Final Fantasy XV

by Νίκος Λυμπέριος on 15 Ιανουαρίου 2017

Το Final Fantasy XV είναι ένας τίτλος που πέρασε από 40 κύματα, άγγιξε τα όρια της εγκατάλειψης, αλλά τελικά μετά από αρκετά χρόνια βρήκε τον δρόμο της κυκλοφορίας και πέρασε στην ιστορία ως το επόμενο βήμα της σειράς. Δε γνωρίζουμε κατά πόσο το τελικό προϊόν αγγίζει το αρχικό όραμα της ομάδας ανάπτυξης, ξέρουμε όμως ότι η ανάπτυξη του τίτλου ήταν αρκετά προβληματική με πολλές αναβολές, καθυστερήσεις και αλλαγές.

το VG24 λέει

Τι είναι αυτό που ορίζει έναν τίτλο Final Fantasy; Αυτό που ξεχωρίζει τις αριθμημένες σειρές από τα επιμέρους ονομαστικά παιχνίδια; Συνήθως το βεληνεκές και ότι τα δεύτερα βασίζονταν στην περαιτέρω ανάπτυξη της βασικής ιστορίας των αριθμημένων. Τα Final Fantasy σαν παιχνίδια πάντα ξεχώριζαν από το γεγονός ότι ενώ είναι αριθμημένα, το μόνο πράγμα που τα συνδέει είναι η μυθολογία τους, κάποιες μικρές παραδόσεις -αν θέλετε- που κρατάει ζωντανές η Square Enix, ώστε να δώσει στη σειρά το δικό της χαρακτήρα, το δικό της πνεύμα. Η επανεμφάνιση του Cid, των Chocobos, των Moοgle, αλλά και αρκετών από τα Summons, Eidolons ή Aeons έχουν μείνει ανεξίτηλα και αποτελούν το σήμα κατατεθέν των Final Fantasy.

Προσπαθώντας να σπάσει αυτήν την παράδοση και να χτίσει ένα δεμένο σύμπαν με την κυκλοφορία του Final Fantasy XIII, καθιέρωσε και τον κόσμο του Nova Crystallis. Γύρω από το σύμπαν αυτό θα έπλαθε τις ιστορίες των επόμενων παιχνιδιών της. Αυτό δε σήμαινε ότι τα παιχνίδια που εξελίσσονται στον κόσμο του Nova Crystallis θα έχουν κοινές ιστορίες ή ουσιαστικούς παραλληλισμούς, ήταν όμως αυτή η επιλογή ο "Δούρειος Ίππος" για κάτι μεγαλύτερο στη σειρά που θα τόνωνε ακόμα περισσότερο το ήδη εκπληκτικό lore.

Εδώ θα πρέπει φυσικά να αναφέρουμε ότι οι κρύσταλλοι πάντοτε έπαιζαν σημαντικό ρόλο σε όλες τις κυκλοφορίες των παιχνιδιών Final Fantasy. Οι κρύσταλλοι στη σειρά ήταν πάντα ταυτισμένοι με το φως και το σκοτάδι ήταν πάντα ταυτισμένο με το Κενό, τον χώρο που έφερνε την γέννηση των κρυστάλλων, θέλοντας έτσι η Square Enix να δείξει ότι το καλό και το κακό βρίσκονται σε ισορροπία και εξαρτώνται το ένα από το άλλο. Μετά από χρόνια αναμονής και αρκετές καθυστερήσεις, το άλλοτε Final Fantasy Versus XIII κάνει επιτέλους την εμφάνισή του στις κονσόλες νέας γενιάς, αλλά παίρνει και θέση στη βασική αριθμημένη σειρά των Final Fantasy με τον αριθμό XV. Το Final Fantasy XV το περιμέναμε χρόνια και επιτέλους ήρθε η στιγμή που η ομάδα της Square Enix, υπεύθυνη για την δημιουργία του τίτλου, θα μας αποδείξει ότι ξέρει να παράγει τίτλους που μπορούν να φέρουν το βαρύ αυτό όνομα και συνεχίζουν να εξελίσσουν τη σειρά με το σωστό τρόπο.

Η ιστορία του Final Fantasy XV είναι ένα αρκετά σύνθετο κουβάρι και η αφήγηση γίνεται μέσω τριών βασικών μέσων. Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ποσοστό των παιχνιδιών που κυκλοφορούν, αν όχι όλων, για να κατανοήσει κάποιος πλήρως την ιστορία του Final Fantasy XV θα πρέπει να παρακολουθήσει τουλάχιστον και την ταινία που κυκλοφόρησε μερικούς μήνες πριν την κυκλοφορία του dsdfsdπαιχνιδιού. Η ταινία αυτή ακούει στο όνομα Kingsglaive: Final Fantasy XV. Το γιατί θα το δούμε παρακάτω. Το Final Fantasy XV διαδραματίζεται στον κόσμο της Eos. Η Eos χωρίζεται σε τρεις μεγάλες ηπείρους. Την Lucis, την Accords και το Niflheim. Το μεγαλύτερο μέρος της Eos βρίσκεται υπό την στρατιωτική κατοχή της Niflheim που διαθέτει υψηλή στρατιωτική δύναμη χάρη στη χρήση της μαγείας. Η μόνη ήπειρος που έχει καταφέρει μέχρι και σήμερα να παραμείνει ελεύθερη είναι η Lucis χάρη στην χρήση του κρυστάλλου που ενεργοποιεί ένα μαγικό τείχος, αποτρέποντας οποιονδήποτε εχθρό να εισβάλλει, εις βάρος όμως της ζωής του βασιλιά της Lucis, Regis Lucis Caelum CXIII.

