Farpoint

Δεν έχετε νιώσει ξανά τόσο... μέσα σε video game κόσμο
by Παύλος Κρούστης on 25 Μαΐου 2017

Τα First-Person Shooters έχουν μακρά ιστορία που πάει πίσω στο Wolfenstein 3D και στο Doom, τότε που όλα αυτά τα περιγράφαμε ως "doom clones". Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε όμως και τα FPS έχουν εξελιχθεί, ενώ μάλιστα η προηγούμενη γενιά κονσολών ειδικότερα θα λέγαμε ότι ήταν το peak τους, καθώς ένα στα τρία παιχνίδια σχεδόν ήταν FPS. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν τεράστιες σειρές του είδους όπως το Call of Duty, το Battlefield και το Halo, ενώ παιχνίδια όπως το Far Cry και το Crysis ξέφυγαν από τη γραμμικότητα, προσφέροντας παράλληλα πιο φρέσκες εμπειρίες. Τα First-Person Shooters όμως έχουν μείνει στάσιμα σχετικά ως προς το βασικό gameplay τους. Αν εξαιρέσει κανείς το aim down to sights, που έφερε το Call of Duty και πλέον χρησιμοποιεί μέχρι και το Halo (που αρνούνταν μέχρι πρόσφατα), δεν είχαμε μεγάλες αλλαγές. Κι εδώ έρχεται το VR και το Farpoint.

Δείτε gameplay video του VG24.gr από το "Challenges" mode του παιχνιδιού:

Το PlayStation VR έχει κυκλοφορήσει εδώ και 7 μήνες περίπου και η βιβλιοθήκη του είναι αρκετά μεγάλη και μάλιστα κατά πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι θα περιμέναμε. Όμως ακόμα δεν έχουμε παιχνίδια, πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων, τα οποία θα πείσουν τον εν δυνάμει αγοραστή ότι αξίζει να μεταβεί στο "επόμενο βήμα" για το gaming, όπως θα το χαρακτηρίζαμε, το οποίο είναι η εικονική πραγματικότητα. Δυστυχώς, τα περισσότερα παιχνίδια πάσχουν από κάποιες "παιδικές ασθένειες", όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, καθώς αρκετά έχουν ακόμα βασικά θέματα, όπως η κίνηση του παίκτη και άλλα. Εδώ έρχεται ξανά το Farpoint.

H "μαμά" Sony είχε ανακοινώσει τον τίτλο πριν αρκετές εκθέσεις της, ενώ τον περιμέναμε πώς και πώς για να δοκιμάσουμε και το νέο Controller της, που λειτουργεί αποκλειστικά με το PlayStation VR, το PlayStation VR Aim Controller. Προτού μιλήσουμε για το παιχνίδι, ας ρίξουμε μια ματιά πρώτα στο Aim Controller.

PlayStation VR Aim Controller

Το εργαλείο της εξέλιξης των First-Person Shooters

ps-vr-aim-controller

To Farpoint, σύμφωνα με δηλώσεις της Impulse Gear, δημιουργήθηκε για το Aim Controller και όχι το ανάποδο. Από την αρχή, πριν τη σύλληψη του παιχνιδιού, η ομάδα συνεργάστηκε με την Sony Japan για να δημιουργήσουν το τέλειο controller για τα First-Person Shooters. Τελικά τα κατάφεραν;

Θα λέγαμε ότι το Aim Controller είναι πολύ πολύ κοντά σε αυτό που στόχευε η εταιρεία. Πρόκειται για ένα περιφερειακό που όχι μόνο βοηθά στο immersion, στην αίσθηση δηλαδή του παίκτη ότι βρίσκεται εντός του κόσμου του παιχνιδιού, αλλά είναι σχεδιασμένο με απίστευτη εργονομία, τικάροντας όλα τα κουτάκια, τα οποία συνάδουν σε ένα στιβαρό και ελαφρύ controller που χαίρεται ο κάθε gamer να έχει στα χέρια του για ώρες.

