethesda, η αρχή ήταν εντυπωσιακή. Ο χρόνος που περνούσαμε μέσα στο Vault, στο ξεκίνημα, είχε πολύ ενδιαφέρον και έστηνε την ατμόσφαιρα με εύστοχο τρόπο. Η έξοδος δε από το Vault, πάντοτε ήταν μία πολύ έντονη στιγμή. Μέχρι σήμερα. Το Vault 76 είναι εντελώς αδιάφορο, η αλληλεπίδραση με τα περιεχόμενά του ελάχιστη και η έξοδος δεν έχει κανέναν αντίκτυπο. Επίσης, το character creation είναι εντελώς κακοστημένο. Χειρότερο γίνεται όταν διαπιστώσουμε πως μπορούμε να αλλάξουμε την εμφάνιση (ακόμη και το φύλο) του χαρακτήρα μας ανά πάσα στιγμή μέσα στο παιχνίδι. Αυτή η δυνατότητα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του Fallout 76 που σπάνε το immersion σε χίλια κομμάτια.

Ας μη μιλήσουμε για τα bugs, τα glitches και όλων των ειδών τις καταστροφές του τεχνικού τομέα. Καταρχάς, τα γραφικά του Fallout 76 είναι ίδια με του 4, τόσα χρόνια μετά. Η μόνη έντονη διαφορά είναι η συνεχής παρουσία των God Rays, σε αφθονία. Ο κόσμος διαφέρει, έχει βλάστηση και δέντρα καθώς και περισσότερα χρώματα και έτσι ξεγελάει λίγο το μάτι και κάνει το οπτικό αποτέλεσμα να δείχνει καλύτερο από ό,τι είναι. Μέχρι να δούμε το draw distance. Δεν μιλάμε για απλά pop-ins και άσχημα πολύγωνα. Μιλάμε για κτίρια που εμφανίζονται από το πουθενά και για textures που δεν θέλουν να φορτώσουν με τίποτα, συνεχώς και με ανεπίτρεπτα αποτελέσματα.

Τα bugs είναι συνηθισμένο χαρακτηριστικό των RPG της Bethesda. Στο Fallout 76, τα τεχνικά προβλήματα δεν έχουν προηγούμενο. Game-breaking bugs που κολλάνε quests, crashes και markers που δείχνουν τυχαία σημεία, ή σταματούν να λειτουργούν εντελώς, είναι μερικά από τα προβλήματα που δείχνουν πως το Fallout 76 δεν έπρεπε να κυκλοφορήσει ακόμη.

Στον τομέα του gameplay, η κατάσταση έχει επίσης πολλά προβλήματα. Οι εχθροί, που ευτυχώς έχουν αρκετή ποικιλία, είναι τραγελαφικοί. Η ΑΙ είναι υπερβολικά απλοϊκή, καθώς όλοι οι αντίπαλοι έχουν την ίδια ακριβώς συμπεριφορά: τρέχουν καταπάνω μας και μας επιτίθενται με τον πλέον άμυαλο τρόπο. Το να εκμεταλλευτούμε τις αδυναμίες της τεχνητής νοημοσύνης προς όφελός μας, δεν χρειάζεται σκέψη και ανάλυση των patterns. Αρκεί να τρέχουμε με την όπισθεν συνεχώς και να πυροβολoύμε όποτε βρίσκουμε ευκαιρία. Όλα αυτά, αν φορτώσουν οι ίδιοι οι εχθροί και οι κινήσεις τους.

Πολλές είναι οι φορές που πολεμάμε αόρατες απειλές ή που βλέπουμε τα εχθρικά πλάσματα ξαπλωμένα να απολαμβάνουν τη σιέστα τους, ενώ την ίδια στιγμή μάς επιτίθενται. Επίσης, μην δοκιμάσετε καν το melee combat. Τα hitboxes πάνε περίπατο, φεύγουν και ξαναγυρίζουν όποτε θέλουν και εμείς δεν μπορούμε να χτυπήσουμε τον στόχο μας με τίποτα, παρόλο που είναι ακριβώς μπροστά μας. Το ίδιο πρόβλημα, ισχύει φυσικά και στη μάχη από απόσταση, όμως στη melee φαίνεται ακόμη πιο έντονα.

