Far Cry New Dawn

Η αποκάλυψη έχει χρώμα ροζ
by Αντώνης Κοντοδήμας on 14 Φεβρουαρίου 2019

Η Ubisoft, 11 μήνες μετά από την κυκλοφορία του Far Cry 5, φέρνει τη συνέχεια της ιστορίας της Hope County με το Far Cry New Dawn. Πρόκειται για το πρώτο άμεσο sequel στην πορεία του franchise και η εταιρεία χαρακτηρίζει τον νέο της τίτλο ως standalone spin-off, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο για κάποιο επόμενο παιχνίδι. Το Far Cry New Dawn κυκλοφορεί στις 15 Φεβρουαρίου για PlayStation 4, Xbox One και PC, συστήνοντάς μας μηχανισμούς και gameplay στοιχεία, τα οποία συναντάμε για πρώτη φορά στην σειρά Far Cry.

Δείτε την πρώτη ώρα του παιχνιδιού:

Ο Joseph Seed είχε δίκιο, ο ουρανός γέμισε με πυρηνικά μανιτάρια και μόνο όσοι άνθρωποι κατάφεραν να βρουν καταφύγιο κάτω από τη Γη και σε αυτοσχέδια καταλύματα σώθηκαν. Έχουν περάσει 17 περίπου χρόνια, ο κόσμος δεν είναι πια ο ίδιος, η πυκνή βλάστηση έχει καταπιεί κτίρια και έχει γίνει ένα με τους τσιμεντοδρόμους, ενώ η πανίδα προσαρμόστηκε στο τοξικό περιβάλλον και επέζησε. Η ανθρωπότητα εγείρεται από τα έγκατα της γης και αντικρίζει κάτι ξένο, οικείο μα και όμορφο. Τα νέα μωρά βλέπουν για πρώτη φορά τον Ήλιο. Βρισκόμαστε στη Hope County, εκεί που μας άφησε το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να αναγεννηθούν από τις στάχτες τους και να ζήσουν και πάλι αρμονικά, πράγμα που καταφέρνουν. Η δύναμή τους για επιβίωση, όμως, φέρνει κάτι επικίνδυνο στην περιοχή και ο κίνδυνος αυτός ακούει σε δύο ονόματα, Mickey και Lou: οι δίδυμες αδερφές που ηγούνται της συμμορίας των Highwaymen.

Οι Highwaymen είναι μια ομάδα scavengers οι οποίοι λεηλατούν και καίνε ό,τι βρεθεί στον διάβα τους, ενώ όποιος τους αντιστέκεται και φέρνει αντίρρηση στις δύο αδερφές, το πληρώνει με τη ζωή του. Οι Mickey και Lou ακούν για τον παράδεισο που χτίζουν από το μηδέν οι άνθρωποι της Hope County και θέλουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας. Η Carmina Rye, κόρη του Nick που συναντάμε στο προηγούμενο παιχνίδι, καταφεύγει στη βοήθεια του Thomas Rush, ένος πρώην στρατιωτικού, ο οποίος βοηθάει μικρές κοινωνίες να σταθούν ξανά στα πόδια τους μετά το πυρηνικό ολοκαύτωμα. Ο Rush, βρίσκεται επί γραμμής για τη Hope County μαζί με την ομάδα του για να λύσουν το πρόβλημα των Highwaymen, στην πορεία όμως το σχέδιο κυριολεκτικά θα εκτροχιαστεί.

Εμείς λαμβάνουμε τον ρόλο του Security Captain, αφού οι χαρακτήρες του παιχνιδιού μάς απευθύνονται με αυτόν τον τίτλο. O ήρωάς μας ανήκει στην ομάδα του Rush, όμως κάποια γεγονότα θα μας δείξουν πως η μοίρα της Hope County και ίσως κάτι παραπάνω, βρίσκεται στα δικά μας χέρια. Θα πρέπει λοιπόν να απαλλάξουμε τους ανθρώπους της περιοχής από την αναρχία των Highwaymen. Η εκστρατεία αυτή θα χρειαστεί άφθονες σφαίρες, θυσίες, αλλά και ανεπιθύμητες μα αναγκαίες συμμαχίες. Η μάχη θα είναι σκληρή, μα σταδιακά η ζυγαριά θα γείρει προς το μέρος μας.

Η ιστορία μας είναι γεμάτη ανατροπές και θα χρειαστεί περίπου 8 ώρες για να ολοκληρώσετε τα main missions, τα οποία αριθμούνται στα 22. Το Far Cry New Dawn φέρνει μερικούς από τους χαρακτήρες που συναντήσαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο της ιστορίας της Hope County και έχουμε την ευκαιρία να δούμε την εξέλιξή τους και να μάθουμε περισσότερα για αυτούς μέσα από side missions. Ορισμένοι θα παλέψουν στο πλευρό μας ως Guns for Hire, ενώ άλλοι λειτουργούν ως Specialists βοηθώντας μας στην ανατροπή των Highwaymen. Φυσικά, συναντάμε και νέους χαρακτήρες, με τον καθένα να κρύβει το δικό του backstory και μυστήριο.

