FIFA 17 (Demo)

by Κώστας Βλάχος on 17 Σεπτεμβρίου 2016
Previews

Σεπτέμβριος... Ο μήνας που για πολλούς σημαίνει επιστροφή στα σχολεία και στις δουλειές. Για άλλους όμως, εκτός από αυτές τις υποχρεώσεις είναι και ο μήνας που φέρνει τα νέα αθλητικά παιχνίδια της σεζόν. Κι εδώ που τα λέμε, οι φαν της στρογγυλής θεάς είναι αμέτρητοι παγκοσμίως. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι sports gamers περιμένουμε τον ερχομό αθλητικών παιχνιδιών, που συνεχίζουν την πορεία της ανανέωσής τους και κυκλοφορούν ενδεχομένως αναβαθμισμένα. Είναι όμως; Τα πρώτα δείγματα εμφανίζονται ως συνήθως με τα demo των παιχνιδιών. Έτσι λοιπόν, Τρίτη και 13 του Σεπτεμβρίου 2016 κυκλοφόρησε το πολυαναμενόμενο demo του FIFA 17. Από τα λίγα πράγματα που φρόντισε να μας παρουσιάσει, θα δούμε λίγο πιο αναλυτικά τι μας άρεσε και τι μας δυσαρέστησε. Υπενθυμίζουμε πως οι παροχές ήταν: Φιλικά παιχνίδια με τις ομάδες Real Madrid, Lyon, PSG, Manchester City, Manchester United, Tigres FC, Bayern Munchen, Juventus, Chelsea, Inter, Seattle Sounders, Gamba Osaka και έναν αγώνα στο νέο story mode.

fifa-17-demo-kick-off-0-0-fcb-v-mun-1st-half

Οπτικός Τομέας

Αρχικά, θα ξεκινήσουμε κάπως ανάποδα, μιας και το κομβικό στοιχείο που υπέστη αλλαγή στο νέο FIFA είναι η αλλαγή της μηχανής γραφικών. Από το 2013 μέχρι και το 2015 η σειρά των παιχνιδιών λειτουργούσε πάνω στην Ignite Engine. Όταν την πρωτοείδαμε στο FIFA 14 με τον ερχομό των τότε next-gen παιχνιδομηχανών, μας έκανε μια καλή εντύπωση. Έκτοτε και για 2 χρόνια υπήρχε μια στασιμότητα, η οποία έκανε πολλούς να δυσανασχετούν. Φέτος λοιπόν, είχαμε τη μεταβολή στην Frostbite, όπου και περιμέναμε με ανυπομονησία να δούμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Έτσι κι έγινε λοιπόν! Μπορεί να μην είδαμε ουσιαστική διαφορά στα γήπεδα και στον κόσμο που τα κατέκλυζε (δεν είχαμε και παράπονο από αυτά εξάλλου), όμως τα μοντέλα των παικτών μοιάζουν πιο αληθινά από ποτέ.

Βλέπουμε αληθινά πρόσωπα με σωστούς φωτισμούς, σωστά animations και αρκετές λεπτομέρειες. Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια στο FIFA, βλέπουμε τον ιδρώτα να κυλάει στους παίκτες και τα ψεγάδια στα πρόσωπά τους να είναι αρκετά εμφανή. Για παράδειγμα, ο Ιμπραΐμοβιτς διανύει το 33ο έτος της ηλικίας του και είναι επόμενο να έχει αρχίσει η εμφάνιση των ρυτίδων του. Ε, αυτό θα φανεί ξεκάθαρα στο πρόσωπό του, όταν στο FIFA 16 δεν υπήρχε σε τέτοιο βαθμό. Ακόμα και τα πρόσωπα των διαιτητών που δεν είναι τίποτε άλλο από κάποια presets, φαίνονται πιο «ανθρώπινα» σε σχέση με πέρυσι.

Gameplay

Φεύγοντας από τον τομέα των γραφικών, θα συνεχίσουμε με το υπόλοιπο κομμάτι του gameplay, το οποίο έχει υποστεί κάποιες αλλαγές, οι οποίες δεν είναι και όλες τόσο ευχάριστες. Ξεκινώντας με τα θετικά στοιχεία, βλέπουμε πλέον τη μηχανή σύγκρουσης παικτών (impact engine) να λειτουργεί πολύ ομαλά, σε επίπεδο που θυμίζει πραγματικές μονομαχίες παικτών μέσα στο χορτάρι και όχι φαντασμαγορικές τούμπες, που δεν είχαν λόγο ύπαρξης. Παράλληλα τα σφυρίγματα είναι πιο σωστά και ο διαιτητής δεν κόβει συνέχεια τη φάση με την παραμικρή επαφή, ακόμα και όταν τα bots συγκρούονταν κατά λάθος στη διεκδίκηση της μπάλας.

Τα τάκλιν που γίνονται είναι πραγματικά υπέροχα. Μπορεί ν’ ακούγεται αδιάφορη η λεπτομέρεια, αλλά όταν ένα παιχνίδι φτάνει σε κορυφαία επίπεδα, οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε και τις πολύ μικρές λεπτομέρειες. Εξάλλου όταν βλέπεις τον αμυντικό να κάνει ένα σωστότατο τάκλιν με το πολύ σωστό του animation, πιστεύεις ότι βρίσκεσαι κι εσύ στο γήπεδο, όταν μάλιστα υπάρχει και η αντίστοιχη ένταση.