Ναι, αλλά τα quests; Υπάρχουν quests, έτσι; Κατά κάποιον τρόπο, ναι. Το Fallout 76 δεν ξέρει τι είναι: είναι single player shooter με RPG στοιχεία; Είναι μήπως multiplayer shooter με team based δραστηριότητες; Αν το βρει κανείς, δώρο ένα καφάσι Nuka Cola. Τα quests και οι δραστηριότητες, είτε είναι main, είτε side ή events που στοχεύουν στο multiplayer, είναι απόλυτη αγγαρεία. Βλέπουμε fetch quests, wave clearing, πήγαινε-εδώ-σκότωσε-αυτό και escort missions, συνεχώς. Το backstory που στηρίζει τις αποστολές μάς άφησε παγερά αδιάφορους, σε σημείο που το skip ήταν συνεχώς πειρασμός.

Ένα μεγάλο μέρος του lore και της ιστορίας δίνεται μέσω ανάγνωσης κειμένων, logs, και λοιπών συγγραμάτων που έχουν μείνει πίσω, μετά την καταστροφή του πολιτισμού. Υπάρχουν και τα holotapes, τα οποία πλαισιώνονται από αρκετά καλές ερμηνείες από τους ηθοποιούς. Παρόλα αυτά, δεν έχουν ενδιαφέρον. Η παρουσίαση δεν στέκεται αντάξια των περιστάσεων και έτσι το δύσκολο εγχείρημα δεν αποδίδει.

Μία επιπλέον ενόχληση είναι το γεγονός ότι δεν μπορούμε να κάνουμε παύση και έτσι, ενώ διαβάζουμε ή ακούμε τα κείμενα της ιστορίας, μπορεί να μας επιτεθεί μία ορδή μεταλλαγμένων ή και πραγματικών παικτών. Η έλλειψη παύσης είναι προφανής και αναπόφευκτη, όμως τα δυσλειτουργικά menus είναι καταστροφικά και προκαλούν απελπισία. Τα menus του Fallout ποτέ δεν ήταν υπόδειγμα, όμως το να υπάρχει survival σύστημα με φαγητό και νερό και να μην μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε τα αντικείμενά μας αναλόγως είναι μεγάλο σφάλμα και δεν είναι το μόνο.

Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του Fallout 76, είναι το Fallout 4, πάνω κάτω. Το building, οι μάχες, το looting και η εξερεύνηση, δεν δημιουργούν την αίσθηση πως παίζουμε νέο Fallout. Υπάρχουν μερικές διαφοροποιήσεις, όπως το σύστημα του φορητού camp, αλλά η βάση είναι ίδια. Μία νέα προσθήκη, είναι το σύστημα επιβίωσης, το οποίο είναι αδιάφορο και στην ουσία απλώς προσφέρει δύο ακόμη μπάρες για να διαχειριστούμε.

Τα χαρακτηριστικά που έχουν αλλάξει περισσότερο, είναι το V.A.T.S. και το S.P.E.C.I.A.L. Το πρώτο, προφανώς δεν μπορεί να σταματήσει τον χρόνο ώστε να στοχεύσουμε και έτσι ψάχνει μία μέση λύση. Αυτή τη φορά, λειτουργεί σαν ένα auto-aim mechanic, που θα ήταν εντελώς αχρείαστο αν η χειροκίνητη στόχευση λειτουργούσε. Οι εχθροί κινούνται πολύ απότομα και γρήγορα, τα glitches δίνουν και παίρνουν και το frame rate πέφτει τόσο χαμηλά που θα μπορούσε να είναι εσκεμμένο slow motion εφέ (δεν είναι). Τα όπλα δεν δίνουν καμία αίσθηση βάρους και τα χτυπήματα που καταφέρνουμε δεν πείθουν. Έτσι, η μάχη δεν λειτουργεί ποτέ σωστά και μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε το κακοστημένο V.A.T.S. όσο και αν δεν το θέλουμε.

Παίζοντας τις μάχες του Fallout 76, αναπολήσαμε το παρελθόν της σειράς, αν και ποτέ δεν είχε να επιδείξει εκπληκτικά συστήματα μάχης. Στο 76, ό,τι δεν είναι σωστό στα combat mechanics του Fallout, γίνεται εμφανές και μπαίνει στο προσκήνιο. Το V.A.T.S. στα παλιότερα Fallout, βελτίωνε αισθητά το σύστημα, που από μόνο του ήταν ένα πολύ μέτριο first-person shooter. Όχι, σταθείτε λίγο. Δεν έχετε καταλάβει πόσο χάλια είναι η μάχη του Fallout 76.

Για να σας μεταδώσουμε το πώς αισθανόμαστε για τη μάχη του, σκεφτήκαμε μερικά πράγματα που μας αρέσουν περισσότερο από το να πολεμάμε στο Fallout 76. Πράγματα που είναι καλύτερα από τη μάχη του Fallout 76: η μάχη των Fallout 4, 3, και ενδεχομένως του Fallout Shelter, το επεισόδιο με τα τατουάζ του Τζακ στο Λοστ, η ταινία Κατγούμαν, η ακύρωση του Silent Hills, η αναμονή στην ουρά της ΔΕΗ, το διάλειμμα για διαφημίσεις, το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, η επίσκεψη στον οδοντίατρο.