Ο σχεδιασμός του προδιαθέτει τη χρήση μεγαλύτερων εικονικών όπλων, όπως τα τουφέκια και τα μεγαλύτερα αυτόματα όπλα, τα οποία χρειάζονται τη χρήση και των δύο χεριών μας. Οι δύο θέσεις που τοποθετούμε τα χέρια μας είναι απολύτως φυσικές, ενώ το κενό είναι ιδανικό για παίκτες όλων των... αναστημάτων και όγκων. Σας επιτρέπει να το κρατάτε σταθερά, χωρίς να ενοχλεί πουθενά, ενώ τα βασικά κουμπιά που θα χρησιμοποιείτε -η σκανδάλη και οι αναλογικοί μοχλοί- βρίσκονται στην ιδανική θέση. Η δόνηση του χειριστηρίου δεν είναι η πιο αναλυτική που έχουμε νιώσει, όμως λειτουργεί άψογα με αρκετές διαβαθμίσεις, τουλάχιστον στο Farpoint που παίξαμε.

Να αναφέρουμε ότι το Aim Controller έχει πάνω του όλα τα κουμπιά του DualShock 4 και μάλιστα τα περισσότερα είναι σε θέσεις που θα ξέρετε ως χρήστες DS4 και θα πατάτε χωρίς να το σκεφθείτε. Τα υπόλοιπα κουμπιά έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις που βολεύουν αρκετά, με μόνη εξαίρεση ίσως το Options button που βρίσκεται (για τους δεξιόχειρες) πλέον στην περιοχή του αριστερού σας χεριού. Τέλος, χάρη στο σχήμα του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα τόσο από αριστερόχειρες, όσο και δεξιόχειρες.

Πέρα από το εργονομικό του σχήμα και την ιδιαίτερα ικανοποιητική τοποθέτηση των κουμπιών, το βάρος του Aim Controller δεν κουράζει καθόλου, καθώς είναι αρκετά ελαφρύ. Μπορεί αυτό να σας χαλάσει λίγο την αίσθηση εντός παιχνιδιού, όπου θα κουβαλάτε τις τεράστιες καραμπίνες σαν πούπουλο, αλλά είναι η σωστή επιλογή για την ευκολία του παίκτη, ώστε να μπορείτε να παίξετε όσο θέλετε, χωρίς να κουραστείτε καθόλου. Να αναφέρουμε ότι μπορείτε να το επαναφορτίσετε μέσω της USB θύρας στο κάτω μέρος του, ενώ η αυτονομία του είναι όση περίπου και του DualShock 4.

Το πιο σημαντικό ίσως απ' όλα είναι η απόκριση του χειριστηρίου, το οποίο "διαβάζεται" από την PlayStation Camera, όπως και το headset σας. Είναι άριστη με tracking 1:1. Κάποιο ελάχιστο lag που μπορεί να εντοπίσει κάποιος στα χειριστήρια Move, εδώ μας φάνηκε ότι έχει εξαλειφθεί. Ίσως έχει να κάνει με το σχήμα ή με τη χρήση του χειριστηρίου, αλλά είναι μοναδική η αίσθηση να κουνάτε το όπλο σας και να το βλέπετε τις κινήσεις σας στον εικονικό κόσμο επ' ακριβώς.

Το Aim Controller μάς εντυπωσίασε, παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς μας, καθώς έχουμε δει πολλά τέτοιου είδους περιφερειακά να καταλήγουν σκονισμένα στις ντουλάπες μας. Η εργονομία του σε συνδυασμό με την άψογη χρήση του εντός του παιχνιδιού δίνουν μια αίσθηση πρωτόγνωρη για το είδος των First-Person Shooters, που μας κάνει να ανυπομονούμε για τις επόμενες χρήσεις του και από άλλους developers (ας φανταστούμε ένα Call of Duty ή Battlefield...).