Lucis στα λατινικά σημαίνει φως, ενώ ταυτόχρονα το χρώμα που χαρακτηρίζει τη Βασιλική οικογένεια είναι το μαύρο με τo δρεπάνι του χάρου να αποτελεί βασιλικό όπλο, παρουσιάζοντας έτσι τις έντονες αντιθέσεις στην διατήρηση της σχέσης του καλού με το κακό. Παράλληλα με τα σκοτεινά πλάνα της Niflheim για απόλυτη κυριαρχία στην Eos έχουμε και την ύπαρξη του κατακλυσμικού γεγονότος Starscourge, όπου βάσει των προφητειών θα κλέψει από τον κόσμο το φως και θα γεμίσει την Eos με δαίμονες. Πίσω από αυτή τη σκοτεινή προφητεία κρύβεται και ο βασικός κακός του παιχνιδιού, που ελοχεύει στις σκιές για αιώνες, οργανώνοντας το σκοτεινό του σχέδιο για την κάθαρση του κόσμου, φέρνοντας τον κατακλυσμό αρκετά νωρίτερα ενώ ταυτόχρονα θέλει να βγάλει από την μέση όσους έχουν τη δυνατότητα να αποτρέψουν τα σχέδια του.

Το ταξίδι των πέντε χαρακτήρων μας - Noctis, Gladolious, Prompto, Ignis και Luna- ξεκινάει με τους βασικούς μας ήρωες να βρίσκονται στη μέση του πουθενά και να σπρώχνουν το χαλασμένο τους αυτοκίνητο, την Regalia, ψάχνοντας να βρουν έναν τρόπο να το επισκευάσουν. Προορισμός τους είναι η πόλη της Altissia, όπου εκεί ο Noctis θα παντρευτεί την Luna με σκοπό την υπογραφή μιας ειρηνικής συνθήκης μεταξύ της Lucis και της Niflheim. Σε αυτό το σημείο έρχεται η αναφορά μας στην ταινία Kingsglaive και σημειώνουμε ότι στην ταινία παρουσιάζονται τα γεγονότα πριν αλλά και παράλληλα με την εξέλιξη της ιστορίας του παιχνιδιού. Στην ταινία βλέπουμε γεγονότα που γεμίζουν το βασικό σενάριο του παιχνιδιού και που αλλιώς θα έμεναν ασύνδετα. Στην ταινία γίνεται μια μεγάλη αναφορά στο backstory του κεντρικού μας χαρακτήρα, του πατέρα του Noctis, Regis, καθώς και στα γεγονότα που διαδραματίζονται στο παρασκήνιο του παιχνιδιού. Αυτά τα γεγονότα δυστυχώς συνθέτουν και την πλήρη εικόνα της ιστορίας του Final Fantasy XV και σε μεγάλο του μέρος, το κοινό δεν θα έχει την ευκαιρία να δει και να κατανοήσει αν δεν παρακολουθήσει και την ταινία. Εδώ λοιπόν έρχεται η ένστασή μας στην επιλογή αυτή της Square Enix. Κατά τη γνώμη μας δε θα έπρεπε οποιοδήποτε επιπλέον μέσο να είναι απαραίτητο για την πλήρη κατανόηση μιας ιστορίας, θα έπρεπε αυτή να αφηγείται πλήρως και να γίνεται απόλυτα κατανοητή μέσω του παιχνιδιού, που αποτελεί και τον κύριο οδηγό του Final Fantasy XV. Θα έπρεπε κατά την γνώμη μας το Universe του Final Fantasy XV να χρησιμοποιεί την ταινία ως ένα συμπληρωματικό μέσο για να μιλήσει καθαρά για ιστορίες χαρακτήρων που δε μπορούν να έχουν δικό τους χρόνο στο παιχνίδι ή για να γεμίσει κενά των βασικών ηρώων που δεν αναφέρθηκαν στο παιχνίδι.

Ο Noctis ως πρωταγωνιστής αλλά και ως πρίγκιπας της Lucis και μελλοντικός βασιλιάς δεν έρχεται χωρίς τα ελαττώματα του. Η ζωή τού έπαιξε άσχημο παιχνίδι και η μοίρα τού επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, δίνοντάς του τη μεγάλη ευθύνη της σωτηρίας του κόσμου. Καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ο Noctis ωριμάζει, ξεπερνώντας σταδιακά τις φοβίες του για τις ικανότητες του και ταυτόχρονα βρίσκει το κουράγιο που του λείπει, ώστε να ετοιμάσει τη δική του αντεπίθεση και να εκδικηθεί για τα όσα συνέβησαν. Στο πλευρό του βρίσκεται ο Gladiolous που έχει το ρόλο του φίλου - μεγάλου αδελφού, διαθέσιμος κάθε λεπτό για να ταρακουνήσει και να φέρει τον Noctis πίσω στο σωστό δρόμο. Ο Ignis -ο σοβαρός της παρέας- έχει τον ρόλο του συνδετικού κρίκου που συνδέει τις διαφορετικές προσωπικότητες των πρωταγωνιστών, δένοντας τους υπό μια κοινή σκεπή. Ο Prompto είναι η νότα ευτυχίας της παρέας, το ανάλαφρο πνεύμα του παιχνιδιού που με την παιδική του αθωότητα φέρνει ένα χρώμα στην γκρίζα περιπέτεια. Η Luna από την άλλη αποτελεί τη συνειδητοποιημένη ηρωίδα που είναι έτοιμη να αποδεχτεί αυτό που της έχει ορίσει η μοίρα και να αφιερώσει το είναι της, αφήνοντας το εγώ στην άκρη για την σωτηρία του κόσμου.