To Far Cry New Dawn με μια πρώτη ματιά μοιάζει με το Far Cry 5, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το καινούριο παιχνίδι εισάγει νέους μηχανισμούς και δραστηριότητες στο franchise, ενώ η Ubisoft αφήνει ορισμένα περιττά πράγματα πίσω της. Η σημαντικότερη προσθήκη στο παιχνίδι είναι αναμφισβήτητα το light RPG στοιχείο και μετά έρχονται τα Expeditions (τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω), αλλά και η συντήρηση του Prosperity. Τα αγαπημένα Treasure Hunts επιστρέφουν πιο γενναιόδωρα σε προμήθειες από ποτέ για την κατασκευή οπλισμού, σε perk magazines και όχι μόνο. Η περιοχή του χάρτη έχει αλλάξει δραματικά και θα πρέπει να εντοπίσετε μέρη του χάρτη σε μορφή collectible φωτογραφιών αλλά και MP3 Players, τα οποία ξεκλειδώνουν νέα τραγούδια στους ραδιοφωνικούς σταθμούς του παιχνιδιού. Επίσης θα έχετε τη δυνατότητα να κυνηγήσετε τα μεταλλαγμένα ζώα και να ανταλλάξετε τη λεία σας για προμήθειες. Τέλος, θα πρέπει να έχετε τον νου σας σε αεροπλάνα, τα οποία θα πετούν πάνω από τον χάρτη για την παράδοση Supply Drops, αλλά και φορτηγά στους δρόμους, που, εκτός των άλλων πολύτιμων αγαθών, περιέχουν Ethanol, η οποία αποτελεί και το κύριο καύσιμο/πολυτιμότερο αγαθό στον κόσμο του παιχνιδιού και θα τη χρειαστείτε για πολλαπλούς σκοπούς.

Η Ethanol θα παίξει καίριο ρόλο στην αποκατάσταση της κοινωνίας και του Prosperity. Το Prosperity, είναι η αγκαλιά που προσφέρει η Hope County στα παιδιά της και σε όσους έχουν ανάγκη, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ως βάση των επιχειρήσεων μας. Είμαστε υπεύθυνοι για το Prosperity και όσο πιο πολύ αναβαθμίζεται, τόσα περισσότερα προνόμια θα μας παρέχει. Από εκεί μπορούμε να αποκτήσουμε upgrades σε όπλα, οχήματα και εξοπλισμό, να αγοράσουμε χάρτες για collectibles και θησαυρούς. Επίσης, μας παρέχει προμήθειες ώστε να κάνουμε craft καλύτερα όπλα. Μέσω του Prosperity έχουμε πρόσβαση και στα Expeditions. Έτσι, όσο επενδύουμε αιθανόλη εκεί, θα μπορούμε να μπούμε σε όλο και πιο δύσκολες αποστολές και, συνεπώς, να αποκτήσουμε καλύτερης ποιότητας υλικά.

Τα Expeditions είναι αποστολές που μας μεταφέρουν εκτός του βασικού χάρτη, σε περιοχές σε όλη την Αμερική, στις οποίες καλούμαστε να ανακτήσουμε από τους Highwaymen ένα πακέτο ζωτικής σημασίας. Μερικές από τις περιοχές που μεταφερόμαστε είναι η Αριζόνα, η Λουιζιάνα και οι φυλακές του Αλκατράζ. Μπορούμε να προσεγγίσουμε με όποιον τρόπο θέλουμε τις αποστολές, όμως πάντα θα καταλήγουμε αντιμέτωποι με ορδές από εχθρούς, έως ότου να φτάσει το μέσο εξαγωγής μας και να επιστρέψουμε στην Hope County. Κάθε μία περιοχή έχει τον δικό της σχεδιασμό με μοναδικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα. Υπάρχουν 7 Expeditions στο παιχνίδι και μπορούμε να παίξουμε μόνοι μας ή σε co-op. Χάρη στο νέο light RPG σύστημα, μπορούμε να επιστρέψουμε στην κάθε αποστολή και να την παίξουμε σε μεγαλύτερη δυσκολία. Η προσθήκη των αποστολών αυτών είναι μία πολύ εύστοχη κίνηση, αφού σπάνε την όποια μονοτονία από το περιβάλλον του βασικού χάρτη και βλέπουμε τοποθεσίες που δεν θα βλέπαμε αλλιώς στο παιχνίδι. Θα θέλαμε οπωσδήποτε να δούμε την επιστροφή τους και στο μέλλον.