Όλα αυτά συνοψίζονται σε μία στιγμή: όταν για πρώτη φορά κρατήσαμε το περιφερειακό και κοιτάξαμε μέσα από τη διόπτρα του όπλου... Εκεί νιώσαμε την εξέλιξη του είδους.

psvr-aim-controller-compatible

Εκτός από το Farpoint, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα πολλά παιχνίδια. Το Farpoint είναι το πρώτο, αλλά όχι και το μόνο ευτυχώς. Το επόμενο παιχνίδι που θα υποστηρίζει το Aim Controller θα είναι το The Brookhaven Experiment, το οποίο κυκλοφορεί ήδη και θα αποκτήσει συμβατότητα με το περιφερειακό στις 6 Ιουνίου. To Dick Wilde είναι ένα ιδιαίτερο παιχνίδι που προσομοιώνει κυνήγι, αλλά σε περιβάλλον κόμικ και κυκλοφορεί άμεσα, ενώ το ROM Extraction αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων και αποτελεί καθαρόαιμο First-Person Shooter.

Μπορεί να μην είναι πολλά, όμως ευτυχώς είναι κάτι και φυσικά αναμένουμε την E3 για περαιτέρω ανακοινώσεις.

Μπορεί να έχουμε ένα χειριστήριο που ακροβατεί στον όρο "ιδανικό", όμως τι γίνεται με το παιχνίδι που συνοδεύει; H Impulse Gear, δημιουργός του παιχνιδιού ήθελε να ασχοληθεί συγκεκριμένα με ΑΑΑ παραγωγή First-Person Shooter τίτλου για VR πλατφόρμες. Το Farpoint είναι ένας καθαρόαιμος First-Person Shooter τίτλος με Sci-Fi setting και ένα αρκετά σοβαρό και δραματικό σενάριο, το οποίο μας εξέπληξε ευχάριστα.

Farpoint_20170516231758

Σενάριο

Αναλαμβάνετε το ρόλο του πιλότου ενός διαστημόπλοιου που σκοπό έχει να συνοδεύσει δύο επιστήμονες, που εργάζονται σε έναν σταθμό κοντά σε μια μαύρη τρύπα, μελετώντας τη. Φυσικά, τα πράγματα αρχίζουν να πηγαίνουν αρκετά άσχημα μετά από ένα συμβάν και ο πιλότος θα ακολουθήσει τα ίχνη των δύο ερευνητών, ώστε να καταφέρει να τους σώσει. Μαύρες τρύπες και οι θεωρίες που είδατε στο Interstellar θα μπουν στη μέση και θα δώσουν ένα σενάριο, που απλά δεν... περιμέναμε.

Εσείς θα αναλάβετε, όπως αναφέραμε, τον ρόλο του πιλότου, για τον οποίο όμως δεν θα μάθετε πολλά πράγματα, καθώς λειτουργεί εσκεμμένα ως "όχημα" για τον παίκτη. Ευτυχώς, τουλάχιστον έχει φωνή όμως, εν αντιθέσει με άλλα παιχνίδια. Η ιστορία εκτυλίσσεται από τη στιγμή που θα βρεθούν οι χαρακτήρες μας σε έναν πολύ απομακρυσμένο πλανήτη. Ο τίτλος χωρίζεται σε "πίστες" στην ουσία, όπου ανάμεσα στο ανελέητο run 'n gun, θα δείτε ορισμένες σκηνές από τους δύο χαμένους αστροναύτες.

Το δράμα ανάμεσά τους είναι αυτό τελικά που εξυψώνει το παιχνίδι και εκπλήσσει με την ποιότητα των διαλόγων και της σκηνοθεσίας. Ενώ οι δύο χαρακτήρες δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο παρελθόν, το ταξίδι τους στο μακρινό σύμπαν και οι εμπειρίες τους είναι αυτές τελικά που θα κινήσουν την ιστορία του παιχνιδιού και θα ωθήσουν τον παίκτη να ανακαλύψει τι απέγιναν τελικά. Παράλληλα, εντός του gameplay, θα βρείτε σε μορφή collectibles κάποια σημεία, που θα μπορείτε να σκανάρετε και να δείτε κάποιες επιπλέον σκηνές με τους δύο ερευνητές σε μορφή ολογράμματος.