Παρ’ όλα αυτά, είδαμε τα σουτ να πηγαίνουν με τρομακτική (για τα δεδομένα του FIFA) ταχύτητα προς την αντίπαλη εστία. Όταν ο Cahill της Τσέλσι (Κεντρικός Αμυντικός) καταφέρνει και πιάνει σουτ αλά καραβολίδα εκτός περιοχής και ο τερματοφύλακας κάνει ό,τι μπορεί αλλά τελικά εκτίθεται, τότε πάει να πει ότι κάτι άλλαξε. Βέβαια τα reflex των τερματοφυλάκων έχουν αναβαθμιστεί και κάνουν ωραίες αποκρούσεις. Σε κάθε περίπτωση είμαστε επιφυλακτικοί για την τελική έκδοση του παιχνιδιού.

Συνεχίζοντας, προς μεγάλη μας λύπη, είδαμε το pace abusing να επιστρέφει. Μολονότι είχε περιοριστεί κατά ένα μεγάλο βαθμό πέρυσι, φέτος επανήλθε στο προσκήνιο, φροντίζοντας κάθε γρήγορη επιθετική γραμμή να γίνεται ο φόβος των αμυντικών. Ένα κλικ στον αναλογικό μοχλό να κάνει ο παίκτης που θα χρησιμοποιεί τον Bale ή τον Messi και θα γίνει καπνός. Ακόμα και η CPU το έχει καταλάβει και από μόνη της κάνει τη συγκεκριμένη κίνηση. Και σα να μην έφτανε αυτό, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος, τόσο τα μπακ όσο και τα χαφ προωθούνται αρκετές φορές χωρίς να έχει γίνει αντίστοιχη επιλογή στις τακτικές ή να έχει πατηθεί κάποιο κουμπί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αμυντικά κενά.

Μια άλλη μεγάλη διαφορά, που ίσως να προκαλέσει αντιδράσεις, είναι η ριζική αλλαγή της εκτέλεσης των στημένων φάσεων. Ό,τι ξέραμε μέχρι τώρα στις γενιές του FIFA, το ξεχνάμε. Το μόνο που έμεινε σταθερό είναι το φάουλ μέχρι και λίγο έξω από την περιοχή. Μακρινές εκτελέσεις και κόρνερ βασίζονται σ’ ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Όπως θα δείτε και στις εικόνες, υπάρχει ένας στόχος τον οποίο μετακινείτε με τον αναλογικό μοχλό, ώστε να βρείτε τον παίκτη-χώρο, που επιθυμείτε να πάει η μπάλα. Μπορεί να είναι θέμα συνήθειας, αλλά θα μας δυσκολέψει αρκετά. Τέλος, τα πέναλτι έχουν κι αυτά ένα διαφορετικό τρόπο εκτέλεσης, όπου με τον αναλογικό μοχλό πάλι θα μετακινείτε τον παίκτη για να πάρει την αρχική του θέση (κοντά-μακριά από την μπάλα). Έπειτα σπρώχνετε το μοχλό μπροστά για να πάει ο παίκτης να εκτελέσει και ανάλογα με το πώς θα στρίψετε τον μοχλό θα πάει η μπάλα και στο αντίστοιχο σημείο της εστίας.

Story Mode

Το μεγάλο στοίχημα του FIFA 17 όμως, δεν είναι τα γραφικά ή οι καινοτομίες στο gameplay, αλλά το νέο mode που εισήχθη και ονομάζεται "The Journey". Όπως ήδη θα γνωρίζετε, έχετε το ρόλο του Alex Hunter, ενός παίκτη που θα κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και θ’ αποδείξει την ποδοσφαιρική του αξία στα μεγάλα σαλόνια της Premier League. Από τον ένα αγώνα που μας παρείχε το demo δεν μπορούσαμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Σίγουρα όμως άφησε υποσχέσεις, ειδικά όταν βλέπεις ότι μετράει ακόμα και η δήλωση που θα κάνεις μετά τον αγώνα ή το τι θα πεις με τους συμπαίκτες σου και τι αντίκτυπο θα ‘χει αυτό στο κλίμα της ομάδας. Φυσικά και έχει objectives, τα οποία πρέπει να φέρουμε εις πέρας για να φτάσουμε στην κορυφή, που δυστυχώς θα γράφει Alex Hunter και όχι τα δικά μας ονόματα.

Κλείνοντας, το demo μας προσέφερε ανάμεικτα συναισθήματα, μιας και από τη μια πλευρά είδαμε αρκετά καλά πράγματα συνδυασμένα με καινοτομίες, όμως από την άλλη επέστρεψαν αρνητικές πτυχές του gameplay, που δε θα θέλαμε να ξαναδούμε. Σε κάθε περίπτωση όπως είπαμε και πιο πάνω, παραμένουμε επιφυλακτικοί γιατί εκτός του ότι δοκιμάσαμε ένα demo, η EA χρησιμοποιεί μια τακτική στο FIFA που μπορεί να κυκλοφορήσει ένα update, το οποίο θα φέρει ριζικές αλλαγές. Τα τελευταία χρόνια αυτό βλέπουμε. Για την ώρα κρατάμε τα ανανεωμένα γραφικά και το The Journey και περιμένουμε μέχρι τις 29 Σεπτέμβρη, όπου θα δούμε και το τελικό προϊόν.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

FIFA 17 (Demo)

Author

Κώστας Βλάχος

Developer

EA Canada

Publisher

EA Sports

Διανομή

EA Sports

Πλατφόρμες

PC, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

29 Σεπτεμβρίου 2016

Είδος

Sports

PEGI

3

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%