Το light RPG στοιχείο είναι επίσης κάτι που απουσίαζε από τη σειρά. Μην τρομάζετε με τον όρο, αφού η εφαρμογή του δεν μας εμποδίζει από το να εξερευνήσουμε περισσότερο τον χάρτη ή να καταλάβουμε τα Outposts. Αντίθετα, η αναβάθμιση των πόρων του Prosperity ορίζει και την κατηγορία-δυσκολία των εχθρών. Ωστόσο, τα Outposts και τα Expeditions ξεκινάνε από το πρώτο επίπεδο και είναι επιλογή μας αν θα ξανάπροσπαθήσουμε να καταλάβουμε το Outpost και την αποστολή στην επόμενη δυσκολία (κάθε φορά θα λαμβάνουμε μεγαλύτερες αμοιβές και αιθανόλη). Το σύστημα είναι σωστά μοιρασμένο σε ζώα και εχθρούς, οπότε αν επιχειρήσετε με όπλο πρώτης κατηγορίας να αντιμετωπίσετε εχθρό 2ης ή 3ης και Enforcer, ζώο ή Boss με όπλο κατηγορίας 2, δεν θα τα καταφέρετε. Είναι μια τακτική που η Ubisoft θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει πολύ καιρό τώρα και θα έπρεπε να είχε εφαρμόσει στο Far Cry 5 το οποίο δεν είναι τόσο balanced όσο το New Dawn. Ίσως η εταιρεία θεώρησε πως είναι σωστό να ενεργήσει τώρα με αυτό τον τρόπο, έτσι ώστε να μετρήσει αντιδράσεις για το μέλλον της σειράς. Το παιχνίδι έγινε δύσκολο, απαιτητικό, αλλά ταυτόχρονα ισορροπημένο με το νέο για τη σειρά σύστημα.

Στο Far Cry New Dawn δεν διορθώθηκε μόνο η ισορροπία στη δυσκολία του παιχνιδιού, αλλά και η συχνότητα εμφάνισης εχθρών στον χάρτη. Αυτή τη φορά είμαστε πιο ελεύθεροι να εξερευνήσουμε τον χάρτη, σε αντίθεση με το Far Cry 5, αφού οι εχθροί δεν εμφανίζονται τόσο συχνά όσο οι Peggies που βρίσκονταν σε κάθε σπιθαμή του χάρτη. Φυσικά εμφανίζονται αρκετοί Highwaymen, όχι όμως σε υπερβολικό βαθμό. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα με την A.I υπάρχουν και εδώ. Η χαμηλή ευφυΐα των NPCs (φιλικών ή μη), παραμένει ίδια, οπότε αν βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση και χρειαζόμαστε βοήθεια από τον σύντροφο μας, δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι θα μας υπακούσει. Ακόμα, σε μερικές περιπτώσεις εχθρών, μπορεί να στεκόμαστε δίπλα ή από πάνω τους και να μην μας βλέπουν ή να τρέχουν ενάντια σε τοίχους· ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού, ακόμη και σήμερα.

Ο νέος, καλοσχεδιασμένος κόσμος του New Dawn μάς μεταφέρει το μετα-αποκαλυπτικό συναίσθημα ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα ασπρόμαυρα τοπία, με τη χλωρίδα και την πανίδα να βοηθούν ιδιαίτερα. Οι ψηλοί θάμνοι και η πυκνή βλάστηση που βρίσκονται παντού, θα λειτουργήσουν πολλές φορές φορές σε όφελος σας, όμως μπορούν πολύ εύκολα να κρύψουν κάποιον κίνδυνο. Τα ζώα θηρευτές του παιχνιδιού είναι πιο άγρια και ενοχλητικά από ποτέ και θα κάνουν τα πάντα για να βρεθείτε στο στομάχι τους, ενώ τα θηράματα τρέχουν όσο πιο μακριά μπορούν από εσάς.

Οι μικρές λεπτομέρειες βρίσκονται παντού και ίσως να μην τις παρατηρήσετε την πρώτη φορά. Το Far Cry New Dawn έχει κάποιες λεπτομέρειες στο περιβάλλον του που κάνουν εντύπωση. Το New Dawn είναι η συνέχεια του Far Cry 5, με τους κατοίκους της αγροτικής Montana να είναι τρομοκρατημένοι από την αίρεση. Ωστόσο, οι Highwaymen, παρά τη δίψα τους για καταστροφή, εκμοντερνίζουν αισθητικά την περιοχή με graffiti με ζωντανά χρώματα και ζωηρά σχέδια. Επίσης, ακούμε για πρώτη φορά trap και rap τραγούδια από τα οχήματα των κατακτητών, ενώ το original soundtrack που συνυπογράφει ο Tyler Bates κινείται σε ηλεκτρονικούς ρυθμούς. Όλα αυτά έρχονται σε αντίθεση με το ύφος που ακολουθούσε το Far Cry 5 με την country αισθητική, φέρνοντας έτσι έναν νέο αέρα στη Hope County.

