FIFA 18

Ο βασιλιάς των τίτλων sports επαναπαύεται στο θρόνο του
by Κώστας Βλάχος on 16 Οκτωβρίου 2017
Reviews

Έχουμε αποδεχθεί πλέον πως κάθε χρόνο θα περιμένουμε την κυκλοφορία των ανανεωμένων τίτλων των αθλητικών παιχνιδιών. Φυσικά, τα σκήπτρα κρατάει παγκοσμίως η στρογγυλή θεά. Έτσι λοιπόν, για την ποδοφαιρική χρονιά 2017-2018, η EA Sports μας παρουσιάζει το FIFA 18 που έχει να μας πει τη δική του «ιστορία». Πόση ανανέωση μπορούμε να περίμένουμε από ένα παιχνίδι όπου ο προκάτοχός του ήταν ήδη πολύ καλός; Εμείς είδαμε την προσπάθεια της EA και την αξιολογούμε παρακάτω.

GAMEPLAY

Χωρίς κάποιες ιδιαίτερες διαφορές, η σειρά FIFA συνεχίζει πάνω στην ίδια επιτυχημένη συνταγή των τελευταίων ετών. Με το κομμάτι του FUT να δεσπόζει και να βρίσκεται στο ζενίθ του, το Pro Clubs να είναι η σταθερή αξία ανάδειξης ταλέντου καθαρά σε ατομικό επίπεδο και η επιστροφή του Alex Hunter δίνει τη δική της πινελιά σ’ αυτό το όμορφο ταξίδι στα γήπεδα του κόσμου. Ενώ πέρυσι υπήρχε η τεράστια αλλαγή αναφορικά με τη μηχανή γραφικών, φέτος μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι τα πράγματα είναι αρκετά στάσιμα.

Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα από την αρχή. Πέρυσι δεν ήταν ιδιαίτερα εμφανές το pace abusing (ανισορροπία στην ταχύτητα επιτιθέμενων και αμυνόμενων), οπότε οι παίκτες έπρεπε να ασχοληθούν λίγο παρακάτω με το κομμάτι της τακτικής, γι’ αυτό και το passing game κυριαρχούσε σε όλα τα μήκη και πλάτη των γηπέδων. Αντιθέτως, τα πράγματα στο FIFA 18 πήραν μια διαφορετική τροπή που τείνει προς την αντίθετη. Μετά από 3 updates που έγιναν, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα "ταχύτητας" που ναι μεν είναι θέμα συνήθειας, αλλά δεν είναι και λογικά.

Πιο συγκεκριμένα, η ταχύτητα των παικτών είναι ιδιαίτερα αυξημένη, με αποτέλεσμα εκείνος που επιτίθεται, να έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι σ’ εκείνον που προσπαθεί να κρατήσει το μηδέν στην άμυνα. Βέβαια, φέτος είχαμε μια σημαντική τροποποίηση στην άμυνα η οποία έγινε πιο χειροκίνητη, αφού το κουμπί για το standing tackle λειτουργεί με βάση τον χρόνο που θα κρατηθεί πατημένο. Αυτό σημαίνει πως ο αμυνόμενος μπορεί να πιέσει λιγότερο αν πατήσει απλά το κουμπί ή περισσότερο κρατώντας το παρατεταμένα. Η χρήση αυτού, βοηθάει τον παίκτη να διαλέξει τον τρόπο άμυνας (αν θα πιέσει ή απλά θα θέλει να κόψει τη φάση) μαζί με το κουμπί για το παραδοσιακό τάκλιν που βρίσκεται συνήθως αντιδιαμετρικά στο χειριστήριο της εκάστοτε πλατφόρμας. Στα συν είναι η επιστροφή του precision dribbling, κάτι που έλειπε από το περυσινό FIFA.

