Far Cry Primal

Bloody Roar
by Νίκος Λυμπέριος on 22 Φεβρουαρίου 2016
Reviews

Η Ubisoft αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους publishers στο χώρο των VideoGames. Ένας publisher που έχει στην κατοχή του περισσότερα του ενός studio που ασχολούνται με την παραγωγή παιχνιδιών διαφόρων ειδών και για όλα τα γούστα. Είναι υπεύθυνη για την δημιουργία πολλών πετυχημένων franchises στο χώρο και για την σύλληψη ιδεών που αργότερα έγιναν το καθιερωμένα σε πολλά από τα παιχνίδια που παίζουμε. Μια τέτοια σειρά παιχνιδιών είναι και η σειρά Far Cry. Η σειρά Far Cry έχει τις ρίζες της αρκετά πίσω στην ιστορία της Ubisoft. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς εμφανίστηκε το 2004 με την Crytek να έχει αναλάβει το ρόλο της δημιουργίας του τίτλου. Ο πρώτος τίτλος φυσικά δεν έχει καμία σχέση με το παιχνίδι στο οποίο τώρα έχει μεταμορφωθεί και έθεσε σε μεγάλο βαθμό τις βάσεις για την αλλαγή του είδους όπως παλιότερα έκαναν άλλοι μεγάλοι τίτλοι της κατηγορίας. Μέσα στα χρόνια η σειρά εξελίχθηκε και άλλαξε αρκετά, εισάγοντας στο οπλοστάσιο της στοιχεία όπως ο ανοιχτός κόσμος, το stealth, crafting, οδήγηση και πολλά άλλα. Επιπλέον μαζί με τη σειρά Assassin's Creed καθιέρωσαν σε μεγάλο βαθμό τη δομή και την εξέλιξη του μεγαλύτερου ποσοστού των παιχνιδιών ανοιχτού κόσμου που υπάρχουν σήμερα. Η σειρά μετράει αρκετές κυκλοφορίες παιχνιδιών είτε αριθμημένων πάνω στη βασική σειρά, είτε διαφόρων spin off. Το παιχνίδι που σήμερα εξετάζουμε, το Far Cry Primal, η Ubisoft θέλει να το δούμε ως ένα βασικό Far Cry με τη δική του αυτοτελή ιστορία και όχι ως ένα "υπό-παιχνίδι", όπως το Far Cry 3: Blood Dragon. Μια προσπάθεια της εταιρείας να δημιουργήσει ένα παράλληλο Far Cry χρονολογημένο σε ένα διαφορετικό κόσμο, αυτό της Μεσολιθικής εποχής και παρακάτω θα δούμε αν αυτή η προσπάθεια απέδωσε καρπούς.

Far-Cry®-Primal_20160219174539

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως το Far Cry Primal διαδραματίζεται στην αρχή της Μεσολιθικής Εποχής, το 10.000 π.Χ ή BCE(Before Common Era) όπως ορίζει το ίδιο το παιχνίδι κατά την εισαγωγή του, μέσο ενός πολύ ωραίου γρήγορου πισωγυρίσματος του χρόνου από το σήμερα στην εποχή που θα εξερευνήσουμε.

Κάτι που πρέπει να ειπωθεί άμεσα είναι ότι στο παιχνίδι δεν υπάρχουν δεινόσαυροι. Ο αφανισμός τους ήρθε στο τέλος της Κρητιδικής περιόδου και την περίοδο αυτή δεν υπάρχουν απτά στοιχεία ότι  άνθρωπος και δεινόσαυροι συνυπήρχαν.

το VG24 λέει

Βρισκόμαστε στο Oros μια περιοχή που ανήκει στη λίθινη εποχή και εμφανίστηκε μετά το λιώσιμο των πάγων. Η ιστορία του Far Cry Primal διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα Far Cry, ως προς το γεγονός ότι δεν έχουμε έναν κεντρικό κακό που αποτελεί την αρχή όλων των προβλημάτων μας. Στο Far Cry Primal χειριζόμαστε τον Takkar, έναν νεαρό πολεμιστή της φυλής των Wenja. Οι Wenja αποτελούν νομάδες κυνηγούς και φιλειρηνικούς ανθρώπους, ενώ έχουν και αρκετά κοινά στοιχεία με τους μετέπειτα Ινδιάνους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι πέφτουν συνεχώς θύματα των υπολοίπων άγριων φυλών: Οι Udam, που το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι η χρήση δηλητηρίου με ηγέτη τους τον Ull και η φυλή Izila με ηγέτη την Batari και βασικό τους στοιχείο είναι η χρήση όπλων φωτιάς. Στο παιχνίδι οι φυλές αυτές αναφέρονται ως Flesh Eaters και Sun Walkers αντίστοιχα.