Στο παιχνίδι βλέπουμε ως εχθρούς και θηλυκού γένους NPCs, μετά τις Mickey και Lou. Κάτι που προβλημάτισε επίσης αρκετούς ήταν πως ο Boomer, ο σκύλος μας στο Far Cry 5 δεν μπορούσε να μας ακολουθήσει ως συνοδηγός σε αυτοκίνητο. Το New Dawn όχι μόνο μας επιτρέπει να πάμε βόλτα με τον πιστό μας σύντροφο, αλλά υπάρχει και σχετικό achievement στη λίστα με τα τρόπαια. Τέλος, οι λεπτομέρειες στα όπλα είναι πολύ προσεγμένες, αφού είναι αυτοσχέδια με διάφορα κατάλοιπα από τον παλιό κόσμο όπως για παράδειγμα βίδες, λαβές, παλιές κονσέρβες, και εργαλεία, με προσωπικά αγαπημένο μας το Saw Launcher.

Τεχνικά, το Far Cry New Dawn πρέπει να πούμε πως δείχνει πολύ καλύτερα στις ισχυρές εκδόσεις των PlayStation 4 και Xbox One, με τις απλές να το αδικούν αφού πρόκειται για ένα πολύ όμορφο οπτικά παιχνίδι και οι vibrant αποχρώσεις το κάνουν να ξεχωρίζει. Τα PlayStation 4 Pro και Xbox One X έχουν αντίστοιχες βελτιώσεις με αυτές που είδαμε στο Far Cry 5, πλησιάζοντας με upscale 4Κ ανάλυση, ελαφρώς αδιάφορη χρήση HDR και αρκετά σταθερό framerate. Όσον αφορά τον ήχο, αποδίδει αναμενόμενα. Τα τραγούδια των Run the Jewels, Action Bronson και Hopsin στο ράδιο αλλά και η μουσική του Tyler Bates μάς μεταφέρουν μέσα στο μετά-αποκαλυπτικό πάρτυ του New Dawn.

Οι νέες προσθήκες του παιχνιδιού κατάφεραν να μας κερδίσουν. Ο τίτλος είναι πιο αφοσιωμένος στην εμπειρία Far Cry χωρίς να φέρει περιττό υλικό και γαρνιτούρες. Το Arcade απουσιάζει, όπως θα απουσιάζουν και μελλοντικά DLC. Το περιεχόμενο του Far Cry New Dawn μπορεί να είναι μικρό σε διάρκεια (8-10 ώρες main missions / 20 περίπου για τα πάντα), όμως είναι ποιοτικά αυτό που χρειαζόμαστε. Οι 22 main missions βάζουν τελεία στην ιστορία της Hope County και της Eden’s Gate, οι side missions, τα Expeditions και τα Outposts θα σας δοκιμάζουν κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο και μεγαλύτερη δυσκολία και πάντα μπορείτε να παίξετε με κάποιο φίλο σας co-op.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Far Cry New Dawn

Συντάκτης
14 Φεβρουαρίου 2019
Developer

Ubisoft Montreal

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

15 Φεβρουαρίου

Είδος

Action-adventure, FPS

PEGI

18

Θετικά

+ Το light RPG σύστημα φέρνει τα πράγματα σε ισορροπία
+ Τα Expeditions δίνουν νέο αέρα στο παιχνίδι
+ Τεχνικός και οπτικός τομέας
+ Co-op σε όλο το παιχνίδι
+ Το art style και η μουσική
+ Ο σκύλος-συνοδηγός
+ Τα όπλα
+ Ένα από τα πιο διασκεδαστικά παιχνίδια της σειράς

Αρνητικά

- Η κακή A.I. παραμένει ακόμη πρόβλημα
- Θα μπορούσε να ήταν λίγο μεγαλύτερο σε διάρκεια

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
9.8
Συνοψίζοντας

Επιτέλους μπαίνει ένας επίλογος στην ιστορία της Hope County. Το Far Cry New Dawn είναι ένα επιτυχημένο πείραμα για το μέλλον της σειράς. Ελπίζουμε η Ubisoft να ακολουθήσει αυτή την εκτέλεση στην συνταγή του Far Cry από εδώ και πέρα. Το light RPG σύστημα ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν το παιχνίδι. Η διάρκεια της κύριας ιστορίας ίσως δυσαρεστήσει μερικούς όμως τα Expeditions θα τους ανταμείψουν. Τέλος, πρέπει να υπενθυμίσουμε πως πριν πιάσετε το Far Cry New Dawn, καλό θα ήταν να παίξετε το Far Cry 5.

8.0
Βαθμός
9.8
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
100%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1