Το παιχνίδι είναι χτισμένο γύρω από την λογική του ανοιχτού κόσμου με αποτέλεσμα ο παίχτης να μπορεί να περιηγηθεί σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη θέλει με ελάχιστους περιορισμούς. Οι περιορισμοί που συναντάμε βρίσκονται είτε σε σημεία του χάρτη που δε μπορούμε να πάμε, αν δεν προχωρήσουμε την ιστορία ή σε σημεία μη προσπελάσιμα. Η περιήγησή μας στον χάρτη μπορεί να γίνει είτε με τα πόδια, είτε με τη χρήση της Regalia, είτε με Chocobo. Η Regalia έχει δυο τρόπους οδήγησης: αυτόματα και χειροκίνητα. Στην αυτόματη επιλογή το αυτοκίνητο κινείται μόνο του προς το σημείο που έχουμε υποδείξει στο χάρτη, ενώ με την χειροκίνητη επιλογή, οδηγάμε εμείς το αυτοκίνητο. Σε καμία περίπτωση ο παίχτης δεν έχει τον πλήρη έλεγχο της Regalia. Δεν επιτρέπεται δηλαδή να βγούμε εκτός ορίων του δρόμου και οι επιλογές μας αφορούν καθαρά τις στροφές πάνω στο δρόμο και σε ποιο σημείο θέλουμε εμείς να σταματήσουμε. Αργότερα, η Regalia αποκτά τη δυνατότητα να πετάει, επιτρέποντάς μας να πάμε σε σημεία του χάρτη γρηγορότερα, αρκεί να υπάρχει διαθέσιμος δρόμος για την προσγείωσή της. Γενικά η Regalia χρησιμεύει κυρίως για τις γρήγορες μετακινήσεις στο χάρτη και όχι ως κανονικό μεταφορικό μέσο και ο λόγος υποθέτουμε πως είναι το κίνητρο για εξερεύνηση των περιοχών. Το παιχνίδι διαθέτει εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Τη νύχτα εμφανίζονται εχθροί που είναι αρκετά πιο δύσκολοι από αυτούς που συναντάμε τη μέρα και μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με μια αρκετά δυνατή ομάδα. Οι εχθροί μας κινούνται ελεύθερα στο χάρτη και είναι ορατοί στον παίκτη.

Αυτό που κάνει ιδιαίτερη αίσθηση όσον αφορά τον κόσμο του Final Fantasy XV είναι ο μεγάλος αριθμός των dungeon που διαθέτει καθώς και η ποικιλομορφία που τα διακατέχει. Είναι σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας παιχνίδια αυτού του βεληνεκούς και μεγέθους να έχουν τόσο καλοσχεδιασμένα επίπεδα με ελάχιστη επανάληψη. Το πιο απολαυστικό στοιχείο των dungeons του Final Fantasy XV είναι η εξολόθρευση όλων των εχθρών τους και η τελική αντιμετώπιση του αρχηγού που αυτά κρύβουν.

Όπως σε κάθε παιχνίδι ανοιχτού κόσμου, έτσι και στο Final Fantasy XV μετά το τέλος της ιστορίας μπορούμε να συνεχίσουμε να παίζουμε κανονικά, αφού κάνει την εμφάνισή του και νέο end game περιεχόμενο, όπως όπλα, αντικείμενα και αποστολές. Οι αποστολές αυτές χωρίζονται σε απλά sidemissions που η κύρια τους ενασχόληση είναι η συγκομιδή αντικειμένων για τον εκάστοτε NPC, αλλά δυστυχώς επαναλαμβάνονται διαρκώς, ενώ υπάρχουν και τα Hunts, όπου σε αυτά αναλαμβάνουμε να σκοτώσουμε κάποια πολύ δυνατά τέρατα που απαιτούν πολύ καλή γνώση του συστήματος μάχης για να μπορέσουμε να τα αντιμετωπίσουμε.

Οπτικά το παιχνίδι αποτελεί μια από τις κορυφαίες κυκλοφορίες της γενιάς, γεγονός που εντυπωσιάζει αφού ο τίτλος κυκλοφορεί σε πολλαπλές κονσόλες και δεν πρόκειται για αποκλειστική κυκλοφορία ενός μηχανήματος. Για αυτή την εξαιρετική απόδοση υποκλινόμαστε στην μηχανή γραφικών Luminous Studio που είναι αποκλειστική δημιουργία της Square Enix για τον τίτλο.