Βασικό χαρακτηριστικό των Wenja είναι η σχέση τους με τα ζώα και η δυνατότητα ελέγχου τους από τον Beast Master. Η ιστορία μάς βάζει αρκετά γρήγορα στο κυρίως θέμα αποφεύγοντας τις πολλές αναλύσεις. Ξεκινάμε με την ομάδα μας το κυνήγι ενός άγριου θηράματος και στην πορεία όλα πάνε στραβά. Η ομάδα μας δέχεται επίθεση από μια τίγρη της λίθινης εποχής (sabretooth tiger) με αποτέλεσμα να μείνουμε μόνοι μας.

Far Cry® Primal_20160219182440

Το μοναδικό μας στοιχείο είναι η επιθυμία ενός από τους κυνηγούς της ομάδας μας να βοηθήσουμε τους Wenja που απειλούνται με αφανισμό. Η εισαγωγή του παιχνιδιού αποτελεί επί της ουσίας ένα γρήγορο tutorial για να μας δείξει τις βασικές τακτικές του gameplay και όχι κάποιο δυνατό σενάριο. Η αλήθεια είναι ότι το σενάριο είναι από τα μεγαλύτερα αρνητικά του τίτλου, με λίγα στοιχεία που θα δέσουν τον παίχτη με κάποιον από τους πρωταγωνιστές και με πυρήνα του πολύ απλοϊκά θέματα. Για ακόμα μια φορά το υψηλό στάνταρ που έθεσε το Far Cry 3 αναφορικά με την εξέλιξη του σεναρίου, αλλά και τους χαρακτήρες του δεν υπάρχει ούτε στο Far Cry Primal. Οι περισσότερες αποστολές είναι της μορφής πήγαινε φέρε αυτό το αντικείμενο ή ελευθέρωσε τους φυλακισμένους ανθρώπους της φυλής μας, βρες τον συγκεκριμένο μέλος της φυλής μας που έχει κρυφτεί εκεί και πείσε τον να έρθει πίσω στο χωριό. Η διάρκεια του βασικού story ενώ είναι μικρότερη από τα προηγούμενα παιχνίδια, λόγω του στησίματος του κόσμου φαίνεται μεγαλύτερη.

Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το Far Cry Primal στο τραπέζι και αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Far Cry είναι το gameplay του. Η αλλαγή αυτή οφείλεται καθαρά στην εποχή που διαδραματίζεται το παιχνίδι. Ο οπλισμός μας πλέον δεν αποτελείται από πολυβόλα και χειροβομβίδες με ατελείωτες σφαίρες έτοιμα να σπείρουν τον πανικό και την καταστροφή. Βρισκόμαστε στη λίθινη εποχή και τα διαθέσιμα όπλα μας είναι ένα τόξο και ένα ακόντιο, ενώ στην πορεία ξεκλειδώνουμε μια σφεντόνα και τη δυνατότητα ελέγχου κάποιων ζώων έχοντας την ικανότητα του Beast Master.

Far Cry® Primal_20160222043726Στο Far Cry Primal είμαστε ταυτόχρονα κυνηγός και θήραμα. Είναι απόλυτα αναγκαίο να χρησιμοποιούμε το περιβάλλον γύρω μας για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στους πρωτόγονους κινδύνους της εποχής που περιλαμβάνουν αρκετά άγρια ζώα που διψάνε για αίμα, αλλά και φυλές ανθρώπων που δεν έχουν τη σημερινή αντίληψη για καλό και για κακό. Είμαστε στην εποχή όπου το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό και επιβιώνει μόνο ο δυνατός. Κάτι που πρέπει να ειπωθεί άμεσα είναι ότι στο παιχνίδι δεν υπάρχουν δεινόσαυροι. Ο αφανισμός τους ήρθε στο τέλος της Κρητιδικής περιόδου και την περίοδο αυτή δεν υπάρχουν απτά στοιχεία ότι  άνθρωπος και δεινόσαυροι συνυπήρχαν. Οι επιθέσεις μας στις αντίπαλες φυλές πρέπει πλέον να είναι οργανωμένες και με προσοχή αφού οι αριθμοί των αντιπάλων είναι μεγάλοι και τα πυρομαχικά μας περιορισμένα. Τα βασικά στοιχεία του ανοιχτού κόσμου που έχει χτίσει η Ubisoft στη σειρά όλα αυτά τα χρόνια επιστρέφουν και στο Far Cry Primal. Στον χάρτη θα βρούμε αρκετά outposts που ξεκλειδώνοντας τα ανοίγουν ένα κομμάτι του χάρτη και κάνουν ορατά αρκετά μυστικά και collectibles.Επιπλέον στο χάρτη συμβαίνουν ανά διαστήματα τυχαία γεγονότα, που μπορούμε να ολοκληρώσουμε. Αυτά ποικίλουν από την συνοδεία μιας ομάδας από Wenja στην ασφάλεια, την ελευθέρωση κάποιων από τους Udam ή Izila, το κυνήγι κάποιου άγριου θηράματος στην περιοχή και μερικές ακόμα.