Το S.P.E.C.I.A.L. είναι γνώριμο, όσον αφορά τα attributes (strength, perception, endurance κτλ), όμως πλέον δεν υπάρχουν skills. Τα lockpicking και hacking skills υφίστανται ακόμη, όμως αντιπροσωπεύονται από κάρτες.  Στο Fallout 76, έχουμε ένα card slot για κάθε attribute, το οποίο γεμίζουμε ανάλογα με το playstyle μας, όποτε ανεβαίνουμε levels. Οι κάρτες λειτουργούν σαν τα γνωστά perks. Το πόσα θα έχουμε ταυτόχρονα ενεργά, εξαρτάται από το συνολικό level μας, καθώς και το αντίστοιχο attribute score. Είναι ένα σύστημα που, με δεδομένη τη στροφή σε πιο action gameplay και τον μετριασμό των RPG στοιχείων, μοιάζει με το λογικό επακόλουθο των προκατόχων του. Με εξαίρεση μερικά μικρά προβλήματα που μας δημιούργησε η απόκτηση τυχαίων καρτών, μπορούμε να πούμε πως είναι διασκεδαστικό και πετυχημένο.

Ένα από τα πιο αξιόλογα στοιχεία του παιχνιδιού, είναι ο χάρτης. Αυτό ισχύει για το menu του χάρτη, που είναι ξεκάθαρη βελτίωση από τα αντίστοιχα του παρελθόντος του franchise, αλλά και για τις τοποθεσίες. Μιας και βρισκόμαστε πολύ νωρίς στο timeline (το Fallout 76 τοποθετείται χρονικά πριν από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς), ο κόσμος δεν είναι γκρίζος και εντελώς διαλυμένος. Το environmental storytelling είναι στα καλύτερά του και οι τυχαίες εξερευνήσεις πολλές φορές μάς φέρνουν σε πολύ ενδιαφέροντα μονοπάτια και μας προτρέπουν να φτιάχνουμε ιστορίες στο μυαλό μας.

Το μεγάλο μέγεθος του χάρτη είναι πρόβλημα όσον αφορά το multiplayer, καθώς οι συναντήσεις με άλλους παίκτες είναι σπάνιες. Οι ομαδικές δραστηριότητες που μας δίνει το Fallout 76 είναι τετριμμένες και συνήθως αδιάφορες. Παρόλα αυτά, η ευκαιρία να παίξουμε Fallout με παρέα, είναι από μόνη της ένα ατού. Η εξερεύνηση του κόσμου μαζί με άλλους παίκτες, το χτίσιμο, οι μάχες και το λουτάρισμα στο πλαίσιο ομάδας προσφέρουν αρκετή ικανοποίηση. Δεν χρειάζονται καν πολλά-πολλά: το soundtrack (η μουσική και το sound design γενικότερα, παραμένουν πολύ αξιόλογα) και οι ενδιαφέρουσες τοποθεσίες αρκούν για να μας παρακινήσουν να εξερευνήσουμε τον κόσμο.

Επίσης, παρά τα πολλά αρνητικά του, το single-player κομμάτι του παιχνιδιού, δεν είναι απαραίτητα όσο απογοητευτικό ακούγεται. Κάθε fan του Fallout της Bethesda θα βρει στοιχεία που θα του αρέσουν και σίγουρα θα διασκεδάσει για κάποιο χρονικό διάστημα. Παρόλα αυτά, το περιεχόμενο δεν είναι αρκετά δυνατό για να υποστηρίξει μία αμιγώς single-player εμπειρία για πολλές ώρες. Αν θέλετε να βιώσετε το παιχνίδι στη βέλτιστη εκδοχή του, βρείτε μερικούς φίλους να παίξετε μαζί.