το VG24 λέει

Ένα από τα βασικότερα συστατικά ενός πετυχημένου παιχνιδιού ρόλων είναι η ύπαρξη ενός καλοστημένου συστήματος μάχης. Η σειρά παιχνιδιών Final Fantasy έχει περάσει από αρκετές αλλαγές αναφορικά με τα συστήματα μάχης της. Γέννησε το κλασσικό turn based σύστημα εξελίσσοντάς το για αρκετά χρόνια, προχώρησε στο πιο δυναμικό σύστημα του Final Fantasy XII με την ορολογία Gambit System και στην πορεία με το Final Fantasy XIII άλλαξε στο Paradigm System. Μέχρι και σήμερα τα συστήματα μάχης των τίτλων Final Fantasy αφορούσαν στη διαχείριση των στρατηγικών μας στη μάχη είτε σε επίπεδα μικρο-διαχείρισης (turn based), είτε σε επίπεδα μακρο-διαχείρισης (Paradigms).

To Final Fantasy XV ακολουθεί μια πιο action λογική στο σύστημα μάχης του παίρνοντας πολλά στοιχεία από το μακρινό του ξαδελφάκι Kingdom Hearts, με βασικό άξονα τη δημιουργία χορευτικών και παραστατικών μαχών. Στο Final Fantasy XV πλέον χειριζόμαστε μόνο τον κεντρικό χαρακτήρα του παιχνιδιού, τον Noctis. H μάχη λαμβάνει χώρα σε πραγματικό χρόνο σε όλο το μήκος και πλάτος του περιβάλλοντος. Οι διαθέσιμες κινήσεις του χαρακτήρα μας είναι τρεις. Μια επίθεση, μια άμυνα - αποφυγή και το κουμπί για την "τηλεμεταφορά - warp" του χαρακτήρα μας.

Στις πρώτες εμφανίσεις του παιχνιδιού γινόταν ιδιαίτερη αναφορά από την ομάδα ανάπτυξης του τίτλου για την ευκολία της χρήσης του συστήματος μάχης σε νέους παίχτες. Πράγματι το Final Fantasy XV παρέχει αρκετά εργαλεία στους αρχάριους στο είδος. Για αρχή είναι το πρώτο Final Fantasy που δίνει τη δυνατότητα επιλογής δυσκολίας. Στη συνέχεια το σύστημα μάχης επιτρέπει σε παλιούς και νέους να απολαύσουν το παιχνίδι με όποιον τρόπο θέλουν. Κρατώντας πατημένο το κουμπί της επίθεσης ο χαρακτήρας μας κάνει συνεχείς επιθέσεις και κρατώντας το κουμπί της άμυνας συνεχείς αποφυγές. Οι αποφυγές όμως δε γίνονται επ' άπειρον και καταναλώνουν πόντους μαγείας. Επιπλέον μερικές κινήσεις των εχθρών δε γίνεται να αποφευχθούν με τον τρόπο αυτό.

Εδώ έρχεται και το κομμάτι που αφορά τους πιο έμπειρους παίχτες. Οι κινήσεις επίθεσης και άμυνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πιο στρατηγικό τρόπο. Για τις επιθέσεις, με διακεκομμένα πατήματα του κουμπιού της επίθεσης για την δημιουργία combo και της άμυνας είτε για αποφυγή αντί για άμυνα, είτε για αντεπίθεση. Επιπλέον στο περιβάλλον της μάχης πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία στους τρεις συμπαίχτες μας, αφού η σωστή τοποθέτηση του Noctis κοντά τους ενεργοποιεί επιπλέον αυτόματες κινήσεις για μεγαλύτερη ζημιά στους εχθρούς. Οι κινήσεις αυτές δε λειτουργούν όταν κρατάμε πατημένο το κουμπί της επίθεσης συνεχώς.

Στο οπλοστάσιο τους οι παίχτες μας διαθέτουν και ειδικές δυνάμεις που αντιστοιχούν στα όπλα που κρατάνε και που φυσικά βοηθάνε στο να προξενήσουμε επιπλέον ζημιά στους εχθρούς μας. Οι εχθροί μας διαθέτουν και αδύναμα σημεία στο σώμα τους. Για παράδειγμα, τα Duplicorns αν τα χτυπήσουμε στο κεφάλι, σπάει το κέρατο τους με αποτέλεσμα να χάνουν τη δυνατότητα επίθεσης με αυτό. Όταν κάνουμε μια τέτοιου είδους ζημιά στον αντίπαλο μας, εμφανίζεται η ειδοποίηση break και ο εχθρός πέφτει στο έδαφος αφήνοντας μας περιθώριο για να εξαπολύσουμε αρκετές επιθέσεις πάνω του. Η χρήση της μαγείας περιορίζεται μόνο στον Noctis, αφού αυτός διαθέτει τις δυνάμεις των βασιλιάδων και λειτουργεί αρκετά διαφορετικά από τα προηγούμενα Final Fantasy, μιας και η μαγεία πλέον αντλείται από συγκεκριμένους κρυστάλλους ως "καύσιμο" που καταναλώνεται.

Φυσικά και δε θα μιλάγαμε για παιχνίδι Final Fantasy αν δεν υπήρχαν τα Summons. Αυτή τη φορά ονομάζονται Astrals και είναι πιο εντυπωσιακά από ποτέ. Δυστυχώς διατίθενται μόνο 6 στο βασικό παιχνίδι και 7 για όσους έχουν τελειώσει το Platinum Demo. Τα Astrals αποτελούν θεότητες της μυθολογίας της Eos που θέλουν να βοηθήσουν τους ήρωες μας στο τελικό τους ταξίδι για την αποτροπή του Starscourge. Η εμφάνισή τους στη μάχη δε γίνεται όπως παλιότερα με την κατά βούληση μας χρήση τους, αλλά υπό προϋποθέσεις. Για παράδειγμα ο Ramuh εμφανίζεται όταν μια μάχη διαρκεί για αρκετή ώρα, ενώ η Shiva όταν ο Noctis βρίσκεται σε κίνδυνο. Η εκτέλεση των Astrals γίνεται κρατώντας πατημένο το L2 και η επικείμενη εμφάνισή τους τονίζεται από την αλλαγή της μουσικής της μάχης και με κάποιες οπτικές ενδείξεις στην οθόνη.