Στο βασικό μενού του παιχνιδιού θα βρούμε τη δυνατότητα για το χτίσιμο του εξοπλισμού μας και το skill tree του χαρακτήρα μας. Μια μικρή αλλαγή που υπάρχει στο δέντρο των δεξιοτήτων είναι ότι εκτός από τον χαρακτήρα μας είναι ορατοί και οι βασικοί χαρακτήρες που συναντάμε στο παιχνίδι ως μέρος αυτού του δέντρου δεξιοτήτων. Στην αρχή αυτό δημιουργεί την εντύπωση ότι ελέγχουμε και άλλους χαρακτήρες, αλλά ουσιαστικά αποτελούν δικά μας Skills που στο παιχνίδι έχουν προσωποποιηθεί ως βασικοί χαρακτήρες της φυλής μας. Μια νέα δυνατότητα που κάνει την εμφάνισή της είναι η δυνατότητα αναβάθμισης του χωριού μας. Κάθε νέος βασικός χαρακτήρας που συναντάμε έρχεται στο χωριό μας. Εμείς μαζεύοντας υλικά από τον κόσμο του παιχνιδιού, είτε αυτά είναι ξύλα, πέτρες, δέρματα κλπ. χτίζουμε την καλύβα του κάθε μέλους. Αυτό λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη για να δούμε το χάρτη λεπτομερέστερα και να αφεθούμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Στις νέες λειτουργίες του παιχνιδιού έρχεται και η δυνατότητα εξημέρωσης αρκετών από τα άγρια ζώα της κοιλάδας του Oros.

Μια από τις δυνατότητες που αποκτά ο χαρακτήρας μας στο παιχνίδι είναι αυτή του Beast Master, η ικανότητα δηλαδή να ελέγχει τα ζώα. Αυτό γίνεται με σχετικά εύκολο τρόπο και δεν αποτελεί κάποιο χαρακτηριστικό που μας επιβάλλεται ή απαιτεί την συνεχόμενη χρήση του. Ουσιαστικά τα ζώα που έρχονται μαζί μας λειτουργούν ως βοηθητικοί χαρακτήρες που επιτίθενται σε εχθρούς είτε μόνα τους, είτε με εντολή μας και φέρουν και κάποια βοηθητικά χαρακτηριστικά όπως μεγαλύτερη εμβέλεια στον εντοπισμό φυτών, ζώων και εχθρών. Η κλιμάκωση αυτή του ελέγχου των ζώων είναι δοσμένη με όμορφο τρόπο και είναι αρκετά ενδιαφέρον να τριγυρνάς τον χάρτη μαζί με μια τίγρη sabretooth ή ένα Mamooth.