Το σενάριο του Farpoint παραδόξως είναι ένα από τα δυνατά του σημεία και καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον, παρά το αρκετά βαρύ του ύφος, που πλησιάζει στα πρότυπα των ταινιών Interstellar και Gravity. Φυσικά δεν είναι τόσο πολύπλοκο, όμως το δράμα που εκτυλίσσεται είναι αντίστοιχου ύφους/ατμόσφαιρας. Θα θέλαμε ίσως να δούμε και ένα backstory για τον πιλότο, αλλά δεν μας πείραξε αυτό. Το στοιχείο που ρίχνει λίγο το σενάριο είναι ότι οι σκηνές με τους δύο ερευνητές που αγνοούνται είναι αποκομμένες από το gameplay εντελώς, σε σημείο, που λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και θα μπορούσαν να είναι μέρος άλλου κόσμου εντελώς. Αυτό κάπως αφαιρεί πόντους από το immersion, αλλά ευτυχώς δεν χαλάει τη συνολική εικόνα.

Gameplay

To Farpoint ευτυχώς, εν αντιθέσει με την πλειοψηφία των VR τίτλων που κυκλοφορούν ως τώρα, έχει full μέγεθος, δομή και διάρκεια. Δεν έχει κάποιο τεράστιο single player campaign, αλλά έχει ό,τι θα περιμένατε από έναν τίτλο των 60€: Ικανοποιητικό campaign, ένα challenge mode, που βελτιώνει κατά πολύ την αντοχή στον χρόνο και τέλος, ένα πολύ ενδιαφέρον co-op mode.

Το campaign του Farpoint χωρίζεται σε επιμέρους κεφάλαια με real-time cutscenes, τα οποία σας μεταφέρουν σε ένα άλλο μέρος, κοντά στους δύο χαμένους ερευνητές, όπου βλέπετε τη δική τους ιστορία. Εσείς ως πιλότος, ξεκινάτε το ταξίδι σας σε αυτόν τον απομακρυσμένο και άγονο πλανήτη, έχοντας παρέα το όπλο σας. Μην περιμένετε κάτι βαθύ ή πολύπλοκο, καθώς το παιχνίδι θα σας πετά από τη μία μάχη στην επόμενη. Στην αρχή θα έχετε να αντιμετωπίσετε κάποια εξωγήινα είδη πιο μικρά σε μέγεθος, ενώ όσο προχωράτε, τόσο θα μεγαλώνουν. Περίπου στο 1/3 του παιχνιδιού θα αντιμετωπίσετε και το μοναδικό boss fight του τίτλου, που πραγματικά εντυπωσιάζει, ενώ περίπου από τη μέση και μετά, οι εχθροί θα αποκτήσουν μορφή πιο κοντά στην ανθρώπινη και θα σας πυροβολούν με τα δικά τους όπλα. Ακόμα πιο μετά θα γνωρίσετε και τους μηχανικούς εχθρούς.

Τα όπλα του παιχνιδιού είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού (ίσως κάνα δάχτυλο ακόμα), αλλά το καθένα έχει τα δικά του προτερήματα και μειονεκτήματα. Ευτυχώς για όλα έχετε άπειρα πυρομαχικά, αλλά για κάποια θα χρειάζεστε reload, ενώ για άλλα θα πρέπει να περιμένετε να κρυώσουν. Τα κλασικά καλούπια υπάρχουν και εδώ με το assault rifle, την καραμπίνα, τη sniper rifle, το κατ' ευθείαν από το Halo, needle gun και μερικά ακόμα. Κάποια από τα όπλα έχουν και δεύτερη επίθεση, όπως βόμβες ή ρουκέτες, τις οποίες μπορείτε να αναπληρώσετε σε συγκεκριμένα σημεία στις πίστες. Η κάλυψή σας θα είναι φυσική πίσω από βράχους και αντικείμενα στο χώρο.