Οι παίκτες μας διαθέτουν μπάρα ενέργειας που πέφτει όσο δεχόμαστε χτυπήματα. Η ενέργεια με την πάροδο του χρόνου αναπληρώνεται, όμως όσο δεχόμαστε ζημιά πέφτει το μέγιστο όριο της και αναπληρώνεται μόνο όταν η ομάδα κοιμηθεί σε κάποιο ξενοδοχείο ή όταν κατασκηνώσει. Όταν η ενέργεια ενός παίκτη φτάσει στο μηδέν, τότε αυτός ο παίκτης πέφτει σε κατάσταση κινδύνου, μέχρι να μηδενιστεί η μπάρα της μέγιστης ενέργειάς του και ανασταίνεται μόνο με τη χρήση ενός phoenix down ή αν κάποιος από τους άλλους χαρακτήρες τον βοηθήσει. Το παιχνίδι τελειώνει μόνο όταν ξεμείνει από ενέργεια ο Noctis.

Στο Final Fantasy XV για πρώτη φορά οι πόντοι εμπειρίας που συγκεντρώνουμε μετά το τέλος των μαχών ή των αποστολών μας αποθηκεύονται χωρίς να κατανέμονται στους χαρακτήρες. Για να γίνει η κατανομή των πόντων εμπειρίας θα πρέπει να κοιμηθούμε σε κάποιο μέρος, είτε αυτό είναι πανδοχείο, είτε κάποιο σημείο κατασκήνωσης στον χάρτη. Στις κατασκηνώσεις πέρα από τον διαμοιρασμό των πόντων εμπειρίας, ο Ignis, που έχει την ικανότητα του μαγειρέματος, φτιάχνει κάποιο γεύμα της επιλογής μας, που αναλόγως του είδους του, προσφέρει για κάποιο χρονικό διάστημα στους χαρακτήρες μας διάφορα ενισχυτικά. Τα ενισχυτικά αυτά ποικίλουν αναλόγως του φαγητού και μπορεί να προσφέρουν από αύξηση στην ενέργεια μέχρι και ανοσία σε διάφορες επιθέσεις των εχθρών. Η διάρκεια του μπόνους των φαγητών φαίνεται από μια μπλε μπάρα στο κέντρο χαμηλά της οθόνης.

Δεν διαθέτει μόνο ο Ignis ειδικές ικανότητες, αλλά και οι υπόλοιποι παίχτες μας. Ο Gladiolous διαθέτει την ικανότητα εύρεσης αντικειμένων στον χάρτη αλλά και κατά την διάρκεια των μαχών, ενώ ο Prompto τις γνώσεις της φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας ο Prompto τραβάει διαρκώς φωτογραφίες διαφόρων καταστάσεων και τις αποθηκεύει σε ξεχωριστό μενού στο παιχνίδι. Με την πάροδο του χρόνου και με την εμπειρία που αποκτάει ο χαρακτήρας εφαρμόζονται επιπλέον αυτόματα φίλτρα στις φωτογραφίες με αποτέλεσμα να αποθανατίζονται πολλές κινηματογραφικές εικόνες που μπορούμε να μοιραστούμε με τους φίλους μας μέσω κοινωνικών δικτύων. Το μοναδικό μειονέκτημα για την ώρα είναι ότι επιτρέπεται η αποθήκευση μέχρι και 150 φωτογραφιών.

Τέλος ο Noctis έχει την ικανότητα να ψαρεύει. Το παιχνίδι περιλαμβάνει ένα αρκετά όμορφο mini game που είναι χτισμένο γύρω από το ψάρεμα. Με το ψάρεμα ουσιαστικά συλλέγουμε συστατικά για τα φαγητά που μαγειρεύει ο Ignis και επιπλέον μπορούμε να τα πουλήσουμε. Το μεγάλο μειονέκτημα των ικανοτήτων αυτών είναι ότι δεν προσφέρουν κάτι επιπλέον στο gameplay του παιχνιδιού και βρίσκονται εδώ για να δίνουν χαρακτήρα στους ήρωες μας. Θα θέλαμε κάποιες από τις βασικές ασχολίες των χαρακτήρων να είναι ταυτισμένες με την δημιουργία για παράδειγμα σπάνιων όπλων, ώστε να δίνεται κίνητρο στον παίκτη να τις αξιοποιήσει.