Στον τομέα των γραφικών και του ήχου το παιχνίδι βρίσκεται στα υψηλά στάνταρ που έχει θέσει και το Far Cry 4. Το παιχνίδι "τρέχει" σε ανάλυση 1080p και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η Dunia Engine δείχνει να βρίσκεται στο ζενίθ της. Ξεχωρίζει για την εξαιρετική της απόδοση και για το απροβλημάτιστο του παιχνιδιού. Είναι ο βασικός λόγος που η σειρά συνεχίζει να την χρησιμοποιεί και γιατί δεν ακούμε παράπονα για κάποιο παιχνίδι της σειράς Far Cry σε σχέση με άλλα παιχνίδια της εταιρείας. Υπέροχα τοπία με αρκετή και πυκνή βλάστηση, υπέροχα animations στις κινήσεις των ζώων και των ανθρώπων. Οι ήχοι του περιβάλλοντος ξεχωρίζουν με την πρωτόγονη φύση να ξεπηδά από κάθε γωνιά των ηχείων. Από εξωτικά πουλιά, στα γρυλίσματα των άγριων αρπακτικών και τα βροντερά τραντάγματα του εδάφους από το βαρύ πάτημα των γιγαντιαίων mamooth. Ο ήχος απλώνεται σε μεγάλη δυναμική περιοχή, που αλλάζει όταν κοντά μας βρίσκεται ένα άγριο αρπακτικό δυνατότερο από εμάς για να μας δηλώσει πως είμαστε έτοιμοι να γίνουμε θήραμα ενός μεγαλύτερου από εμάς ζώου, ειδικότερα στις νυχτερινές μας εξορμήσεις όπου τα ζώα του περιβάλλοντος είναι πιο επικίνδυνα και θανατηφόρα. Σε μέτριο επίπεδο κυμαίνεται η A.I του παιχνιδιού. Έχει μεγάλα περιθώρια  βελτίωσης και ακόμα και στην δυσκολία Hard δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα. Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στο γεγονός του "κακού" οπλισμού λόγω της περιόδου και στα μεγάλα πλήθη αντιπάλων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Μια δυνατότητα που σε κάποιους θα κάνει αίσθηση είναι η απουσία κάποιου online χαρακτηριστικού, όχι τόσο το ανταγωνιστικό multiplayer, αφού στα παιχνίδια Far Cry ποτέ δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση και επιτυχία καθαρά λόγω της προχειρότητας της υλοποίησης του. Το Far Cry 4 διέθετε ένα πολύ καλοστημένο co-op στα μέτρα του Dying Light και πιστεύουμε ότι ίσως και εδώ να είχε ιδιαίτερη απήχηση σε αρκετό κόσμο. Ίσως αλλοίωνε το χαρακτήρα του παιχνιδιού στο συνεργατικό, αλλά θα ανέβαζε την διάρκεια του τίτλου και τη διασκέδαση κατακόρυφα.

Το Far Cry Primal δείχνει την τάση της Ubisoft να δοκιμάζει νέα πράγματα και να προσπαθεί να βελτιώσει ήδη υπάρχοντες μηχανισμούς. Συχνά έχει κατηγορηθεί από όλους μας για βιαστικές κινήσεις και για τεμπελιά που πηγάζει από αρκετές προβληματικές κυκλοφορίες παιχνιδιών. Το Primal κατά τη γνώμη μου αποτελεί την κορύφωση της σειράς Far Cry, όχι τόσο για την ιστορία του αλλά για την σωστή αξιοποίηση του περιβάλλοντός του. Ξεφεύγοντας από το κλασσικό στήσιμο του "εξομοιωτή καταστροφών", πλησίασε σε μεγάλο βαθμό το βασικό πυρήνα των παιχνιδιών Far Cry, αυτόν της επιβίωσης. Θέλουμε να δούμε συνέχεια σε αυτό το κεφάλαιο της σειράς, με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στο σενάριο και περισσότερους μηχανισμούς αναφορικά με την διαχείριση του χωριού και της πανίδας του κόσμου. Για αρχή είναι μια πολύ καλή προσπάθεια που αναδεικνύει κατάλληλα το ύφος της σειράς και που θέλουμε να δούμε να συνεχίζεται και στο μέλλον, είτε με συνέχεια της υπάρχουσας μυθολογίας, είτε με κάτι νέο που να εξερευνά τον ίδιο κόσμο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Ubisoft στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Far Cry Primal

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Ubisoft Montreal

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

23 Φεβρουαρίου 2016

Είδος

Survival First Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Υπέροχα γραφικά
+ Εξαιρετικός ηχητικός τομέας
+ Καλοστημένο gameplay στα πρότυπα του ανοιχτού κόσμου της Ubisoft
+ Ο κόσμος της Λίθινης εποχής

Αρνητικά

- Αδιάφορο σενάριο
- Χλιαροί χαρακτήρες
- Μέτρια η Α.Ι ακόμα και στις μεγάλες δυσκολίες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
8.9
Συνοψίζοντας

Με το Far Cry Primal η Ubisoft δίνει μια άλλη διάσταση στη σειρά Far Cry, αφήνοντας πίσω το εκρηκτικό gameplay για χάρη μιας πιο Survival προσέγγισης. Το εγχείρημα ενώ είναι εξαιρετικό στο στήσιμο του και στους βασικούς πυρήνες του gameplay του, χάνει αρκετά από ένα αδιάφορο story που δεν έχει κάποια πρακτική ουσία ή ένα ιδιαίτερο βάρος για να εντυπωσιάσει τον παίχτη. Ο πληθωρικός κόσμος του Far Cry Primal αναλαμβάνει το δύσκολο έργο να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον μας και το καταφέρνει με τον καλύτερο τρόπο. Ελπίζουμε σε μια συνέχεια που θα καταφέρει να ξεπεράσει τον ψηλό πήχη που έθεσε η Ubisoft παλιότερα με τον Vaas και την ιστορία του.

8.0
Βαθμός
8.9
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
9%
Cheers
64%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
27%
Sad
0%
Rage
0%