Η ποικιλία εχθρών και όπλων δεν είναι μεγάλη και τείνει να γίνεται ελαφρώς επαναλαμβανόμενο. Κάθε φορά θα μπορείτε να κουβαλάτε δύο όπλα επάνω σας, αλλά ευτυχώς τόσο τα όπλα, όσο και οι εχθροί χρειάζονται διαφορετική αντιμετώπιση. Στις 5-6 ώρες που διαρκεί το campaign θα καταφέρει να σας κρατήσει το ενδιαφέρον πάντως και αυτό είναι το σημαντικό. Η κάθε πίστα που διαρκεί περίπου μισή ώρα χωρίζεται σε 5-6 μάχες, ενώ στο ενδιάμεσο μπορεί να εντοπίσετε και τα "collectibles" του παιχνιδιού, τα οποία είναι κάποια σημεία, που πρέπει να σκανάρετε με το όπλο σας και να δείτε μια σκηνή να εκτυλίσσεται μπροστά σας σαν ολόγραμμα.

Εκτός από το campaign όμως, με τις 3 δυσκολίες του, θα ξεκλειδώσετε σταδιακά και κάποιες πίστες για το challenge mode. Το "Challenges", όπως ονομάζεται, σας δίνει τη δυνατότητα να παίξετε ξανά τις πίστες του campaign, αλλά με επανατοποθετημένους εχθρούς, δυνατότητα επιλογής όπλων και ταυτόχρονα χρόνο να σας πιέζει και σκορ για online leaderboards. Σκοτώνοντας εχθρούς κερδίζετε πόντους, ενώ όσο περισσότερους σκοτώνετε, τόσο αυξάνεται μια μπάρα που θα έχετε στο αριστερό σας χέρι. Αν συμπληρωθεί μια φορά αυτή η μπάρα διπλασιάζεται ο συντελεστής του σκορ σας, όπως έχουμε δει και σε άλλα παιχνίδια, ενώ μπορεί να φτάσει έως και 3x. Για το χρονικό περιθώριο που σας δίνεται, θα χρειαστεί να περάσετε από κάποιες πύλες, που σας δίνουν έξτρα δευτερόλεπτα, ενώ στο τέλος, ο χρόνος που θα σας απομείνει, θα προσμετρήσει για το σκορ σας, ενώ το ίδιο κάνει και η ευστοχία σας. Πρόκειται για ένα mode, το οποίο μπορεί να σας κρατήσει πολύ παραπάνω από το Campaign, καθώς εκτός της μεγαλύτερης δυσκολίας του (έχετε μία μόνο ζωή) σας δίνει και τρία μετάλλια προς απόκτηση για κάθε πίστα. Εγκρίνουμε. Απλό, λιτό, γρήγορο και χαοτικό.

Το Farpoint συμπληρώνει και το εξαιρετικό Co-Op mode του τίτλου, όπου μπορείτε με έναν φίλο ή έναν άλλον παίκτη του PSN (υπάρχει δυνατότητα εύρεσης) να παίξετε μερικές πίστες του campaign, αλλά και πάλι αλλαγμένες. Αυτή τη φορά οι πίστες έχουν περισσότερο της λογικής των μαχών κατά κύματα, όπου εσείς και ο συμπαίκτης σας θα πρέπει να αμυνθείτε περισσότερο, ενώ προστίθεται η δυνατότητα του revive. Αν πέσετε και δεν προλάβει να σας σηκώσει ο συμπαίκτης σας, θα πρέπει να ολοκληρώσει το wave μόνος του. Το Co-Op είναι είναι ένα επίσης απαιτητικό mode, όπου θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Πρώτη φορά χρησιμοποιήσαμε online co-op με VR και ήταν τέλεια. Οι εντάσεις μεγάλες και οι μάχες φρενήρεις. Αποτελεί σίγουρα το πιο εθιστικό mode από τα τρία και παρόλο που δεν υπάρχει αντίστοιχη ποικιλία (με τα υπόλοιπα modes) στις πίστες, μπορεί να σας κρατήσει το ενδιαφέρον περισσότερο.