Εκτός φυσικά από αυτά τους τα χαρακτηριστικά το παιχνίδι διαθέτει και ένα δέντρο ικανοτήτων που χρησιμοποιεί πόντους AP για το ξεκλείδωμα των κελιών του. Το δέντρο αυτό μοιάζει αρκετά με το Gambit Grid του Final Fantasy XΙΙ, το Crystarium System του Final Fantasy XIII και το Sphere Grid του Final Fantasy X. Στο Ascension Grid όπως ονομάζεται στο Final Fantasy XV ξεκλειδώνουμε νέες ιδιότητες για τους χαρακτήρες μας που χωρίζονται στις εξής κατηγορίες: Armiger, Magic, Recovery, Techniques, Combat, Teamwork, Stats, Exploration και Wait Mode. Στο οπλοστάσιο μας έχουμε και μια μεγάλη ποικιλία όπλων διαφορετικών κατηγοριών για να ταιριάζουν σε όλα τα τα γούστα των παικτών και φυσικά στις αδυναμίες των εχθρών μας.

 

Οπτικά το παιχνίδι αποτελεί μια από τις κορυφαίες κυκλοφορίες της γενιάς, γεγονός που εντυπωσιάζει αφού ο τίτλος κυκλοφορεί σε πολλαπλές κονσόλες και δεν πρόκειται για αποκλειστική κυκλοφορία ενός μηχανήματος. Για αυτή την εξαιρετική απόδοση υποκλιινόμαστε στην μηχανή γραφικών Luminous Studio που είναι αποκλειστική δημιουργία της Square Enix για τον τίτλο. Στην έκδοση για το PlayStation 4 ο τίτλος τρέχει σε ανάλυση 1080p με 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ στην έκδοση για το PlayStation 4 Pro -πάνω σε αυτή βασίστηκε το παρόν review- χρησιμοποιείται τεχνική supersampling για την εξομάλυνση των textures, καλύτερες σκιές και σταθερότερος ρυθμός ανανέωσης. Οι τοποθεσίες που επισκεπτόμαστε είναι πανέμορφες και οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, είτε βασικοί, είτε οι NPCs είναι σχεδιασμένοι με εξαιρετική λεπτομέρεια. Όσον αφορά τους NPCs ξεχωρίζουν από το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο μέρος τους διαθέτουν ξεχωριστή προσωπικότητα που τονίζεται από την εξωτερική τους εμφάνιση αλλά και τον τρόπο που μας μιλάνε.

Τα περιβάλλοντα είναι δημιούργημα εξαιρετικής φαντασίας, με την βλάστηση να ξεπηδάει από το έδαφος στολίζοντας το όπως πρέπει και οι βραχώδης εκτάσεις οριοθετούν τον ορίζοντα με τις σωστές αναλογίες. Οι παραθαλάσσιες περιοχές κοσμούνται με ιδιαίτερη λεπτομέρεια με τις μεγάλες παραλίες και τα καταγάλανα νερά τους. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο σύστημα φωτισμού του παιχνιδιού που χάρη σε αυτό ζωντανεύουν τα περιβάλλοντα που επισκεπτόμαστε. Το σκοτάδι να αποτελεί μια από τις πιο όμορφες υλοποιήσεις που έχουμε δει σε παιχνίδι της γενιάς, με το φως του φακού μας να διαχέεται σωστά μέσα στο μαύρο του σκοταδιού και να δίνει τις σωστές χρωματικές αναλογίες. Το ηλιοβασίλεμα, το εφέ της αντανάκλασης του φακού καθώς και οι ηλιαχτίδες δίνουν στα περιβάλλοντα μια ιδιαίτερη φωτογραφική νότα. Συνεχίζοντας την εξαιρετική υποστήριξη του PlayStation 4 Pro, η Square Enix διαθέτει στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού δυο επιλογές για τα γραφικά. H μια ονομάζεται high frame rate και δίνει υψηλά ξεκλείδωτα καρέ ανανέωσης και η άλλη είναι η λειτουργία υψηλών γραφικών με καλύτερες σκιές και anisotropic filtering.

Ο ηχητικός τομέας δεν υστερεί καθόλου, αλλά αντιθέτως ακολουθεί την ίδια ποιοτική πορεία των γραφικών. Το voice acting των χαρακτήρων είναι σε εξαιρετική επίπεδα για το είδος, με τους ηθοποιούς να δίνουν τα μέγιστα στους χαρακτήρες τους ώστε να τους δώσουν συναίσθημα και ζωή. Σίγουρα υπάρχουν κάποιες κοινοτοπίες που συναντάμε σε αρκετά παιχνίδια της σειράς και οι φωνές μερικών NPCs μοιάζουν εκτός τόπου από τον χαρακτήρα που υποδύονται. Από την άλλη όμως αυτό συμβαίνει με τα περισσότερα παιχνίδια που διαθέτουν τόσο μεγάλο κόσμο και ταυτόχρονα αυτή την ποικιλία σε χαρακτήρες.

Η γνωστή συνθέτρια Yoko Shimomura πήρε τη σκυτάλη από τον θρυλικό Nobuo Uematsu και μεγαλούργησε. Το soundtrack του παιχνιδιού ακολουθεί τα γνωστά μοτίβα των παιχνιδιών του είδους με διάφορες μουσικές μελωδίες να πλαισιώνουν τις περιοχές που συναντάμε. Οι μάχες διαθέτουν εξαιρετικές για τη σειρά μελωδικές γραμμές, που θα μείνουν στο πάνθεον των κορυφαίων με αρκετά και διαφορετικά μουσικά κομμάτια να πλαισιώνουν τις μάχες, αναλόγως αρχηγών, αποστολών ή περιοχών. Η ομάδα ανάπτυξης θέλοντας να χτυπήσει στο συναίσθημα των παλιών παικτών έχει συμπεριλάβει στο παιχνίδι τα soundtracks όλων των παιχνιδιών Final Fantasy που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι και σήμερα και μπορούν να αγοραστούν από διάφορα καταστήματα που βρίσκονται διάσπαρτα στο χάρτη. Οι μουσικές αυτές μπορούν να αναπαραχθούν ανά πάσα στιγμή είτε μέσα από τη Regalia είτε αγοράζοντας το φορητό MP3 Player και να τις ακούμε παντού.