Ταυτόχρονα, η κίνηση των παικτών σε αμυντική διάταξη είναι χαμηλής ταχύτητας και βαριάς κίνησης. Μπορεί η ικανότητα αυτών να είναι διαφορετική, όμως κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος, αφού οι επιτιθέμενοι μπορούν να ελιχθούν με χαρακτηριστική ευκολία. Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι τερματοφύλακες έχουν χάσει την ικανότητά τους στα reflex και δεν ανταποκρίνονται άμεσα σε πολλές φάσεις. Αποτέλεσμα αυτού, είναι τα σκορ ν’ αποκτούν μεγάλες διαστάσεις όπως πχ 4-2 στο ημίχρονο σε αγώνα FUT που αντιμετωπίσαμε. Το μηδέν στην άμυνα είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθεί.

Για να μην είμαστε όμως απόλυτοι, μπορεί να υπάρχει και μια διαφορετική ερμηνεία. Με βάση το ποδόσφαιρο στην πραγματική ζωή, οι επαγγελματίες παίκτες δεν συγχωρούν λάθη στον χώρο του κέντρου, αλλά και της άμυνας. Αν υποθέσουμε ότι αυτό μεταφέρεται και στα γήπεδα του FIFA 18, τότε το παραμικρό λάθος κοστίζει, οπότε θα πρέπει να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί στα 90 λεπτά παιχνιδιού. Συνεπώς, ένας τερματοφύλακας δεν είναι υπεράνθρωπος και ορθά δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα στην άμυνα. Όμως τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μορφή διασκέδασης, γι’ αυτό μπορείτε να υιοθετήσετε όποια ερμηνεία επιθυμείτε πάνω στο θέμα της άμυνας και του τερματοφύλακα.

Όπως είναι γνωστό, κάθε χρόνο υπάρχει μια «κόντρα» μεταξύ εκείνων που προτιμούν τη σειρά PES, αλλά και εκείνων με τη σειρά FIFA. Όταν βλέπεις πως από τις πρώτες μέρες, έχουμε updates στο FIFA 18 που παραμετροποιούν τα passing, crossing, shooting και goalkeeper abilities, γίνεται αντιληπτό πως κάτι δεν πήγε σωστά. Μάλλον η EA Sports ήθελε να δημιουργήσει ένα πιο ευχάριστο arcade soccer το οποίο θα έχει simulation κομμάτια. Όμως, η ισορροπία δεν τηρήθηκε και τ’ αποτελέσματα δεν ήταν τ’ αναμενόμενα. Το παραπάνω είναι ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες και τις γνώμες του κόσμου όσον αφορά στο ποιος τίτλος είναι sim και ποιος arcade...

OFFLINE MODES

H ιστορία του Alex Hunter συνεχίζεται από εκεί που την αφήσαμε και πέρυσι. Ουσιαστικές αλλαγές δεν υπήρχαν, μιας και στο συγκεκριμένο mode, οι προσθήκες είναι περισσότερο εξωγηπεδικές. Για παράδειγμα, οι διάλογοι εμπεριέχουν περισσότερο συναίσθημα και σε συνδυασμό με τα όμορφα cutscenes, δίνουν έναν πιο ανθρώπινο τόνο στην κινηματογραφική ζωή του ποδοσφαιριστή μας. Επιπροσθέτως, έχουμε νέους παίκτες που εμφανίζονται μπροστά μας, όπως ο Cristiano Ronaldo, ο Antoine Griezmann, ο Rio Ferdinand και άλλοι. Με λίγα λόγια, εξακολουθεί να είναι μια μικρή διέξοδος από το online κομμάτι που καθηλώνει γι’ άλλη μια χρονιά.

Εάν θέλετε ν’ ασχοληθείτε περαιτέρω με τα offline modes του παιχνιδιού γεμάτη αγωνία για το τι καινούργιο θα δείτε μετά τον Alex Hunter, τότε μην έχετε φρούδες ελπίδες. Αυτό που απέκτησε μια μικρή προσθήκη, είναι το negotiation section κατά τις μεταγραφές στο Career Mode. Απλά έχουμε την προσθήκη cutscenes, κατά την οποία οι managers κάθονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή συμφωνία. Όμορφο σαν εικόνα, αλλά το γεγονός ότι τα cutscenes δεν έχουν ήχο παρ’ όλο που οι διάλογοι είναι προκαθορισμένοι, έχει έναν αρνητικό αντίκτυπο.