Πώς παίζονται όμως όλα αυτά; Πώς διαφοροποιείται το παιχνίδι ως VR; Θα είμαστε ειλικρινείς: Αν δεν ήταν σε VR περιβάλλον, ο τίτλος θα ήταν πολύ... μέτριος, καθώς χρησιμοποιεί τεχνικές τίτλων πρώτου προσώπου, που βλέπαμε πριν χρόνια. Η χρήση του VR όμως και ακόμα περισσότερο του Aim Controller καταφέρνουν να κάνουν το Farpoint να ξεχωρίσει. Μπορείτε να σκύβετε (ναι, μπορείτε να παίξετε όρθιοι) και να στοχεύετε μέσα από τη διόπτρα σας, όπως φανταζόσασταν πάντα για τα First-Person shooters. Είναι το επόμενο βήμα.

Τεχνικός Τομέας

To Farpoint είναι ένα από τα πιο immersive games που έχουμε παίξει ως τώρα. Σας ρουφά στον κόσμο του. Προφανώς αυτός είναι ο στόχος όλων των VR games, αλλά δεν το καταφέρνουν όλα. Το immersion δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς το VR και το Aim Controller. Είναι κάτι το μοναδικό να βλέπετε το όπλο σας εντός του παιχνιδιού. Νιώθετε πραγματικά ότι βρίσκεστε στον απομακρυσμένο αυτόν πλανήτη. Αυτήν την αίσθηση του immersion δεν μπορούμε να σας τη μεταφέρουμε μέσα από κανένα κείμενο, φωτογραφία ή βίντεο. Πρέπει να το βιώσετε μόνοι σας.

Το παιχνίδι καταφέρνει επίσης και ξεπερνά πολύ εύκολα τα προβλήματα που έχουν άλλα VR games. Το συγκεκριμένο δεν είναι on-rails shooter, όπως για παράδειγμα το Until Dawn ή στατικό, όπως το Brookhaven Experiment, αλλά σας δίνει τη δυνατότητα να κινηθείτε στον χώρο, κανονικά με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, όπως ξέρετε και από τα συμβατικά FPS. Ενώ σε άλλα παιχνίδια, η κίνηση στον χώρο φέρνει ζαλάδες, η Impulse Gear έχει βρει λύσεις, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί καταλλήλως. Για αρχή, το παιχνίδι σας "αναγκάζει" μονίμως να κινείστε μπροστά ή έστω λίγο διαγώνια. Ποτέ δε θα χρειαστεί να πάτε πίσω για παράδειγμα. Επιπρόσθετα, υπάρχουν όλες οι ευκολίες στα μενού για να βρείτε εσείς τον τρόπο που θέλετε να στρίβει ο χαρακτήρας σας. Η default επιλογή είναι να σημαδεύετε κάπου με το όπλο και ο παίκτης να κινείται προς τα εκεί. Εμάς μας βόλεψε η επιλογή με το small step, όπου κουνώντας τον δεξιό μοχλό, κάνει αυτόματα μια στροφή με συγκεκριμένες μοίρες (το οποίο βρίσκουμε και πιο βολικό σε όλα τα παιχνίδια του είδους). Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τα VR games, καθώς οι περισσότεροι παίκτες ζαλίζονται αν στρίβει ομαλά η κάμερα δεξιά-αριστερά. Δημιουργεί ναυτία, αν το κεφάλι σας μένει ακίνητο και βλέπετε να στρίβετε.

Εκτός των παραπάνω, η εταιρεία φαίνεται να έκανε τις μελέτες της, καθώς και η ταχύτητα του παίκτη είναι αρκετά καλή (υπάρχει και sprint, πατώντας τον αριστερό μοχλό), αλλά και οι πίστες έχουν δομή που δεν μπερδεύει. Επιπρόσθετα, η επιλογή ύψους του παίκτη στην αρχή του παιχνιδιού, βοηθά επίσης πολύ για τη σωστή απεικόνιση εντός του εικονικού κόσμου, ώστε να μην νιώθετε ούτε γίγαντες, αλλά ούτε και νάνοι, όπως συμβαίνει επίσης σε άλλα VR games.