Δυστυχώς ο τεχνικός τομέας παρουσιάζει μερικά θεματάκια που θα θέλαμε να λυθούν στην πορεία με αναβαθμίσεις. Ένα από αυτά τα θέματα είναι οι μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης που υπάρχουν στην έναρξη του τίτλου, στα fast travels, κατά την εναλλαγή των κεφαλαίων και στα cutscenes. Η κάμερα σε πολύ συγκεκριμένες μάχες με τεράστιους εχθρούς μπερδεύεται και δημιουργεί θέματα, όμως γενικά λειτουργεί σχεδόν άψογα. Το πιο ενοχλητικό όμως από όλα τα προβλήματα είναι ο ασταθής ρυθμός ανανέωσης του παιχνιδιού και το κακό frame pacing που δυστυχώς δίνει το παρών του σε μικρότερο βαθμό και στο PlayStation 4 Pro. Πέρα από αυτά τα θέματα δεν αντιμετωπίσαμε κανένα άλλο σε όλο το παιχνίδι.

wqeqwe

Το Final Fantasy XV είναι ένας τίτλος που πέρασε από 40 κύματα, άγγιξε τα όρια της εγκατάλειψης αλλά τελικά μετά από αρκετά χρόνια βρήκε τον δρόμο της κυκλοφορίας και πέρασε στην ιστορία ως το επόμενο βήμα της σειράς. Δε γνωρίζουμε κατά πόσο το τελικό προϊόν αγγίζει το αρχικό όραμα της ομάδας ανάπτυξης, ξέρουμε όμως ότι η ανάπτυξη του τίτλου ήταν αρκετά προβληματική με πολλές αναβολές, καθυστερήσεις και αλλαγές. Το μεγαλύτερο του μειονέκτημα για μένα προσωπικά είναι η μη ξεκάθαρη αφήγηση της ιστορίας του και η μετάθεση σημαντικών πληροφοριών σε παράλληλες ταινίες και σειρές. Το βασικότερο όμως συστατικό που είναι γνώρισμα όλων των καλών παιχνιδιών Final Fantasy είναι ότι το παιχνίδι βασίζεται στις μικρές του λεπτομέρειες για να αναδείξει το πραγματικό του πρόσωπο: λεπτομέρειες όπως οι σχέσεις των φίλων, οι θυσίες που πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας και η δύναμη που πρέπει να αντλήσουμε από την ψυχή μας για να προχωρήσουμε μπροστά πολεμώντας τους προσωπικούς μας δαίμονες.


Το Final Fantasy XV διαθέτει 51 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 3/10
The World Wanderer
Collected all trophies.
Learner's Permit
Drove the Regalia.
Chocobo Jockey
Rode a Chocobo.
Quadruple Threat
Equipped four weapon slots.
New Power
Learned first ability.
Self-Improved
Activated 20 ability nodes.
Self-Mastered
Activated 50 ability nodes.
Angling Rookie
Improved fishing level for the first time.
Survival Rookie
Improved survival level for the first time.
Photo Rookie
Improved photography level for the first time.
Cooking Rookie
Improved cooking level for the first time.
Angling Expert
Reached maximum fishing level. (3)
Survival Expert
Reached maximum survival level.
Photo Expert
Reached maximum photography level.
Cooking Expert
Reached maximum cooking level.
Just Hangin' Around
Performed first point-warp suspension.
Brother-in-Arms
Issued first ally command.
Blind Spot
Performed first blindside link.
Noct You Like a Hurricane
Initiated first link-strike after parrying an attack.
The Power of Kings
Called forth the Armiger for the first time.
Magical Worker
Crafted a spell for the first time.
Black Mage
Used magic for the first time.
Divine Intervention
Summoned one of the Six for the first time. (5)
High Five for Justice!
Played JUSTICE MONSTERS FIVE for the first time.
Spinning a Yarn I
Completed first sidequest.
Spinning a Yarn II
Completed 5 sidequests.
Spinning a Yarn III
Completed 10 sidequests.
Spinning a Yarn IV
Completed 20 sidequests.
Spinning a Yarn V
Completed 40 sidequests.
Weaving a Tapestry
Completed 80 sidequests. (11)
My First Hunt
Completed first hunt.
Κρυφά Trophies
Insomnia's Waking Nightmare
Completed the Prologue.
Departure
Completed Chapter 1.
No Turning Back
Completed Chapter 2.
The Open World
Completed Chapter 3.
Living Legend
Completed Chapter 4.
Dark Clouds
Completed Chapter 5.
A Way Forward
Completed Chapter 6.
Party of Three
Completed Chapter 7.
Seaworthy
Completed Chapter 8. (1)
Callings
Completed Chapter 9.
The Heart of a King
Completed Chapter 10.
In the Dark
Completed Chapter 11.
End of Days
Completed Chapter 12.
Redemption
Completed Chapter 13. (1)
Homecoming
Completed Chapter 14.
Chosen King
Defeated Ifrit on Normal difficulty.
Regalia Pilot
Flew the Regalia Type-F. (3)
Faithful Heir
Collected thirteen royal arms.
Immortal Photobomb
Caught an image of Gentiana in a photo.
Tortoise Toppler
Defeated the adamantoise. (7)
Το Final Fantasy XV διαθέτει 50 Achievements
Βαθμός δυσκολίας για το 1000: 3/10
 