ONLINE

Η EA Sports βαδίζει με βάση τις ανάγκες των παικτών ανά εποχή. Το online περιεχόμενο είναι πολύ δημοφιλές στις μέρες μας, συνεπώς είναι κι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις αν είναι κατάλληλα δομημένο. Το FIFA 18 όπως και οι προκάτοχοί του, τα καταφέρνουν θαυμάσια σ’ αυτόν τον τομέα. Βέβαια, αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις δεν είναι άλλο από το FIFA Ultimate Team (FUT). Φέτος, εκτός από τα SBC, FUT Draft, Online Season, Weekend League, έχουμε και το πολύ ωραίο Squad Battles.

Οι αναμετρήσεις πλέον γίνονται πιο συναρπαστικές, μιας και οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να παίξουν εναντίον άλλων τυχαίων αντιπάλων σε offline mode. Περίεργος συνδυασμός, όμως έχει και τα ωφέλη του. Μπορείτε να παίξετε μέχρι και 16 παιχνίδια σε μια εβδομάδα και να σκαρφαλώσετε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης. Εκτός από αυτό, όσο πιο πολλούς πόντους μαζεύετε, τόσο πιο ψηλά θα βρίσκεστε και θα κερδίζετε coins και πακέτα παικτών. Οι πόντοι μπορούν ν’ αποκτηθούν με νίκες εναντίον ομάδων ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας.

Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν ιδανικά σ’ ένα mode που έχει εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον πλανήτη, αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορούμε να το ευχαριστηθούμε στο έπακρο. Κάθε χρόνο οι servers της EA είναι σε κακή κατάσταση. Φέτος το σκηνικό είναι ακριβώς ίδιο. Στο lobby πριν τον αγώνα, σχεδόν σε κάθε αντίπαλο δίχνει κακή σύνδεση δικτύου. Το περίεργο είναι ότι κάποιες φορές δεν υπάρχει καθόλου lag, ενώ άλλες είναι unplayable το παιχνίδι. Μοιάζει περίεργο το γεγονός πως κάθε χρόνο αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα.

Πέραν του FUT, τα υπόλοιπα μέρη του online mode δεν άλλαξαν ιδιαίτερα. Στο Pro Clubs πλέον μπορούμε να επιλέξουμε τους εκτελεστές των στημένων φάσεων πριν τον αγώνα, ενώ η σημαντική αλλαγή για φέτος είναι ότι μπορούμε να φτιάξουμε μέχρι και 3 παίκτες με διαφορετικές θέσεις τους οποίους μπορούμε να επιλέξουμε πριν τον αγώνα.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Πέρυσι, η μεγάλη αλλαγή που υπέστη η σειρά FIFA μετά από πολλά χρόνια, ήταν η χρήση διαφορετική μηχανής γραφικών. Η Frostbite Engine είχε δείξει τα «δόντια» της και σε άλλα παιχνίδια όπως το Star Wars Battlefront και το Battlefield 1 και το αποτέλεσματα ήταν εξαιρετικό. Στο FIFA 17 η φάση της μηχανής ήταν περισσότερο πιλοτική, αφού έκανε το ντεμπούτο της στα γήπεδα του FIFA 17. Από τη μία μείναμε ικανοποιημένοι, αλλά από την άλλη ψάχναμε αυτό το κάτι παραπάνω.