Farpoint_20170515211728

Μπορεί τα γραφικά του τίτλου να μην εντυπωσιάζουν σε οθόνη, εκτός VR, αλλά εντός VR, είναι από τα πιο όμορφα θεάματα που έχουμε δει ως τώρα στο PSVR. Οι πίστες και οι γεωμετρίες είναι μεν απλές, αλλά γίνονται έξυπνες χρήσεις, που προκαλούν δέος ανά σκηνές. Για παράδειγμα το skybox είναι πολύ όμορφο, ενώ το boss fight που προαναφέραμε θα σας κάνει να δείτε κάποια πράγματα διαφορετικά... Τα μοντέλα των κεντρικών χαρακτήρων εντυπωσιάζουν, με τα πρόσωπα και τις εκφράσεις να μεταφέρουν εξαιρετικά τα συναισθήματα. Τα εφέ επίσης κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Το voice acting είναι σε εξαιρετικά επίπεδα, ενώ τα εφέ ήχου είναι αρκετά καλά, με μερικές εξαιρέσεις (πχ. assault rifle). Ειδική μνεία αξίζει η μουσική, με ένα άκρως ταιριαστό στο sci-fi δράμα soundtrack.

Το παιχνίδι και το PSVR Aim Controller μάς παραχωρήθηκαν από την Sony Helals για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Farpoint

Συντάκτης
25 Μαΐου 2017
Developer

Impulse Gear

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation VR

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

17 Μαΐου 2017

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Θέτει νέα στάνταρ στην αίσθηση του First-Person Shooting
+ Αναπάντεχα καλό δραματικό σενάριο
+ Περιεχόμενο που μπορεί να σας κρατήσει αρκετές μέρες
+ Το online co-op προκαλεί εντάσεις
+ Εξαιρετικά facial animations

Αρνητικά

- Αρκετά ρηχό gameplay
- Τα cutscenes φαίνονται αποκομμένα εντελώς
- Θα μπορούσε να έχει περισσότερους εχθρούς και όπλα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
4.1
Συνοψίζοντας

Το Farpoint είναι -αν όχι ο καλύτερος- ένας από τους καλύτερους τίτλους του PlayStation VR αυτήν τη στιγμή και μαζί με το PlayStation VR Aim Controller δίνουν την καλύτερη αίσθηση που έχουμε νιώσει ποτέ πυροβολώντας με όπλο σε First-Person Shooter.

Σαν παιχνίδι δεν είναι τέλειο, καθώς το gameplay του είναι "στεγνό", ενώ το σενάριο είναι σαν να χωρίζεται σε δύο μέρη και να εναλλάσσεται με το gameplay. Επιπρόσθετα, οι πίστες, τα όπλα και οι εχθροί θα μπορούσαν να διακρίνονται από μεγαλύτερη ποικιλία. Παρόλα αυτά όμως, ο τίτλος καταφέρνει και μας δίνει full διάρκεια, εν αντιθέσει με τα περισσότερα VR games ως τώρα και παράλληλα ξεπερνά τις "παιδικές ασθένειες" των VR games, στις οποίες έχουμε αναφερθεί ξανά στο παρελθόν.

Οι κάτοχοι PlayStation VR δεν πρέπει να το χάσουν, ενώ οι υπόλοιποι μόλις βρήκαν ένα εξαιρετικό κίνητρο για την αγορά του συστήματος εικονικής πραγματικότητας της Sony. Τέλος, μην τσιγκουνευτείτε τα 30 έξτρα ευρώ για το Aim Controller. Αξίζει και με το παραπάνω. Θα το καταλάβετε τη στιγμή που θα κοιτάξετε μέσα από τη διόπτρα...

8.0
Βαθμός
4.1
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
75%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
25%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1