Learner's Permit10
Drove the Regalia.
Chocobo Jockey10
Rode a Chocobo. (2)
Quadruple Threat10
Equipped four weapon slots.
New Power10
Learned first ability.
Self-Improved50
Activated 20 ability nodes. (1)
Self-Mastered110
Activated 50 ability nodes. (1)
Angling Rookie10
Improved fishing level for the first time.
Survival Rookie10
Improved survival level for the first time.
Photo Rookie10
Improved photography level for the first time.
Cooking Rookie10
Improved cooking level for the first time.
Angling Expert10
Reached maximum fishing level. (1)
Survival Expert10
Reached maximum survival level. (1)
Photo Expert10
Reached maximum photography level. (1)
Cooking Expert10
Reached maximum cooking level. (1)
Just Hangin' Around10
Performed first point-warp suspension.
Brother-in-Arms10
Issued first ally command.
Blind Spot10
Performed first blindside link.
Noct You Like a Hurricane10
Initiated first link-strike after parrying an attack.
The Power of Kings10
Called forth the Armiger for the first time.
Magical Worker10
Crafted a spell for the first time.
Black Mage10
Used magic for the first time.
Divine Intervention10
Summoned one of the Six for the first time. (6)
High Five for Justice!10
Played JUSTICE MONSTERS FIVE for the first time. (1)
Spinning a Yarn I10
Completed first sidequest.
Spinning a Yarn II10
Completed 5 sidequests.
Spinning a Yarn III10
Completed 10 sidequests.
Spinning a Yarn IV10
Completed 20 sidequests.
Spinning a Yarn V10
Completed 40 sidequests.
Weaving a Tapestry50
Completed 80 sidequests. (1)
My First Hunt10
Completed first hunt.
Κρυφά Achievements
Insomnia's Waking Nightmare10
Completed the Prologue.
Departure10
Completed Chapter 1.
No Turning Back10
Completed Chapter 2.
The Open World10
Completed Chapter 3.
Living Legend10
Completed Chapter 4.
Dark Clouds10
Completed Chapter 5.
A Way Forward10
Completed Chapter 6.
Party of Three10
Completed Chapter 7.
Seaworthy10
Completed Chapter 8.
Callings10
Completed Chapter 9.
The Heart of a King10
Completed Chapter 10.
In the Dark10
Completed Chapter 11.
End of Days10
Completed Chapter 12.
Redemption10
Completed Chapter 13.
Homecoming50
Completed Chapter 14.
Chosen King110
Defeated Ifrit on Normal difficulty. (2)
Regalia Pilot50
Flew the Regalia Type-F. (1)
Faithful Heir50
Collected thirteen royal arms. (1)
Immortal Photobomb10
Caught an image of Gentiana in a photo. (3)
Tortoise Toppler110
Defeated the adamantoise. (6)

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Final Fantasy XV

Συντάκτης
15 Ιανουαρίου 2017
Developer

Square Enix Business Division 2

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

28 Νοεμβρίου 2016

Είδος

Role Playing Game

PEGI

16

Θετικά

+ Υπέροχος οπτικός τομέας
+ Εξαιρετικό soundtrack
+ Καλοστημένο σύστημα μάχης
+ Καλογραμμένοι χαρακτήρες
+ Όμορφα δομημένος κόσμος και ιστορία...

Αρνητικά

- ...που όμως σπάει σε τρία διαφορετικά μέσα
- Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
- Τα side missions τείνουν να επαναλαμβάνονται
- Κάποια ελαφριά θέματα με την κάμερα στις μάχες με μεγάλους εχθρούς

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
8.2
Συνοψίζοντας

Η επική σύνθεση των παιχνιδιών Final Fantasy δεν κρίθηκε ποτέ από τις φανταχτερές μάχες και τα εκρηκτικά σκηνικά, κρίθηκε από στιγμές όπως όταν η Garmet έκοψε τα μαλλιά της, κρίθηκε από τον χoρό της Yuna στο Besaid Village για την αποστολή των νεκρών στο Farplane, από την συζήτηση της Lighting με τον Snow για την Serah, τον Cloud που έθαψε την Aerith στη λίμνη, τη συζήτηση της Rinoah με τον Squall και το πόσο πιέζει τον εαυτό του χωρίς νόημα.

Σκηνές που καθόρισαν τη δύναμη της σειράς και που υπάρχουν διάχυτες και στο 15ο κεφάλαιο, από την προσπάθεια του Gladiolous να συνεφέρει τον Noctis, μέχρι τον Ignis που κρατάει δεμένη την ομάδα μετά την μάχη με το Malboro και φυσικά πολλές ακόμα σκηνές. Σαν λάτρης της σειράς μπορώ να πω με σιγουριά ότι το XV είναι ένα Final Fantasy που σέβεται τους fans και υποδέχεται τους νέους με τον καλύτερο τρόπο.

9.0
Βαθμός
8.2
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
14%
Cheers
71%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
14%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1