Η Bethesda, για να αποφύγει δυσάρεστα φαινόμενα και άσχημες συμπεριφορές στο multiplayer, έκανε κάποιες περίεργες επιλογές. Αν μας πυροβολήσει κάποιος παίκτης, το damage είναι υπερβολικά μειωμένο, μέχρι να αποφασίσουμε να ανταποδώσουμε τα πυρά. Τότε, ξεκινά το PvP, που μαστίζεται από τα προβλήματα της μάχης που αναφέραμε πριν, εκτός της ΑΙ. Το σύστημα αποδοχής της μονομαχίας, παρότι κατανοητό, είναι κάπως δυσλειτουργικό και πλήττει το immersion. Αρκετές φορές πεθάναμε χωρίς να ξεκινήσουμε τη μάχη, αφού μας επιτέθηκαν πολλά άτομα μαζί και δεν σταματούσαν να μας χτυπούν. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν servers με διαφορετικούς κανόνες, ούτε και σοβαροί λόγοι για να ασχοληθεί κανείς με το PvP κομμάτι. Όσο για το loot, κάθε παίκτης αποκτά το δικό του, ακόμη και αν λουτάρει το ίδιο πτώμα με κάποιον άλλο–άλλη μια παράξενη επιλογή.

Ένα από τα προβλήματα του Fallout 76, το οποίο επιδέχεται διόρθωση, είναι η διάδραση με τον κόσμο και τους άλλους παίκτες. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επηρεάσουμε αρκετά τον κόσμο, ώστε να νιώσουμε μέρος του. Πολλά από όσα δημιουργούμε εξαφανίζονται όταν κάνουμε log out. Επίσης, κάθε φορά που κάνουμε log in, οι υπόλοιποι παίκτες είναι διαφορετικοί.

Έτσι δεν δίνεται η εντύπωση ενός persistent κόσμου -κάτι που το παιχνίδι χρειάζεται. Αυτό, φανταζόμαστε πως συμβαίνει για την αποφυγή εκνευρισμού και καταστροφών στα υπάρχοντά μας, όσο λείπουμε από το παιχνίδι. Παρόλα αυτά, θα θέλαμε να μπορούμε να χτίσουμε settlements τα οποία να παραμένουν στον κόσμο και –γιατί όχι- να κατοικούνται από άλλους παίκτες. Επίσης, θα έπρεπε να υπάρχει μεγάλης εμβέλειας εμπόριο και γενικά περισσότερα εργαλεία και μηχανισμοί, ώστε οι παίκτες να νιώσουν πως βρίσκονται σε μία πραγματική wasteland, την οποία μπορούν να αλλάξουν με τις πράξεις τους. Εφόσον δεν υπάρχουν επιλογές και συνέπειες (από τα πιο αγαπητά στοιχεία της σειράς) στους διαλόγους και τα quests,  θα πρέπει να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες ευκαιρίες στο multiplayer τμήμα.

Όσοι πιστεύετε πως το Fallout καταστράφηκε με το που το ανέλαβε η Bethesda, μείνετε όσο πιο μακριά γίνεται από το Fallout 76. Στους υπόλοιπους, fans της σειράς ή μη, δυστυχώς δεν μπορούμε να το προτείνουμε εύκολα στην τωρινή του μορφή, όμως υπάρχει ελπίδα. Ελπίζουμε η Bethesda να στηρίξει αρκετά το παιχνίδι της και να προσφέρει το σωστό επιπλέον περιεχόμενο, εκτός από διορθώσεις, γιατί η βάση του Fallout 76 έχει προοπτικές.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Fallout 76

Συντάκτης
26 Νοεμβρίου 2018
Developer

Bethesda Game Studios

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

14 Νοεμβρίου 2018

Είδος

Action role-playing

PEGI

18

Θετικά

+ Ο κόσμος και η δυνατότητα να βιώσουμε κλασικά Fallout σκηνικά, με παρέα
+ Το environmental storytelling
+ Η μουσική, το voice acting και το sound design
+ Η προσαρμογή του S.P.E.C.I.A.L.

Αρνητικά

- Τα πολλά και τεράστια τεχνικά προβλήματα
- Το σύστημα μάχης και η AI των εχθρών
- Η έλλειψη immersion
- Η χαμηλού επιπέδου αλληπεπίδραση με τον κόσμο και τους παίκτες
- Η πολλή επανάληψη σε quests και δραστηριότητες
- Το PvP κομμάτι
- Το αδιάφορο σενάριο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.0
6.0
Συνοψίζοντας

Όσοι πιστεύετε πως το Fallout καταστράφηκε με το που το ανέλαβε η Bethesda, μείνετε όσο πιο μακριά γίνεται από το Fallout 76. Στους υπόλοιπους, fans της σειράς ή μη, δυστυχώς δεν μπορούμε να το προτείνουμε εύκολα στην τωρινή του μορφή. Ελπίζουμε η Bethesda να στηρίξει αρκετά το παιχνίδι της και να προσφέρει το σωστό επιπλέον περιεχόμενο, εκτός από διορθώσεις, γιατί η βάση του Fallout 76 έχει προοπτικές.

5.0
Βαθμός
6.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1