Λοιπόν φέτος το έχουμε αυτό το κάτι παραπάνω! Στη δεύτερη θητεία της στον αγωνιστικό χώρο, η Frostbite Engine πέρασε με επιτυχία τα τεστ και κατάφερε να μας ρίξει τα σαγόνια στα πατώματα. Απίστευτη λεπτομέρεια στα γήπεδα, στο γρασίδι, στα πρόσωπα, ακόμα και στους θεατές. Τα πάντα είναι άρτια σχεδιασμένα για να μπορεί ο κάθε παίκτης να έχει την καλύτερη δυνατή ποδοσφαιρική εμπειρία στην οθόνη του. Σ’ αυτό έχει βοηθήσει και η βελτίωση του φωτισμού που είναι καλύτερη από ποτέ. Όσο σουρουπώνει, η εικόνα είναι πιο ζωνταντή ενώ αν προσπαθήσετε ν’ απαθανατίσετε με μια φωτογραφία θα δείτε πως είναι άκρως ρεαλιστική με εντονότερη φέτος την παλέτα των χρωμάτων.

Αναφορικά με την κίνηση των παικτών, ευτυχώς για εμάς τα πράγματα βαίνουν καλώς. Στο FIFA 18, υπάρχει άμεση απόκριση στις εντολές που δίνουμε, οπότε και ο παίκτης μπορεί να κάνει οποιαδήποτε κίνηση χωρίς απώλεια χρόνου . Αυτό σημαίνει πως κάθε φάση μπορεί να γίνει γκολ ή απλά να σταματήσει μέχρι και την τελευταία στιγμή. Σ’ αυτό έχει βοηθήσει η φετινή τεχνολογία που έχει εντάξει στο δυναμικό της η EA Sports και ονομάζεται Real Player Motion. Κάθε κίνηση στο animation σύστημα γίνεται render ανά καρέ και όχι κάθε 60 καρέ που είχαμε στους προκατόχους του. Συνεπώς, το input lag αποτελεί παρελθόν κατά ένα τεράστιο ποσοστό και το gameplay γίνεται πιο ευχάριστο.

Το Review βασίστηκε σε αντίτυπο που αγοράστηκε από την ομάδα του VG24.gr.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

EA Canada

Publisher

EA Sports

Διανομή

Bandai Namco Hellas

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One
Switch / PS3 / Xbox 360 (Διαφορετική έκδοση)

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

29 Σεπτεμβρίου 2017

Είδος

Sports

PEGI

3

Θετικά

+ Η μηχανή γραφικών Frostbite ήρθε φέτος με σπασμένα τα φρένα και τσίτα τα γκάζια
+ Το Real Player Motion δίνει επιπλέον βαθμούς στο gameplay
+ Το FUT παραμένει σταθερή αξία μαζί με την προσθήκη των Squad Battles

Αρνητικά

- Το πρόβλημα των servers να μένει γι' άλλη μια φορά
- Τάση στροφής προς το Arcade από την EA Sports
- Υψηλές ταχύτητες των παικτών δημιουργούν προβλήματα
- Cutscenes στο career mode χωρίς ήχο υποδεικνύουν προχειρότητα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
6.9
Συνοψίζοντας

Σε γενικές γραμμές το FIFA 18 δεν είχε τόσες αλλαγές, ώστε να δικαιολογηθεί η κυκλοφορία νέου παιχνιδιού, ενώ πέραν τούτου, τα πράγματα δεν ήταν και πολύ ενθαρρυντικά. Το γεγονός πως μετά από 3 updates υπάρχει ανισορροπία μεταξύ άμυνας και επίθεσης, ενώ οι τερματοφύλακες δεν αναταποκρίνονται σωστά, μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση μιας και το arcade στοιχείο υπερέχει λίγο παραπάνω από το simulation. Τέλος, το πρόβλημα των servers παραμένει γι' άλλη μια χρονιά και κανείς δεν έκανε κάποια κίνηση για να το διορθώσει.

Παρ' όλα αυτά, η δεύτερη θητεία της Frostbite Engine στον τομέα των γραφικών έδωσε τα ρέστα της και σε συνδυασμό με το FUT, μας έκανε να δούμε τον τίτλο με διαφορετικό μάτι.

8.0
Βαθμός
6.9
Βαθμός
10 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1